Γερμανικές Ροκιές!
Έχετε δει, λοιπόν, το νέο Polo και σας αρέσει, ιδίως το εσωτερικό του, αλλά θα θέλατε να πάρετε κάτι πιο πολύ σε… τζιπάκι που είναι και της μόδας;
Κανένα πρόβλημα! Η ίδια η VW ικανοποιεί την επιθυμία σας!
Διότι με το T-Roc, που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά, σας προσφέρει ένα αυτοκίνητο με την εσωτερική εμφάνιση να είναι σχεδόν ίδια με του Polo αλλά εξωτερικά να έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός κόμπακτ SUV!
Επίσης, όπως όλα σχεδόν τα SUV, έτσι και το T-Roc υποκαθιστά πια τα πολυχρηστικά αυτοκίνητα καθώς καλύπτει όλες τις «οικογενειακού» ή και… «εκδρομικού» τύπου ανάγκες των καταναλωτών, με επιπλέον το… στυλ!
Διατίθεται είτε ως εμπροσθοκίνητο είτε ως 4×4 με αυτόματη μεταφορά της κίνησης στον πίσω άξονα όταν χρειάζεται. Και καθώς ο βασικός του κινητήρας είναι ένας οικονομικός 1000άρης τούρμπο με 115 ίππους και… 200 Nm ροπή, ταιριάζει γάντι στα ελληνικά φορολογικά δεδομένα.
Κομψό – δυναμικό μέσα κι έξω!
Η εμφάνιση του T-Roc χαρακτηρίζεται από το δυναμικό εμπρός μέρος με τα λεπτά τετράγωνα φώτα ημέρας LED, τα μυώδη φτερά και πλαϊνά και τη γενικότερα αρμονική αναλογία όγκων η οποία φθάνει μέχρι πίσω, με τον όμορφο σχεδιασμό της πέμπτης πόρτας και των φώτων που είναι σαν μία αισθητική υπογραφή, ενώ το ψηλό του «παράστημα» συμβάλει στην εικόνα αυτή.
Όμορφοι χρωματικοί συνδυασμοί ασορτί με το χρώμα του αμαξώματος στις «επενδύσεις» που είναι στο ταμπλό σπάνε την αίσθηση από το μουντό μαύρο πλαστικό και κάνουν την διαφορά από την μέχρι τώρα εικόνα που μας έχει συνηθίσει η μάρκα.
Όλα αυτά, βέβαια, με την προϋπόθεση ότι θα διαλέξετε τους καινούργιους χρωματικούς συνδυασμούς ή και την (εξτρά) διχρωμία με την οροφή. Διότι σε πιο απλές, συμβατικές επιλογές, έ, τα πράγματα είναι πιο… συμβατικά!
Εδώ στο εσωτερικό, όμως, έρχεται και η πρώτη βασική ένσταση: Αυτά τα μαύρα πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες δεν είναι όσο μαλακά θα έπρεπε, σε σχέση με το πως μας έχει συνηθίσει η VW με άλλα της αυτοκίνητα. Γενικά, δεν συμβαδίζουν με την όλη αναβαθμισμένη εικόνα της μάρκας. Σημειώστε δε πως την ίδια νοοτροπία συναντήσαμε και στο αδελφάκι του το Seat Arona αλλά και στο Audi Q2.
Ευχάριστο και πρακτικό εσωτερικό…
Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Είναι ευκρινής και αρκετά εύχρηστη όπως ευκρινή είναι και τα δύο όργανα, αριστερά της, στην κεντρική κονσόλα, με εμφανή κλίση προς τον οδηγό. Το τιμόνι έχει καθαρά σπορ εμφάνιση και «πιάσιμο» με σχετικά μικρές διαστάσεις.
Στο εσωτερικό του T-Roc, παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, θα βρουν θέση τέσσερις ενήλικες. Για να καθίσει, όμως, πίσω τρίτο άτομο απαιτούνται κάποιες παραχωρήσεις στην άνεση, μια και το διαθέσιμο πλάτος βάζει τα όρια σε συνδυασμό με το τούνελ του άξονα μετάδοσης για τις τετρακίνητες εκδόσεις.
Το πορτ-μπαγκάζ έχει πολύ καλή χωρητικότητα 415 λίτρων. Βέβαια, αν παραγγείλετε το δικό σας Τ-Roc με κανονική ρεζέρβα (σας το συνιστούμε) κι όχι με εκτάκτου ανάγκης, γιατί τότε ο διαθέσιμος χώρος μειώνεται κατά 40-45 λίτρα και περίπου άλλα τόσα εάν επιλέξετε μία τετρακίνητη έκδοση.
Ο 1.000άρης του ταιριάζει πολύ!
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας βρισκόταν ο 12βάλβιδος, 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο του ενός λίτρου με τους 115 ίππους και ροπή 200 Nm, όση δηλαδή με ενός ατμοσφαιρικού… 2λιτρου. Εδώ ακριβώς βρίσκεται το μυστικό της επιτυχίας (όλων) των τούρμπο διότι η ροπή είναι αυτή που ξεκινάει το αυτοκίνητο ή το βοηθάει στις ρεπρίζ.
