On The RoadTest Drives & Rides

Hyundai i20N Performance: Κάν’ το όπως ο Νεβίλ…

9.2

Μοιράσου το....

Πάμε άλλη μία…

…ή ακριβολογώντας, τη δεύτερη για φέτος, που έριξε και την αυλαία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC). Ο λόγος για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, που έγινε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στη μακρινή Ιαπωνία και βρήκε με τη λήξη του τον Τιερί Νεβίλ στο πρώτο σκαλί του βάθρου και τον Τάνακ στο δεύτερο, κάνοντας το 1-2 για τη Hyundai Motorsport.

Ντεζαβού; Περίπου, μιας και όσοι διάβασαν τις παραπάνω σειρές πιθανώς θα σκέφτηκαν τη γαλλική έκφραση έχοντας σχετικά πρόσφατες τις αναμνήσεις από το φετινό Ακρόπολις, που η Hyundai Motorsport έκανε το απόλυτο 1-2-3, δείχνοντας για ακόμη μία φορά ότι τα αγωνιστικά i20N Rally 1 (και Rally 2) είναι ικανά για την πρωτοκαθεδρία. Και λέμε για ακόμη μία φορά, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα δύο πρωταθλήματα κατασκευαστών που έχουν οι Κορεάτες στις σεζόν 2019 – 2020.

Η βάση αυτών; Το i20N που είχαμε στη διάθεσή μας για κάποιες μέρες στην έδρα μας (Θεσσαλονίκη), μιας και την πρώτη φορά είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε μόνο στην πίστα των Μεγάρων, όπου και ξαφνιαστήκαμε!

Πάμε άλλη μία λοιπόν, αυτή τη φορά για την καθημερινή συμβίωση μαζί του…

«Απόσταγμα»

Όσοι τώρα διαβάζοντας τις παραπάνω αράδες σκέφτονται: «Τι σχέση έχουν οι νίκες, τα βάθρα και τα πρωταθλήματα ή ακόμη παραπέρα ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με ένα αυτοκίνητο παραγωγής και ευρείας κυκλοφορίας;»… να τους υπενθυμίσουμε ότι η εμπλοκή του κάθε εργοστασίου σε κάποια παγκόσμια αγωνιστική δραστηριότητα δεν γίνεται τυχαία και πέρα από τις δάφνες, τα τρόπαια και την αναγνώριση, φέρνει και τεχνογνωσία. Μια τεχνογνωσία που περνάει στην πορεία στις κατασκευές παραγωγής της…

Στο συμβατικό i20N λοιπόν -ή αλλιώς στο «απόσταγμα» από το i20 των Νεβίλ και Τάνακ- οι αγωνιστικές ρίζες και ομοιότητες είναι παραπάνω από εμφανείς, στο βαθμό πάντα που επιτρέπει ο κανόνας για ένα αυτοκίνητο παραγωγής, αφού ας μην ξεχνάμε ότι δεν είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό για αποκλειστική χρήση σε Ε.Δ ή πίστες…

Αρχικά η όψη, που έχει όλη την απαραίτητη δόση αγριάδας για να κάνει αυτό το i20 να μη μοιάζει με κανένα άλλο στη γκάμα του δημοφιλούς σουπερμίνι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDi 100PS 48V Hybrid 7DCT

Άλλωστε, αν θελήσουμε να συγκρίνουμε το απλό i20 με αυτό, θα αποτύχουμε παταγωδώς αφού είναι η μέρα με τη νύχτα, μιας και δεν τροποποιείται μόνο σε εμφάνιση, αλλά και σε ουσία!

Αυτό είναι δημιουργία του τμήματος υψηλών επιδόσεων της Hyundai, του τμήματος Ν. Έχει ενισχυμένο σε 12 σημεία σασί, διαφορετική γεωμετρία ανάρτησης με αυξημένη γωνία κάμπερ, νέες αντιστρεπτικές, καλύτερη αεροδυναμική, άλλο σύστημα διεύθυνσης, κ.α., με τη συνολική κατασκευή να πλησιάζει περισσότερο στο αγωνιστικό i20 του WRC, παρά στα συμβατικά i20 που κυκλοφορούν ανάμεσά μας.

Αυτό επισφραγίζεται και από το πολύ χαμηλό βάρος, που είναι ίδιο με αυτό του i20N των Νεβίλ και Τάνακ (1.190 κιλά, όσα δηλαδή ορίζει ως χαμηλότερο όριο η FIA), ενώ φέρει και τα «καλούδια» με τα οποία εφοδιάζεται η έκδοση Performance (της δοκιμής) και συνηθίσαμε να βλέπουμε μόνο σε αγωνιστικές κατασκευές, όπως το Launch Control, το Rev Matching, το μπλοκέ διαφορικό, τα πέντε προγράμματα εξατομικευμένης οδήγησης, η ηλεκτρική γεννήτρια ήχου, η βαθμονόμηση φρεναρίσματος «αριστερού ποδιού», η ένδειξη φθοράς φρένων και φυσικά το shift-light για την υπόδειξη αλλαγής ταχύτητας που αλλάζει σε χρώμα όσο ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα, με τις τελευταίες να βρίσκουν τα κόκκινα στις 6.700 σ.α.λ.!

Πέρα όμως από τα παραπάνω και η εμφάνιση έχει την υπερβολική προκλητικότητα μιας αγωνιστικής κατασκευής, αφού μπροστά έχουμε έναν αγριεμένο προφυλακτήρα με αεραγωγούς (αληθινούς παρακαλώ!) στα άκρα του για την ψύξη των φρένων και μια γρίλια που απαρτίζεται από μικρά ενθέματα σε σχέδιο καρό σημαίας, ενώ σίγουρα το μάτι πέφτει και στη κόκκινη γραμμή που βρίσκεται στο κάτω τελείωμα του προφυλακτήρα.

Η συγκεκριμένη κόκκινη λωρίδα συνεχίζει τόσο στο πλαϊνό μέρος κάτω από τα εντυπωσιακά μαρσπιέ με το ανάγλυφο λογότυπο Ν στο τελείωμά τους, όσο και στο πίσω μέρος επάνω από το χαρακτηριστικό τριγωνικό φως ομίχλης.

Πίσω, πέρα από το συγκεκριμένο φωτιστικό σώμα για τις συνθήκες περιορισμένες ορατότητας, έχουμε και μια μεγάλη αεροτομή επάνω από το τελείωμα της οροφής που δημιουργεί κάθετη δύναμη 20 κιλών στα 200 χλμ./ώρα, σκούρα φωτιστικά σώματα, το χαρακτηριστικό σήμα i20N και μία οβάλ απόληξη για την εξάτμιση μέσα σε ένα μεγάλο -αγωνιστικού τύπου- διαχύτη. Η εξάτμιση διαθέτει μεταβλητό έλεγχο διαφραγμάτων για ακόμα πιο δυνατό ήχο, κάτι το οποίο όμως θα αναλύσουμε παρακάτω,,,

 

Στα ενδότερα τώρα, η εικόνα μπορεί να μην είναι τόσο υπερβολική όσο στο εξωτερικό, είναι όμως τόσο-όσο «φορτωμένη» για να σου δείξει τη μοναδικότητα της κατασκευής και να σε προδιαθέσει για το τί θα ακολουθήσει…

Αρχικά, τα καθίσματα είναι μπάκετ και έχουν στο ενσωματωμένο προσκέφαλο το χαρακτηριστικό Ν, ενώ υπάρχουν και ένα σωρό άλλες λεπτομέρειες. Κυριότερες εξ΄ αυτών οι μεταλλικές πεταλιέρες, ο σπορ επιλογέας ταχυτήτων, η μαύρη επένδυση της οροφής και το δερμάτινο τιμόνι με τις γαλάζιες ραφές και το σήμα Ν στο κάτω μέρος του.

Εδώ, πέρα από τους διακόπτες για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος, του trip computer και του cruise control, έχουμε και τρία κουμπιά για την απόλυτη αύξηση της λίμπιντο!

Τα δύο εξ’ αυτών είναι γαλάζια για τη μετάβαση στο πρόγραμμα N και στο N Custom, ώστε να επιλέγονται άμεσα (υπάρχει η δυνατότητα και μέσω διακόπτη στην κονσόλα και την οθόνη) τα διαθέσιμα προφίλ οδήγησης και το τρίτο είναι κόκκινο για την ενεργοποίηση του Rev Matching ή αλλιώς του προγράμματος που κάνει αντί εσού την απαραίτητη ξερογκαζιά ώστε να συγχρονίζονται οι στροφές του κινητήρα με τον άξονα εξόδου, για μηδαμινές απώλειες.

Η ψυχή…

… που δίνει ζωή στο i20N είναι η δεύτερη γενιά του 1.6 T-GDI των 204 ίππων της Hyundai που σε σύγκριση με την πρώτη γενιά, ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιεί την αναβαθμισμένη τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού (CVVD) της εταιρείας και διαθέτει μεγαλύτερο στροβιλοσυμπιεστή, ενώ ο λόγος συμπίεσης έχει μειωθεί από 10,5:1 σε 10:1 και οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν γίνει πιο ανθεκτικές, με την επανακυκλοφορία των καυσαερίων χαμηλής πίεσης (LP EGR) να μην έχει εγκατασταθεί στο i20 N.

Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιεί ένα κύκλωμα υψηλής πίεσης 350 bar για τον ψεκασμό καυσίμου, με αποτέλεσμα την ταχύτερη απόκρισή του καθώς και μια πιο αποτελεσματική προετοιμασία μείγματος για βελτιωμένη απόδοση και εκπομπές ρύπων.

Σε απόλυτους αριθμούς, αποδίδει 204 ίππους μεταξύ 5.500 και 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή να αγγίζει τα 280 Nm (310 σε overboost) και να είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.750 σ.α.λ.!

Για τη μεταφορά της δύναμης στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα κοντό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (m-LSD), την ώρα που στα φρένα έχουμε αεριζόμενους δίσκους εμπρός-πίσω, με τους μπροστινούς να είναι 320 χλστ. (40 χλστ. μεγαλύτεροι απ΄ ότι στο συμβατικό i20) και τους πίσω 262 χλστ. αντίστοιχα.

Κίνητρο για να ζεις!

Αναμφίβολα, οι μέρες που περνάμε όχι μόνο δεν είναι ανθηρές, αλλά μάλλον προσεγγίζουν και τον πάτο. Για να μπορέσει λοιπόν ο καθένας μας να ανταπεξέλθει και να επιβιώσει σε αυτές, χρειάζεται και κάποιες στιγμές ευχαρίστησης ή κάποια επίτευξη των στόχων του.

Σίγουρα -τουλάχιστον για όσους δεν βλέπουν το αυτοκίνητο σαν ένα μέσο μεταφοράς, αλλά και σαν ένα μέσο ευχαρίστησης- το να συμβιώνεις με ένα αυτοκίνητο παίζει το δικό του σημαντικό ρόλο στη θετική ψυχολογία. Είναι αυτό που θα σου φτιάξει τη μέρα βρε αδερφέ! Και το i20N είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο…

Στις μέρες λοιπόν που είχαμε στη διάθεσή μας το γαλάζιο i20N των φωτογραφιών που βλέπετε, διαπιστώσαμε ότι το καθημερινό δρομολόγιο προς το γραφείο, το σούπερ μάρκετ ή οπουδήποτε αλλού προστάζουν οι υποχρεώσεις έπαψε να είναι ανιαρό. Βασικό χαρακτηριστικό βέβαια το πάτημα των μπλε διακοπτών στο τιμόνι με το που παίρνει ζωή ο κινητήρας*, αφού τότε μπαίνεις σε έναν άλλον συναρπαστικό κόσμο και σε μια νέα διάσταση…

Η εξάτμιση ανοίγει το κλαπέ της και ο ήχος που πλέον απελευθερώνει σε βάζει σε εμπόλεμη ζώνη δίχως γυρισμό, με αποτέλεσμα ο εκάστοτε μπροστινός σου να σε καθυστερεί με όσα και αν πηγαίνει και εσύ να είσαι μόνιμα στο πάτα-άσε για να ακούς τα χαρακτηριστικά σκασίδια και να νοσταλγείς τις εποχές προ-Covid19 όταν και έκατσες τελευταία φορά σε αγωνιστικό μπάκετ…

Συμμορφώνεσαι, αφού η γυναίκα σου αναφωνεί: «Παιδί έκανες και μυαλό δεν έβαλες»… και πλέον περιμένεις το ΣΚ που έρχεται για να αποδράσεις σε κάποια κοντινή Ειδική Διαδρομή στα πέριξ -που γνωρίζεις καλά από το Ράλλυ Δ.Ε.Θ.- ώστε να γουστάρεις μόνος και να χαρείς την κατασκευή, με τις αναμνήσεις από την πίστα στα Μέγαρα νωπές…

Σάββατο πρωί λοιπόν και το μενού περιλαμβάνει τη γνωστή Ε.Δ. Λιβάδι…

Μπαίνεις, κάθεσαι, με τα μπάκετ να σε κάνουν να λες «εδώ είμαστε» και φυσικά το χέρι σου πάει αυτόματα στο τιμόνι για το πρόγραμμα Ν αρχικά και εν συνεχεία για την ενεργοποίηση του Rev Matching (συνήθισε πλέον) και κατευθύνεσαι προς την αφετηρία της Ε.Δ.

Στο διάβα σου κεντρίζεις τα βλέμματα (δεν το λες και διακριτικό αυτό το χρώμα!), με τους «γνώστες» να σου αφήνουν χώρο και εσύ να… εκτελείς. Βλέπετε αυτό το «μικρό» είναι σε θέση να κινηθεί εξίσου γρήγορα και αποτελεσματικά με όποια σχέση και αν έχεις στο κιβώτιο, την ώρα που είναι ευθύβολο και εμπνέει εμπιστοσύνη παρά το χαμηλό βάρος του. Σε αυτό συντελεί και η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, που μπορεί να σε κουράζει στις καθημερινές μετακινήσεις των ασφαλτοστρωμένων… χωματόδρομων της χώρας μας, αλλά σε ανταμείβει όταν αποφασίσεις να πας γρήγορα.

Φτάνεις στη γραμμή εκκίνησης, που πλέον φαίνεται ξεθωριασμένη από το τελευταίο Ραλλύ, ενεργοποιείς το Launch Control και εκτοξεύεσαι, με το i20N να επιταχύνει γραμμικά και να μαζεύει χιλιόμετρα, ενώ το πρώτο εσάκι πλησιάζει (αυτό στο γεφυράκι για όσους ξέρουν) και στον πίνακα οργάνων ανάβει η ένδειξη “S-bend ahead” για να σε προειδοποιήσει ότι ακολουθεί εσάκι! Μωρέ μπράβο…

Το i20N συνεχίζει απτόητο και εσύ πλέον έχεις αρχίσει και βρίσκεις τα πατήματά σου, τη στιγμή που έχεις αρχίσει να δένεσαι και πιστεύεις ότι είσαστε μαζί πολλά χρόνια, καθώς το τιμόνι σου μεταφέρει ακριβώς την κατάσταση των μπροστινών τροχών, το πίσω μέρος ακολουθεί πιστά και το μπλοκέ βάζει τα μούτρα όλο και πιο μέσα όσο πατάς…

Αυτομάτως το συγκρίνεις με το i30N που είχες φέρει παλαιότερα εδώ και διαπιστώνεις ότι αυτό είναι πιο άμεσο λόγω διαστάσεων και στησίματος από εκείνο και ίσως ιδανικότερο για να του φορέσεις μια τετράδα αγωνιστικά λάστιχα και να γράψεις χρόνους…

Ευτυχώς που είναι και η Hyundai…

Τα καυτά χάτσμπακ και γενικότερα οι κατασκευές που αποσκοπούν στη μέγιστη οδηγική απόλαυση τείνουν να εκλείψουν, με πολλά από αυτά (ελάχιστα έμειναν) να έχουν μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, με την πρόφαση της οικολογίας.

