On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Fiat 500

6.8

Τελευταίο βήμα πριν την ηλεκτροκίνηση…

Κάποια από τα best-seller αυτοκίνητα της αγοράς βασίζονται αρκετά στο παρελθόν και στους προκατόχους τους όσον αφορά στη σχεδίαση. Στην κορυφή αυτών μπορούμε άνετα να πούμε ότι βρίσκεται το Fiat 500. Αν βάλει κανείς ένα σύγχρονο 500αράκι δίπλα στον πρόγονο της δεκαετίας του ’60, οι ομοιότητες είναι ξεκάθαρες, αν και το νεότερο μοντέλο είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.

Ωστόσο, οι ομοιότητες σταματούν στην εξωτερική εμφάνιση, μιας και τα μηχανικά μέρη είναι αρκετά πιο εξελιγμένα, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα μοντέρνο αυτοκίνητο του σήμερα.

Μέσα, ο κατασκευαστής προσπάθησε -αρκετά επιτυχημένα θα πούμε- να συνδυάσει το ρετρό σχεδιασμό με τη σύγχρονη τεχνολογία και έτσι το Fiat 500 παραμένει έως και σήμερα μια αξιόλογη επιλογή που βρίσκεται στην κορυφή των επιλογών για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Μια εικόνα που ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο με την εισαγωγή του νέου, τρίτης γενιάς, αμιγώς ηλεκτρικού Fiat 500e, το οποίο και κέρδισε τα φώτα της δημοσιότητας.

Αλλά ας μην ξεχνάμε τη συμβατική δεύτερη γενιά του μοντέλου, η οποία εξακολουθεί να κυκλοφορεί, διαθέτοντας περισσότερα στοιχεία σχεδιασμού από το ιστορικό 500 και πλέον γίνεται και πιο φιλική προς το περιβάλλον, με έναν υβριδικό χιλιάρη κινητήρα που συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της εποχής για «πράσινη» μετακίνηση. Το συνδυασμό αυτό κληθήκαμε να δοκιμάσουμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας…

Το 500 που όλοι γνωρίζουμε

Η μοντέρνα έκδοση του Fiat 500 είναι, όπως είπαμε, αρκετά μεγαλύτερη από το αυθεντικό 500αράκι του ’60, αλλά διατηρεί έως τώρα τις καμπύλες, το σχήμα και τα στρογγυλά φώτα του αυθεντικού μοντέλου.

Από την αναβίωσή του το 2007, το Fiat 500 παρέμεινε σχεδόν απαράλλακτο έως το 2015, όταν και κυκλοφόρησε η δεύτερη γενιά του, με αλλαγές όπως η χρωμιομένη γραμμή στην εμπρός μάσκα και τα μεγαλύτερα ελλειπτικά φώτα ημέρα εμπρός.

Στην πίσω όψη είδαμε νέα φωτιστικά σώματα με κέντρα στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ όλα αυτά τα χαρακτηριστικά συνεχίζουν να υπάρχουν έως και σήμερα στο υβριδικό μοντέλο της δοκιμής μας.

Φυσικά, όλοι οι αγοραστές του Fiat 500 διαθέτουν μια τεράστια γκάμα επιλογών που αφορούν στην εξατομίκευση του αυτοκινήτου, με χρωματισμούς, διχρωμίες, διαφορετικές οροφές και σχέδια για το εσωτερικό, ώστε να δημιουργήσουν το αποκλειστικά δικό τους 500αράκι.

Εσωτερικό για κάθε μέρα

Στο εσωτερικό βρίσκουμε και εδώ στο υβριδικό μοντέλο τη γνώριμη εικόνα του Fiat 500. Επιφάνειες ευχάριστες στην όψη και την αφή, αλλά με υλικά που επιδέχονται βελτίωσης, κομψός σχεδιασμός και τεχνολογία δημιουργούν ένα ευχάριστο μείγμα καθημερινής συμβίωσης.