Συνδυάζεται με στάνταρ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο έχει ικανοποιητική κλιμάκωση και σχετικά «μακρυά», για να μην αυξάνεται η κατανάλωση ενώ, παράλληλα, ο 1.0 TSI τραβάει από σχετικά χαμηλά. Όσο για τους κραδασμούς των 3κύλινδρων κινητήρων πολύ λίγο γίνονται αισθητοί στο εσωτερικό.
Στον αυτοκινητόδρομο, το T–Roc κινείται με εξαιρετική ποιότητα και άνεση, αφήνοντας έξω από την καμπίνα θορύβους και «μικροκοπανήματα» της ασφάλτου. Η στιβαρότητα του αμαξώματος είναι αισθητή όπως και η ποιότητα κύλισης αν και δεν φθάνει το επίπεδο κάποιων γαλλικών κατασκευών.
Όσοι συνηθίζουν να κινούνται πάνω από τα 130 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο θα αρχίσουν να παραπονιούνται για τον αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από τους καθρέφτες, ενώ και οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων ίσως βρουν τον θόρυβο κύλισης σε ελαφρά υψηλότερο επίπεδο απ’ ότι οι μπροστινοί.
Στον επαρχιακό, «εκδρομικό» δρόμο, γίνεται ακόμη πιο εμφανής η αμεσότητα του τιμονιού του. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ψηλά αν και η κλίση του αμαξώματος είναι αυτή ενός… SUV. Να μην το ξεχνάμε αυτό, έστω κι αν η ανάρτηση παραμένει σφιχτή, όπως μας έχει συνηθίσει η VW!
O κινητήρας ήταν πάντα πρόθυμος (δύο άτομα χωρίς αποσκευές) στα στενά ανηφορικά κομμάτια πέριξ της Θεσσαλονίκης (όπου έγινε η δοκιμή) και δήλωνε πάντα παρών για το αμάξωμα των 1270 κιλών.
Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε κατά την εβδομάδα συμβίωσης μαζί του ήταν 7,7 λίτρα/100χλμ. με το μεγαλύτερο τμήμα της κίνησής μας να είναι εντός πόλεως, ενώ στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες της τάξης των 120-130 χλμ./ώρα βλέπεις νούμερα λίγο μεγαλύτερα των 6 λίτρων/100χλμ. που ξεπερνούν οριακά τα 8 λίτρα/100χλμ. εάν ταξιδεύεις σταθερά με ταχύτητες άνω των 150 χλμ./ώρα.
Από 19.950 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό!
Η τιμή του T-Roc ξεκινάει από τα 19.950 ευρώ για το 1.0 TSI των 115 ίππων με ικανοποιητικό εξοπλισμό από την βασική έκδοση Discover, ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής (έκδοση Advance) ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και για την απόκτησή του απαιτούνται 21.400 ευρώ.
Αν τώρα είναι πολλά ή λίγα, αυτό υπόκειται στα βαλάντια του καθενός, ωστόσο σε κάθε περίπτωση ο υποψήφιος αγοραστής θα βρει στο T-Roc ένα ολοκληρωμένο πακέτο, αφού είναι όμορφο, βάζει τον οδηγό και 3-4 ακόμη άτομα σε ένα ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον, κινείται με άνεση σε δύσκολους επαρχιακούς δρόμους χάρη στη ροπή του κινητήρα και καταναλώνει λογικά, για τον όγκο και το βάρος του.
ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Κινητήρας, Εξοπλισμός, Οδηγική συμπεριφορά, Οθόνη πολυμέσων, Τιμή, Τεχνολογίες, Φρένα, Θήκες για μικροαντικείμενα
ΚΑΤΑ: Πλαστικά στο εσωτερικό, Άνεση πίσω ανάρτησης, Εισαγωγή αεροδυναμικών θορύβων στις υψηλές ταχύτητες
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.0 TSI
Καύσιμο Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 999
Κύλινδροι 3 σε σειρά
Βαλβίδες 12
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) 115/5000-5500
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 200/2000-3500
Θέση Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι 2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) 74,5 x 76,4
Σχέση συμπίεσης 10,5:1
Κιλά/ίππο 11,1
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,7
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 11,1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση 17×7,0J
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Bridgestone Turanza T001
Διάσταση ελαστικών 215/55 R17
Ρεζέρβα Εκτάκτου ανάγκης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) 4234x1819x1573
Μεταξόνιο(χλστ.) 2590
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1546
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1541
Βάρος(κιλά) 1270
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 415
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 10,1
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 187
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 5,1
Μέση τιμή δοκιμής 7,7
Μέγιστη τιμή δοκιμής 8,3
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 6,1
Αυτονομία(χλμ.) 658
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 50
Εκπομπή CO2 117
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 19.950
Αυτοκινήτου δοκιμής 21.400
Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: