Old WayThrowback Reviews

Συγκριτικό τέστ: Porsche 924 Turbo εναντίον Renault Alpine A 310

Για την Ευρώπη τα δύο μοντέλλα αποτελούν την μεσαία κλάση του λεγόμενου σπορ αυτοκινήτου. Βρίσκονται δηλαδή μία κλίμακα πάνω από την Alfetta GTV και το Escort 2000 RS ατενίζουν όμως από κάτω την 911 SC και με τα κυάλια τις 928 και τα τέρατα της ιταλικής σχολής Ferrari, Maserati και σία. Για την Ελλάδα όμως λόγω των διαφόρων ευεργετικών μέτρων τα αυτοκίνητα ανήκουν απλά στην απαγορευμένη κλάση. Ωστόσο επειδή υπάρχουν ακόμα ορισμένοι που «μπορούν» προχωρούμε στα παρακάτω.

Το Α 310 κατασκευάζεται από μια μικρή εταιρεία, που έχει την έδρα της στις Νορμανδικές ακτές, στο Dieppe, και που συνεργάζεται με την Renault. Διαφέρει ριζικά στην σύλληψη της δομής από την Porsche. Έχει την μηχανή πίσω με όλα τα σχετικά επακόλουθα. Έντονη υπερστροφή, ευτυχία για τον γρήγορο οδηγό που μπορεί όμως να έχει άσχημη κατάληξη λόγω της φοβερής ευπάθειας στους πλευρικούς ανέμους. Με περισσότερο από 170 χλμ./ώρα η προσπέραση μεγάλου μήκους οχημάτων (φορτηγά, λεωφορεία) καταντά επικίνδυνη αποστολή. Αντίθετα η 924 χωρίς να προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις οδηγείτε σιγουρότερα χωρίς να σημαίνει αυτό ότι πάει πιο αργά. Βέβαια αν ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί τα πόδια του όπως ο Fred Astaire σίγουρα θα έχει καλύτερα αποτελέσματα με την Α 310.

Κινητήρες – επιδόσεις

Ο κινητήρας της 924 δεν είναι άλλος από εκείνον του Audi 100 ενισχυμένος με μικρομετατροπές αλλά κυρίως με την θαυματοποιό υπερσυμπίεση. Έτσι αισίως από τα 1984 cm3 βγαίνουν 170 PS στις 5.500 στρ./λεπτό. Η μέγιστη ροπή ούτε λίγο ούτε πολύ φθάνει τα 245 Nm στις 3.500 στρ./λεπτό και η συμπίεση βρίσκεται χαμηλά στα 7,5:1 χωρίς να καθιστά ωστόσο την χρήση απλής βενζίνης δυνατή. Οι επιδόσεις, σχεδόν άριστες συνοψίζονται στα παρακάτω νούμερα, 0-100 7,9 δευτερόλεπτα, 0-140 15,2 δευτερόλεπτα μέγιστη ταχύτητα 231,8 χλμ./ώρα. Το αυτοκίνητο αν και σπορ δεν είναι θορυβώδες αφού με 100 χλμ./ώρα ο θόρυβος στην καμπίνα των επιβατών είναι 73 db.

Ο κινητήρας της Α 310 είναι παλαιότερη συνταγή, τον φορούν δε απαράλλαχτο τα 30άρια. Είναι 6κύλινδρος –με 2664 cm3 αποδίδει δε 150 PS, όχι δηλαδή ιδιαίτερα πολλά. Αρχίζει να αισθάνεται άσχημα πάνω από τις 6000 στροφές και η δε μέγιστη ροπή των 204 Nm εμφανίζεται στις 3500 στρ./λεπτό. Συμπίεση 10,1:1 και φυσικά βενζίνη σούπερ. Οι επιδόσεις κυμαίνονται στα ίδια περίπου επίπεδα με την 924 0-100 8,1 δευτερόλεπτα, 0-140 15,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 223,1 χλμ./ώρα. Η μόνωση δεν βρίσκεται επίπεδα με την Porsche
με αποτέλεσμα να φθάνουν στα αυτιά των επιβατών και ενώ το αυτοκίνητο τρέχει με 100 χλμ./ώρα 80 db.
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι η Porsche είναι στερεώτερα κατασκευασμένο αυτοκίνητο και πιο αξιόπιστη για μεγάλα ταξίδια. Η Alpine είναι πιο καθαρόαιμη σαν σπορ έκδοση, είναι φορές όμως που απαιτεί υπερβολικές ικανότητες από τον οδηγό. Διαλέγεται και παίρνετε!!! Οι λόγοι γνωστοί. Και οι υπεύθυνοι επίσης!!!
# Τεύχος Νο.006 | 05 – 19.10.1980
Related posts
In Pen & InkOld SchoolOld WayThrowback Reviews

Throwback: Ανοίγουμε τον φάκελο «Πίστα Αιγινίου»...

Old WayThrowback Reviews

Δοκιμή: Audi R8 V10 | Rock me baby…

Old WayThrowback Reviews

ΔΟΚΙΜΗ: CITROEN XANTIA II 1.6

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!