On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Jeep Renegade 1.5T 130PS DDCT E-Hybrid

7.8

Ενδιάμεση λύση

Στον αυτοκινητιστικό χάρτη, αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια λίστα με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που την τελευταία δεκαετία έχουν κάνει τις μεγαλύτερες αλλαγές στη γκάμα τους και κατ’ επέκταση στη φιλοσοφία τους, τότε στις υψηλότερες θέσεις της λίστας θα πρέπει να τοποθετήσουμε την Jeep. Μία Jeep που από τα μεγάλα (τόσο σε όγκο, όσο και κ.εκ.) τζιπ του παρελθόντος, έχει πλέον να επιδείξει μικρά SUV με μικρά υπερτροφοδοτούμενα κινητήρια σύνολα, με PHEV και υβριδικά συστήματα, καθώς και με αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις (λέγε με Avenger που μόλις αποκαλύφθηκε!).

Ποιος θα τα έλεγε αυτά στους Αμερικάνους λίγα χρόνια πριν; Μάλλον κανένας, αφού τότε κιόλας δεν χρειαζόταν!

Βέβαια, από τους Αμερικάνους του τότε, έχουμε περάσει σήμερα κάτω από την ομπρέλα της Stellantis (πρώην FCA ή Fiat Chrysler Automobiles σε μετάφραση), με αποτέλεσμα να βρίσκονται εύκολα «κοινοί» κινητήρες, κιβώτια, πλατφόρμες και οποιοδήποτε άλλο μηχανικό μέρος χρειάζεται για μείωση κόστους. Αυτό, έδωσε τη δυνατότητα στη Jeep να δημιουργήσει πιο μικρές κατασκευές με ευρωπαϊκό -πλέον- χαρακτήρα και φυσικά πιο φιλικές προς το περιβάλλον, που είναι και το μείζον θέμα στις μέρες μας.

Νέα δημιουργία η έκδοση e-Hybrid σε Renegade και Compass, που έρχεται να καλύψει το κενό μεταξύ συμβατικών εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και των plug-in υβριδικών εκδόσεων.

Η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται με μια καινοτόμα τεχνολογία η οποία είναι μεν mild hybrid ή ήπια υβριδική αν προτιμάτε στα ελληνικά, αλλά με δυνατότητα κίνησης όπως τα κλασικά υβριδικά.

Τη δοκιμάζουμε στο Renegade και αναφέρουμε…

Πάνε κιόλας 8 χρόνια!

To Renegade έκανε την εμφάνισή του ως το μικρότερο Jeep -στην ιστορία της μάρκας- το 2014 και έκτοτε με ένα facelift το 2019 και με διάφορες μηχανολογικές και τεχνολογικές επεμβάσεις στο πέρασμα των ετών, καταφέρνει να δείχνει «φρέσκο», έστω και αν πλέον πάνε 8 χρόνια από το λανσάρισμά του στην αγορά.

Στο μοντέλο του 2022 και δη στην υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε σήμερα, οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση είναι αμελητέες και περιορίζονται μόνο στα bronze πλαίσια των παραδοσιακών 7 κάθετων γριλιών στη μάσκα, στο νέο θαλασσί χρώμα που βλέπετε στις εικόνες και διατίθεται αποκλειστικά στην υβριδική έκδοση, στη μαύρη οροφή, στις νέας σχεδίασης ζάντες των 17 ιντσών, στο νέας σχεδίασης αυτοκόλλητο στο εξόγκωμα του καπό, στο σήμα e-torque στην πέμπτη θύρα και στο σλόγκαν “There is only one Earth”, που αναγράφεται σε πόρτες οδηγού – συνοδηγού (κάτω από το σήμα Renegade) και σε καπό. Μάλιστα, το σλόγκαν αυτό αποτελεί παραλλαγή του ιστορικού “There is only one Jeep” που χρησιμοποιούσε η εταιρεία παλαιότερα, θέλοντας πλέον να αναδείξει τον οικολογικό χαρακτήρα του μοντέλου της.

 

Αντίστοιχα, στην ίδια φιλοσοφία κινείται και το εσωτερικό, αφού οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από πλαστικά που συλλέχθηκαν από τη θάλασσα και ανακυκλώθηκαν, με την Jeep να μας το υπενθυμίζει κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο με ραφτά σύμβολα στα εμπρός καθίσματα.

Στους οικολόγους ίσως αυτό να αρέσει, αλλά σε εμάς τους πιο «παραδοσιακούς», μας φαίνεται υπερβολικό σε βαθμό κακογουστιάς, ενώ πέρα από αυτά τα σύμβολα και η υφή των καθισμάτων δεν είναι αντάξια των προσδοκιών, αφού -ειδικά στο κάτω μέρος των καθισμάτων- θυμίζει καλύμματα after-market που αγοράστηκαν από γνωστό γερμανικό σούπερ-μάρκετ και δε συνάδουν με την υπόλοιπη ποιοτική και αναβαθμισμένη εικόνα του εσωτερικού. Αυτή μπορεί αρχιτεκτονικά να μοιάζει με τις αντίστοιχες που έχουμε συναντήσει στα προηγούμενα Renegade, ωστόσο είναι μερικώς τροποποιημένη και τελικά καλύτερη.

Απαριθμώντας τις αλλαγές που εντοπίσαμε στην καμπίνα, αυτές είναι τέσσερεις, με την πρώτη να βρίσκεται στον ανανεωμένο πίνακα οργάνων για την απεικόνιση της υβριδικής λειτουργίας, τη δεύτερη στη δερμάτινη επένδυση του τιμονιού, την τρίτη στα χειριστήρια του κλιματισμού στο κάτω μέρος της οθόνης και την τέταρτη φυσικά στην οθόνη του infotainment που πλέον είναι μεγαλύτερη (8,4 ιντσών) και με καλύτερα γραφικά, αλλά υστερεί λίγο σε ταχύτητα απόκρισης.

Από άποψη διαθέσιμων χώρων, το Renegade συνεχίζει και σε αυτή την υβριδική έκδοση να διατηρεί τη γενναιοδωρία του στην άνεση, αφού παρά την τοποθέτηση του μικρό-υβριδικού συστήματος (ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία, κτλ.), ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 351 λίτρα με την πίσω σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση και σε 1.297 λίτρα με την αναδίπλωση αυτής, ενώ οδηγός – συνοδηγός και πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους, όπως και ικανοποιητική απόσταση μεταξύ τους, χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα του αμαξώματος.

Στην ουσία…

…που στη συγκεκριμένη δοκιμή είναι η υβριδική λειτουργία του Renegade έχουμε και λέμε: Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε ότι μιλάμε για ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V που όμως δίνει τη δυνατότητα και για μερικώς ηλεκτρική κίνηση που δεν αποτελεί μόνο υποβοήθηση, όπως σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Για να επιτευχθεί αυτό, η Jeep χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, με τη συνεργασία τους να παράγει 130 ίππους (+20 από το ηλεκτρομοτέρ) με 240 Nm ροπής και να δίνει τη δυνατότητα στο Renegade να κινείται ηλεκτρικά κατά το παρκάρισμα, το ξεκίνημα και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (π.χ. σε κατηφόρες ή σε ευθείες μέχρι τα 50-60 χλμ./ώρα). Αυτό κάνει το μικρό Jeep να κινείται αισθητά πιο οικονομικά σε σχέση με το παρελθόν, αφού από τα περίπου 9-10 λίτρα/100 χλμ. που «έκαιγαν» τα βενζινοκίνητα σύνολα που είδαμε παλαιότερα, έχουμε πέσει πλέον στα 6-7 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτή χρήση για το νέο υβριδικό Renegade e-hybrid.

Μοναδικό μειονέκτημα, ότι η συγκεκριμένη έκδοση δεν διατίθεται σε τετρακίνητες εκδόσεις, με αποτέλεσμα όσοι επιθυμούν την τετρακίνηση αλλά έχουν και οικολογική συνείδηση, να έχουν ως μοναδική επιλογή την PHEV έκδοση του Renegade, η οποία όμως είναι και αρκετά ακριβότερη.

…και στην πράξη!

Στο δρόμο, το υβριδικό Renegade, συνεχίζει να έχει τη σφικτή και ομοιογενή εικόνα που γνωρίσαμε και στα θερμικά Renegade, αλλά εδώ μπορείς να κινηθείς και αθόρυβα εντός πόλεως, έστω και για μικρά διαστήματα. Μάλιστα, εντός αστικού κλοιού το υβριδικό, μικρό Jeep πέρα από τον φιλήσυχο χαρακτήρα του, καταφέρνει να γίνεται και αρκετά ευχάριστο χάρη στην καλή ορατότητα λόγω των μεγάλων παραθύρων, στην αυξημένη ευελιξία λόγω διαστάσεων και στην λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Το τελευταίο ανταπεξέρχεται ικανοποιητικά στα ανεβάσματα και είναι ομαλό στη λειτουργία του, αλλά δείχνει λίγο να προβληματίζεται στα απότομα kick-down και όταν γίνεται η μετάβαση από την «ηλεκτρική» κίνηση στην «παραδοσιακή» του θερμικού κινητήρα, όπως και στα ξεκινήματα σε ανηφορικά κομμάτια, γεγονός που απαιτεί εξοικείωση από τον οδηγό.

Εκτός πόλεως τώρα, το Renegade ταξιδεύει ευχάριστα και παρά το αυξημένο ύψος του δεν αφήνει τους αεροδυναμικούς θορύβους να εισέλθουν στην καμπίνα, πράγμα που σε συνδυασμό με την ικανοποιητική απόδοση του βενζινοκινητήρα, σε κάνουν να καλύπτεις αρκετά χιλιόμετρα άνετα και κυρίως ξεκούραστα.

Και φυσικά όπως κάθε Jeep που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το Renegade e-hybrid χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος (171 χλστ.), μπορεί να κινηθεί και εκτός της πεπατημένης, αρκεί ο οδηγός να έχει κατά νου ότι δεν έχει στη διάθεσή του τετρακίνηση, όπως και ρεζέρβα, αφού κάτω από το κατώφλι του χώρου αποσκευών υπάρχει μόνο ένα κιτ επισκευής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

Η γεφύρωση

To Renegade e-Hybrid ήρθε για να καλύψει το κενό στη γκάμα μεταξύ των θερμικών εκδόσεων και της PHEV έκδοσης του μοντέλου και να αποτελέσει ακόμα μία επιλογή σε όσους αναζητούν ένα συμπαγές SUV με μπρουτάλ εμφάνιση Jeep, αλλά με οικολογικό προφίλ και λεπτομέρειες που εντυπωσιάζουν. Εξάλλου, το Renegade δεν είναι ένα SUV σαν τα υπόλοιπα, έχει τον δικό του χαρακτήρα και αυτό το έκανε να αναδειχθεί και να σημειώσει αξιοζήλευτα νούμερα σε επίπεδο πωλήσεων, αφού φτάνει μόνο να ρίξεις μια ματιά γύρω σου για να δεις πόσα από αυτά κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Ήταν, άλλωστε και το μοντέλο που «έφερε» νέους αγοραστές στη μάρκα, ενώ τώρα έχει βάλει στόχο να προσεγγίσει και άλλους, που αφήνουν σε δεύτερη μοίρα τις off-road δυνατότητες και βάζουν σε προτεραιότητα την οικονομική χρήση, αλλά όχι κτήση, μιας και το υβριδικό Renegade ξεκινάει από τα 27.800 ευρώ και φτάνει στην έκδοση της δοκιμής (Upland) τα 33.500 ευρώ, με τον εξοπλισμό να είναι φυσικά υπερ-πλούσιος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.5Τ
Καύσιμο Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.469
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) 130/5500
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 240/1500
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση, σύστημα mild hybrid 48V
Εκκεντροφόροι 2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
71,2 x 92,2
Σχέση συμπίεσης 12,5:1
Κιλά/ίππο 10,9
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,7
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 11,1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η
4.462
Σχέση μετάδοσης 2η
2.824
Σχέση μετάδοσης 3η
1.807
Σχέση μετάδοσης 4η
1.262
Σχέση μετάδοσης 5η
0.964
Σχέση μετάδοσης 6η
0.771
Σχέση μετάδοσης 7η
0.638
Σχέση μετάδοσης 8η
όπισθεν
4.385
Τελική σχέση μετάδοσης
4.176
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
17×7,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Bridgestone Turanza T005
Διάσταση ελαστικών
215/60 R17
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4236x1805x1697
Μεταξόνιο(χλστ.) 2570
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1551
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1553
Βάρος(κιλά) 1420
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 351
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 4,1
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 9,9
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 14,7
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 186
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 5,7
Μέση τιμή δοκιμής 6,6
Μέγιστη τιμή δοκιμής 7,3
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 5,8
Αυτονομία(χλμ.) 642
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 48
Εκπομπή CO2 130
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 27.800
Αυτοκίνητου δοκιμής 33.500

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

7.8
Αν και η εισαγωγή μιας έκδοσης e-Hybrid επεκτείνει κάπως την ελκυστικότητα του Renegade, φαίνεται σαν η δεύτερη καλύτερη επιλογή σε σύγκριση με το plug-in υβριδικό για όσους έχουν οικολογική συνείδηση και ενδιαφέρονται για αθόρυβες μετακινήσεις, αφού η περιορισμένη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, κάνει το PHEV να υπερτερεί. Βέβαια, είναι αρκετά φθηνότερο σε αγορά από εκείνο και αρκετά οικονομικό -σε σχέση με τα θερμικά αδέρφια του- σε κατανάλωση και αυτό το κάνει μια πολύ δελεαστική επιλογή για καθημερινή συμβίωση.
8.0

Εξωτερικό

9.0

Εσωτερικό - Χώροι

8.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

7.0

Επιδόσεις

8.0

Οδική Συμπεριφορά

7.0

Σχέση Ποιότητας – Τιμής

Υπέρ

  • +Χαρακτήρας
  • +Απόσταση από το έδαφος
  • +Χώροι
  • +Κατανάλωση
  • +Τέλη κυκλοφορίας

Κατά

  • -Απότομη εμπλοκή-απεμπλοκή του βενζινοκινητήρα
  • -Ταχύτητα κιβωτίου στο kickdown
  • -Επενδύσεις καθισμάτων και αναγραφή των σημάτων ανακύκλωσης
  • -Αίσθηση φρένων
  • -Ταχύτητα συστήματος infotainment
  • -Αποκλειστικά εμπροσθιοκίνητο
  • -Τιμή
Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!