Σταθερή αξία
Είναι γεγονός ότι ξέρεις τι παίρνεις όταν αγοράζεις μια Octavia!
Από το 1996 έως σήμερα, το αυτοκίνητο αυτό έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Skoda, καθώς είναι το μοντέλο της εταιρείας με τις περισσότερες πωλήσεις, ενώ έχει αναδειχθεί ως best seller σε πολλές αγορές στην Ευρώπη.
Από τα πρώτα χρόνια του γκρουπ, αποτέλεσε την πλέον αξιόλογη εναλλακτική απέναντι στα Golf και A3, ενώ την ίδια στιγμή, χάρη στο σεντάν αμάξωμα, πρόσφερε περισσότερους χώρους αλλά και κύρος.
Τη χρονιά που μας πέρασε, η Skoda αποφάσισε να ανανεώσει το «καμάρι» της, αλλά το σχεδιαστικό τμήμα πρέπει να «τα βρήκε σκούρα», διότι… πώς αλλάζεις κάτι τόσο πετυχημένο; Η λύση φαίνεται πως βρέθηκε στις λεπτομέρειες και έτσι, με μικρές αλλαγές και παρεμβάσεις, πήραμε στα χέρια μας την ανανεωμένη Octavia, η οποία, εφοδιασμένη με τον 1,6 λίτρων TDI πετρελαιοκινητήρα και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, μας απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι αποτελεί σταθερή αξία στον κόσμο της αυτοκίνησης.
Ανεπαίσθητες αλλαγές…
Η νέα Octavia διατηρεί το στυλ της και αυτό είναι προς τιμήν των σχεδιαστών. Οι ευθείες γραμμές και το στιβαρό παρουσιαστικό του αυτοκινήτου έχουν παίξει μεγάλο ρόλο στη φήμη του και την αναγνωσιμότητα του.
Για το νέο μοντέλο, αυτό που άλλαξε κυρίως είναι η εμπρός όψη, με τη νέα γρίλια (που μας θύμισε και το Kodiaq) και τα διπλά φωτιστικά σώματα να κεντρίζουν άμεσα το βλέμμα, ενώ χαμηλά στο νέο προφυλακτήρα, μια γραμμή συνδέει τους ανασχεδιασμένους προβολής ομίχλης.
Το συνολικό μήκος αγγίζει πλέον τα 4,67 μέτρα, ελάχιστα αυξημένο σε σχέση με το παρελθόν, ενώ μια μικρή αύξηση και στο πλάτος (στο μετατρόχιο) βοήθησε στην περεταίρω ενίσχυση των χώρων του εσωτερικού.
Ποιοτικό και ευρύχωρο…
…το εσωτερικό της καμπίνας στη νέα Octavia, όπου οι αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν είναι ελάχιστες και δικαιολογημένα, μιας και τίποτα δε μας «χάλασε» στο εσωτερικό του απερχόμενου μοντέλου.
Η ποιότητα των υλικών έχει διατηρηθεί σε πολύ καλά επίπεδα, παραμένοντας ένα σκαλοπάτι κάτω από του Golf, ωστόσο η αίσθηση των υλικών στην αφή καθώς και ο συνδυασμός τους δε θα δημιουργήσουν κανένα παράπονο.
Όσον αφορά στην εργονομία, τα πάντα φαίνεται να έχουν μείνει ανέγγιχτα με τη μόνη ανανέωση να συναντάται στην κονσόλα, όπου φιγουράρει μια οθόνη αφής οκτώ ιντσών για το χειρισμό του συστήματος infotainment του αυτοκινήτου και πλαισιώνεται από ένα όμορφο γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα, προσδίδοντας ένα μοντέρνο τόνο.
Χωρίς αλλαγές και το τιμόνι, όπου τα χειριστήρια παραμένουν λίγα και εύκολα στη χρήση, καθιστώντας εύκολη την εξοικείωση ακόμα και για κάποιον άσχετο με αυτά.
Από πλευράς χώρων, η Octavia μας εντυπωσίασε για ακόμα μια φορά, καθώς το μεταξόνιο των 2,68 μέτρων επέτρεψε την πλήρη εκμετάλλευση της καμπίνας και τη δημιουργία άνετων θέσεων για τέσσερις ή ακόμα και πέντε επιβάτες (αν ο πέμπτος μπορέσει να συμβιβαστεί με το ογκώδες τούνελ μετάδοσης στη μέση) με άφθονο χώρο τόσο για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια τους.
Τέλος, ο χώρος αποσκευών διακρίνεται και στο νέο αυτό μοντέλο για τη χωρητικότητά του, η οποία με το κιτ επισκευής ελαστικών φτάνει τα 590 λίτρα (568 λίτρα με τον εφεδρικό τροχό), ενώ η φαρδιά πέμπτη πόρτα, παρά το γεγονός ότι είναι κάπως βαριά στη χρήση, κάνει τη φόρτωση παιχνιδάκι!
Κλασική συνταγή!
Απόλυτα κατάλληλη επιλογή αποδείχθηκε για το νέο Octaviaο 1.600άρης κινητήρας ντίζελ του γκρουπ καθώς, με την απόδοσή τους στους 116 ίππους και τον ιδανικό συνδυασμό του με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο λειτουργεί υποδειγματικά, είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες ενός οδηγού στην καθημερινή μετακίνηση, αλλά θα αποδειχθεί πραγματικό εργαλείο στις μεγάλες αποστάσεις.
Οι κραδασμοί απουσιάζουν εντελώς και ο θόρυβος που παράγεται από τον κινητήρα γίνεται αισθητός μόνο όταν αυξηθεί η περιστροφή του, ενώ η απόκρισή του στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού είναι άμεση ανεξαρτήτως στροφών.
Για κάποιον με «ελαφρύ» δεξί πόδι, η Octavia με τον 1.6 TDI θα καταναλώσει περί τα 6 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ. και δε θα ξεπεράσει τα 7,6 λίτρα ακόμα και αν ανέβει πολύ ο ρυθμός.
Της αρέσει ο δρόμος…
Από τους οικογενειάρχες μέχρι τους ταξιτζήδες, όλοι οι χρήστες της Octavia μπορούν να αναδείξουν την άνεση με την οποία το αυτοκίνητο κινείται στον ανοικτό δρόμο.
Ναι, η νέα Octavia, όπως και η παλιά θα κινηθεί άνετα και κατά τη διάρκεια των καθημερινών μεταφορών, αλλά εκεί που βγάζει τον πραγματικό της εαυτό είναι στον ανοιχτό δρόμο. «Καταπίνει» τα χιλιόμετρα ξεκούραστα, προσφέροντας στον οδηγό άμεση πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης και πέδησης, ενώ η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη ώστε να αφήνει έξω από την καμπίνα τις κακοτεχνίες των δρόμων.
Λίγα δίνεις, πολλά παίρνεις!
Με άφθονους χώρους στο εσωτερικό, κλασικό σχεδιασμό και έναν ιδιαίτερα αποδοτικό -όσο και οικονομικό- κινητήρα, η Octavia καταφέρνει και μετά την ανανέωσή της να διατηρεί όλα τα καλά χαρακτηριστικά του παρελθόντος, ενώ ενισχύεται στα σημεία.
Με αρχική τιμή τα 20.980 ευρώ για την έκδοση με τον 1.6 TDI και συνολικά 26.480 ευρώ για την πιο ολοκληρωμένη και πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, η νέα Octavia αποτελεί μια ουσιαστική και αξιόλογη επιλογή στη σημερινή αγορά, ενώ παραμένει εξίσου ποιοτική αλλά πολύ πιο οικονομική από πολλά μοντέλα, ιδιαίτερα του γερμανικού ανταγωνισμού.
ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Χώροι, Κατανάλωση, Τιμή, Κιβώτιο, Κατανάλωση, Χώρος αποσκευών
ΚΑΤΑ: Τούνελ μετάδοσης στα πίσω καθίσματα, Χρωματισμός εσωτερικού στο αυτοκίνητο δοκιμής
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.6 TDI
Καύσιμο Πετρέλαιο
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.598
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) 116/3250-4000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 250/1500-3200
Θέση Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία Common Rail, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι 2EEK
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) 79,5 x 80,5
Σχέση συμπίεσης 16,2:1
Κιλά/ίππο 11,3
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Ηλεκτρομηχανική
Στροφές τιμονιού 2,7
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,6
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση 16×6,5J
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Dunlop Sport BluResponse
Διάσταση ελαστικών 205/55 R16
Ρεζέρβα Κανονικός τροχός
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) 4670x2017x1461
Μεταξόνιο(χλστ.) 2606
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1549
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1549
Βάρος(κιλά) 1320
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 590
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 10,2
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 202
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 4,1
Μέση τιμή δοκιμής 6,1
Μέγιστη τιμή δοκιμής 7,6
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 4,4
Αυτονομία(χλμ.) 813
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 50
Εκπομπή CO2 105
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 20.980
Αυτοκινήτου δοκιμής 26.480
Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: