On The RoadTest Drives & Rides

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8: Λύση στα οικογενειακά βάσανα…

8.3

Πιστό στην αρχική ιδέα…

Σίγουρα ένας από τους λόγους που δημιουργήθηκαν αρχικά τα SUV είναι και η κάλυψη των μεταφορικών αναγκών μιας οικογένειας αφού -μην πάμε μακριά- μέχρι πριν κάποια χρόνια «λέγαμε» να πάρουμε ένα τζιπ για την οικογένεια ώστε «να μας χωράει» και «να πηγαίνουμε παντού», από τις κυριακάτικες εξορμήσεις στο εξοχικό, μέχρι τις αποδράσεις στη φύση…

Από την αρχική ιδέα στο σήμερα…

… τα πράγματα άλλαξαν άρδην αφού πλέον από τα μεγάλα -και τετρακίνητα στην πλειοψηφία- τζιπ του παρελθόντος, περάσαμε στα μικρά, μεσαία ή μεγάλα SUV και crossover, με πολλά βέβαια από αυτά (αν όχι τα περισσότερα) να έχουν απομακρυνθεί από την αρχική ιδέα της δημιουργίας τους και πλέον να είναι περιορισμένων διαστάσεων (κόμπακτ σε «μαρκετινίστικους» όρους), δικίνητα και εστιασμένα περισσότερο στο στυλ και στον εντυπωσιασμό και λιγότερο στους χώρους και την ευχρηστία, που αν μη τι άλλο αναζητά ένας οικογενειάρχης που κατά βάση κοιτά τέτοιου είδους οχήματα…

Η Citroen θέλοντας να διατηρήσει την αρχική ιδέα των SUV με τις αρετές τους, αλλά ταυτόχρονα να την προσαρμόσει στο σήμερα, ανανέωσε το μεγάλο SUV της τόσο εξωτερικά όσο και -κυρίως- εσωτερικά, το «φόρτωσε» με περισσότερη τεχνολογία και εμείς το δοκιμάζουμε και διαπιστώνουμε γιατί αποτελεί λύση στα οικογενειακά βάσανα…

Βάσανο #1: Εμφάνιση που να «βλέπεται»…

Χωρίς αμφισβήτηση ένα από τα βάσανα του οικογενειάρχη είναι και η εμφάνιση, γιατί καλά και τα MPV ή Van, αλλά δεν «βλέπονται». Έτσι η Citroen διατήρησε το μοντέρνο και καμπυλόγραμμο σχέδιο του C5 Aircross που γνωρίσαμε το 2018, αλλά στην ανανεωμένη εκδοχή του με το facelift του 2022, πρόσθεσε τις απαραίτητες «πινελιές» ώστε να δείχνει πιο δυναμικό και σίγουρα πιο εντυπωσιακό, ιδιαίτερα από μπροστά…

Οι «πινελιές» αυτές εστιάζουν κυρίως στο μπροστινό μέρος, με τη νέα μάσκα, τους νέους -και ψηλότερα τοποθετημένους- LED προβολείς και τον νέο προφυλακτήρα με τις εισαγωγές αέρα να βρίσκονται στα άκρα του και στην έκδοση της δοκιμής (Shine) να είναι περιμετρικά βαμμένες σε ματ μπλε χρώμα.

Από εκεί και πέρα, οι υπόλοιπες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση είναι κάπως δύσκολο να διακριθούν, με τις κυριότερες εξ αυτών να εντοπίζονται στα αναθεωρημένα πίσω φώτα, στη νέα παλέτα χρωμάτων και στις ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου, τη στιγμή που τα airbumbs, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (23 εκ.!) παραμένουν.

Σε γενικές γραμμές πάντως το ανανεωμένο γαλλικό SUV δείχνει επιβλητικό και πληθωρικό, χωρίς να κάνει καμία προσπάθεια (ειδικά στο άσπρο της δοκιμής) να κρύψει τις μεγάλες διαστάσεις του, οι οποίες σε μήκος φτάνουν τα 4,5 μέτρα, σε πλάτος τα 1,86 μ. και σε ύψος τα 1,65 μέτρα.

Βάσανο #2: Χώροι που να μας «χωρούν»…

Το δεύτερο -και ίσως το σημαντικότερο- βάσανο ενός οικογενειάρχη είναι η ευρυχωρία του αυτοκινήτου, αφού αποτελεί πραγματικό πονοκέφαλο η μεταφορά καροτσιών, πατινιών, ποδηλάτων, κτλ. ή η τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων χωρίς ο συνοδηγός να «χάνει» τα πόδια του, ή η αγαπημένη πεθερά να γκρινιάζει ότι στριμώχνεται!

Και εδώ είναι που το C5 Aircross δίνει μαθήματα για το πώς πρέπει να είναι ένα οικογενειακό SUV…

Αρχίζοντας από μπροστά, οδηγός και συνοδηγός έχουν περίσσιο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους, καθώς και για τα μικροαντικείμενά τους, αφού οι μεγάλες θήκες στις πόρτες και ο επανασχεδιασμός της κονσόλας, έχουν δημιουργήσει τόσο θήκες για μικροαντικείμενα (κινητό, κλειδιά, κτλ.), όσο και δυο φωτιζόμενες ποτηροθήκες, ενώ σίγουρα τις εντυπώσεις κλέβει ο χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο που μπορεί να φιλοξενήσει κυριολεκτικά τα πάντα (χωράει ακόμα και ένα μεγάλο μπουκάλι νερού ή τάμπλετ!).

Συνεχίζοντας στην πίσω σειρά καθισμάτων, εδώ φαίνεται ότι οι πίσω επιβαίνοντες έχουν την τιμητική τους, αφού λόγω ύψους έχουν αρκετό αέρα για το κεφάλι τους, τη στιγμή που καθένας εξ αυτών κάθεται σε ανεξάρτητη και συρόμενη θέση!

Αυτό μεταβάλει και τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, που με τις τρεις πίσω θέσεις τέρμα μπροστά (μετακινούνται μέχρι 15 εκ.) αγγίζει τα 720 λίτρα (!), όταν με αυτές τέρμα πίσω είναι 580 λίτρα και με την αναδίπλωση αυτών φτάνει τα 1.630 λίτρα. Χώρος ικανός δηλαδή ακόμη και για μετακόμιση…

Κάτι ακόμα αξιοσημείωτο στην καμπίνα του C5 Aircross είναι και τα καθίσματα (Advance Comfort σύμφωνα με τη Citroen), τα οποία είναι από ειδικό αφρό, έχουν το ίδιο πλάτος και τα τρία στην πίσω σειρά, ρυθμίζονται σε πέντε θέσεις (από 19ο έως 26,5ο) και έχουν ειδική σχεδίαση ώστε να προσομοιάζουν τις πολυθρόνες του σπιτιού μας. Πράγμα που προσυπογράφουμε, αφού είναι ό,τι πιο άνετο έχουμε συναντήσει όχι μόνο σε αυτοκίνητο αλλά και σε lounge πολυτελών ξενοδοχείων!

Πέρα όμως από τα χωροταξικά, το νέο C5 Aircross έχει αναβαθμιστεί και σε επίπεδο σχεδίασης και ποιότητας. Πιο συγκεκριμένα, η κεντρική οθόνη του infotainment (10 ιντσών) έχει ανεβεί στην κορυφή του ταμπλό (από το κέντρο που ήταν στο απερχόμενο μοντέλο) και οι κεντρικοί αεραγωγοί -από αριστερά και δεξιά που ήταν- πέρασαν κάτω από αυτήν και πάνω από τα κουμπιά αφής για τα θερμαινόμενα καθίσματα και για κάποιες συντομεύσεις του infotainment. Το τελευταίο παραμένει σχετικά δύσχρηστο αλλά πλέον εμφανίζεται αρκετά πιο γρήγορο και με καλύτερη ευκρίνεια.

Την αναβαθμισμένη -σε επίπεδο τεχνολογίας- εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12 ιντσών, που έχει τη δυνατότητα να μεταλλάσσει την προβολή μέσα από πέντε προεπιλεγμένες επιλογές, οι οποίες επιλέγονται από τα χειριστήρια στο τιμόνι μαζί με τις επιλογές του ηχοσυστήματος και την ενεργοποίηση της φωνητικής εντολής.

