Game Changer!
Έπειτα από διάφορες φήμες και ανακοινώσεις που «κυκλοφορούσαν» το τελευταίο διάστημα (δες εδώ και εδώ), η Geely βάζει τέλος στην αναμονή, και ως ο νέος “Game Changer” της ελληνικής αγοράς, κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στη χώρα μας, λανσάροντας μάλιστα και το πρώτο της μοντέλο, το EX5!
Το οδηγούμε και ευπειθώς αναφέρουμε…
Πριν όμως «περάσουμε» στις πρώτες εντυπώσεις μας από το EX5, να καταγράψουμε κάποια «βασικά» για το τι εστί Geely, μιας και ενδεχομένως κάποιοι «φίλοι» αναγνώστες να μη γνωρίζουν…
Πρόκειται για μια κινεζική μάρκα η οποία ανήκει στον ομώνυμο όμιλο (σ.σ. Geely Group), ο οποίος έχει στην κατοχή του -εκτός από την Geely Auto- και τις Volvo, Polestar, Smart, Lynk & Co, Zeekr, Lotus, Proton, κ.α., με αποτέλεσμα να είναι ανάμεσα στους 10 μεγαλύτερους ομίλους στον κόσμο, με τις ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων την χρονιά που μας πέρασε (2024) να ξεπερνούν τις 3,3 εκατ.!
Μάλιστα, οι μισές εξ’ αυτών είναι μόνο από την Geely Auto (1,66 εκ.), όταν -για να έχουμε μια τάξη μεγέθους- αυτές που αναλογούν στην Volvo είναι οι 763.000. Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, η Geely Auto είναι το βαρύ χαρτί του ομίλου και αν σε κάποιους το όνομα δεν είναι ακόμα γνώριμο, να σημειώσουμε ότι χρονιά με τη χρονιά μεγαλώνει με τρομερά μεγάλο ρυθμό η διείσδυσή της στις παγκόσμιες αγορές (από το 2023 στο 2024 αυξήθηκαν κατά 53% οι εξαγωγές και κατά 92% οι πωλήσεις), οπότε μάλλον δεν θα αργήσουμε και πολύ να δούμε αρκετά από τα μοντέλα της να κυκλοφορούν και στους ελληνικούς δρόμους.
Όσο για την εισαγωγή και την αποκλειστική διάθεση στην ελληνική αγορά, έχει επιλεχθεί η GEO Mobility Hellas, η οποία μπορεί προς το παρών να έχει μόνο ένα σημείο πώλησης (στο «δακτυλίδι» Αττικής) και ένα pop-up κατάστημα (στο Golden Hall), αλλά σκοπεύει μέχρι το τέλος της χρονιάς που διανύουμε να ανοίξει ακόμα ένα στην Αττική και ένα στην πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη, ενώ μέχρι και τα τέλη του 2026 θα υπάρχουν επτά καταστήματα λιανικής ανά την επικράτεια και οκτώ σημεία για το After Sales.
Μάλιστα, το 2026 δεν έχει επιλεγεί «τυχαία», καθώς μπορεί φέτος να είναι διαθέσιμα μόνο δύο μοντέλα της μάρκας, αλλά την επόμενη χρονιά η γκάμα θα εμπλουτιστεί με ακόμα τέσσερα νέα μοντέλα (δύο το Α’ εξάμηνο κι άλλα δύο το Β’ εξάμηνο), συμπληρώνοντας έτσι την γκάμα της με ηλεκτρικά ή εξ’ ηλεκτρισμένα μοντέλα.
Μέχρι τότε όμως, το πρώτο διαθέσιμο μοντέλο της Geely στην χώρα μας (το δεύτερο θα ακολουθήσει μετά το καλοκαίρι) είναι ένα κόμπακτ αμιγώς ηλεκτρικό C–SUV που -σχεδιασμένο για την παγκόσμια αγορά- πρωτοπορεί αισθητικά, προσφέρει εσωτερικό χώρο μεγαλύτερου οχήματος και χαρακτηρίζεται από την αυξημένη αποδοτικότητα, την μπόλικη τεχνολογία και τα αναβαθμισμένα πρότυπα ασφάλειας, ενώ διατίθεται σε προσιτές τιμές (από 29.990 ευρώ με προϋποθέσεις).
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Το αυτοκίνητο
Αρχίζοντας λοιπόν από το αυτοκίνητο, πρόκειται για ένα πενταθέσιο SUV με μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό και διαστάσεις 4.615 × 1.901 × 1.670 χλστ. (Μ x Π x Y), που διακρίνεται για την κομψότητά του και τον δυναμισμό, με τις γραμμές του αμαξώματος να είναι ρέουσες και ταυτόχρονα στιβαρές.
Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι λεπτοί προβολείς LED και ο «μονοκόμματος» προφυλακτήρας με το υπερβολικά απλό σήμα της εταιρείας (έξι τετραγωνάκια) στο κέντρο, όταν στο πίσω η εικόνα είναι αρκετά συμβατική και με εμφανείς επιρροές από άλλα αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού.
Στο πλαϊνό τμήμα ξεχωρίζουν οι μεγάλες ζάντες των 19 ιντσών (18 στην βασική έκδοση), τα νίκελ περιγράμματα των παραθύρων και φυσικά οι χωνευτές χειρολαβές, που δένουν όμορφα με τις βαριές πόρτες. Οι τελευταίες δε, κλείνουν με ένα χαρακτηριστικό στιβαρό «γκντουπ» και όταν ανοίγουν αποκαλύπτουν έναν εσωτερικό χώρο γεμάτο πολυτέλεια…
Αυτός, είτε στην blue-black, είτε στην λευκή απόχρωση (υπάρχουν δύο διαθέσιμες), δείχνει πλούσιος και κομψός, ταιριάζοντας άψογα με το μινιμαλιστικό εξωτερικό σχέδιο, τη στιγμή που τα υλικά που χρησιμοποιούνται, είναι ευχάριστα στην αίσθηση και την υφή (θυμίζουν περισσότερο Volvo παρά Volkswagen) και δημιουργούν μια αίσθηση πραγματικής ποιότητας.
Από το μοντέρνο λοιπόν τιμόνι με τις διπλές ακτίνες και τα ασημένια κουμπιά, μέχρι τον καθρέφτη χωρίς πλαίσιο και το ασύμμετρο σχέδιο στα καθίσματα, όλα είναι οργανωμένα με προσοχή στη λεπτομέρεια, δημιουργώντας μια αίσθηση τάξης και στιλ, ενώ είναι ξεκάθαρο ότι το Geely EX5 έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαία επίπεδα άνεσης καθώς διαθέτει εξοπλισμό εφάμιλλο με οχήματα της πολυτελούς κατηγορίας.
Για παράδειγμα, τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία άνεσης, ενσωματώνοντας λειτουργίες αερισμού, θέρμανσης και έξι λειτουργίες μασάζ, όταν το κάθισμα του συνοδηγού διαθέτει εργονομικό υποπόδιο (αντίστοιχο με αυτά που υπάρχουν στις θέσεις 1st class των αεροπορικών εταιρειών), σχεδιασμένο για τη μείωση της κόπωσης σε πολύωρα ταξίδια!
Σχετικά με την παρεχόμενη τεχνολογία, ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών και ένα μεγάλης διάστασης Head–Up Display (13,8 ίντσες), όταν στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής του infotainment (15,4 ίντσες) και στο κέντρο της κονσόλας δύο θήκες για smartphone, εκ των οποίων η αριστερή παρέχει και ασύρματη φόρτιση.
Από άποψη χώρων τώρα, το μεταξόνιο των 2.750 χλστ. του κινεζικού SUV εξασφαλίζει άνεση και ευρυχωρία για όλους τους επιβάτες, όταν ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 461 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως τα 1.877 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Επίσης, εντυπωσιακή είναι και η έξυπνη σχεδίαση αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα στην καμπίνα, με το Geely EX5 να διαθέτει 33 επιμέρους τέτοιους χώρους, εκ των οποίων ιδιαίτερη μνεία αξίζουν τόσο ο χώρος στην κονσόλα, όσο και τα συρτάρια των 14 λίτρων κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Τα σωθικά
Κάτω από την μινιμαλιστική εμφάνιση και το ποιοτικό εσωτερικό, το Geely EX5 βασίζεται στην πρωτοποριακή αρχιτεκτονική GEA (Global Electrified Architecture) της Geely, την κύρια τεχνολογική πλατφόρμα της εταιρείας για οχήματα νέας ενέργειας, η οποία συνδυάζεται με ένα προηγμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης «11 σε 1», που διακρίνεται για το χαμηλό βάρος, το μικρότερο μέγεθος, τη μεγαλύτερη ισχύ και την ανώτερη ενεργειακή απόδοση. Τούτου λεχθέντος, με αποδοτικότητα κινητήρα IGBT που φτάνει το 90,04%, το Geely EX5 γίνεται το πρώτο όχημα παραγωγής που σπάει το φράγμα του 90% σε πλατφόρμα 400V.
Ταυτόχρονα, ο ηλεκτροκινητήρας «11 σε 1» και το προηγμένο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας υψηλής τάσης προσφέρουν εντυπωσιακές επιδόσεις και μεγάλη αυτονομία. Αναφορικά με τις πρώτες, η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 218 ίππους και η ροπή τα 320 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, όταν η αυτονομία στην «βασική» έκδοση φτάνει τα 430 χλμ. και στην «πλούσια» έκδοση τα 410 χλμ. με μία φόρτιση της 60άρας μπαταρίας (60,22 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) σύμφωνα με την εταιρεία*.
Η τελευταία (σ.σ. μπαταρία) ονομάζεται Short Blade (κοντή λεπίδα) και σύμφωνα με την κινεζική μάρκα έχει υποβληθεί σε εξαιρετικά απαιτητικές δοκιμές από το Κέντρο Τεχνολογίας και Έρευνας Αυτοκινήτων της Κίνας, καλύπτοντας έξι ακραίες συνθήκες: βύθιση σε διαβρωτικό θαλασσινό νερό, λειτουργία σε πολικό ψύχος και μεγάλο υψόμετρο, κρούσεις υψηλής συχνότητας στο κάτω μέρος του οχήματος, επαναλαμβανόμενη πίεση από βάρος 26 τόνων, πλευρικές συγκρούσεις μπαταριών και δοκιμές καύσης με φλόγα, ενώ είναι σχεδιασμένη για να αντέχει 1.000.000 χιλιόμετρα και έως 3.500 κύκλους φόρτισης!
Σε επίπεδο φόρτισης, υποστηρίζει ταχύτητα 100kW σε DC (11 σε AC), επιτρέποντας επαναφόρτιση της μπαταρίας από 30% σε 80% μέσα σε μόλις 20 λεπτά, καθώς και προηγμένες λειτουργίες V2L και V2V, ενισχύοντας την πρακτικότητα, την ενεργειακή ευελιξία και την αυτονομία σε περιπτώσεις ανάγκης ή υπαίθριες δραστηριότητες.
Η πρώτη επαφή
Για τα πρώτα οδηγικά συμπεράσματά μας, η ελληνική εισαγωγική εταιρεία μας παραχώρησε το EX5 για δύο ώρες κατά τις οποίες μπορέσαμε να κινηθούμε σε ένα μέρος της Αθηναϊκής Ριβιέρας, από την Γλυφάδα μέχρι σχεδόν την Ανάβυσσο…
Από το πρώτα κιόλας μέτρα, αντιλαμβάνεσαι ότι παρόλο που το EX5 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Geely στην Ελλάδα, καθιστά σαφές ότι υπάρχει αρκετή εμπειρία στην κατασκευή αυτοκινήτων από την κινεζική εταιρεία, που αναμφίβολα πηγάζει και από άλλα αδελφικά μοντέλα του ομίλου που οδηγήσαμε προγενέστερα.
Για παράδειγμα, η ηχομόνωση και το αρχοντικό βάδισμα θυμίζει Volvo, ενώ το τιμόνι (τόσο σε σχήμα, όσο και αίσθηση) θυμίζει το 02 της Lynk & Co που οδηγήσαμε -σχετικά- πρόσφατα στην Σλοβενία (δες εδώ), όταν η ανάκτηση ενέργειας γίνεται με αρκετά ομαλό ρυθμό.
Αντίστοιχα ομαλός, είναι και ο ρυθμός της επιτάχυνσης, που μπορεί να μην κάνει το κινεζικό SUV να ξεκολλάει σε κάθε πάτημα του γκαζιού απότομα όπως γίνεται σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά δεν δείχνει ελλιπής ακόμα και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις κατά την προσπέραση. Κάτι, απολύτως αποδεκτό και φυσιολογικό για την φύση της κατασκευής, που αναμφίβολα είναι οι άνετες μετακινήσεις, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Geely έχει ρυθμίσει και την ανάρτηση, η οποία παρότι εστιασμένη στην άνεση, καταφέρνει και διαχειρίζεται με αρκετά ικανοποιητικό τρόπο την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τον όγκο του αμαξώματος, παρέχοντας καλή ισορροπία τόσο στην είσοδο, όσο και στη μέση της στροφής.
Κάτι που αναμφισβήτητα οφείλεται και στο σχετικά περιορισμένο (για ηλεκτρικό) βάρος, που συμπεριλαμβανομένου του οδηγού ανέρχεται σε 1.790 κιλά.
Έχουμε, λοιπόν, εν κατακλείδι, να κάνουμε με ένα αρκετά πολιτισμένο SUV που μπορεί να μη δρέπει δάφνες σε επίπεδο ενθουσιασμού, αλλά πραγματικά λάμπει στην καθημερινή χρήση που προορίζεται να κάνει ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, όντας άνετο, ασφαλές, εξαιρετικά ευρύχωρο και αρκετά ευκολοδήγητο. Στοιχεία που εκτιμώνται δεόντως από τους σύγχρονους αγοραστές…
Οι 100 πρώτοι τυχεροί
Για τους 100 πρώτους αγοραστές, η Geely έχει δημιουργήσει ένα καινοτόμο πρόγραμμα απόκτησης, που τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν το αμιγώς ηλεκτρικό EX5 με τρεις εναλλακτικές επιλογές, που όλες έχουν σαν κοινό παρονομαστή το μεγαλύτερο όφελος προς τον πελάτη.
Η πρώτη, με την ονομασία Freedom Bonus περιλαμβάνει άμεσο οικονομικό όφελος 2.000 ευρώ. Η δεύτερη με την ονομασία Freedom Value περιλαμβάνει: έξι χρόνια δωρεάν service, ένα χρόνο δωρεάν φόρτιση, επέκταση εγγύησης της μπαταρίας στα 200.000 χλμ. (από 150.000) και έξι χρόνια δωρεάν πρόσβαση στην εφαρμογή Geely App, ενώ η τρίτη, με την ονομασία Freedom Finance προσφέρει 0% επιτόκιο για 60 μήνες ή 3,9% επιτόκιο για 72 μήνες.
Για όσους τώρα δεν βρεθούν στους 100 πρώτους τυχερούς, το EX5 συνοδεύεται από 6ετή εγγύηση (ή 150.000 χλμ.) για το αυτοκίνητο, 8ετή (ή 150.000 χλμ.) εγγύηση για την μπαταρία υψηλής τάσης και 6ετή δωρεάν οδική βοήθεια με mobile service, ενώ διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με την κάθε μία να είναι υπερπλούσια σε επίπεδο εξοπλισμού.
Η πρώτη, με την ονομασία Pro, κοστίζει 34.990 ευρώ και η δεύτερη, με την ονομασία Tech, 36.990 ευρώ (χωρίς σε καμία να συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση).
Τιμές άκρως προσιτές, που σε συνδυασμό με την τεχνολογία αιχμής, τον εξοπλισμό υψηλής ποιότητας και τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας, δίνουν κάθε δικαίωμα στην Geely να χαρακτηρίζει το EX5 ως ο Game Changer της κατηγορίας…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
*Λόγω της σύντομης συμβίωσής μας δεν καταφέραμε να μετρήσουμε καταναλώσεις ενέργειας – αυτονομία, επιδόσεις, κτλ., «πράγματα» για τα οποία επιφυλασσόμαστε, όταν θα φτάσει το αυτοκίνητο για μια πλήρη δοκιμή στα χέρια μας.