On The RoadTest Drives & Rides

MG ZS 1.5 VT-i: Δοκιμάζουμε το «φθηνότερο» SUV της αγοράς!

7.3

Ακαταμάχητο!

Το MG ZS είναι εδώ και με μοντέρνα εμφάνιση, αξιοπρεπές εσωτερικό, πληθώρα κινητήρων και φυσικά μια τιμή που όμοιά της δεν υπάρχει, δείχνει  ακαταμάχητο.

Είναι όμως έτσι;

Για να δούμε πού κερδίζει και πού υστερεί το «φθηνότερο» SUV της αγοράς…

Αρχικά μιλάμε για το εισαγωγικό μοντέλο της MG στην ελληνική αγορά, στην οποία μάλιστα η μάρκα έκανε πρόσφατα την εμφάνισή της μέσω του Ομίλου Συγγελίδη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: H MG στην Ελλάδα! [μοντέλα + τιμές]

Είναι B-SUV άρα υπάγεται στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της Ευρώπης και μία εκ των ισχυρότερων στην Ελλάδα, ενώ εκ πρώτης όψεως δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ακόμα και από τους πρωτοπόρους της κατηγορίας, ακόμη και αν ουσιαστικά η σύνδεσή του με την πάλαι ποτέ Morris Garage (MG) είναι μόνο σε επίπεδο ονόματος

Βλέπεις φίλε αναγνώστη η MG μπορεί να μετράει -σαν όνομα- σχεδόν 100  χρόνια ιστορίας, αλλά ουδεμία σχέση έχει πλέον με τη βρετανική μάρκα και τις πρώτες οκτώ παραγωγικές δεκαετίες της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: MG: Η ιστορία ενός αιώνα…

Και αυτό γιατί από το 2006 ανήκει στους Κινέζους, όντας μέλος του Ομίλου εταιρειών SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), ενός εκ των σημαντικότερων κατασκευαστών στην αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, ενώ για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι o συγκεκριμένος όμιλος είναι ο 6ος μεγαλύτερος στον κόσμο (προσδοκώντας να γίνει 5ος μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια!) και ο πρώτος Όμιλος Εταιριών αυτοκινήτου στην Κίνα, του οποίου οι ετήσιες πωλήσεις ξεπερνούν τα 7 εκατομμύρια οχήματα!

Και αν αυτά σου φαίνονται μακριά λόγω της γεωγραφικής σου θέσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι μόνο μέσα σ’ ένα εξάμηνο (το 1ο της χρονιάς που διανύουμε) κατάφερε με το MG4 να ανεβεί στην 3η θέση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ξεπερνώντας ακόμα και το επιτυχημένο Tesla Model 3 (βρίσκεται στην 4η θέση), ενώ ήδη έχει αποσπάσει το 4,9% της ευρωπαϊκής αγοράς σε επίπεδο ηλεκτρικών και το 1,8% της ελληνικής αγοράς (ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης), αφού κατάφερε να πουλήσει μέσα σ’ ένα μήνα σχεδόν 200 αυτοκίνητα!

Καλά λοιπόν που ήρθαν οι Κινέζοι…

Όσο και να μην θέλουν οι σοβινιστές Βρετανοί να το δεχτούν-παραδεχτούν, αν δεν ήταν οι Κινέζοι, δεν θα υπήρχε καν σαν όνομα η MG σήμερα, αφού μπορεί να είχε κάποια ένδοξα -κυρίως σπορ- μοντέλα στην ιστορία της, αλλά τα τελευταία «δείγματα γραφής» που άκουγαν στα ονόματα MG F, MG TF, κτλ. δεν άφησαν και τις καλύτερες εντυπώσεις κατά τον «επίλογο», κυρίως λόγω αξιοπιστίας…

Αυτό είναι κάτι που προσπαθούν να αλλάξουν (η ιστορία θα δείξει) τώρα οι Κινέζοι, προσφέροντας τα μοντέλα τους με επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ.), τη στιγμή που δείχνουν ικανά να ανταπεξέλθουν στις προσδοκίες του καταναλωτή σήμερα, που περισσότερο ενδιαφέρεται για κάποια υπερυψωμένη κατασκευή, παρά για κάποια -περίπου- σπορ διθέσια μοντέλα που κατασκεύαζε η MG παλαιότερα.