Η Hyundai πέρα από τα οικολογικά μοντέλα που έχει και διαθέτει στην αγορά, δείχνει ιδιαίτερη ευαισθησία και στους λάτρεις της οδήγησης και διαθέτει μία γκάμα με τέσσερα μοντέλα Ν πλέον (i20N, i30N, i30N Fastback και Kona N) και γι’ αυτό της αξίζουν συγχαρητήρια, ενώ την ώρα που γράφονται αυτές οι σειρές ανακοινώνει τους οδηγούς της για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) του 2023, οπότε όπως καταλαβαίνετε θα έχουμε και συνέχεια…

*Στην εβδομάδα που είχα στη διάθεσή μου το i20N δεν κατάφερα να φύγω από το πάθος μου με τους τρεις διακόπτες στο τιμόνι και γι’ αυτό δεν διαβάσατε εντός του κειμένου μέτρηση κατανάλωσης!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.6Τ
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.598
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
204/5500-6000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
280(310 σε overboost)/2000-4000
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι
2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
75,6 x 89,0
Σχέση συμπίεσης
10,0:1
Κιλά/ίππο 5,8
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι 320 χλστ.
Πίσω
Αεριζόμενοι δίσκοι 262 χλστ.
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρομηχανική
Στροφές τιμονιού 2,16
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 12,4
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Μηχανικό 6 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η 3.308
Σχέση μετάδοσης 2η 1.962
Σχέση μετάδοσης 3η 1.143
Σχέση μετάδοσης 4η 0.890
Σχέση μετάδοσης 5η 0.729
Σχέση μετάδοσης 6η 0.623
Σχέση μετάδοσης 7η
Σχέση μετάδοσης 8η
όπισθεν 3.583
Τελική σχέση μετάδοσης 3.941
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
18×7,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Pirelli P-Zero
Διάσταση ελαστικών
215/40 R18
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4075x1775x1440
Μεταξόνιο(χλστ.) 2580
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1544
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1542
Βάρος(κιλά) 1190
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 352
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 3,4
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 6,5
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 8,7
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 237
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 7,0
Μέση τιμή δοκιμής 8,2
Μέγιστη τιμή δοκιμής 14,1
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 7,3
Αυτονομία(χλμ.) 489
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 40
Εκπομπή CO2 158
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 27.190
Αυτοκίνητου δοκιμής 28.690
Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Μοιράσου το....

Συμπερασματικά...

9.2
Το i20N καταφέρνει με έναν τρόπο θαυματουργό να ανταπεξέλθει στην ξενέρωτη μόδα της εποχής με τον «οικολογικό» παραλογισμό και αποτελεί ένα από τα λίγα εναπομείναντα εργαλεία οδηγικής απόλαυσης. Εύγε Hyundai!
8.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

9.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

10.0

Επιδόσεις

10.0

Οδική Συμπεριφορά

10.0

Σχέση Ποιότητας – Τιμής

ΥΠΕΡ

  • +Χαρακτήρας
  • +Ήχος
  • +Κινητήρας – Επιδόσεις
  • +Στήσιμο
  • +Τιμόνι
  • +Φρένα
  • +Κιβώτιο
  • +Αγωνιστικά «καλούδια»

ΚΑΤΑ

  • -Άνεση ανάρτησης στις καθημερινές μετακινήσεις
  • -Κύκλος στροφής
  • -Πλαστικά στο εσωτερικό
Related posts
7.7
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Astra 1.2T 130HP AT8

8.0
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το βασικό Cupra Formentor 1.5 TSI 150HP

7.8
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Jeep Renegade 1.5T 130PS DDCT E-Hybrid

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!