MotorsportWRC

WRC: 9ος Γύρος – Ράλλυ Βελγίου [18 – 21 Αυγούστου 2022]

Δεύτερη συνεχόμενη νίκη του Ott Tanak και της Hyundai…

Το Βέλγιο φιλοξένησε τον 9ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WRC. Έναν ασφάλτινο αγώνα με 21 ειδικές διαδρομές και κέντρο την πόλη του Ίπρ. Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από τα πολλά προβλήματα που αντιμετώπισαν όλες οι ομάδες…

Να ξεκινήσουμε από την πρωτοπόρο του Πρωταθλήματος Toyota Gazoo Racing. O Kale Rovanpera (πρωτοπόρος στην βαθμολογία οδηγών και νικητής σε 5 από τους 8 αγώνες που έχουν γίνει μέχρι τώρα) ξεκίνησε καλά, κερδίζοντας την πρώτη ειδική διαδρομή, αλλά στην δεύτερη βγήκε από τον δρόμο πληγώνοντας άσχημα το Yaris. Συνέχισε στο δεύτερο σκέλος με Super Rally, κέρδισε άλλες δυο ειδικές, από τις οποίες η μία ήταν η Power Stage του αγώνα παίρνοντας τους 5 βαθμούς και τερμάτισε στην 62η θέση της γενικής.

Ο Takamoto Katsuta είχε σε όλη την διάρκεια του αγώνα πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα του Yaris, που δεν έλεγε να δουλέψει σωστά. Τελικά τερμάτισε στην ανέλπιστη 5η θέση, 6 λεπτά πίσω από τον πρώτο, εκμεταλλευόμενος και τις πολλές εγκαταλείψεις.

Οι άνθρωποι της M-Sport Ford, θα ήθελαν να ξεχάσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν τον αγώνα στο Βέλγιο. O Gus Greensmith, είχε πολλά μηχανικά προβλήματα από την αρχή του αγώνα, όντως το πρώτο Puma Rally1, που τερμάτισε και αυτό στην 19η θέση γενικής. Ο Craig Breen βγήκε από τον δρόμο στην 10η ειδική. Το αυτοκίνητο πήρε φωτιά, η οποία σβήστηκε με την βοήθεια θεατών (έφερναν νερό με κουβάδες από διπλανό σπίτι!), αλλά και με τους πυροσβεστήρες των GusGreensmith και Esapekka Lappi, που ακολουθούσαν και σταμάτησαν να βοηθήσουν. Οι μηχανικοί της M-Sport επισκεύασαν το Puma και συνέχισε με Super Rally και αυτός, τερματίζοντας στην 63η θέση γενικής.

Όσο αφορά στο τρίτο Puma Rally1, με τον Adrien Fourmaux, είχε την ίδια τύχη με τον Craig Breen, βγήκε από τον δρόμο στην προτελευταία ειδική, χάνοντας έτσι μια 4η θέση στη γενική, που τόσο πολύ ανάγκη την είχε τόσο αυτός, αλλά και άλλο τόσο η M-Sport.

Και τα προβλήματα συνεχίζονται, η ομάδα της Hyundai Shell Mobis, είδε τον Thierry Neuville, που έκανε έναν υπέροχο αγώνα (ήταν στην πρώτη θέση, κερδίζοντας και 7 ειδικές διαδρομές) να έχει και αυτός με την σειρά του μια έξοδο καταστρέφοντας όχι μόνο το i20 Rally1, αλλά και μια πολύ καλή επίδοση, τερματίζοντας στο τέλος στην 20η θέση της γενικής κατάταξης.

Έτσι λοιπόν μετά από όλα αυτά, τη νίκη πήρε ο Ott Tanak με Hyundai i20 Rally1. Δεύτερος τερμάτισε ο Elfyn Evans με Toyota Yaris Rally1. Είχαν την δική τους μάχη από την πρώτη ειδική, απέφυγαν τα λάθη και τερμάτισαν με μια διαφορά μόλις 5 δευτερολέπτων!

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Esapekka Lappi με Toyota Yaris Rally1, σημειώνοντας το 3ο φετινό βάθρο με τρις τρίτες θέσεις (Σουηδία, Φινλανδία, Βέλγιο) και με συμβόλαιο της Toyota για φουλ πρόγραμμα το 2023 στα χέρια του. Να πούμε εδώ ότι σε ερώτηση δημοσιογράφου, αν τον έκανε πρόταση η Hyundai αν θα πήγαινε, απάντησε: «καλύτερα να μείνω σπίτι μου!».

Τέταρτος τερμάτισε ο Oliver Solberg με το εναπομείναν ακέραιο Hyundai i20 Rally1, πετυχαίνοντας την καλύτερη επίδοση της καριέρας του.

WRC 2

Στην κατηγορία WRC 2, νικητές ήταν οι Stephane Lefebvre – Andy Malfoy με Citroen C3 Rally2. Οδήγησαν γρήγορα, εκμεταλλευόμενοι βέβαια και την καλή γνώση των ειδικών διαδρομών, αφού συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα Βελγίου και πήραν τη νίκη. Ήταν η δεύτερη σε επίπεδο WRC 2 μετά την νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο το 2015.

Δεύτεροι τερμάτισαν οι περσινοί Πρωταθλητές και φετινοί διεκδικητές του τίτλου, Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen με Skoda Fabia Rally2. Η αλήθεια είναι ότι πιάστηκαν στον ύπνο από τους Γάλλους, πίεσαν μέχρι και το μέσο του δεύτερου σκέλους αλλά μετά επικράτησε η λογική του τερματισμού, για την υπεράσπιση του τίτλου.

Ένα ακόμη πλήρωμα από την Γαλλία τερμάτισε στην τρίτη θέση, Yohan Rossel – Valentin Sarreaudεπίσης με Citroen C3 Rally2. Στην κατηγορία συμμετείχε και ο πατέρας του Πρωταθλητή της Φόρμουλα 1, Max Verstappen, Jos Verstappen που με συνοδηγό τον Harm Van Koppen και ένα Citroen C3 Rally2 (από τα πολλά που συμμετείχαν) τερμάτισαν στην 28η θέση της κατηγορίας και στην 60η της γενικής κατάταξης.

Στον ρόλο του προπομπού (το αυτοκίνητο που περνάει μπροστά από το πρώτο αγωνιστικό), ήταν ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής (1986, 1987, 1991 και 1993), ο πολύ μεγάλος JuhaKankkunen με ένα Toyota Yaris με κινητήρα υδρογόνου. Πρώτη εμφάνιση του αυτοκινήτου, με τρικύλινδρο κινητήρα, 1.600 κ.εκ. και 260 άλογα ιπποδύναμη…

Επόμενος αγώνας του ημερολογίου ο δικός μας, το Ράλλυ Ακρόπολις στις 8 – 11 Σεπτεμβρίου…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Ott Tanak – Martijn Jarveoja                       Hyundai i20 Rally1
  2. Elfyn Evans – Scott Martin                         Toyota Yaris Rally1
  3. Esapekka Lappi – Janne Ferm                     Toyota Yaris Rally1
  4. Oliver Solberg – Elliott Edmondson            Hyundai i20 Rally1
  5. Takamoto Katsuta – Aaron Johnston           Toyota Yaris Rally1
  6. Stephane Lefebvre – Andy Malfoy                Citroen C3 Rally2
  7. Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen         Skoda Fabia Rally2
  8. Yohan Rossel – Valentin Sarreaud                 Citroen C3 Rally2
  9. Chris Ingram – Craig Drew                           Skoda Fabia Rally2
  10. Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
MotorsportRace News

Ο Ιορδάνης Σερδερίδης στο Ράλλυ Σαφάρι...

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

MotorsportOther RacesRace News

Εντυπωσιακή «εκκίνηση» για το Rotax MAX Challenge…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!