EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Opel Corsa-e

7.5

Ηλεκτρικό μέλλον

Το Opel Corsa είναι από τα λίγα αυτοκίνητα της αγοράς που δε χρειάζονται συστάσεις. Το best-seller μοντέλο της Opel, αφού σημείωσε εκατομμύρια πωλήσεις στην Ευρώπη και κυκλοφόρησε σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, προσαρμόστηκε στη νέα εποχή και ήρθε απόλυτα εξηλεκτρισμένο για να μας συνοδεύσει στο μέλλον της αυτοκίνησης.

Το Corsa-e αποτέλεσε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Opel, η οποία σχεδιάζει να προσφέρει όλα της τα αυτοκίνητα με κάποιας μορφής ηλεκτρική κίνηση έως το 2024.

Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία του Corsa είναι βέβαια σκληρός και έρχεται σε δύο είδη: Ηλεκτρικά μοντέλα όπως τα Renault Zoe η Mini SE και το «αδερφό» Peugeot e-208 που είναι οι… φυσικοί αντίπαλοι, αλλά υπάρχουν και πολλά επιτυχημένα συμβατικά μοντέλα, βενζίνης ή diesel τα οποία δε γίνεται να αγνοήσουμε… τουλάχιστον όχι ακόμα.

Ομοιότητες και διαφορές

Το ηλεκτρικό Corsa είναι στη βάση του πανομοιότυπο με το Peugeot e-208 στο οποίο αναφερθήκαμε, μιας και τα δύο μοντέλα κατασκευάζονται πάνω στην ίδια πλατφόρμα από τον ίδιο κατασκευαστή, την PSA. Αλλά και με το συμβατικό Corsa δεν παρατηρούνται πολλές διαφορές, μιας και το ηλεκτρικό μοντέλο ξεχωρίζει μόνο από τους τροχούς του και το σήμα “e” στην κολώνα και την πίσω πλευρά του.

Μια σημαντική διαφοροποίηση στο εξωτερικό του Corsa-e η οποία όμως δε διακρίνεται τη μέρα, είναι η χρήση, για πρώτη φορά στην κατηγορία, των προβολέων τεχνολογίας IntelliLux LED Matrix, τους οποίους βρίσκαμε έως τώρα σε μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας.

Γνώριμο εσωτερικό

Στο εσωτερικό, συμβατικό και αμιγώς ηλεκτρικό Corsa είναι ολόιδια, με την καμπίνα να είναι «χτισμένη» γύρω από την κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment και να διακρίνεται για τα ευχάριστα στην αφή υλικά και την… λίγο άνω του μετρίου συναρμογή των πλαστικών.

Από πλευράς εργονομίας δεν υπάρχουν κακά σχόλια. Τα καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη και είναι άνετα, ενώ κάθε τι βρίσκεται ακριβώς εκεί που πρέπει.

Η πίσω σειρά καθισμάτων δεν είναι τόσο ευρύχωρη -όπως και στη συμβατική εκδοχή άλλωστε- ενώ ο χώρος αποσκευών των 267 λίτρων εκτείνεται ως τα 1.118 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Η ηλεκτροκίνηση κάνει τη διαφορά

Η ουσιαστική διαφορά στο ηλεκτρικό Corsa είναι ο… ηλεκτρικός κινητήρας. Αποδίδει 100 kW ή 136 ίππους ισχύος και συνδυάζεται με μια μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 50 kWh, όπως ακριβώς και στην περίπτωση του Peugeot e-208.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μιας συνεχούς σχέσης, όπως συνήθως γίνεται με τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Και όπως με όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα, το Corsa-e αποδίδει όλη του τη ροπή από την πρώτη «γκαζιά», φτάνοντας τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,6 δευτερόλεπτα σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Τιμή που δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα, καθώς στη δική μας δοκιμή το χρονόμετρο σταμάτησε λίγο πάνω από τα 8 δευτερόλεπτα. Βέβαια, ο ηλεκτροκινητήρας έχει να αντιμετωπίσει δυσκολότερο έργο απ’ ότι σε ένα συμβατικό Corsa μιας και το αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο προσθέτει περί τα 300 κιλά βάρους, πράγμα που μειώνει και την αυτονομία, η οποία ανακοινώνεται από τον κατασκευαστή στα 350 χλμ. (υπό ιδανικές συνθήκες) και υπολείπεται από εκείνες άλλων μοντέλων της κατηγορίας, όπως των Renault Zoe και BMW i3.

Οι χρόνοι φόρτισης διαφέρουν πολύ ανάλογα με την επιλογή του φορτιστή, καθώς σε έναν ισχυρό φορτιστή το 0-100% μπορεί να γίνει σε έως και 50 λεπτά, ενώ με ένα συμβατικό οικιακό wallbox ο χρόνος φόρτισης διαμορφώνεται σε 7,5 ώρες.

Οδηγώντας ηλεκτρικά

Ξεκινώντας με το Corsa-e δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα πέρα από το γνωστό πλέον ηλεκτρικό μουρμουρητό του κινητήρα. Πατώντας παραπάνω το γκάζι, η ροπή του κινητήρα είναι ικανή να «καρφώσει» τον οδηγό στο κάθισμα, με το Corsa-e να επιταχύνει άμεσα αλλά ελεγχόμενα. Μέσα στην πόλη, τίποτα δεν πρόκειται να σε προβληματίσει μέσα στο Corsa-e, ενώ σε οδούς με πιο αυξημένες ταχύτητες, η καλή ηχομόνωση και η ποιοτική κύλιση αποζημιώνουν για την κάπως σκληρή ανάρτηση, η οποία μεταφέρει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος μέσα στην καμπίνα.

Το επιπλέον βάρος του ηλεκτρικού συνόλου επηρεάζει το στρίψιμο και τη συμπεριφορά των αναρτήσεων, που μπορεί να έχουν μελετηθεί για το συγκεκριμένο μοντέλο, παραμένουν όμως ασαφή και επιδέχονται βελτιώσεων.

Το Corsa-e προσφέρει τρία προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport) με ανάλογη αύξηση στην παρεχόμενη ισχύ, αλλά χωρίς παρεμβάσεις σε τιμόνι, φρένα ή αναρτήσεις. Στην ουσία, μόνο με το πρόγραμμα Eco μπορεί κανείς να πετύχει σχεδόν τη… διαφημιζόμενη αυτονομία, καθώς με τα προγράμματα Sport ή Normal η μπαταρία τελειώνει γρήγορα και θα βρεθείς να ψάχνεις για πρίζα…

Πρώτο βήμα στην ηλεκτροκίνηση

Το Opel Corsa-e είναι ένα από τα λίγα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που μπορούν να γίνουν το πρώτο βήμα για τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Είναι μελετημένο ώστε να είναι χρήσιμο στην καθημερινή μετακίνηση, ενώ δε θα πει όχι και σε μακρινότερες διαδρομές. Μπορεί τα 35.000 και πλέον ευρώ που κοστίζει να φαίνονται πολλά, αλλά αυτό είναι πρόβλημα που συναντάμε σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα του σήμερα. Ωστόσο, με τα χρήματα αυτά αγοράζει κανείς ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που έχει πολλά να προσφέρει και πολλά να … επιστρέψει στον ιδιοκτήτη του σε βάθος χρόνου…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος
Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου μαγνήτη
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Μεγ. Ισχύς(ίπποι) 136
Μεγ. Ροπή(Nm) 260
Κιλά/ίππο 10,7
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Χωρητικότητα (kWh)
50 (καθαρό 46)
Τάση (V)
350
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού
2,9
Διάμετρος στροφής(μέτρα)
10,7
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο μονής σχέσης
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
16×6,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Michelin Primacy 4
Διάσταση ελαστικών
195/55 R16
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4060x1765x1435
Μεταξόνιο(χλστ.)
2538
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)
1501
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1500
Βάρος(κιλά) 1530
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 267
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 3,8
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 8,1
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 12,7
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 150
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(kWh/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 15,6
Μέση τιμή δοκιμής 16,8
Μέγιστη τιμή δοκιμής 18,4
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 13,1
Αυτονομία(χλμ.) 250 – 270
Εκπομπή CO2 0
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 35.400
Αυτοκίνητου δοκιμής 36.400

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

7.5
Για όποιον ψάχνει τρόπο να μπει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, το Corsa-e αποτελεί το ιδανικό μεταβατικό στάδιο. Είναι γνώριμο στην όψη, χωρίς υπερβολές και προσφέρει τόσο την απαιτούμενη από την κατηγορία άνεση, όσο και αυξημένη αυτονομία σε σχέση με πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού.
7.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

9.0

Ηλεκτροκινητήρας - Κατανάλωση

9.0

Επιδόσεις

8.0

Οδική Συμπεριφορά

4.0

Σχέση Ποιότητας – Τιμής

Υπέρ

  • +Αυτονομία
  • +Χώρος αποσκευών
  • +Εξοπλισμός

Κατά

  • -Σχεδιασμός
  • -Ανάρτηση
  • -Χώρος πίσω καθισμάτων
  • -Βάρος
  • -Τιμή
Related posts
Auto NewsEcoNews

Μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση για το Ford E-Transit

EcoHot

Το RS E-Tron GT Performance θα γίνει η νέα ναυαρχίδα της Audi…

Auto NewsEcoNews

GranCabrio Folgore: Το νέο ηλεκτρικό κάμπριο της Maserati με τους 830 ίππους...

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!