Πίσω από το τιμόνι, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και στην περίπτωση της δοκιμής μας προβάλλει και τις πληροφορίες του υβριδικού συστήματος, ενώ η οθόνη στην κορυφή της κονσόλας χρησιμοποιείτε για το χειρισμό του συστήματος infotainment, ενώ προσφέρει και συνδεσιμότητα με smartphones.

Από πλευράς χώρων, το Fiat 500 σίγουρα δεν είναι η πρώτη επιλογή για κάποιον που ψάχνει την «άπλα» του, ωστόσο προσφέρει πιο ικανοποιητικούς χώρους από ότι θα περίμενε κανείς. Χωράει τέσσερα άτομα, με κάποιες υποχωρήσεις από τους ψηλούς ενήλικες και ενώ το αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα δεν ενδείκνυται ιδιαίτερα για χρήση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος της πίσω σειράς είναι μεγαλύτερος από το αναμενόμενο. Τέλος, ο χώρος αποσκευών στα 185 λίτρα χωράει τα βασικά, αλλά ας μην ξεχνάμε τη φύση και το σκοπό του αυτοκινήτου.

«Πράσινη» εξέλιξη

Κάτω από το καπό του Fiat 500 Hybrid βρίσκεται ένας νέος κινητήρας του λίτρου ο οποίος συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο κινητήρας αυτός ενισχύεται κατά τη λειτουργία του από ένα ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης 12V και μια μικρή μπαταρία η οποία ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την αποδίδει όταν χρειάζεται. Επίσης ενισχύει τον κινητήρα κατά την σταθερή πορεία και ταχύτητα βοηθώντας τον να εξοικονομεί καύσιμο.

Συγκριτικά με άλλα ήπια υβριδικά συστήματα στην αγορά, το συγκεκριμένο δεν… πείθει και πολύ, μοιάζοντας για κάτι που προστέθηκε εκ των υστέρων με σκοπό τον «πράσινο» εκσυγχρονισμό, παρά με ουσιαστικό σχεδιασμό από πλευράς του κατασκευαστή.

Παρά το γεγονός ότι προσθέτει στην απόδοση, ο κινητήρας συνολικά παραμένει αργός με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει στους 70 ίππους και τη ροπή σε 92 Nm, διαμορφώνοντας εργοστασιακή επίδοση για το 0-100 στα 13,8 δευτερόλεπτα και μέση κατανάλωση στα 3,9 λίτρα/100 χλμ. Η τελευταία δεν επιβεβαιώνεται απόλυτα, αλλά σε τελική ανάλυση, η μέση κατανάλωση των 5,8 λίτρων/100 χλμ. που μετρήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, εξακολουθεί να κατατάσσει το 500αράκι ως ένα οικονομικό αυτοκίνητο πόλης.

Η πόλη είναι το περιβάλλον του

Αυτό που το Fiat 500 κάνει καλά είναι να κινείται με άνεση στους δρόμους της πόλης. Οι συμπαγείς διαστάσεις του και τα μεγάλα παράθυρα εμπρός καθιστούν εύκολο το έργο του οδηγού στο κλεινόν άστυ, με το 500αράκι να μπαίνει εύκολα στις θέσεις στάθμευσης και να ελίσσεται με άνεση στην κίνηση της πόλης, αφήνοντας άλλα mini και supermini αυτοκίνητα να περιμένουν στις ουρές.

Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο είναι το City Steering mode της Fiat, η ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού δηλαδή, το οποίο με το πάτημα ενός κουμπιού κάνει το τιμόνι τόσο «ελαφρύ» που όλες οι κινήσεις γίνονται με τη μέγιστη άνεση. Αυτό μπορεί να φαίνεται περιττό, αλλά πιστέψτε μας, για όσους κινούνται καθημερινά στην πόλη, με παρκάρισμα, μανούβρες και αναστροφές, το σύστημα αυτό θα κάνει τη ζωή τους πιο εύκολη.

Ένα σημείο που δυσκολεύει κάπως τον οδηγό είναι η ορατότητα προς τα πίσω, μιας και τα μικρά παράθυρα και η κολώνα περιορίζουν κάπως το οπτικό πεδίο, ειδικά σε σχέση με την ορατότητα προς τα εμπρός.

