Eco

Volkswagen ID.3: Πόσο πέφτει η απόδοση της μπαταρίας του μετά από 2,5 χρόνια και 100.000 χιλιόμετρα;

Η γερμανική ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη, πρόσφατα ολοκλήρωσε μια ιδιαίτερη δοκιμή με το ID.3 της Volkswagen, που σκοπό είχε -εκτός των άλλων- να ελέγξει την κατάσταση της μπαταρίας του, μετά από 2,5 χρόνια χρήσης και 100.000 χιλιόμετρα…

Οι μηχανικοί στο Κέντρο Δοκιμών και Τεχνολογίας στο Landsberg am Lech αφότου διένυσαν περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα με ένα ID.3, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η μπαταρία υψηλής τάσης εξακολούθησε να έχει καθαρή χωρητικότητα 93%. Το υπό δοκιμή μοντέλο ήταν ένα ID.3 Pro S με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο μπαταρίας 77 kWh, για το οποίο η Volkswagen, όπως και για όλα τα άλλα μοντέλα της οικογένειας μοντέλων ID., εγγυάται ότι η μπαταρία εξακολουθεί να έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής καθαρής χωρητικότητάς της μετά από οκτώ χρόνια λειτουργίας ή 160.000 χιλιόμετρα οδήγησης.

Για να φτάσει μάλιστα τον μαγικό αριθμό των 100.000 χιλιομέτρων όσο το δυνατόν γρηγορότερα, το ID.3 φορτιζόταν συχνά στο 100% σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος, ενώ -σε αντίθεση με τη σύσταση- το όχημα ήταν συνήθως έτοιμο για τον επόμενο δοκιμαστή στον σταθμό φόρτισης με επίπεδο φόρτισης 100%, σε αναμονή (μερικές φορές) για αρκετές ημέρες.

Η συγκεκριμένη δοκιμή αντοχής είναι η πρώτη του είδους της για όχημα της οικογένειας μοντέλων ID.. Μεταξύ των περιόδων δοκιμών, το ID.3 περνούσε επανειλημμένα ελέγχους από μηχανικούς στο Κέντρο Δοκιμών και Τεχνολογίας Landsberg am Lech. Η ADAC εξετάζει οκτώ βασικά κριτήρια και περισσότερα από 300 δευτερεύοντα κριτήρια, που κυμαίνονται από τεχνολογία και ασφάλεια έως επίπεδο ελέγχου του οχήματος, ευκολία χειρισμού και περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι η ADAC έχει μια σαφή σύσταση για τους πελάτες, η οποία λέει ότι οι ενημερώσεις λογισμικού θα πρέπει να εγκαθίστανται πάντα. Κατά τη διάρκεια της μακράς δοκιμής αντοχής, το ID.3 έλαβε αρκετές ενημερώσεις λογισμικού. Εκτός από διάφορες διορθώσεις σφαλμάτων, οι ενημερώσεις εξασφάλισαν, μεταξύ άλλων, αύξηση της ισχύος φόρτισης μέχρι τα 170 kW. Οι ενημερώσεις είχαν επίσης θετική επίδραση στην ενεργειακή κατανάλωση και συνεπώς στην αυτονομία. Πιο συγκεκριμένα, το νέο λογισμικό βελτίωσε σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας για μικρές αποστάσεις και λειτουργία σε χειμερινές θερμοκρασίες από 0 έως 5°C.

Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι το ευφυές σύστημα Electric Vehicle Route Planner, το οποίο εγκαταστάθηκε στο ID.3 μέσω ενημέρωσης λογισμικού, επαινέθηκε από τους δοκιμαστές της ADAC. Σε μεγαλύτερες διαδρομές, το σύστημα σχεδιάζει τις στάσεις φόρτισης με τέτοιο τρόπο ώστε το αυτοκίνητο να φτάνει στον προορισμό του όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Εκτός από την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, το σύστημα λαμβάνει επίσης υπόψη τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες όπως και τις αντίστοιχες προβλέψεις. Οι στάσεις για φόρτιση αξιολογούνται δυναμικά και βασίζονται στο επίπεδο απόδοσης των φορτιστών κατά τη διαδρομή. Ως αποτέλεσμα, το σύστημα σχεδιασμού διαδρομής μπορεί να προτείνει δύο σύντομες στάσεις φόρτισης με υψηλή ισχύ αντί για μία μεγαλύτερου χρονικού διαστήματος,  με χαμηλή ισχύ.

Related posts
Auto NewsEcoNews

Μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση για το Ford E-Transit

EcoHot

Το RS E-Tron GT Performance θα γίνει η νέα ναυαρχίδα της Audi…

Auto NewsEcoNews

GranCabrio Folgore: Το νέο ηλεκτρικό κάμπριο της Maserati με τους 830 ίππους...

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!