Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz A200 7G-DCT

Έξυπνα ανανεωμένη…

Από την αρχή της ζωής της, η Mercedes A-Class ήταν το αυθεντικό, το πρώτο μικρό premium αυτοκίνητο. Ξεκινώντας τη ζωή της το 1997, «κέρδισε» την κούρσα με το σύγχρονο ΜΙΝΙ για περίπου τέσσερα χρόνια, ενώ οι αγοραστές της Audi έπρεπε να περιμένουν έως το 2010 για το A1.

Ωστόσο, μετά από δύο όχι τόσο επιτυχημένες γενιές, η τρίτη επανέκδοση της A-Class το 2012 έβαλε στόχο τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές, όπως το Audi A3 και το Volkswagen Golf, πετυχαίνοντας σημαντικές πωλήσεις και φτάνοντας να αποτελεί πλέον ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα του γερμανικού εργοστασίου.

Για το 2019, η A-Class ανανεώθηκε για ακόμα μια φορά, κυρίως όσον αφορά στο σχεδιασμό μέσα και έξω, αλλά και τις τεχνολογικές της επιλογές και πλέον έρχεται με νέο «αέρα» για να διατηρήσει τα πρωτεία της στην αγορά των premium χάτσμπακ. Τη δοκιμάζουμε στη έκδοση Α200 με τους 163 ίππους και αναφέρουμε…

Επιστροφή στο… σχεδιαστήριο!

Η νέα A-Class παραμένει ένα παραδοσιακό χάτσμπακ δύο όγκων, ενώ πρόκειται περισσότερο για μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου παρά για μια ολοκληρωτική αλλαγή.

Το νέο αυτοκίνητο φαίνεται τώρα να βρίσκεται σε μεγαλύτερη αρμονία με το υπόλοιπο της σειράς της Mercedes-Benz και είναι πιο κομψό με μεγάλες, καθαρές επιφάνειες που προσθέτουν σε αυτή την εικόνα.

Μια νέα, πιο χαμηλωμένη μάσκα φέρει το τριάκτινο αστέρι στο κέντρο ενός πλαισίου με επιλογή για σχεδιασμό «διαμαντιού», ενώ οι εμπρός προβολείς προσθέτουν στη μοντέρνα εικόνα, με τα μοντέλα των αναβαθμισμένων πακέτων εξοπλισμού να εφοδιάζονται με φώτα LED στο βασικό τους εξοπλισμό.

Η ουσία όμως είναι μέσα…

Αν παρόλα αυτά το ελαφρώς συντηρητικό στυλ του εξωτερικού δεν τραβήξει το ενδιαφέρον σας, τότε απλά ανοίξτε την πόρτα της καμπίνας…

Το γεγονός ότι μπαίνετε σε ένα χάτσμπακ δε σημαίνει ότι πρέπει να παραμελήσετε την ποιότητα και την πολυτέλεια και αυτό είναι κάτι που η Mercedes το γνωρίζει καλά, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό εσωτερικό περιβάλλον. Εάν μάλιστα είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε και κάτι παραπάνω μπορείτε να εξοπλίσετε τη δική σας A-Class με χαρακτηριστικά που θα ζήλευε ακόμα και μια… S-Class!

Από την πλευρά της ψηφιακής τεχνολογίας, η νέα A-Class διατίθεται με το νέο σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης, το MBUX, καθώς επίσης και με ένα ζεύγος οθονών 7 ιντσών, με την επιλογή αναβάθμισης ενός ή και των δύο σε 10,25 ίντσες, εκ των οποίων η μία εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων και η άλλη χρησιμεύει για το χειρισμό του συστήματος infotainment, του κλιματισμού και όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, οι οθόνες των 7 ιντσών μπορεί να δείχνουν λίγο μικρές μέσα στο πάνελ που δημιουργήθηκε για τις μεγαλύτερες των 10,25 ιντσών, ωστόσο είναι γρήγορες στις λειτουργίες της αφής και με πολύ καλά γραφικά.

Με 12 επιλογές!

Με ούτε μία, ούτε δύο, αλλά με 12 διαφορετικές εκδόσεις για την επιλογή κινητήρα διαθέτει την A-Class η Mercedes-Benz στην αγορά!

Στη διάθεσή μας αυτή τη φορά, η έκδοση με την ονομασία Α200, η οποία εφοδιάζεται με τον ολοκαίνουργιο κινητήρα των 1.332 κ.εκ. με τους 163 ίππους ισχύος και τα 250 Nm ροπής και αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Nissan-Renault.

Τη μετάδοση της κίνησης, στο αυτοκίνητο της δοκιμής, εξασφάλιζε το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων της Mercedes-Benz (7G-DCT), ενώ να αναφέρουμε ότι το μοντέλο διατίθεται και με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Επτά μέρες και 700 χιλιόμετρα!

Τη νέα A-Class την είχαμε στη διάθεσή μας επτά μέρες και με αυτή διανύσαμε κάτι περισσότερο από 700 χιλιόμετρα!

Κατά την εβδομάδα της συμβίωσής μας καταφέραμε να κινηθούμε τόσο εντός αστικού κλοιού, όσο και σε αυτοκινητόδρομο, καθώς και σε απαιτητικές επαρχιακές διαδρομές.

Ξεκινώντας από τις αστικές μετακινήσεις, το αυτόματο κιβώτιο σε συνδυασμό με την αρκετή δύναμη του κινητήρα και το ταχύτατο τιμόνι, κάνουν εύκολες τις καθημερινές διαδρομές εντός πόλεως, ενώ μόνο η κάπως σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης κατά τις ουκ ολίγες κακοτοπιές των δρόμων σε κουράζει λίγο. Βέβαια αυτό εν μέρει ωφελείται και στην εφαρμογή του ημιάκαμπτου άξονα για την πίσω ανάρτηση.