Η ανάρτηση είναι κάπως σκληρή, προκαλώντας αναπηδήσεις στα απότομα εμπόδια και τις κακοτεχνίες του δρόμου, τα ελαστικά έχουν καλό κράτημα και το στρίψιμο γίνεται χωρίς έντονες κλίσεις, ενώ το σύστημα πέδησης και διεύθυνσης είναι προοδευτικό με καλή πληροφόρηση. Σε γενικές γραμμές το Fiat 500 ήταν, είναι και θα είναι ένα από τα κορυφαία και άκρως ευχάριστα αυτοκίνητα για να κινείται κανείς μέσα στην πόλη.

Δεν είναι όλοι έτοιμοι για να αγοράσουν ηλεκτρικό

Το Fiat 500 Hybrid είναι η επιλογή για όσους δε θέλουν το αυτοκίνητο πόλης τους να μπαίνει στην πρίζα. Μπορεί να επιδέχεται βελτίωση, αλλά παραμένει… γλυκούλι, προσεγγίζοντας το κοινό του με τα γνώριμα χαρακτηριστικά σχεδιασμού και μεγέθους που όλοι γνωρίζουμε. Η νέα υβριδική έκδοση θα μπορέσει να υποστηρίξει το μοντέλο για το υπόλοιπο της ζωής της δεύτερης γενιάς του, το οποίο δε φαίνεται να είναι μακρύ, μιας και το ηλεκτρικό Fiat 500 είναι ήδη εδώ, έτοιμο να πάρει τα ηνία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.0
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 999
Κύλινδροι
3 σε σειρά
Βαλβίδες 12
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
70/6000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
92/3500
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Εκκεντροφόροι 1ΕΕΚ
Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)
70,0 x 86,5
Σχέση συμπίεσης 12,0:1
Κιλά/ίππο 14,0
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Ταμπούρα
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 3,1
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 9,3
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Μηχανικό 6 σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
16x6,0J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Continental EcoContact 6
Διάσταση ελαστικών
195/45 R16
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) 3571x1627x1488
Μεταξόνιο(χλστ.) 2300
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1413
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1407
Βάρος(κιλά) 980
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 185
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 13,7
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 168
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 3,9
Μέση τιμή δοκιμής 5,8
Μέγιστη τιμή δοκιμής 7,1
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 4,9
Αυτονομία(χλμ.) 603
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 35
Εκπομπή CO2
114 – 122
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης
15.777
Αυτοκίνητου δοκιμής
19.277

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

6.8
Το Fiat 500 Ηybrid αποτελεί τη μεταβατική πρόταση του Ιταλού κατασκευαστή προς την ηλεκτροκίνηση. Είναι εδώ ως μία ακόμα εναλλακτική σε όσους δεν θέλουν ακόμη να κάνουν το μεγάλο άλμα προς την ηλεκτροκίνηση, τη στιγμή που παραμένει γλυκούλι και κάνει τις αστικές μετακινήσεις παιχνιδάκι, αρκεί ο οδηγός του να μην έχει υψηλές απαιτήσεις.
8.0

Εξωτερικό

6.0

Εσωτερικό - Χώροι

7.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

5.0

Επιδόσεις

7.0

Οδική Συμπεριφορά

8.0

Σχέση Ποιότητας – Τιμής

Υπέρ

  • +Σχεδιασμός
  • +Οικονομία καυσίμου
  • +Υποβοήθηση τιμονιού
  • +Ευελιξία

Κατά

  • -Κιβώτιο ταχυτήτων
  • -Ποιότητα εσωτερικού
  • -Επιδόσεις
  • -Ανάρτηση
Related posts
First ImpressionsHotMissionsOn The Road

Οδηγούμε: BYD SEAL U DM-I | Ανοίγοντας τους ασκούς του Αιόλου...

9.2
On The RoadTest Drives & Rides

Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DSC6: Μια εικόνα, χίλιες λέξεις…

7.3
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε: Hyundai Kona 1.0Τ 120 PS 48V 6MT

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!