Σε επίπεδο ποιότητας τώρα, στο εσωτερικό του ανανεωμένου C5 Aircross συνεχίζουν να κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά, τα οποία φαίνονται σταθερά και ανθεκτικά (σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο), ενώ χάρη στην καλή συναρμογή τους και στα μικρά επενδυμένα τμήματα με τις μπλε ραφές, παίρνεις και την απαραίτητη δόση πολυτέλειας.

Βάσανο #3: Να είναι οικονομικό…

Βάσανο που σίγουρα απασχολεί τους περισσότερους στις μέρες μας, με τις τιμές των καυσίμων να είναι στα ύψη. Και ας μην γελιόμαστε ακόμη και σήμερα δεν υπάρχει κάτι οικονομικότερο του πετρελαίου σε όσους κάνουν αρκετά χιλιόμετρα και καλύπτουν μακρινές αποστάσεις ή τους αρέσει να ταξιδεύουν, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο αυτού του είδους.

Έτσι, το λευκό C5 Aircross της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον κινητήρα πετρελαίου BlueHDi του ομίλου Stellantis, ο οποίος είναι χωρητικότητας 1.499 κ.εκ. και αποδίδει 130 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., με την ροπή να αγγίζει τα 300 Nm και να είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.750 σ.α.λ.!

Ο κινητήρας αυτός, στο ανανεωμένο C5 Aircross συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και ο συνδυασμός τους κάνει το μεγάλο γαλλικό SUV εξαιρετικά οικονομικό και κατ’ επέκταση ικανό να καλύψει πολλά χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.

Αναφορικά με την κατανάλωση, κατά τις ημέρες της συμβίωσής μας μαζί του είχαμε 6,3 λίτρα/100χλμ. σε μεικτή χρήση και καταφέραμε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια να πέσουμε και κάτω των 6 λίτρων/100χλμ. (5,8 για την ακρίβεια), με αποτέλεσμα να διανύσουμε 834 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ (53 λίτρα)!

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η Citroen πέρα από το πετρελαιοκίνητο C5 Airocross, έχει στην γκάμα της και μια έκδοση βενζίνης 1.2 PureTech με -επίσης- 130 ίππους -που συνδυάζεται είτε με 6τάχυτο χειροκίνητο, είτε με αυτόματο 8άρι- και ένα PHEV με 225 ίππους, αλλά καμία τετρακίνητη έκδοση, οπότε όσοι αναζητούν την τετρακίνηση στη ζωή τους θα πρέπει να κοιτάξουν σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Βάσανο #4: Να κινείται με άνεση και ασφάλεια…

Ο μέσος οικογενειάρχης θέλει από το αυτοκίνητό του να κινείται με άνεση και ασφάλεια, τη στιγμή που θα είναι ευκολοδήγητο για να το παίρνει και η συμβία του στις καθημερινές υποχρεώσεις. Και το C5 Aircross είναι ένα μοντέλο που βασίζεται σε αυτή τη λογική, αφού εστιάζει στην ευκολία χρήσης και στις άνετες μετακινήσεις…

Είναι ευκολοδήγητο με καλή περιμετρική ορατότητα και είτε κινείται εντός αστικού κλοιού, είτε εκτός αυτού, διακρίνεται για την άνεση που προσφέρει. Σε αυτό συντελεί τόσο η απουσία θορύβων στο εσωτερικό, όσο και η ροπή του πετρελαιοκινητήρα που το κάνει να κινείται συνεχώς με μια σχέση επάνω, τη στιγμή που η ανάρτηση αφομοιώνει με αριστοκρατικό τρόπο τις λακούβες των ελληνικών δρόμων.

Στον αντίποδα βέβαια, η «άνετη» προσέγγιση στη ρύθμιση της ανάρτησης το κάνουν να απέχει από οποιαδήποτε σπορ φιλοδοξία, αφού υπό πίεση αυξάνονται οι κλίσεις, χωρίς ωστόσο να μειώνεται η ασφάλεια και εν τέλει να παρουσιάζει τον δικό του ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα. Ας μην ξεχνάμε ότι οι συγκεκριμένες κατασκευές δεν είναι για να προσφέρουν συγκινήσεις, αλλά για να μετακινούν οδηγό και επιβάτες με άνεση και ασφάλεια, και το C5 Aicross κάνει αυτό ακριβώς το πράγμα και μάλιστα πολύ καλά…

Βάσανο #5: Να μας «παίρνει» οικονομικά…

Σίγουρα στην επιλογή του αυτοκινήτου μεγάλο ρόλο παίζουν και οι τιμές πώλησης, που το τελευταίο χρονικό διάστημα ανεβαίνουν συνεχώς με φρενήρεις ρυθμούς.

Και το νέο μεγάλο SUV των Γάλλων δεν αποτελεί εξαίρεση. Έτσι, ξεκινά την εμπορική του καριέρα στην ελληνική αγορά από τις 31.850 ευρώ που απαιτούνται για την έκδοση Feel (βασική) με τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα PureTech των 130 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και φτάνει μέχρι τις 49.250 ευρώ που απαιτούνται για το PHEV στην έκδοση Shine Pack (η πιο πλούσια), ενώ όσο αφορά στο αυτοκίνητο της δοκιμής με τον 1.5 BlueHDi των 130 ίππων και το EAT8 στην έκδοση Shine (η πιο πλούσια επιλογή στα ντίζελ) απαιτούνται 47.800 ευρώ. Χρήματα που σίγουρα είναι πολλά, αλλά για όσους τους «παίρνει» οικονομικά, θα τους δικαιώσουν με την επιλογή τους…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.5D
Καύσιμο
Πετρέλαιο
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.499
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
130/3750
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
300/1750
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι 2ΕΕΚ
Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)
75,0 84,8
Σχέση συμπίεσης 16,4:1
Κιλά/ίππο 11,4
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρομηχανική
Στροφές τιμονιού 3,0
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,7
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο 8 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η
5.070
Σχέση μετάδοσης 2η 2.971
Σχέση μετάδοσης 3η 1.950
Σχέση μετάδοσης 4η 1.469
Σχέση μετάδοσης 5η 1.230
Σχέση μετάδοσης 6η 1.000
Σχέση μετάδοσης 7η 0.808
Σχέση μετάδοσης 8η 0.672
όπισθεν 4.015
Τελική σχέση μετάδοσης 3.230
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
19x8,0J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Michelin Primacy 3
Διάσταση ελαστικών
205/55 R19
Ρεζέρβα
Κανονικός τροχός
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4500x1859x1654
Μεταξόνιο(χλστ.) 2730
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1579
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1608
Βάρος(κιλά) 1492
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 580-720
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 4,8
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 11,1
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 16,0
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 188
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 5,2
Μέση τιμή δοκιμής 6,3
Μέγιστη τιμή δοκιμής 7,1
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 5,8
Αυτονομία(χλμ.) 834
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 53
Εκπομπή CO2 145
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 31.850
Αυτοκίνητου δοκιμής 47.800

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

8.3
Το C5 Aircross της Citroen ήταν ήδη από την πρώτη γενιά του ένα πολύ ικανό οικογενειακό SUV, αλλά με αυτές τις μικρές αναβαθμίσεις που του έκανε η Citroen πλέον εμφανίζεται αρκετά βελτιωμένο τόσο σε εμφάνιση, όσο και ουσία, με τις εντυπώσεις βέβαια να κερδίζει το νέο εσωτερικό, οι χώροι και η άνεση κατά τις μετακινήσεις. Στοιχεία που σίγουρα αναζητούν οι σύγχρονοι σωστοί οικογενειάρχες, που φυσικά μπορούν να διαθέσουν το ουκ ευκαταφρόνητο ποσό των σχεδόν 32.000 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτηση της βασικής έκδοσης.
9.0

Εξωτερικό

10.0

Εσωτερικό - Χώροι

9.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

7.0

Επιδόσεις

8.0

Οδική Συμπεριφορά

7.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Απόσταση από το έδαφος
  • +Εσωτερικό
  • +Χώροι - πρακτικότητα - εργονομία
  • +Καθίσματα
  • +Ηχομόνωση
  • +Κατανάλωση
  • +Άνεση ανάρτησης
  • +Ποιότητα κύλισης
  • +Ευκολία οδήγησης
  • +Εξοπλισμός

Κατά

  • -Σκληρά πλαστικά στην καμπίνα
  • -Δύσχρηστο infotainment
  • -Κλίσεις υπό πίεση
  • -Ελαφρύ τιμόνι
  • -Απουσία τετρακίνητης έκδοσης
  • -Τιμή
Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!