On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Fiat Tipo Cross 1.0T 100HP

6.7

Προσαρμοσμένο στο σήμερα

Ακόμα και κάποιος που δε γνωρίζει τίποτα για την αυτοκινητοβιομηχανία, θα έχει παρατηρήσει ότι τα αυτοκίνητα FIAT ανέκαθεν ακολουθούν μια συγκεκριμένη «γραμμή», εστιάζοντας περισσότερο στην οικονομία και την πρακτικότητα σε σχέση με την πολυτέλεια και τις επιδόσεις.

Στον ίδιο δρόμο «βαδίζει» και το Tipo, το οποίο ανανεώθηκε, αναβαθμίστηκε και προσαρμόστηκε στο σήμερα με σκοπό να αποτελέσει μια ξεχωριστή πρόταση στην αγορά…

Στη φιλοσοφία αυτή, πέρα από τα «κλασικά» του -έως τώρα- αμαξώματα hatchback, sedan και station wagon, η γκάμα συμπληρώθηκε από την έκδοση Cross που αποτελεί στην ουσία το πρώτο C-Crossover της FIAT.

Έτσι, το FIAT Tipo διαθέτει πλέον και μια πιο… offroad εκδοχή, με αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά 3,7 εκ., πιο «σκληροπυρηνικό» παρουσιαστικό με ενισχυμένους προφυλακτήρες και μασπιέ, προστατευτικά στα φτερά και ράγες οροφής.

Το ανανεωμένο παρουσιαστικό ενισχύει η επανασχεδιασμένη μάσκα, οι νέες χρωματικές επιλογές και η νέα σχεδίαση στις ζάντες.

Στη βασική φιλοσοφία

Ακολουθώντας τη βασική γραμμή της FIAT -όπως προείπαμε- το νέο Tipo Cross διαθέτει ένα άνετο και ποιοτικό εσωτερικό με έμφαση στην πρακτικότητα των καθημερινών μετακινήσεων.

Οι επιφάνειες στην κονσόλα και το ταμπλό είναι κατασκευασμένες από μαλακά στην αφή υλικά, ωστόσο όσο κινούμαστε προς το δάπεδο, τα πλαστικά είναι πιο σκληρά αλλά με καλή συναρμογή.

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα και έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικούς αποθηκευτικούς χώρους, θήκες για μικροαντικείμενα και θύρα φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

Στις πίσω θέσεις, το Tipo Cross είναι επίσης άνετο και ευρύχωρο για τρεις ενήλικες, οι οποίοι θα απολαύσουν άφθονο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ έχουν στη διάθεσή τους επιπλέον θήκες για αποθήκευση στις πόρτες και στις πλάτες των καθισμάτων.

Άφθονος αποθηκευτικός χώρος υπάρχει και στο χώρο αποσκευών του Tipo Cross με τα 440 λίτρα του να τον τοποθετούν πάνω από τον ανταγωνισμό. Ειδικά με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, δημιουργείται έξτρα χώρος που στην πράξη χωράει ό,τι μπορεί να θελήσει κανείς να μεταφέρει με το αυτοκίνητό του.

Σημαντική έμφαση δόθηκε και στην τεχνολογική αναβάθμιση του Tipo Cross, το οποίο διαθέτει στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών και μια μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα infotainment (ως έξτρα εξοπλισμό).

Άνεση και οικονομία

Το FIAT Tipo Cross διατίθεται στην αγορά με τέσσερις επιλογές κινητήρων. Η πρώτη είναι η έκδοση βενζίνης της δοκιμής μας με έναν τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα του λίτρου και απόδοση 100 ίππων ισχύος και 190 Nm ροπής. Δίπλα της υπάρχουν και δυο πετρελαιοκινητήρες, ένας χωρητικότητας 1,3 λίτρων απόδοση 95 ίππων και ένας 1,6 λίτρων με απόδοση 130 ίππων, ενώ πρόσφατα προστέθηκε και μία mild hybrid έκδοση.

Με το «δικό μας» βενζινοκινητήρα ξεκινήσαμε χαλαρά, παρατηρώντας την ήπια, γραμμική του λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Ο κινητήρας αυτός είναι ικανότατος στο να κινήσει το Tipo Cross σε κάθε διαδρομή, αλλά όταν χρειαστεί μεγάλη επιτάχυνση εκεί δεν μπορεί να ακολουθήσει, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή κλιμάκωση, αλλά είναι σίγουρο ότι στον αυτοκινητόδρομο θα σας λείψει η 6η σχέση.

Από πλευράς οικονομίας, η FIAT κάνει αυτό που υπόσχεται, με μέση κατανάλωση στα 7,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. στη διάρκεια της δοκιμής μας. Με πιο «βαρύ» δεξί πόδι, τα νούμερα αυτά φτάνουν στα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ με πιο συνετή οδήγηση εύκολα είδαμε τιμές κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Με το Tipo Cross κινηθήκαμε άνετα μέσα στην πόλη, εκτιμώντας για ακόμα μια φορά τη λειτουργία City στο τιμόνι, η οποία βοηθάει πολύ στο παρκάρισμα και τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Στον αυτοκινητόδρομο, κινηθήκαμε επίσης άνετα, με περιορισμένους θορύβους, ενώ σε επαρχιακό δίκτυο διακρίναμε την καλή λειτουργία της ανάρτησης. Αυτή, στο νέο Tipo, εμφανίζεται πιο σκληρή στη ρύθμισή της, χωρίς όμως να κουράζει, ενώ παράλληλα προσφέρει σταθερότητα και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, κάνοντας τους ελιγμούς με αυξημένη ταχύτητα πιο προβλέψιμους και ασφαλείς.

Με όπλο τη χαμηλή τιμή

Το Tipo Cross της δοκιμής μας με τον βενζινοκινητήρα του λίτρου, αποτελεί σίγουρα μια ικανότατη επιλογή για τον οικογενειάρχη του σήμερα, ο οποίος -δεδομένων των συνθηκών- θα έχει πολύ περιορισμένο προϋπολογισμό. Με αρχική τιμή στα 19.977 και τιμή 24.225 ευρώ για την πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, το σύνολο που αγοράζει κανείς μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι σε πολύ ακριβότερα μοντέλα του ανταγωνισμού, πάντα με στις σχετικές παραχωρήσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.0Τ
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 999
Κύλινδροι
3 σε σειρά
Βαλβίδες 12
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) 100/5000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 190/1500
Θέση Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι 1ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
70,0x86,5
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
Κιλά/ίππο 12,4
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι 281 χλστ.
Πίσω
Ταμπούρα 228 χλστ.
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 3,2
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,9
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Μηχανικό 5 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η 4.273
Σχέση μετάδοσης 2η 2.238
Σχέση μετάδοσης 3η 1.444
Σχέση μετάδοσης 4η 1.029
Σχέση μετάδοσης 5η 0.767
Σχέση μετάδοσης 6η
Σχέση μετάδοσης 7η
Σχέση μετάδοσης 8η
όπισθεν 3.909
Τελική σχέση μετάδοσης 3.733
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση 17×6.5J
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Bridgestone Turanza T005
Διάσταση ελαστικών
215/55 R17
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4368x1802x1556
Μεταξόνιο(χλστ.) 2638
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1542
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1543
Βάρος(κιλά) 1280
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 440
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 4,6
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 11,3
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 16,5
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 184
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 5,6
Μέση τιμή δοκιμής 7,8
Μέγιστη τιμή δοκιμής 8,9
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 6,5
Αυτονομία(χλμ.) 657
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 50
Εκπομπή CO2 127
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 19.977
Αυτοκίνητου δοκιμής 24.225

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

6.7
Το FIAT Tipo Cross αποτελεί ένα κλασικό, οικονομικό -ανάλογα τη χρήση- οικογενειακό αυτοκίνητο του σήμερα, το οποίο είναι πολύ καλό και ανταποκρίνεται σε αυτά που λέει ότι προσφέρει. Είναι μοντέρνο και άνετο, ωστόσο θέλει παραχωρήσεις όσον αφορά στις επιδόσεις.
6.0

Εξωτερικό

7.0

Εσωτερικό - Χώροι

6.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

6.0

Επιδόσεις

7.0

Οδική Συμπεριφορά

8.0

Σχέση Ποιότητας – Τιμής

Υπέρ

  • +Χώροι
  • +Άνεση
  • +Τιμή
  • +Επίπεδο εξοπλισμού

Κατά

  • -Κινητήρας
  • -Κιβώτιο ταχυτήτων - Απουσία 6ης σχέσης
  • -Αίσθηση τιμονιού
  • -Ποιότητα κάποιων τμημάτων στο εσωτερικό
Related posts
First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

EcoFirst ImpressionsMissionsOn The Road

EX30: Οδηγούμε το προσιτό ηλεκτρικό SUV της Volvo!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!