Έτσι, η σημερινή MG ανταποκρινόμενη στην αγορά του 2023 έχει στην γκάμα της (σε ελληνικό τουλάχιστον επίπεδο) δύο SUV (τα ZS και HS) και δυο αμιγώς ηλεκτρικά (τα MG4 και MG5), ενώ το μέλλον που ακολουθεί προβλέπεται πολλά υποσχόμενο…

Μέχρι τότε όμως -και για την πρώτη μας δοκιμή στην Ελλάδα με κάποιο μοντέλο της MG- είχαμε στη διάθεσή μας το μικρότερο SUV της γκάμας τους, το ZS, που συνάμα είναι και το «φθηνότερο» SUV που μπορεί να αγοράσει κάνεις σήμερα στην Ελλάδα, σε συνάρτηση πάντα με τις εξωτερικές διαστάσεις (μόνο τα πολύ μικρότερα Kia Stonic και Dacia Sandero Stepway είναι κατά 500 ευρώ φθηνότερα)…

Αρχίζοντας λοιπόν από τις διαστάσεις, το ZS μπορεί ουσιαστικά να υπάγεται στην κατηγορία των B-SUV, αλλά με μήκος 4,3 μ., πλάτος 1,8 μ. και ύψος 1,6 μ. προσεγγίζει και κατασκευές της μεγαλύτερης κατηγορίας (C-SUV), αφού είναι κατά περίπου 2 – 3 εκατ. μεγαλύτερο σχεδόν από τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας και μόλις 10 εκατ. μικρότερο από το μέσο όρο της επόμενης κατηγορίας.

Αυτό πέρα από την παροχή μεγάλων χώρων στο εσωτερικό όπως θα δούμε παρακάτω, κάνει το ZS να έχει το δικό του εκτόπισμα, τη στιγμή που δείχνει απόλυτα σύγχρονο με τον δικό του χαρακτήρα, χωρίς να θυμίζει απομίμηση κάποιου άλλου μοντέλου, όπως έκαναν παλαιότερα άλλα ασιατικά μοντέλα προερχόμενα από την Κίνα.

Μάλιστα, τα «τραβηγμένα» στις πλευρές LED φωτιστικά σώματα, η μεγάλη μάσκα με το ευμεγεθές λογότυπο, τα νεύρα στο καπό και οι ακροβολισμένοι -στα άκρα- προβολείς ομίχλης (προαιρετικός εξοπλισμός), κάνουν το ZS να δείχνει δυναμικό από μπροστά, τη στιγμή που τα περιμετρικά προστατευτικά και οι ράγες οροφής του χαρίζουν και τον χαρακτήρα ενός τυπικού crossover.

Πίσω, η εικόνα προσεγγίζει περισσότερο τη διαχρονικότητα, χάρη στη στιβαρή σχεδίαση των -επίσης- LED φώτων και της πέμπτης θύρας, με το οκταγωνικό λογότυπο της MG να δεσπόζει στο κέντρο της και να χρησιμοποιείται και για το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ, θυμίζοντας Volkswagen.

Με ευρωπαϊκή αύρα και ιδιαιτερότητες…

Κόντρα στις προβλέψεις για ένα κατώτερης ποιότητας εσωτερικό λόγω καταγωγής, το ZS εμφανίζεται με μια αρκετά ποιοτική καμπίνα, σε βαθμό μάλιστα που εκπλήσσεσαι και εντέλει παραδέχεσαι τους Κινέζους.

Μαλακά υλικά στο επάνω μέρος του ταμπλό, συνθετικά δέρματα σε επενδύσεις καθισμάτων, θυρών και τιμονιού (με εξώραφα κόκκινα γαζιά παρακαλώ!), και μια συναρμογή σε τμήματα και διακόπτες που θυμίζει ευρωπαϊκή κατασκευή, σε κάνουν να ξεχνάς οποιαδήποτε προκατάληψη είχες σχετικά με τη χώρα προέλευσης, όταν ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (προαιρετικός εξοπλισμός) και η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών (στάνταρ εξοπλισμός) με διαθέσιμα τα Android Auto και Apple CarPlay, κάνουν το ZS να δείχνει πως δεν υστερεί σε τίποτα ουσιαστικό και οι λιγοστές ιδιαιτερότητες-παραλείψεις δεν φτάνουν για να χαλάσουν την συνολικά καλή εικόνα.

Αυτές έχουν να κάνουν αρχικά με τον κλιματισμό, ο οποίος δεν είναι αυτόματος, δηλαδή δεν μπορείς να επιλέξεις θερμοκρασία σε βαθμούς Κελσίου και να επιλέξεις την αυτόματη προσαρμογή αυτής, αλλά μπορείς να επιλέξεις μόνο πόσο κρύο ή ζεστό αέρα θέλεις μέσα στην καμπίνα από επίπεδα-σκάλες…

Εν συνεχεία, μια άλλη παράλειψη είναι ότι δεν διαθέτει ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας, ούτε στον πίνακα οργάνων, ούτε στην οθόνη του infotainment, με αποτέλεσμα όσοι (όπως ο υπογράφοντας) θέλουν να έχουν εικόνα από τον καιρό που επικρατεί εκτός του αυτοκινήτου, να πρέπει να συνδεθούν μέσω Android Auto ή Apple CarPlay ώστε να εμφανίζεται στην οθόνη του infotainment η εξωτερική θερμοκρασία της περιοχής, σύμφωνα όμως με δεδομένα διαδικτύου και όχι σε real time, αφού δεν υπάρχει ο αντίστοιχος αισθητήρας.

Αυτό μάλιστα μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, καθώς οι Κινέζοι φαίνεται πως έχουν ιδιαίτερη σχέση με τη μέτρηση της θερμοκρασίας, μιας και πρώτη φορά είδαμε σε συμβατικό αυτοκίνητο να εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων πέρα από την πίεση ελαστικών και η θερμοκρασία του κάθε ελαστικού! Μπράβο στην MG…

Όπως μπράβο της αξίζει και για το γεγονός ότι οι αισθητήρες παρκαρίσματος, πέρα από την χαρακτηριστική ηχητική ειδοποίηση και τα χρωματικά επίπεδα που απεικονίζονται στην κεντρική οθόνη, δείχνουν και σε μέτρα την απόσταση που απέχει το πισινό αυτοκίνητο (μπροστά δεν έχει αισθητήρες), δεδομένο άκρως χρήσιμο στις αστικές μετακινήσεις.

Μια ακόμη ιδιαιτερότητα που εντοπίσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είναι και η υπόδειξη αλλαγής ταχύτητας στο πίνακα οργάνων, που εν αντιθέσει με άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, στο ZS ανάβει το βελάκι για την μεγαλύτερη ή μικρότερη σχέση του κιβωτίου, αλλά δεν δείχνει σε αριθμό την σχέση που προτείνει, αλλά την σχέση που έχεις εκείνη τη στιγμή επιλεγμένη, με αποτέλεσμα να χρειάζεται λίγη εξοικείωση.

Από άποψη χώρων τώρα, το ZS είναι από τα καλύτερα (αν όχι το καλύτερο) μοντέλο της κατηγορίας σε παρεχόμενους χώρους στην καμπίνα, αφού τόσο οι εμπρός επιβάτες, όσο και οι πίσω, έχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, όταν ο χώρος αποσκευών των 448 λίτρων βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και χάρη στην αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων (σε ποσοστό 60/40) μπορεί να φτάσει ακόμα και στα 1.166 λίτρα.

Παραμένων «ρομαντικά»…

Η MG διαθέτει στην αγορά το ZS με δύο βενζινοκίνητα σύνολα και ένα αμιγώς ηλεκτρικό, με την ονομασία ZS EV.

Το πρώτο βενζινοκίνητο είναι ένα υπερτροφοδοτούμενο ενός λίτρου με 111 ίππους και 160 Nm ροπής που μπορεί να συνδυαστεί είτε με χειροκίνητο, είτε με αυτόματο κιβώτιο (αμφότερα έξι σχέσεων), ενώ το δεύτερο (που εφοδίαζε και το αυτοκίνητο της δοκιμής) είναι ένα «ρομαντικό» ατμοσφαιρικό 1.499 κ.εκ. με απόδοση 106 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 141 Nm στις 4.500 σ.α.λ., που συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Το συγκεκριμένο κιβώτιο παρά την πολύ καλή αίσθησή του (θυμίζει τα «σωστά» γιαπωνέζικα), δεν καταφέρνει λόγω των μακριών του σχέσεων να αναδείξει τον κινητήρα των 1,5 λίτρων, με αποτέλεσμα να τον κάνει αρχικά υποτονικό σε επιτάχυνση και εν συνεχεία αρκετά λαίμαργο σε καύσιμο, αφού για να μπορέσεις να αποκτήσεις «ρυθμό», αναγκάζεσαι πολλές φορές να είσαι με το γκάζι στο πάτωμα, ειδικά με πλήρες φορτίο

Τότε, μπορεί η κατανάλωση καυσίμου να προσεγγίζει τα 9 λίτρα/100 χλμ., αλλά το ZS αναδεικνύει και την ευχάριστη πλευρά του χαρακτήρα του, αφού τιμόνι και φρένα μένουν στο ύψος των περιστάσεων, τη στιγμή που η σπορτίφ προσέγγιση της ανάρτησης περιορίζει τις κλίσεις, χωρίς ωστόσο να το κάνει σκληρό.

Η τελευταία μάλιστα -σε συνδυασμό με τα 16,5 εκατ. που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος- του επιτρέπουν να κινείται με σχετική άνεση και εκτός της πεπατημένης οδού, με αποτέλεσμα το ZS να μπορεί να προσφέρει έναν all around χαρακτήρα και εν τέλει να ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις που έχει μια οικογένεια από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.

Ώρα να «σφίξουν οι κώλοι»…

Με τις τιμές των νέων αυτοκινήτων να έχουν ξεφύγει σε εκτός λογικής επίπεδα, η έλευση του ZS δείχνει ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα και μάλλον ότι έφτασε η ώρα να «σφίξουν οι κώλοι», αφού είναι εμφανίσιμο, αρκετά ποιοτικό και ευκολοδήγητο, τη στιγμή που διατίθεται στην Ελλάδα με επτά χρόνια εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) και τιμές κάτω των 19.000 ευρώ, όταν η μέση τιμή πώλησης ενός αντίστοιχου οχήματος (B-SUV) του ανταγωνισμού είναι 25.121 ευρώ!

Ενός ανταγωνισμού, που είτε προέρχεται από Δύση, είτε από Ανατολή, δεν έχει να επιδείξει τίποτε παραπάνω από τη νέα πρόταση της MG, με αποτέλεσμα να πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά τον τρόπο με τον οποίο θα καταφέρει να «αντικρούσει» τον φρενήρη ρυθμό που κατακτούν οι Κινέζοι τις αγορές. Και όχι άδικα…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.5
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
106/6000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
141/4500
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Εκκεντροφόροι
2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
75,0 x 84,8
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
Κιλά/ίππο 11,6
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,6
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 11,1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Μηχανικό 5 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η
3.538
Σχέση μετάδοσης 2η
1.952
Σχέση μετάδοσης 3η
1.290
Σχέση μετάδοσης 4η
0.972
Σχέση μετάδοσης 5η
0.794
Σχέση μετάδοσης 6η
Σχέση μετάδοσης 7η
Σχέση μετάδοσης 8η
όπισθεν
3.454
Τελική σχέση μετάδοσης
4.235
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
17×7,0J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Maxxis Bravo HP-M3
Διάσταση ελαστικών
215/55 R17
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4323x1809x1620
Μεταξόνιο(χλστ.)
2580
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)
1529
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)
1536
Βάρος(κιλά)
1231
Χώρος αποσκευών(λίτρα)
448 – 1166
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 5,9
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 12,6
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 18,7
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 175
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 6,6
Μέση τιμή δοκιμής 8,7
Μέγιστη τιμή δοκιμής 10,2
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 7,6
Αυτονομία(χλμ.) 479
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 45
Εκπομπή CO2 149
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 18.950
Αυτοκίνητου δοκιμής 20.550

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

7.3
Το ZS αν βρισκόταν στο λεξικό του Μπαμπινιώτη, θα ήταν σίγουρα δίπλα στον όρο «Value for Money», αφού είναι αυτό που το εκφράζει απόλυτα και όχι μόνο. Είναι μοντέρνο, εμφανίσιμο, ποιοτικό και ευχάριστο οδηγικά, τη στιγμή που η 7ετής εγγύηση και η υποστήριξη του μεγαλύτερου ομίλου στην Ελλάδα (σ.σ. Όμιλος Συγγελίδη) το κάνουν ιδιαίτερα ελκυστικό, ακόμα και σ’ αυτή την «απλή» έκδοση με τον υποτονικό ατμοσφαιρικό κινητήρα.
8.0

Εξωτερικό

10.0

Εσωτερικό - Χώροι

4.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

4.0

Επιδόσεις

8.0

Οδική Συμπεριφορά

10.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Σχεδίαση και Ποιότητα εσωτερικού
  • +Χώροι
  • +Άνεση
  • +Αίσθηση κιβωτίου
  • +Φρένα
  • +Ανάρτηση
  • +Τιμή
  • +7ετής εγγύηση

Κατά

  • -Κινητήρας
  • -Επιδόσεις
  • -Κατανάλωση
  • -Απουσία ένδειξης εξωτερικής θερμοκρασίας
  • -Αίσθηση και απόκριση πεντάλ γκαζιού
  • -Κύκλος στροφής
Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!