EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Jeep Avenger!

8.5

Ανάγκα και θεοί πείθονται…

…και αν ο Θεός στα τετρακίνητα off-road οχήματα -μέχρι προσφάτως- άκουγε στο όνομα Jeep, ε, πλέον και αυτός πείστηκε -και δέχθηκε- ότι οι καιροί αλλάζουν και ότι για να μπορέσει να επιβιώσει, θα πρέπει και αυτός να «προσαρμοστεί» και να κατασκευάσει μικρά και φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα…

Και αν το πρώτο απρόσμενο δείγμα ήταν το σύγχρονο Renegade που επί της ουσίας ήταν το πρώτο Jeep με περιορισμένες διαστάσεις και μικρό σε χωρητικότητα κινητήρα, το Avenger πάει ένα βήμα παραπέρα, όντας μικρότερο και χωρίς καθόλου κυβικά (!), αφού είναι ηλεκτρικό, ή τουλάχιστον έτσι ξεκίνησε όπως θα δούμε παρακάτω…

Ιεροσυλία ή εκσυχρονισμός;

Για κάποιους ίσως είναι ιεροσυλία ένα Jeep να είναι δικίνητο και τόσο μικρό σε διαστάσεις, ωστόσο το γεγονός ότι έγινε το πρώτο αυτοκίνητο της αμερικάνικης φίρμας που κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς», καθώς και οι 40.000 παραγγελίες που πέτυχε πριν την αποκάλυψή του, φτάνουν για να πείσουν και τους πιο δύσπιστους ότι η Jeep σκέφτηκε ορθά για τη δημιουργία ενός τέτοιου οχήματος.

Βέβαια, δε θα πρέπει να αψηφούμε το γεγονός ότι η Jeep υπάγεται στον όμιλο της Stellantis, αφού αν βρισκόταν εκτός ενδεχομένως να μην μπορούσε να μπει καν στη διαδικασία κατασκευής ενός μικρού ηλεκτρικού SUV.

Και αυτό διότι στον ίδιο όμιλο είναι και οι Peugeot, DS και Opel, οι οποίες μέσω των e-2008, DS3 E-Tense και Mokka-e αντίστοιχα, έχουν παρουσιάσει νωρίτερα τα δικά τους ηλεκτρικά B-SUV, με αποτέλεσμα οι «Αμερικάνοι» να βρίσκουν «έτοιμα» τα απαραίτητα «εφόδια» για να μπορέσουν να κατασκευάσουν τη δική τους πρόταση.

Έτσι, χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα πλατφόρμα της Stellantis (την e-CMP2) και την κοινή τεχνολογία, η Jeep μπόρεσε να φέρει το Avenger στην αγορά γρήγορα, καθώς δε χρειάστηκε να ξοδέψει χρόνο και χρήμα για την έρευνα και την ανάπτυξη μιας νέας πλατφόρμας ή ενός νέου ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

Βέβαια, για να μπορέσει να εφαρμόσει και στο νεότερο μοντέλο της τα off-road χαρακτηριστικά που την έκανε να αναδειχθεί και να αντισταθμίσει τη «χασούρα» της αποκλειστικής κίνησης μόνο των δύο τροχών, η Jeep έχει αυξήσει την απόσταση από το έδαφος στα 20 εκατ., έχει μικρύνει τους προβόλους, για να προσφέρει γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στις 20ο, 20ο και 35ο αντίστοιχα, ενώ πρόσθεσε στα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης και τα Sand, Mud και Snow, πέρα των Eco, Normal και Sport, που συναντούμε στα άλλα ηλεκτρικά B-SUV του ομίλου Stellantis.

Παράλληλα, πρόσθεσε και διάφορες σχεδιαστικές πινελιές στην εμφάνιση για να το εναρμονίσει με την υπόλοιπη γκάμα και την ιστορία της, όπως τα μαύρα προστατευτικά στο κάτω μέρος του αμαξώματος, τα τονισμένα τραπεζοειδή τόξα των τροχών, τα -αλά τύπου κάνιστρου- πίσω φώτα, τα φουσκωμένα φτερά και φυσικά τις επτά κάθετες γρίλιες στη μάσκα, που στην προκειμένη περίπτωση είναι κλειστές, μιας και δε χρειάζεται κάπου η ψύξη.

 

Όλα αυτά κάνουν το Avenger να δείχνει πολύ μεγαλύτερο απ’ ότι είναι (ειδικά στις φωτογραφίες), αφού στην πραγματικότητα είναι σε διαστάσεις όσο ένα μοντέλο της Β κατηγορίας (σουπερμίνι) και το δεύτερο μικρότερο στην ιστορία της Jeep, μετά το θρυλικό Willys του 1940.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Jeep Wrangler 4xe: Ανάμεσα σε δυο κόσμους…

Και για να ακριβολογούμε, το Avenger έχει μήκος 4,1 μ., πλάτος 1,8 μ. και ύψος 1,5 μ., τη στιγμή που το μεταξόνιο είναι σχεδόν 2,6 μ.

Αξιοποιώντας με άποψη…

Στο εσωτερικό του Avenger, η Jeep φαίνεται ότι αξιοποίησε διάφορα εξαρτήματα από άλλα μοντέλα του ομίλου (τα καλά ή κακά της συστέγασης), προσθέτοντας όμως τη δική της άποψη μέσω διάφορων σχεδιαστικών στοιχείων, ώστε και το Avenger να έχει τον δικό του χαρακτήρα…

Πιο συγκεκριμένα, τα εσωτερικά χερούλια των θυρών προέρχονται από την Alfa Romeo Tonale, τα κουμπιά (αντί επιλογέα) για το κιβώτιο από το Fiat 500e, όπως και η οθόνη (σαν hardware γιατί σαν software είναι Peugeot με γραφικά Jeep), ενώ τα χειριστήρια για τα φλας-φώτα-υαλοκαθαριστήρες, το κλειδί και ο εσωτερικός καθρέπτης από την Peugeot, με τους εξωτερικούς καθρέπτες να είναι από το τελευταίο Opel Corsa.

 

Και αν τώρα αυτά κάνουν κάποιους να δυσανασχετούν, να πούμε ότι η συνολική εικόνα και η καλή συναρμογή, κάνουν αρκετά ευχάριστη τη διαμονή στην καμπίνα του Avenger, ειδικά για τους εμπρός επιβάτες.

Για τους πίσω (ειδικά αν είναι μεγαλόσωμοι) ο χώρος για τα κεφάλια είναι ικανοποιητικός, αλλά ο χώρος για τα γόνατα είναι κάπως περιορισμένος, τη στιγμή που ο χώρος αποσκευών είναι 355 λίτρα με την πίσω σειρά σε όρθια θέση και φτάνει τα 1.250 λίτρα με την αναδίπλωση αυτής.

Με ρεύμα για είσοδο, βενζίνη για πορεία και υβρίδια για επίλογο…

Ο λόγος για τα κινητήρια σύνολα του Βενιαμίν της Jeep, που μπορεί να ξεκίνησε αρχικά την πορεία του στην Ελλάδα ως ηλεκτρικό, αλλά πλέον υπάρχει και σε έκδοση βενζίνης με έναν υπερτροφοτουμένο κινητήρα 1,2 λίτρων, ενώ σύντομα θα εισαχθεί και μια μικρουβριδική (με 48V), πριν η αυλαία πέσει με την Plug-in υβριδική, η οποία θα έχει τη χαρακτηριστική ονομασία 4xe και (επιτέλους) την τετρακίνηση, που γνωρίσαμε στα υπόλοιπα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της μάρκας (βλ. Renegade 4xe, Compass 4xe, Wrangler 4xe, κτλ.)…

Μέχρι να γίνουν όμως όλα αυτά, εμείς για την πρώτη μας οδηγική εμπειρία είχαμε στη διάθεσή μας το αμιγώς ηλεκτρικό Avenger, το οποίο κάτω από το δάπεδό του έχει μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 50,8 kWh, με την οποία τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποδίδει 156 ίππους με 260 Nm ροπής.

Το συγκεκριμένο ηλεκτρικό σύστημα είναι εξελιγμένο σε σχέση με αυτό που δοκιμάσαμε παλαιότερα στο Opel Corsa-e (δες εδώ), με σκοπό να αυξάνεται η αυτονομία χάρη στον ηλεκτροκινητήρα κατά 5% και κατά 12% λόγω της νέας μπαταρίας, όταν μια σειρά άλλων βελτιώσεων εξασφαλίζουν ακόμη 5% για περαιτέρω εξοικονόμηση ενέργειας.

Όλα αυτά κάνουν, ούτε λίγο ούτε πολύ, το νέο Avenger ικανό να ξεπερνάει ακόμα και τα 400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, αρκεί μεγάλο μέρος των διαδρομών να γίνεται με το πρόγραμμα Eco και όχι με τα Normal και Sport.

Και αυτό γιατί στο πρόγραμμα Eco η απόδοση του συστήματος πέφτει στα 80 άλογα με σκοπό τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας και κατ’ επέκταση αυτονομίας, όταν στο Normal είναι 110 ίπποι και μόνο στο Sport υφίσταται η μέγιστη απόδοση του συστήματος (156 ίπποι)…

Τότε (στο Sport), το Avenger καταφέρνει μάλιστα να επιταχύνει -ιδίως από στάση- με σχετικά γρήγορο ρυθμό για το βάρος του (1.536 κιλά χωρίς επιβάτες και αποσκευές), με το RaceBox μας να σταματάει στα 3,9 δευτερόλεπτα για το 0-60 χλμ./ώρα, στα 8,7 δευτερόλεπτα για το 0-100 και στα 11,5 δευτερόλεπτα για το 0-120 χλμ./ώρα.

Πέρα όμως από τις επιδόσεις, το πρόγραμμα Sport είναι και αυτό που στην ουσία κάνει το Avenger να ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα του και να γίνεται ευχάριστο οδηγικά, αφού με αυτό μπορείς να επιταχύνεις με άνεση (στο Normal και κυρίως στο Eco απαιτεί υπομονή) και να κινείσαι σε αρκετά σβέλτους -τηρουμένων των συνθηκών- ρυθμούς.

Τότε μάλιστα εκτιμάς το άμεσο (αν και ελαφρύ) τιμόνι και τη σπορτίφ προσέγγιση της ανάρτησης, που περιορίζει αρκετά τις κλίσεις του αμαξώματος, παρά το γεγονός ότι αυτό απέχει από τον δρόμο 20 ολόκληρα εκατοστά!

Αυτά ωστόσο αναδεικνύονται χρήσιμα όταν το Avenger βγει εκτός του ασφαλτοστρωμένου οδικού δικτύου, αφού του επιτρέπουν να ξεπερνάει με σχετική άνεση τα περισσότερα εμπόδια, που φυσικά όμως δεν απαιτούν την ύπαρξη τετρακίνησης.

Ας μην ξεχνάμε όμως ότι το Avenger δεν κατασκευάστηκε για να μπορεί να πηγαίνει εκεί που πάει ένα (π.χ.) Wrangler, αλλά για να κινείται με άνεση κατά βάση στην πόλη και άντε σε καμιά κοντινή εξόρμηση του Σαββατοκύριακου. Και αυτό είναι που κάνει με επιτυχία, αφού οι μικρές του διαστάσεις, το ελαφρύ τιμόνι και ο σχετικά μικρός κύκλος στροφής το κάνουν να αισθάνεται πιο οικεία στα αστικά περιβάλλοντα, παρά σε αυτά που μεγάλωσαν οι πρόγονοί του.

Κομμένο και ραμμένο για την Ευρώπη…

Η Jeep σχεδίασε το Avenger για να ταιριάζει στις ανάγκες των Ευρωπαίων πολιτών, εξ’ ου και ο λόγος ότι δεν πωλείται στην αγορά των ΗΠΑ, μιας και οι Αμερικάνοι ακόμα και σήμερα (εν έτει 2023) ποσώς ενδιαφέρονται για μικρά αυτοκίνητα, οικονομία χρήσης, κ.α., ενώ αν τους «πεις» για Jeep τεσσάρων μέτρων και δη ηλεκτρικό, μάλλον θα γελάνε…

Όπως μάλλον θα γελάει και ο σημερινός Ευρωπαίος αν του πεις να αγοράσει ένα Jeep πέντε και βάλε μέτρων με πεντάλιτρο κινητήρα βενζίνης!

Απεναντίας όμως, θα τον ενδιαφέρει ένα μικρό ηλεκτρικό τζιπάκι με χαρακτήρα, ωραία εμφάνιση, ιδιαίτερο εσωτερικό, καλή οδηγική συμπεριφορά και φυσικά χαμηλό κόστος χρήσης.

Όλα αυτά λοιπόν είναι που κάνουν το Avenger να ξεχωρίζει ανάμεσα στην πολυπληθή B-SUV κατηγορία και να δίνουν στη Jeep το δικαίωμα να προσδοκά σε μεγαλύτερα επίπεδα πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά. Όσο για τη δική μας, ελληνική αγορά, είπαμε έχει και βενζινοκίνητο Avenger με ένα 10άρικο λιγότερο (από 28.900 ευρώ)…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Παμπούκης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος
Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Μεγ. Ισχύς(ίπποι) 156
Μεγ. Ροπή(Nm) 260
Κιλά/ίππο 9,8
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Χωρητικότητα (kWh)
54 (50,8 ωφέλιμη)
Τάση (V)
400
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι 302 χλστ.
Πίσω
Δίσκοι 249 χλστ.
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,6
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 11,1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο μονής σχέσης
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
18×7,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Goodyear Efficient Grip Performance 2
Διάσταση ελαστικών
215/55 R18
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4084x1776x1528
Μεταξόνιο(χλστ.)
2562
Βάρος(κιλά) 1536
Χώρος αποσκευών(λίτρα)
355 – 1250
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 3,9
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 8,7
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 11,5
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 150
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(kWh/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 15,4
Μέση τιμή δοκιμής 16,8
Μέγιστη τιμή δοκιμής 18,4
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 14,6
Αυτονομία(χλμ.)
215 – 465
Εκπομπή CO2
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης
38.977
Αυτοκίνητου δοκιμής
43.977

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

8.5
Το ηλεκτρικό Avenger μπορεί να απέχει σε φιλοσοφία από τα ογκώδη και αρκετά ενεργοβόρα Jeep του παρελθόντος, αλλά δείχνει εναρμονισμένο στις σημερινές εποχές και ικανό να καλύψει τις ανάγκες ενός σύγχρονου Ευρωπαίου πολίτη. Είναι κόμπακτ σε διαστάσεις και ευκολοδήγητο, με αποτέλεσμα να είναι ιδανικό για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, ενώ δεν λέει όχι και στις μικρές αποδράσεις. Ταυτόχρονα, διαθέτει ένα εξελιγμένο ηλεκτρικό σύστημα με ικανοποιητική αυτονομία και ένα στυλ που το κάνει να ξεχωρίζει και εν τέλει να προκαλεί ακόμα και όσους θεωρούν πολλά τα σχεδόν 40.000 ευρώ (από 38.977) που απαιτούνται για την απόκτησή του.
9.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

9.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

8.0

Επιδόσεις

9.0

Οδική Συμπεριφορά

8.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Χαρακτήρας
  • +Πρακτικότητα
  • +Οδική συμπεριφορά
  • +Τεχνολογία
  • +Αυτονομία
  • +Εξοπλισμός
  • +Απόσταση από το έδαφος

Κατά

  • -Χώροι πίσω επιβατών
  • -Ορατότητα προς τα πίσω
  • -Σκληρά πλαστικά
  • -Αναταράξεις πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες
  • -Αίσθηση τιμονιού
  • -Τιμή
Related posts
Auto NewsEcoNews

Μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση για το Ford E-Transit

EcoHot

Το RS E-Tron GT Performance θα γίνει η νέα ναυαρχίδα της Audi…

Auto NewsEcoNews

GranCabrio Folgore: Το νέο ηλεκτρικό κάμπριο της Maserati με τους 830 ίππους...

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!