Ελπίδες ανάκαμψης…
Μπορεί η ανανεωμένη αυτή έκδοση του Toyota Yaris να μοιάζει μόνο σαν ένα απλό facelift, ωστόσο η κατασκευάστρια εταιρεία τονίζει πως αυτό ισχύει μόνο για τον εξωτερικό σχεδιασμό, καθώς στο μηχανικό τομέα, αλλά και στο εσωτερικό, περισσότερα από 900 εξαρτήματα έχουν αντικατασταθεί ως αποτέλεσμα μιας επένδυσης περίπου 85 εκατομμυρίων ευρώ, με την εξέλιξη του μικρού μοντέλου να έχει αναλάβει εξολοκλήρου το ευρωπαϊκό τμήμα της εταιρείας…
Ενάντια στην τάση των υπερτροφοδοτούμενων συνόλων και η επιλογή για τον κινητήρα που έφτασε στα χέρια μας, με την ατμοσφαιρική έκδοση των 1.500 κ.εκ. και των 111 ίππων, να μας προκαλεί να διαπιστώσουμε τη διαφορά ιδίοις όμμασι…
Ευρωπαϊκή σχεδίαση
Μικρές και στοχευμένες οι αλλαγές στον εξωτερικό σχεδιασμό, με κύριο γνώμονα περισσότερο το ελαφρύ «φρεσκάρισμα» για χάρη της εικόνας και όχι την ουσιαστική αλλαγή.
Ωστόσο, το ευρωπαϊκό σχεδιαστικό τμήμα της Toyota κατάφερε να δώσει έναν πιο νεανικό τόνο στη νέα έκδοση του Yaris, κάνοντάς το πιο δυναμικό, με «μυτερή» σχεδίαση στο εμπρός μέρος και με πιο έντονες γραμμές πίσω.
Η χαρακτηριστική εταιρική ταυτότητα με το “X” μπροστά δε θα μπορούσε να λείπει και στη συγκεκριμένη περίπτωση τονίζεται από τις χρωμιομένες γραμμές εκατέρωθεν οι οποίες καταλήγουν μέσα στα φωτιστικά σώματα που πλαισιώνουν τη μάσκα.
Ανανέωση και μέσα!
Η καμπίνα του ανανεωμένου Yaris δίνει μια βελτιωμένη αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν, με ποιοτικότερα υλικά και μαλακή αίσθηση στην αφή, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμά τους βρίσκονται στα ίδια υψηλά επίπεδα.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλά και χαρίζει καλή περιφερειακή όραση, αλλά ίσως ζορίσει τους πολύ ψηλούς οδηγούς, ενώ ο προσφερόμενος για επιβάτες και αποσκευές χώρος είναι ικανοποιητικότατος και δε θα προκαλέσει κανένα παράπονο.
Κάτω από το καπό η ουσία…
Στον τομέα των κινητήρων, η Toyota έκανε ένα βήμα μπροστά με την εισαγωγή του 1.5 VVT-iE, ο οποίος αντικαθιστά τις εκδόσεις των 1.33 λίτρων. Το νέο σύνολο καυχιέται για την αυξημένη του απόδοση, που φτάνει το 38.5%, σύμφωνα με την εταιρεία, κάτι που επιτυγχάνεται μέσω της εναλλαγής του κύκλου καύσης από Ottoσε θερμικό κύκλο Atkinson.
Στην πράξη, μπορεί να είναι πιο γρήγορος από τον κινητήρα των 1.33 λίτρων που αντικαθιστά, αλλά από πλευρά επιδόσεων παραμένει υποδεέστερος σε σχέση με τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό. Προσφέρει ωστόσο ομαλή λειτουργία που δε θα κουράσει στην καθημερινή μετακίνηση, ενώ μόνο σε γρήγορες επιταχύνσεις θα χρειαστεί να «παίξει» ο οδηγός με τον επιλογέα ταχυτήτων, μιας και οι ρεπρίζ του είναι κάπως νωχελικές…
Άνεση στο δρόμο!
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με το συγκεκριμένο Yaris είχαμε την ευκαιρία να… μην διαπιστώσουμε τίποτα νέο! Η έκδοση με τον θερμικό κινητήρα των 1.5 λίτρων κινείται σε παρόμοια επίπεδα άνεσης με τους προκατόχους της και μόνο σε υψηλές στροφές θα παραβιαστεί λίγο η ηχομόνωση της καμπίνας και ο θόρυβος του κινητήρα ίσως ενοχλήσει τότε…
Γενικά όμως το αυτοκίνητο κινείται ευχάριστα στο δρόμο, χωρίς να προκαλεί παράπονα μιας και η ανάρτησή του χαρίζει χαρακτηριστική άνεση απορροφώντας σχεδόν κάθε ανωμαλία του δρόμου.
Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, αυτή αποτελεί γνώρισμα που ενισχύει την… άνεση, μιας και με μέση κατανάλωση στα 6,3 λίτρα/100 χλμ. (η οποία μάλιστα μπορεί να πέσει και κάτω από 6 λίτρα με ήπια χρήση) ο οδηγός δε χρειάζεται να ανησυχεί για… το πορτοφόλι του κατά τη μετακίνηση.
Έχει δυνατότητες…
Για δεκαετίες, το Yaris αποτελούσε το σήμα κατατεθέν της μικρής κατηγορίας, με αμέτρητες πωλήσεις ανά τον κόσμο και ένα κοινό τόσο πιστό που πίστευε κανείς ότι δε θα υπάρξει ποτέ αντίπαλος. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, έχει μειωθεί η φήμη του, κυρίως λόγω του αυξανόμενου -και ολοένα βελτιούμενου- ανταγωνισμού, αλλά με μικρές και μεγάλες αλλαγές, διπλά ανανεωμένο, ήρθε για να κερδίσει το χαμένο έδαφος και να δείξει και πάλι την υπεροχή του.
Και αυτό είναι κάτι που μπορεί να πετύχει η έκδοση των 1.5 λίτρων με τον ατμοσφαιρικό, θερμικό κινητήρα, καθώς πέρα από άνεση και πρακτικότητα στο δρόμο, προσφέρει αυξημένη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Τι άλλο να ζητήσει κανείς σήμερα;
ΥΠΕΡ: Σχεδιασμός, Κατανάλωση, Εσωτερικό
ΚΑΤΑ: Ηχομόνωση, Επιδόσεις
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.5
Καύσιμο Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.496
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) 111/6000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 136/4400
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών Bridgestone Ecopia EP25
Διάσταση ελαστικών 175/65 R15
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) 3945x1695x1510
Μεταξόνιο(χλστ.) 2510
Βάρος(κιλά) 1040
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 286
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 11,0
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 175
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 4,6
Μέση τιμή δοκιμής 6,3
Αυτονομία(χλμ.) 504
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 42
Εκπομπή CO2 103
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 12.630
Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: