Την πανέμορφη Σλοβενία και πιο συγκεκριμένα την λίμνη Bled, το ομώνυμο κάστρο της και την ευρύτερη περιοχή μέχρι τη λίμνη Bohinj επέλεξε η Lynk & Co για να παρουσιάσει το νέο της δημιούργημα.
Ένα ηλεκτρικό SUV 4,5 μ. που «ακούει» στην κωδική ονομασία «02»…
Μια χώρα (σ.σ. Σλοβενία), που παρά τον μικρό πληθυσμό της (2.12 εκ. σύμφωνα με την τελευταία καταμέτρηση) και την ακρίβεια που χτυπάει και τη δική της πόρτα ελέω Ευρώπης, καταφέρνει χάρη στο υψηλό επίπεδο των ιθαγενών της και των -κρίνοντας από την εικόνα- άξιων πολιτικών της, να διατηρείται σε εντυπωσιακά επίπεδα από άποψη φυσικού κάλλους και υποδομών, με αποτέλεσμα να γίνεται ολοένα και ισχυρότερος πόλος έλξης, τόσο για κάθε τουρίστα, όσο φυσικά και για κάθε εταιρεία αυτοκινήτου που αναζητάει ένα μαγευτικό τοπίο για να κάνει την πρώτη ευρωπαϊκή εμφάνιση ενός νέου μοντέλου της (σ.σ. οι «δικοί μας» να τα βλέπουν αυτά).
Για την Lynk & Co, η Σλοβενία πέρα από επιλεγόμενη χώρα για την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της, είναι και η χώρα στην οποία εδράζεται το «στρατηγείο» της εταιρείας για τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (όπου εντάσσεται και η δική μας, ελληνική αγορά), και φυσικά η χώρα που επισκεφτήκαμε πρόσφατα για να πάρουμε μια «πρώτη γεύση» από το νέο 02 και συνάμα να «αποτυπώσουμε» μοναδικές εικόνες, τόσο στη μνήμη του εγκεφάλου μας, όσο και στην αντίστοιχη της φωτογραφικής μηχανής μας.
Της τελευταίας, τις βλέπετε ανάμεσα σε αυτές τις αράδες…
Και επειδή το URL στο επάνω (ή κάτω) μέρος της οθόνης σας δεν γράφει visitslovenia.com -ή κάτι παραπλήσιο- αλλά automoto.com.gr ας περάσουμε στην ουσία της αποστολής, που ήταν φυσικά η πανευρωπαϊκή πρεμιέρα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Lynk & Co, του νέου 02.
Για όσους δεν γνωρίζουν την Lynk & Co, εν τάχει να αναφέρουμε ότι είναι μέλος του κινεζικού ομίλου Geely, ο οποίος μεταξύ άλλων έχει κάτω από την «ομπρέλα» του και τις Volvo, Smart, Lotus, Polestar, Zeekr κι άλλες, ενώ κατέχει και σχεδόν το 10% (9,6 για την ακρίβεια) της Mercedes-Benz.
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, «μιλάμε» για έναν πραγματικό κολοσσό κι έναν από τους ισχυρότερους ομίλους στην αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα, ενώ σε επίπεδο Lynk & Co, έχουμε να κάνουμε με μια σχετικά νεοσύστατη μάρκα (ιδρύθηκε το 2016 και κυκλοφόρησε πρώτη φορά στην Ευρώπη το 2020) που γεννήθηκε στη Σουηδία από τη «ρομαντική σχέση» μεταξύ της Volvo και του Κινέζου ιδιοκτήτη της Geely. Εξού και το κάπως ασυνήθιστο όνομα, που θυμίζει περισσότερο μπράντα μόδας (βλ. Pull & Bear, Abercrombie & Fitch, κ.α.), παρά μάρκα αυτοκινήτου…
Αυτό κάθε άλλο παρά κακό είναι, αφού κάποιες φορές χρειάζεται και η «έξοδος» από τα καθιερωμένα για να κάνει κάποιος τη διαφορά. Κάτι στο οποίο όπως φαίνεται πιστεύουν αρκετά στην Lynk & Co, αφού πέρα από την «αναγκαστική» λόγω γκρουπ υιοθέτηση μηχανικών -και τεχνολογικών- μερών, κάθε άλλο σημείο των αυτοκινήτων της μάρκας είναι διαφορετικό, τόσο σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου, όσο και -κυρίως- σε σχέση με κάθε τι άλλο κυκλοφορεί γύρω μας (μόνο πίσω ίσως θυμίσει σε κάποιους το C-HR της Toyota)…
Τούτου λεχθέντος, μπορεί το νέο Lynk & Co 02 να είναι ακόμα ένα μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) της Geely -και πιο συγκεκριμένα στη νεότερη εκδοχή της (SEA2) όπως τα Volvo EX30 και Smart #1- αλλά όπως φαίνεται αυτό δεν «ανάγκασε» τους σχεδιαστές του αυτοκινήτου να προβούν σε συμβιβασμούς ή ομοιότητες, σε σχέση με άλλα αδελφικά μοντέλα του ομίλου.
Μάλιστα -και προς τιμήν τους- για τον σχεδιασμό και τα τελικά χαρακτηριστικά του 02 επηρεάστηκαν από 6.000 σχόλια πελατών, που συγκεντρώθηκαν μέσω μιας καινοτόμου εφαρμογής (που διατέθηκε σε αυτούς μέσω του πρώτου μοντέλου της εταιρείας με την ονομασία 01), με το αποτέλεσμα να είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό και ιδιαίτερο.
Σε αντιστοιχία με το εξωτερικό…
Σε ίδια λογική με την εξωτερική εμφάνιση, είναι και η εικόνα του εσωτερικού, με τον σχεδιασμό της καμπίνας να μην θυμίζει σε κανένα σημείο το αδελφικό EX30 που δοκιμάσαμε παλαιότερα (δες εδώ), αλλά να έχει ευρεία τη διάδοση της τεχνολογίας και κάθε δόση μινιμαλισμού που επιτάσσει η σκανδιναβική αισθητική.
Έτσι, έχουμε ένα «καθαρό» και μοντέρνο εσωτερικό, με ελάχιστους φυσικούς διακόπτες, έναν ευκρινέστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών (ευτυχώς, γιατί στο EX30 λείπει) και μια μεγάλη οθόνη αφής για το infotainment, που με διάμετρο 15,4 ίντσες, μεγάλα εικονίδια και γρήγορη απόκριση, προσφέρει αρκετά εύκολο χειρισμό ακόμα και κατά την οδήγηση.
Αυτό πάλι που δυσκολεύει κατά την οδήγηση -τουλάχιστον αρχικά- είναι οι διακόπτες του τιμονιού, που -θυμίζοντας τους αντίστοιχους που συναντάμε στα χειριστήρια των Playstation- λειτουργούν σε λογική συντομεύσεων και απαιτούν αρκετή εξοικείωση μέχρι να τους φέρεις στα μέτρα σου, να τους μάθεις και εντέλει να τους χρησιμοποιείς άμεσα όπως θέλεις.
Στον αντίποδα όμως, είναι εντυπωσιακοί και ποιοτικοί στην αφή, τη στιγμή που υπάρχουν και κάποιες άλλες ευπρόσδεκτες λεπτομέρειες στον σχεδιασμό της καμπίνας.
Για παράδειγμα, οι κίτρινες λωρίδες στο τιμόνι στα σημεία «παρά τέταρτο» και «και τέταρτο», ο ιμάντας σε λογική «Remove Before Flight» στο σημείο της παραδοσιακής «μίζας» (για να παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο όταν διατίθεται σε Car Sharing), οι δύο επαγωγικές βάσεις φόρτισης κινητού και φυσικά το κεντρικό κουτί αποθήκευσης ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, που πέρα από τη δυνατότητα να αφαιρείται, έχει και αυξημένη χωρητικότητα (15 λίτρα) για μικροαντικείμενα, ανεβάζοντας έτσι την πρακτικότητα.
Επίσης, 15 είναι και τα λίτρα του frunk κάτω από το καπό, που σε συνδυασμό με τα 410 λίτρα του χώρου αποσκευών κρίνονται επαρκή για τις περισσότερες μεταφορικές ανάγκες, όταν οι επιβάτες (είτε κάθονται μπροστά, είτε πίσω), έχουν άφθονο χώρο για τη διαβίωση τους στην καμπίνα και μια πανοραμική ηλιοροφή για τη σύνδεσή τους με τη φύση.
Πιστό μέλος της «οικογένειας» Geely…
Κάτω τώρα από το εντυπωσιακό παρουσιαστικό και το μοντέρνο εσωτερικό, υπάρχει όπως προαναφέραμε η πλατφόρμα SEA2 και παρότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει τη δυνατότητα να δέχεται επιλογές τόσο με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, μικρές ή μεγαλύτερες μπαταρίες (βλ. Smart #1 ή Volvo EX30), η Lynk & Co έχει αποφασίσει να διαθέσει το νέο 02 στην αγορά με ένα και μοναδικό σύστημα κίνησης, τουλάχιστον σε πρώτο χρόνο.
Αυτό, περιλαμβάνει μία μπαταρία NMC με χωρητικότητα 66 kWh που παρέχει αυτονομία 445 χλμ. και «δίνει τροφή» σε έναν σύγχρονο, μόνιμου μαγνήτη, ηλεκτροκινητήρα 200 kW (272 ίπποι) και 323 Nm, με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης.
Ο συνδυασμός αυτός, σύμφωνα με την Lynk & Co, κάνει το 02 να επιταχύνει μέχρι τα πρώτα 100χλμ./ ώρα σε 5,5 δευτερόλεπτα και να φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα, όπως φυσικά γίνεται και με όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της Volvo.
Για την φόρτιση τώρα της μπαταρίας, σε καθεστώς DC το Lynk & Co 02 είναι σε θέση να δέχεται έως 150 kW, με αποτέλεσμα να μπορεί να ανακτάει την ενέργειά του από το 10 στο 80% σε 30 λεπτά, όταν σε καθεστώς AC οι αποδόσεις αλλάζουν αναλόγως έκδοσης.
Πιο συγκεκριμένα, στην βασική έκδοση του μοντέλου Core (αναλυτικά οι εκδόσεις στο τέλος του κειμένου) υπάρχει δυνατότητα για φόρτιση μέχρι 11 kW στο εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), όταν στην δεύτερη έκδοση More η ταχύτητα ανεβαίνει σε 22 kW, με τους χρόνους για το 0-100% να διαμορφώνονται σε 7,5 και 4 ώρες αντίστοιχα.
Οδηγώντας στην Σλοβενία!
Στην πράξη τώρα και διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα μας πίσω από το τιμόνι του 02 στην Σλοβενία, διαπιστώσαμε από τα πρώτα κιόλας μέτρα πως οι μηχανικοί της Lynk & Co θέλησαν να δώσουν περισσότερο έμφαση στην άνεση παρά στις αιχμηρές αντιδράσεις, πράγμα λογικό για ένα οικογενειακό crossover που απέχει σχεδόν 20 εκατ. από το δρόμο.
Υπό αυτό το πρίσμα, στο απότομο πάτημα του γκαζιού μπορεί να μην σου κόβεται η ανάσα όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και πάλι καταφέρνεις να μαζεύεις εύκολα χιλιόμετρα και κατ’ επέκταση να πραγματοποιείς οποιαδήποτε προσπέραση επιθυμείς άνετα. Μάλιστα, η συγκεκριμένη προσέγγιση των μηχανικών της Lynk & Co κάνουν το 02 να μην εμφανίζει τις τάσεις «ψαρέματος» του μπροστινού όταν βυθίζεις βαθιά το πεντάλ του γκαζιού με στριμμένους τους τροχούς, όπως πρόσφατα είδαμε να συμβαίνει στο «αδελφό» Volvo EX30.
Κάτι, που εκτός από την πιο φιλική απόκριση του γκαζιού, οφείλεται και στην αμεσότητα του τιμονιού, που μπορεί να μην παρέχει άφθονη πληροφορία, αλλά καταφέρνει και είναι αποτελεσματικό σε κάθε εντολή του οδηγού, είτε αυτή γίνεται για κάποια απότομη αλλαγή πορείας, είτε για τη διαγραφή μιας μεγάλης καμπύλης με αρκετά χιλιόμετρα…
Όταν δε ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, γίνεσαι αποδέκτης μιας αρκετά εκλεπτυσμένης εμπειρίας, αφού η ηχομόνωση είναι σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο και εσύ επί της ουσίας βρίσκεσαι σε ένα τελείως αποστειρωμένο περιβάλλον, με την ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω) να καταφέρνει να απορροφάει υποδειγματικά τα σαμαράκια, μιας και οι λακκούβες λάμπουν διά της απουσίας τους από τους σλοβένικους δρόμους. Σαν τη χώρα μας ένα πράγμα…
Στη χώρα μας προσεχώς…
Στην Ελλάδα το νέο Lynk & Co 02 αναμένεται προσεχώς, όταν και εμείς με τη σειρά μας θα έχουμε τη δυνατότητα να περάσουμε περισσότερο χρόνο με το αυτοκίνητο και να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα*, μιας και κατά την «πρώτη επαφή» μας στην Σλοβενία, η προκαθορισμένη -από τους ανθρώπους της εταιρείας- διαδρομή ήταν περιορισμένη χιλιομετρικά.
Όλα αυτά θα γίνουν στις αρχές του επόμενου μήνα, όταν και το νέο 02 θα κάνει την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά, σε δύο διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού, τις Core και More.
Καμία από τις δύο δεν υπολείπεται πολυτελή εξοπλισμού, με την More να προσθέτει στην «εξίσωση» φόρτιση AC 22 kW, ηχοσύστημα Harmon Kardon 1,6 kW με 14 ηχεία, τροχούς 20 ιντσών και κάμερα 360 μοιρών.
Όσο για τις τιμές εκκίνησης του μοντέλου στην ελληνική αγορά, η Lynk & Co ανακοίνωσε ότι η Core θα κοστίζει 38.990 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) και η More 42.990 ευρώ (επίσης χωρίς την κρατική επιδότηση), κάνοντας έτσι το 02 να φαίνεται μια εξαιρετικά δελεάζουσα επιλογή συγκριτικά με αυτά που προσφέρει.
Μείνετε συντονισμένοι…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ, DOMINIK CEPON (LYNK & CO) | ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
*Λόγω της σύντομης συμβίωσής μας δεν καταφέραμε να μετρήσουμε καταναλώσεις ενέργειας – αυτονομία, επιδόσεις, κτλ., «πράγματα» για τα οποία επιφυλασσόμαστε, όταν θα φτάσει το αυτοκίνητο για μια πλήρη δοκιμή στα χέρια μας.
Περισσότερες φωτογραφίες: