On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: VW Taigo 1.5 TSI 150PS DSG

7.8

Με το ισχυρό της γκάμας…

Το Taigo είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά κόμπακτ crossover της γερμανικής μάρκας. Στηρίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τα Polo και T-Cross, αλλά με μια πιο δυναμική σχεδίαση, που συνδυάζει κουπέ γραμμές με crossover χαρακτηριστικά, καταφέρνει να προσελκύει το δικό του κοινό, γεγονός που προσυπογράφεται και από τα πόσα Taigo κυκλοφορούν ανάμεσά μας.

Η πρώτη κυκλοφορία του μοντέλου στην Ευρώπη έγινε τον Ιούλιο του 2021, όταν και η Volkswagen αποφάσισε να λανσάρει ένα κόμπακτ κουπέ SUV στη μικρή κατηγορία (B-SUV), που θα τοποθετούνταν δίπλα στο δημοφιλές T-Cross και θα μοιραζόταν με αυτό -πέρα από το εσωτερικό και την διαθέσιμη τεχνολογία- και τα μηχανικά μέρη που συνδυάζονται με την πλατφόρμα MQB-A0 στην οποία βασίζονται αμφότερα.

Έτσι, όπως το T-Cross, αντίστοιχα και το Taigo διατίθεται εν έτει 2025 στην αγορά με τρία διαθέσιμα κινητήρια σύνολα, με το πρώτο να είναι το 1.0 TSI με τους 95 ίππους (αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο), το δεύτερο να είναι το 1.0 TSI με τους 116 ίππους (είτε με χειροκίνητο, είτε με αυτόματο DSG) και το τρίτο να είναι το 1.5 TSI με τους 150 ίππους, που διατίθεται αποκλειστικά με το «γνωστό» αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) επτά σχέσεων της εταιρείας.

Εμείς, από τη μεριά μας, αφότου δοκιμάσαμε στο λανσάρισμα του μοντέλου τη μεσαία έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα (δες εδώ), «βάζουμε τώρα στο χέρι» την ισχυρότερη έκδοση της γκάμας με τον 1.5 TSI και τους 150 ίππους, για να δούμε την διαφοροποίηση που προσφέρει ο συγκεκριμένος κινητήρας στο Taigo και φυσικά ποια είναι τα δυνατά και αδύνατα σημεία του…

Παραμένει θελκτικό…

Αρχίζοντας από την εμφάνιση, η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς όταν κοιτάζει το Taigo είναι η κουπέ γραμμή της οροφής, η οποία θυμίζει περισσότερο κάποιο χάτσμπακ μοντέλο παρά ένα crossover.

Αυτή η ιδιαιτερότητα κάνει το Taigo να ξεχωρίζει από τα πιο παραδοσιακά crossover της κατηγορίας του και φυσικά από το αδελφικό T-Cross, όταν ακόμη και σήμερα (τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου) δείχνει θελκτικό και μοντέρνο.

 

Σε αυτό, συντελεί -πέρα από το κουπέ τελείωμα της οροφής- και η μπροστινή μάσκα με την χαρακτηριστική μπάρα φωτισμού και τα λεπτά LED φώτα που προσδίδουν μια σύγχρονη και σπορ εμφάνιση, όταν πίσω μια μαύρη γυαλιστερή φάσα ενώνει τα φωτιστικά σώματα και κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει φαρδύτερο απ’ ότι πραγματικά είναι (πλάτος: 1.757 χλστ.).

Γνώριμη εικόνα…

Στα ενδότερα τώρα, η εικόνα είναι γνώριμη τόσο από τα T-Cross και Polo, όσο και από άλλα σύγχρονα μοντέλα του Γερμανού κατασκευαστή, αν και στην περίπτωση του Taigo, η ποιότητα είναι λίγο ανώτερη συγκριτικά με τα δύο προαναφερθέντα μοντέλα.

Πιο συγκεκριμένα, η καμπίνα είναι γεμάτη από υψηλής ποιότητας υλικά, με μαλακές επενδύσεις στο επάνω μέρος του ταμπλό και στο αντίστοιχο μέρος των θυρών (στο κάτω μέρος και των δύο υπάρχουν σκληρά πλαστικά), ενώ ο συνδυασμός ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων (8 ή 10,25 ιντσών αναλόγως έκδοσης) με μια οθόνη 8 ιντσών για το infotainment (προαιρετικά και 9,2 ιντσών) συμπληρώνουν την ευρεία διείσδυση της τεχνολογίας.

Επ’ αυτού μάλιστα, ο πίνακας οργάνων είναι εξαιρετικής ευκρίνειας και δίνει το δικαίωμα στο οδηγό να προβάλλει αυτά που τον ενδιαφέρουν περισσότερο σε αυτόν, χάρη στις άφθονες επιλογές προσαρμογής, ενώ η οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι άμεση και εύκολη στη χρήση, με γρήγορη απόκριση και συνδεσιμότητα κινητού μέσω Android Auto ή Apple CarPlay.

Από άποψη πρακτικότητας και άνεσης, ο χώρος στην καμπίνα του Taigo είναι αρκετά ικανοποιητικός για τους επιβάτες, με αρκετό χώρο για τέσσερα άτομα (ο μεσαίος πίσω επιβάτης θα πρέπει να είναι χαμηλού αναστήματος λόγω υψηλού τούνελ), ενώ ο χώρος αποσκευών, που κυμαίνεται από 440 έως 1222 λίτρα (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα), είναι αρκετά γενναιόδωρος για την κατηγορία και πλήρως ικανός να μεταφέρει αποσκευές ή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες.

 

Τόσο ο οδηγός όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες έχουν αρκετές θήκες για τα μικροαντικείμενα τους, με αποτέλεσμα η χρηστικότητα και η εργονομία να είναι στα γνώριμα -για Volkswagen- υψηλά επίπεδα και μόνο το πάνελ αφής για τη χρήση-ρύθμιση του κλιματισμού είναι κάπως δύσκολο στην χρήση, ειδικά όσο το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει.

Στην ουσία της δοκιμής…

Η ουσία της συγκεκριμένης δοκιμής -όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή- είναι ο κινητήρας του Taigo που φαίνεται στις φωτογραφίες μας, ο οποίος είναι και ο ισχυρότερος που μπορεί να επιλέξει ο εν δυνάμει αγοραστής του μοντέλου.

Ο κινητήρας αυτός, είναι ο γνωστός του γκρουπ με την ονομασία 1.5 TSI, που από 1.498 κ.εκ. -και με τη βοήθεια της υπερτροφοδότησης- αποδίδει 150 ίππους μεταξύ 5.000 και 6.000 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή να είναι 250 Nm και να διατίθεται από τις -μόλις- 1.500 σ.α.λ. και τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου DSG επτά σχέσεων.

Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου κάνει το ισχυρότερο Taigo να εμφανίζεται τελείως διαφορετικό σε σχέση με το αντίστοιχο του λίτρου, ενώ αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι παρά τις αυξημένες επιδόσεις, η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Αναλυτικότερα, το Taigo με τον 1.5 TSI και τους 150 ίππους χρειάζεται 8,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και φτάνει μέχρι τα 212 χλμ./ώρα τελικής, όταν το 1.0 TSI με τους 116 ίππους και το DSG χρειάζεται 10,9 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και φτάνει μέχρι τα 191 χλμ./ώρα τελικής, σύμφωνα πάντα με τις μετρήσεις της Volkswagen.

Σύμφωνα τώρα με τις δικές μας μετρήσεις, το Taigo 1.5 TSI 150 PS DSG σταμάτησε το χρονόμετρο στα 3,9 δευτερόλεπτα για το 0-60 χλμ./ώρα, στα 8,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και στα 11,9 δευτερόλεπτα για το 0-120 χλμ./ώρα, όταν για τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις των 60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα χρειάστηκε 4,3 και 5,5 δευτερόλεπτα.

Νούμερα άκρως θετικά για ένα κόμπακτ crossover μοντέλο και ικανά για να κάνουν το Taigo να κινείται με άνεση τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις, όσο και στις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου, χάρη στην ελαστικότητα του κινητήρα και φυσικά στις άμεσες αλλαγές του DSG.

Εξάλλου ας μην ξεχνάμε ότι το συγκεκριμένο κιβώτιο είναι ένα από τα γρηγορότερα κιβώτια ταχυτήτων στην αγορά, με τη μετάδοση να είναι άμεση, χωρίς να χάνει σε ευχάριστη αίσθηση, ενώ στην περίπτωση του Taigo υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι.

Κάτι ακόμα αξιοσημείωτο -πέρα από την αυξημένη αποδοτικότητα του κινητήρα με το DSG- είναι και η κατανάλωση καυσίμου, που παρά τα σχεδόν 500 επιπλέον κυβικά και τα 44 άλογα (συγκριτικά με το Taigo του λίτρου που δοκιμάσαμε παλαιότερα) παραμένει σε εξαιρετικά επίπεδα.

Πιο συγκεκριμένα, εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής είχαμε σε μεικτή χρήση 7,1 λίτρα/100χλμ. (0,5 λίτρο/100χλμ. παραπάνω απ’ ότι με το 1.0 TSI), όταν σε συνθήκες πίεσης ανέβηκε μέχρι τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. και σε συνθήκες που επιδιώξαμε να ρίξουμε την κατανάλωση, κατέβηκε μέχρι τα σχεδόν 5 λίτρα/100χλμ.!

Μάλιστα, με δύο άτομα, επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco (έχει και Normal και Sport) και «κλειδωμένο» το cruise control στα 120 χλμ./ώρα μπορέσαμε ακόμα να δούμε και 4,8 λίτρα/100χλμ., καθώς μεγάλο μέρος της διαδρομής -εφόσον δεν υπάρχουν απαιτήσεις (ευθείες ή κατηφορικά κομμάτια)- γίνεται με απενεργοποιημένους τους δύο κυλίνδρους.

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το Taigo είναι ευχάριστο και σταθερό. Η ανάρτηση παρότι δεν αλλάζει τη δομή της σε σχέση με τα «μικρότερα» Taigo (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – Ημιάκαμπτος πίσω και εδώ) είναι ελαφρώς πιο σφικτή για να προσφέρει μια ισχυρή αίσθηση ελέγχου, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί και την άνετη προσέγγισή της για άνετη οδήγηση στις καθημερινές μετακινήσεις.

Επίσης, στην αυξημένη άνεση συντελεί και η αυξημένη ηχομόνωση, αφού ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες η καμπίνα διατηρεί την ηρεμία της και μόνο όταν ανεβούν ψηλά οι στροφές, εισάγεται σε αυτήν θόρυβος από τον κινητήρα.

Συνοψίζοντας…

Tο Taigo με τις δυναμικές γραμμές του απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό κοινό απ’ ότι το T-Cross, ενώ στην έκδοση δε με τους 150 ίππους, το κοινό αυτό θα επωφεληθεί και από ικανοποιητικές επιδόσεις, χωρίς να αυξάνεται σημαντικά το κόστος χρήσης.

Είναι, αναμφίβολα, η καλύτερη έκδοση της γκάμας και φυσικά η ακριβότερη, αφού από τα 19.500 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση του μοντέλου με τον 1.0 TSI (95 PS), πλέον ανεβαίνουμε στα 27.600 ευρώ για αυτήν (με τον 1.5 TSI, τους 150 ίππους και το DSG) και αν θέλουμε να προσθέσουμε και τα έξτρα που βλέπετε στο αυτοκίνητο της δοκιμής, τότε ξεπερνάμε και οριακά το ψυχολογικό -και όχι μόνο- όριο των 30.000 ευρώ!

Ένα όριο που διευρύνει τις επιλογές και κάνει τον πιστά προσκολλημένο στη μάρκα να σκέφτεται το μεγαλύτερο T-Roc. Και όχι άδικα…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.5 TSI
Καύσιμο Καύσιμο
Χωρητικότητα (κ.εκ.) 1.498
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 150/5000-6000
Μεγ. Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1500-3500
Θέση Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι 2ΕΕΚ
Διάμ. X Διαδρ. (χλστ.) 74,5 x 85,9
Σχέση συμπίεσης 10,5:1
Κιλά/ίππο 8,7
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,6
Κύκλος στροφής (μέτρα) 10,9
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση 17×6,5J
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Michelin Primacy 4
Διάσταση ελαστικών 205/55 R17
Ρεζέρβα Εκτάκτου ανάγκης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος (χλστ.) 4266x1757x1515
Μεταξόνιο (χλστ.) 2554
Μετατρόχιο εμπρός (χλστ.) 1546
Μετατρόχιο πίσω (χλστ.) 1541
Αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) 0,27
Βάρος (κιλά) 1304
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 440 – 1222
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 3,9
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 8,3
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 11,9
60-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 4,3
80-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 5,5
0-400 μέτρα (δευτ.) 16,3 (ταχύτητα εξόδου 147 χλμ./ώρα)
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα) 37
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 212
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (λίτρα/100χλμ.) – ΡΥΠΟΙ (γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 6,1
Μέση τιμή δοκιμής 7,1
Μέγιστη τιμή δοκιμής 8,5
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 5,3
Αυτονομία (χλμ.) 596
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 40
Εκπομπή CO2 138
ΤΙΜΗ (ευρώ)
Βασικής έκδοσης 19.500
Αυτοκίνητου δοκιμής 30.588

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

7.8
Το 1.500άρι Taigo με τους 150 ίππους και το DSG είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό και ευχάριστο crossover, με την ποιότητα κατασκευής και την τεχνολογία της Volkswagen να είναι πάντα παρούσες. Στην οδήγησή του είναι δυναμικό, σε κατανάλωση εξαιρετικό και σε άνεση σε αρκετά καλό επίπεδο, με αποτέλεσμα να διακρίνεται για τον σπορ χαρακτήρα του σε σχέση με τις εκδόσεις του λίτρου, χωρίς ωστόσο να θυσιάζει την καθημερινή χρηστικότητα. Είναι ιδανικό λοιπόν για όσους αναζητούν ένα κόμπακτ crossover με δυναμική εμφάνιση, αυξημένες επιδόσεις και σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα, αρκεί αυτοί να δεχθούν ότι κοστίζει σχεδόν 10.000 ευρώ παραπάνω από τη βασική έκδοση και ξεπερνάει το ψυχολογικό φράγμα των 30.000 στην έκδοση της δοκιμής (Style).
7.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

9.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

9.0

Επιδόσεις

8.0

Οδική Συμπεριφορά

6.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Χώροι - Πρακτικότητα
  • +Κινητήρας
  • +Κιβώτιο
  • +Επιδόσεις
  • +Κατανάλωση
  • +Οδική συμπεριφορά
  • +Φρένα
  • +Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

Κατά

  • -Αίσθηση και πληροφόρηση τιμονιού
  • -Σκληρά πλαστικά σε πόρτες και κονσόλα
  • -Ορατότητα προς τα πίσω
  • -Πλάτος καμπίνας
  • -Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές σ.α.λ.
  • -Τιμή έκδοσης
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!