Συνεχίζοντας με τις διαδρομές στους «ανοικτούς» δρόμους, η A200 δείχνει διατεθειμένη να κινηθεί με περίσσια άνεση ακόμα και όταν έχεις να διανύσεις πολλά χιλιόμετρα μαζί της.

Η εισαγωγή θορύβων από την κύλιση και τον αέρα είναι περιορισμένη, την στιγμή που η απόδοση του κινητήρα επιτρέπει να επιταχύνεις γρήγορα ανεξαρτήτως χιλιομέτρων και σχέσεως στο κιβώτιο.

Επίσης, το εξαιρετικά ακριβές σύστημα διεύθυνσης, την κάνει αρκετά ευθύβολη ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, με αποτέλεσμα να μπορείς να διαγράψεις την τροχιά που θέλεις και αυτή να μένει προσηλωμένη σε αυτή…

Για το κλείσιμο των οδηγικών εντυπώσεων αφήσαμε την κίνηση στο επαρχιακό δίκτυο. Εκεί η A200 με το αυτόματο 7άρι δείχνει να έρχεται περισσότερο στα νερά της, καθώς η σφικτή ρύθμισης της ανάρτησης σου δίνει μια μονοκόμματη αίσθηση, με αποτέλεσμα να μπορείς να κινείσαι σε πολύ γρήγορους ρυθμούς χωρίς κλίσεις και αστάθειες.

Σε εκείνους τους ρυθμούς το κιβώτιο μπορεί να δείχνει κάπως αργό στην αυτόματη λειτουργία του, αλλά μόλις το «γυρίσεις» στη χειροκίνητη λειτουργία εξελίσσεται στον καλύτερο σύμμαχο για να μπορέσεις να κινηθείς πραγματικά σβέλτα. Σε αυτό συντελεί φυσικά και ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, που αποδίδει από χαμηλά και μέχρι το όριο των στροφών, με αποτέλεσμα να έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς αυτοκίνητο με αρκετά μεγαλύτερο κυβισμό.

Στον τομέα της κατανάλωσης, κατά μέσο όρο την εβδομάδα της συμβίωσής μας χρειαστήκαμε 6,9 λίτρα/100χλμ. σε μεικτή χρήση, την στιγμή που με αρκετή προσπάθεια είδαμε και 5,1 λίτρα/100χλμ. στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και 8,3 λίτρα/100χλμ. όταν αποφασίσαμε να πιέσουμε στο επαρχιακό δίκτυο.

Διαμάντι!

Αναμφίβολα, αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις στη νέα Α200 είναι ο κινητήρας – «διαμάντι», που καταφέρνει και κάνει το premium μικρομεσαίο μοντέλο να κινείται σε κάθε είδος διαδρομής με μεγαλοπρέπεια.

Επίσης, το μοντέρνο και πολυτελές εσωτερικό προσδίδει αίσθηση ανωτερότητας, τη στιγμή που το ανανεωμένο εξωτερικό προφίλ δείχνει ικανό για να κάνει τη νέα A-Class να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου της.

Μια πορεία που -αν κρίνουμε από τα νέα A-Class που κυκλοφορούν ανάμεσά μας- έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδρομή της για ένα λαμπρό μέλλον. Άλλωστε, μπορεί το «αστέρι» στο μπροστινό μέρος να είναι αρκετό για τους περισσότερους, αλλά κάθε επίδοξος αγοραστής -που μπορεί να διαθέσει το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 32.605 ευρώ για τη βασική έκδοση της Α200- πρέπει να ξέρει ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα εκτός από το «αστέρι» στην πιο πρόσφατη έκδοση του χάτσμπακ της Mercedes.

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Ποιότητα και σχεδιασμός εσωτερικού, Τεχνολογία, Οδική συμπεριφορά, Απόδοση κινητήρα, Ταχύτητα και πληροφόρηση τιμονιού, Ασφάλεια, Χώρος για τους πίσω επιβάτες

ΚΑΤΑ: Ήχος κινητήρα στις απότομες επιταχύνσεις, Αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου σε συνθήκες πίεσης, Άνεση ανάρτησης στις καθημερινές μετακινήσεις, Εργονομία Touch Pad, Τιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                 1.3T

Καύσιμο                                                          Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                      1.332

Κύλινδροι                                                      4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                               16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                            163/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                               250/1620

Θέση                                                       Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                           Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                  72,2 x 81,4

Σχέση συμπίεσης                                             10,6:1

Κιλά/ίππο                                                            8,4

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                    Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                    Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                   Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                        Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                  Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                 2,6

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                              11,0

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                   Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                  Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                            17×7,0J

Υλικό                                                                 Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                     Pirelli Cinturato P7

Διάσταση ελαστικών                                    205/55 R17

Ρεζέρβα                                                         Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                 4419x1796x1440

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                2729

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                               1567

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                   1547

Βάρος(κιλά)                                                         1375

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                370

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                       3,7

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     8,1

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    11,5

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                            225

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                5,2

Μέση τιμή δοκιμής                                            6,9

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                       8,3

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                     5,1

Αυτονομία(χλμ.)                                                621

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                            48

Εκπομπή CO2                                                     123

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                           32.605

Αυτοκινήτου δοκιμής                                   41.505

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
9.0
HotOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS

9.2
On The RoadTest Drives & Rides

Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DSC6: Μια εικόνα, χίλιες λέξεις…

7.3
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε: Hyundai Kona 1.0Τ 120 PS 48V 6MT

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!