Ενδιάμεση λύση
H Audi με το νέο A3 Allstreet κάνει μια τολμηρή προσπάθεια να φέρει την εμφάνιση και την ευελιξία ενός κροσόβερ στον εκλεπτυσμένο κόσμο των πολυτελών κόμπακτ χάτσμπακ. Το τοποθετεί ανάμεσα στο «κανονικό» Α3 (που πλέον ονομάζεται A3 Sportback) και στο Q2, και με αυξημένο ύψος και στιβαρά σχεδιαστικά στοιχεία αποτελεί την ενδιάμεση λύση για όσους θέλουν ένα όχημα ελευθέρου χρόνου σε «πακέτο» μικρομεσαίου!
Το δοκιμάζουμε στην έκδοση «35», όπου με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων TFSI και το γνωστό πλέον S-Tronic, αποτελεί τη φθηνότερη έκδοση της γκάμας (από 33.980 ευρώ), αποδίδοντας 150 ίππους…
Στιβαρή κομψότητα
Αρχίζοντας από την εμφάνιση, το A3 Allstreet διαφοροποιείται οπτικά σε σχέση με το «απλό» A3, χάρη σε μερικές τροποποιήσεις που έχει κάνει η Audi σε επίπεδο σχεδιασμού.
Η κυριότερη εξ αυτών είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ., η οποία του δίνει άμεσα μια πιο στιβαρή και όρθια στάση, ενώ συγχρόνως βελτιώνει τόσο την ορατότητα, όσο και τις γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης, παρόλο που το μοντέλο δεν προορίζεται για σκληρή εκτός δρόμου οδήγηση.
Κοιτάζοντας το από μπροστά, η φαρδύτερη και πιο επίπεδη μάσκα Singleframe με το σήμα της εταιρείας σε μαύρο ματ φινίρισμα προσθέτει μια δόση δυναμισμού, όταν τα ασημένια ένθετα στα άκρα του προφυλακτήρα -και στο κάτω μέρος αυτού- συμβάλλουν στον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου.
Στο προφίλ τώρα, ξεχωρίζει η πλαστική επένδυση γύρω από τους θόλους των τροχών, τα εξογκωμένα μαρσπιέ, οι ράγες οροφής και φυσικά οι πανέμορφες ζάντες των 18 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής (17 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό), όταν πίσω ο σχεδιασμός του προφυλακτήρα είναι πιο γωνιώδης και τα στοιχεία σε στυλ προστατευτικής πλάκας ενισχύουν τον στιβαρό χαρακτήρα.
Παρά βέβαια την πρόσθετη στιβαρότητά του, το Allstreet διατηρεί τη χαρακτηριστική σχεδιαστική γλώσσα της Audi, η οποία ως συνήθως απαρτίζεται από καθαρές γραμμές, στενά κενά στα πάνελ και διακριτική κομψότητα. Κάτι το οποίο θα εκτιμηθεί δεόντως από τους θιασώτες της μάρκας…
Premium άνεση με «προαστιακό» στυλ
Στο εσωτερικό, το A3 Allstreet παραμένει ένα «κλασικό» Audi, όντας πολυτελές, μοντέρνο και διαισθητικά σχεδιασμένο. Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας σε όλο το μέρος της καμπίνας, με τις λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν να είναι τόσο οι λεπτομέρειες από βουρτσισμένο αλουμίνιο στο ταμπλό, όσο και οι κόκκινες ραφές σε κάθε σημείο του εσωτερικού (ταμπλό, καθίσματα, πόρτες, κ.α.).
Από άποψη τεχνολογίας, η οθόνη του infotainment των 10,1 ιντσών ενσωματώνεται άψογα στην κεντρική κονσόλα, ενώ η διεπαφή της είναι αποτελεσματική, γρήγορη και φιλική προς το χρήστη, υποστηρίζοντας ασύρματα τόσο το Apple CarPlay, όσο και το Android Auto.
Πέραν τούτης, την αυξημένη ψηφιακή εμπειρία συμπληρώνει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών με προσαρμόσιμες οθόνες για λειτουργίες πλοήγησης, ήχου και υποβοήθησης οδηγού. Ο τελευταίος μάλιστα, χάρη στο αυξημένο ύψος του Allstreet (συγκριτικά με το A3 Sportback) και την υψηλότερη θέση οδήγησης, έχει στη διάθεσή του αυξημένη ορατότητα χωρίς να αισθάνεται αποκομμένος από τον δρόμο.
Στα «χωροταξικά», ο χώρος των μπροστά επιβατών είναι αρκετά γενναιόδωρος, με αρκετά άνετα -και με καλή πλευρική στήριξη- καθίσματα, όταν πίσω είναι ικανοποιητικός για δύο -και όχι για τρεις- ενήλικες, λόγω του υπερυψωμένου τούνελ μετάδοσης και της προτασσόμενης κονσόλας προς τα πίσω. Σε αυτήν, ωστόσο, υπάρχει μία θήκη και δύο θύρες φόρτισης USB-C, που θα εκτιμηθούν δεόντως από τους πίσω επιβάτες, ειδικά αν αυτοί είναι και μικρότερης ηλικίας.
Σε ό,τι αφορά τώρα το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών παραμένει στα 380 λίτρα (όπως και στο A3 Sportback). Είναι πρακτικός και καλοσχηματισμένος, και σε συνδυασμό με την υπερυψωμένη πίσω πόρτα και τα πίσω καθίσματα που διαιρούνται σε αναλογία 40:20:40, διευκολύνει στη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Η «γνωστή» συνταγή
Κάτω από το καπό, το A3 Allstreet 1.5 TFSI τροφοδοτείται από τον «γνωστό» υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων της Audi που αποδίδει 150 ίππους με 250 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic.
Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει μια αρκετά γραμμική απόδοση ισχύος, με την Audi να ανακοινώνει 8,4 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 221 χλμ./ώρα για την τελική ταχύτητα.
Νούμερα που επιβεβαιώθηκαν και από το δικό μας RaceBox, με το 0-60 χλμ./ώρα να γίνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα, το 0-100 σε 8,4 και το 0-120 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα, όταν για τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις των 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα χρειάστηκαν 5,5 και 5,8 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.
Αφήνοντας όμως στην άκρη τους αριθμούς και εστιάζοντας στην ουσία, ο 1.500άρης TFSI με το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο κάνουν το A3 Allstreet αρκετά γρήγορο για προσπεράσεις και αρκετά ζωηρό στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αφού η «ευέλικτη» ροπή του κινητήρα προσφέρει άμεση απόκριση (ακόμα και από τις 1.500 σ.α.λ) και το κιβώτιο ταχυτήτων διακρίνεται για τις γρήγορες και απρόσκοπτες αλλαγές των σχέσεων.
Επιπλέον των παραπάνω, αυτό που διαφοροποιεί την συγκεκριμένη έκδοση του 1.5 TFSI από παλαιότερες εφαρμογές, είναι και το γεγονός ότι πλέον εδώ έχουμε και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, το οποίο επιτρέπει την αναγεννητική πέδηση, την ομαλότερη λειτουργία του start-stop και την ικανότητα ρολαρίσματος με τον κινητήρα σβηστό υπό ορισμένες συνθήκες.
Αυτές οι βελτιώσεις συμβάλλουν στην καλύτερη δυνατή απόδοση στην κατανάλωση καυσίμου και στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, χωρίς να διακυβεύεται η αίσθηση οδήγησης.
Επ´ αυτού μάλιστα, η Audi ανακοινώνει 5,4 λίτρα/100χλμ. στη μεικτή χρήση, όταν εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής σημειώσαμε 5,8 λίτρα/100χλμ. ως ελάχιστη τιμή, 7,6 λίτρα/100χλμ. ως μέση τιμή (μεικτή χρήση) και 8,4 λίτρα/100χλμ. ως μέγιστη τιμή κατά τις συνθήκες αυξημένης πίεσης (μετρήσεις επιδόσεων, κτλ.).
Αστός που αρέσκεται στην περιπέτεια…
Το A3 Allstreet όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή δεν είναι SUV και η Audi δεν το λανσάρει ως ένα τέτοιο. Έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, γεγονός που περιορίζει τις δυνατότητές του σε όλα τα εδάφη και από την στιγμή που δεν υπάρχει επιλογή τετρακίνησης quattro για αυτόν τον κινητήρα, οι δυνατότητές του εκτός της πεπατημένης είναι συγκεκριμένες. Ωστόσο, υπερέχει σε περιβάλλοντα όπου οι περισσότεροι οδηγοί περνούν πραγματικά τον χρόνο τους, δηλαδή στους δρόμους της πόλης, στο επαρχιακό δίκτυο και στις περιστασιακές αποδράσεις το Σαββατοκύριακο.
Τούτου λεχθέντος, το αυξημένο ύψος παρέχει καλύτερη ορατότητα στον οδηγό και συγχρόνως κάνει τα σαμαράκια, τα κράσπεδα και τους κακοσυντηρημένους ελληνικούς δρόμους να μη διαταράσσουν σημαντικά την ηρεμία των επιβατών, γεγονός που συνεπικουρείται και από την καλά ρυθμισμένη ανάρτηση.
Στον αντίποδα βέβαια, το αυξημένο ύψος κάνει το A3 Allstreet να εμφανίζει λίγο πιο αυξημένες κλίσεις στις απότομες εναλλαγές πορείας συγκριτικά με το «συμβατικό» αδερφάκι του (A3 Sportback), καθώς επίσης και λίγο αυξημένο θόρυβο από την αντίσταση του αέρα, που πιθανότατα οφείλετε και στις ράγες οροφής.
Σε κάθε περίπτωση, ο θόρυβος του κινητήρα περιορίζεται ικανοποιητικά λόγω της καλής ηχομόνωσης, με αποτέλεσμα είτε κινείστε σε ώρες αιχμής σε κάποιον μποτιλιαρισμένο δρόμο, είτε σε κάποιον αυτοκινητόδρομο, το Allstreet να παραμένει ψύχραιμο και αθόρυβο. Γεγονός που ανεβάζει κατά πολύ την ποιότητα κύλισης, θυμίζοντάς μας την εξαιρετική παράδοση που έχει η Audi σε αυτόν τον τομέα.
Μια κομψή, εναλλακτική λύση στη μανία των SUV!
Το Audi A3 Allstreet είναι -εν κατακλείδι- ένα εκλεπτυσμένο και κομψό μικρομεσαίο μοντέλο που εφοδιάζεται με την κατάλληλη δόση στιβαρότητας, για να προσεγγίσει και όσους είναι λάτρεις των κροσόβερ μοντέλων. Δεν προσπαθεί να είναι ένα σκληροτράχηλο off-road και ούτε προσπαθεί να κερδίσει μερίδα του κοινού που αγαπάει τα SUV της εταιρείας. Αντίθετα, χαράζει τη δική του πορεία, προσφέροντας κορυφαία ποιότητα, βελτιωμένη άνεση και διακριτική παρουσία σε ένα συμπαγές, αποτελεσματικό και εξαιρετικά εύχρηστο πακέτο.
Από άποψη τιμής δε, κοστίζει σχεδόν 5.000 ευρώ παραπάνω απ’ ότι το κλασικό A3 Sportback (με τον ίδιο κινητήρα και κιβώτιο), και με αρχική τιμή στα 33.980 ευρώ τοποθετείται ελκυστικά ανάμεσα σε ένα καλά εξοπλισμένο πολυτελές χάτσμπακ και ένα αντίστοιχου επιπέδου -και ποιότητας- SUV.
Η ελκυστικότητά του έγκειται στο στυλ του crossover και στο πρόσθετο ύψος οδήγησης, προσφέροντας την αίσθηση ενός mini-SUV χωρίς να εντάσσεται όμως στην πιο ακριβή και λιγότερο αποδοτική κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.
Για όσους λοιπόν περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στην πόλη, μικρές οικογένειες και άτομα που θέλουν μια υπερυψωμένη κατασκευή χωρίς τον αυξημένο όγκο ενός SUV, το Allstreet είναι μια έξυπνη, προσεγμένη επιλογή.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.5 TFSI |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Χωρητικότητα (κ.εκ.) | 1.498 |
Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
Βαλβίδες | 16 |
Μεγ. Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 150/5000-6000 |
Μεγ. Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1500-3500 |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση, σύστημα mild hybrid 48V |
Εκκεντροφόροι | 2ΕΕΚ |
Διάμ. X Διαδρ. (χλστ.) | 74,5 x 85,9 |
Σχέση συμπίεσης | 12,0:1 |
Κιλά/ίππο | 9,0 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω | Δίσκοι |
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα | Κρεμαγιέρα |
Υποβοήθηση | Ηλεκτρομηχανική |
Στροφές τιμονιού | 2,6 |
Κύκλος στροφής (μέτρα) | 11,1 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς |
Κιβώτιο | Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση | 18×7,5J |
Υλικό | Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών | Continental Premium Contact 7 |
Διάσταση ελαστικών | 225/45 R18 |
Ρεζέρβα | Κιτ επισκευής |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος (χλστ.) | 4353x1816x1486 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2630 |
Μετατρόχιο εμπρός (χλστ.) | 1553 |
Μετατρόχιο πίσω (χλστ.) | 1523 |
Αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) | 0,31 |
Βάρος (κιλά) | 1350 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 380 – 1200 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 3,8 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 8,4 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 11,8 |
60-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 5,5 |
80-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 5,8 |
0-400 μέτρα (δευτ.) | 16,1 (ταχύτητα εξόδου 138 χλμ./ώρα) |
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα) | 37 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 221 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (λίτρα/100χλμ.) – ΡΥΠΟΙ (γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,4 |
Μέση τιμή δοκιμής | 7,6 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,4 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 5,8 |
Αυτονομία (χλμ.) | 717 |
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 50 |
Εκπομπή CO2 | 123 |
ΤΙΜΗ (ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 33.980 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 40.289 |