On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Hyundai Bayon 1.2 MPi 84 PS

6.9

Ένα μικρότερο μικρό

Τα τελευταία χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία, παρά τα όποια προβλήματα, τα μοντέλα κάθε άλλο παρά μειώνονται, με νέες εκδόσεις να ξεπηδούν κάθε λίγο, σε μια προσπάθεια να καλυφθεί και η παραμικρή ανάγκη του αγοραστικού κοινού στο κυνήγι των πωλήσεων. Έτσι, μια γκάμα που διαθέτει ήδη μικρά, μεσαία και μεγάλα μοντέλα, συχνά διανθίζεται με μικρότερα, μικρούτσικα, μικρομεσαία, μεσαιομεγάλα αυτοκίνητα κ.ο.κ.

Στην ίδια φιλοσοφία και το νέο Hyundai Bayon το οποίο δεν είναι το πρώτο μικρό SUV που διαθέτει στην αγορά το κορεατικό εργοστάσιο, ωστόσο έρχεται και τοποθετείται στη γκάμα «κάτω» από το Kona, μιας και είναι μικρότερο. Φανταστείτε το ως ανάλογο του i20, τη στιγμή που το Kona θα λέγαμε ότι έρχεται πιο κοντά στο i30. Μπερδευτήκατε; Λογικό!

Στην πράξη, το νέο Bayon μοιάζει περισσότερο με ένα υπερυψωμένο και ενισχυμένο hatchback, παρά με SUV. Κάτω από το αμάξωμα, στηρίζεται πάνω στην ίδια πλατφόρμα με εκείνη του i20, ωστόσο είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και σαφώς πιο θελκτικό στο νέο κοινό των μικρών SUV.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμή: HYUNDAI i20 1.0 T-GDi 100PS 48V Hybrid 7DCT

Βέβαια διαθέτει σκληρό ανταγωνισμό, καθώς η κατηγορία, παρά τη μικρή ηλικία της, βρίθει ταλαντούχων μοντέλων όπως τα Renault Captur, Ford Puma, Peugeot 2008, Opel Mokka και Citroen C3 Aircross. Επιπλέον υπάρχουν τα Nissan Juke, Seat Arona, Skoda Kamiq, Volkswagen T-Cross, Toyota Yaris Cross, Kia Stonic, DS 3 Crossback ή ακόμα και το μεγαλύτερο αλλά ισάξιο σε τιμή Dacia Duster.

Δυνατό όπλο του Hyundai Bayon στη μάχη της αγοράς είναι η μοντέρνα εξωτερική του εμφάνιση με τις έντονες γωνίες, που διαθέτει SUV χαρακτηριστικά με αυξημένο ύψος από το έδαφος, πλαστικές ποδιές και ράγες οροφής καθώς επίσης και κάποια γνώριμα χαρακτηριστικά του εργοστασίου, όπως τα εμπρός φώτα.

Στην ίδια όψη συναντούμε τη μεγαλύτερη μάσκα και τον φαρδύτερο προφυλακτήρα, ενώ στην πίσω πλευρά, μια χαρακτηριστική κόκκινη λωρίδα συνδέει τα φώτα.

Στα ενδότερα

Όπως είπαμε, το Bayon βασίζεται στην πλατφόρμα του i20 και έτσι το θυμίζει πάρα πολύ σε όλα του τα σημεία. Ο σχεδιασμός της καμπίνας είναι πανομοιότυπος, με ελάχιστα σκληρά πλαστικά και κακοτεχνίες σε σημεία που καλύπτονται από τη συνολική παρουσία.

Οι πόρτες έχουν μεγάλο άνοιγμα εμπρός-πίσω, προσφέροντας άνετη πρόσβαση, ενώ ικανοποιητικός είναι ο διαθέσιμος χώρος στο εσωτερικό. Άλλο ένα «δώρο» από το i20, το οποίο είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα supermini της αγοράς.

Στην ουσία, η μόνη διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων, κοιτώντας από μέσα, είναι το ότι στο Bayon κάθεσαι ψηλότερα, έχοντας πιο ευρύ οπτικό πεδίο και καλύτερη ορατότητα.

Στις λεπτομέρειες, το Bayon εφοδιάζεται και με πιο μοντέρνα ψηφιακά συστήματα σε σχέση με το i20 διαθέτοντας ηλεκτρονικό χειρισμό για τον κλιματισμό, ενώ η κεντρική οθόνη των οκτώ ιντσών, αν και δεν είναι μεγάλη, παραμένει εύχρηστη και λειτουργική.

Ο χώρος αποσκευών είναι αποδεκτός, καθώς είναι μεγαλύτερος από εκείνον του i20, αλλά όχι στην κορυφή της κατηγορίας. Με χωρητικότητα 334 λίτρων (262 λίτρα στο i20) και 1.205 λίτρων με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, δε βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να ανταγωνιστεί μοντέλα που με τα συρόμενα πίσω καθίσματα προσφέρουν τη δυνατότητα αύξησης του χώρου αποσκευών, ενώ το ύψος του ανοίγματος φόρτωσης σε συνδυασμό με το χαμηλότερο πάτωμα του χώρου αποσκευών, δυσχεραίνει λίγο το έργο της φορτοεκφόρτωσης βαρύτερων αντικειμένων.

Κλασική λύση απ’ τα παλιά

Το Hyundai Bayon της δοκιμής μας επιμένει παραδοσιακά! Κάτω από το καπό δε βρίσκεται κανένα μοντέρνο σύνολο με μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες. Ούτε καν ένα υποτυπώδες τούρμπο.

Στα 1.200 κ.εκ., ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει 84 ίππους ισχύος και 118 Nm ροπής, συνδυαζόμενος με ένα κλασικό πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ρομαντικό!

Πάρα τις φαινομενικά περιορισμένες του δυνατότητες, το κινητήριο σύνολο αυτό κάνει ακριβώς αυτό για το οποίο φτιάχτηκε. Κινεί άνετα το Bayon στους ρυθμούς της πόλης. Οι «κοντές» σχέσεις του κιβωτίου επιτρέπουν γρήγορες εκκινήσεις και επιταχύνσεις, διατηρώντας ταυτόχρονα την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα, ενώ η ισχύς του κινητήρα αποδεικνύεται υπέρ-αρκετή στα αστικά πλαίσια. Φυσικά αν χρειαστεί να ανέβουν οι ρυθμοί, με το Bayon σε μια οδό ταχείας κυκλοφορίας, εκεί ο οδηγός θα χρειαστεί να «παλέψει» με το πεντάλ του γκαζιού και το κιβώτιο προκειμένου να διατηρήσει μια υψηλή ταχύτητα, αυξάνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση καυσίμου. Σε γενικές γραμμές, το Bayon αποδείχθηκε οικονομικό στα πλαίσια της καθημερινής μετακίνησης, καταναλώνοντας περί τα 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτή χρήση.

© Γιάννης Στέφου | trcoff.gr

Κάθε μέρα στην πόλη

Της λειτουργίας του κινητήρα υπερισχύει η γενικότερη οδηγική συμπεριφορά του Bayon δημιουργώντας ένα ελκυστικό σύνολο. Πεντάλ, τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων είναι μαλακά και εύκολα στη συνεχή χρήση. Οι αλλαγές διεύθυνσης γίνονται άνετα ακόμα και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, ενώ η πληροφόρηση που έρχεται από τιμόνι και φρένο δίνει στον οδηγό μια σιγουριά και κάνει την καθημερινή οδήγηση «παιχνιδάκι». Η ανάρτηση είναι άνετη και δε θα κουράσει μέσα στις κακοτεχνίες των πόλεων, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα ενισχύουν το έργο του οδηγού, κάνοντας τη μετακίνηση ακόμα πιο ασφαλή.

© Γιάννης Στέφου | trcoff.gr

Ένας σύντροφος για κάθε μέρα

Μπορεί ο ανταγωνισμός να είναι μεγάλος και σε πολλές περιπτώσεις να προσφέρει περισσότερα, ωστόσο το Hyundai Bayon είναι μια επιλογή που αξίζει την προσοχή της αγοράς. Για να αποκτήσει νόημα θα πρέπει να το δείτε σαν ένα υπερυψωμένο και πιο ευρύχωρο i20. Είναι άνετο στην οδήγηση, με καλούς χώρους και εξοπλισμό, ενώ με τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα της δοκιμής μας αποτελεί ένα κλασικό, ασφαλές και οικονομικό σύνολο για την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.2
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.197
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) 84/6000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 118/4000
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Εκκεντροφόροι
2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
71,0 75,6
Σχέση συμπίεσης
11,0:1
Κιλά/ίππο
11,5
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χλστ.
Πίσω
Δίσκοι 262 χλστ.
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρομηχανική
Στροφές τιμονιού 2,7
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,4
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Μηχανικό 5 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η 3.727
Σχέση μετάδοσης 2η 2.056
Σχέση μετάδοσης 3η 1.269
Σχέση μετάδοσης 4η 0.964
Σχέση μετάδοσης 5η 0.774
Σχέση μετάδοσης 6η
Σχέση μετάδοσης 7η
Σχέση μετάδοσης 8η
όπισθεν 3.636
Τελική σχέση μετάδοσης 4.800
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
16x6,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Michelin Primacy 4
Διάσταση ελαστικών
195/55 R16
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4180x1775x1490
Μεταξόνιο(χλστ.) 2580
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1551
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1557
Βάρος(κιλά) 1045
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 411
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 4,8
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 11,8
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 17,3
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 170
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 5,1
Μέση τιμή δοκιμής 6,7
Μέγιστη τιμή δοκιμής 6,1
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 7,7
Αυτονομία(χλμ.) 514
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 40
Εκπομπή CO2 124
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 16.290
Αυτοκίνητου δοκιμής 17.290

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

6.9
Το μικρότερο SUV της Hyundai, το Bayon, αποτελεί μία προσιτή και τίμια λύση για τους λάτρεις των μικρών υπερυψωμένων οχημάτων, τη στιγμή που με τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα και το πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο θυμίζει μηχανικά σύνολα που εκλείπουν σήμερα. Ρομαντικό!
7.0

Εξωτερικό

6.0

Εσωτερικό

7.0

Χώροι

5.0

Κινητήρας

6.0

Επιδόσεις

8.0

Κατανάλωση

7.0

Οδική Συμπεριφορά

9.0

Σχέση Ποιότητας – Τιμής

Υπέρ

  • +Άνεση στην οδήγηση, Ηλεκτρονικά συστήματα, Κατανάλωση

Κατά

  • -Χώρος αποσκευών, Κιβώτιο ταχυτήτων, Ροπή κινητήρα, Κοντή 5η σχέση
Related posts
9.0
HotOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS

First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε: BYD SEAL U DM-I | Ανοίγοντας τους ασκούς του Αιόλου...

9.2
On The RoadTest Drives & Rides

Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DSC6: Μια εικόνα, χίλιες λέξεις…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!