On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Alfa Romeo Stelvio Sprint 2.2 TD Q4 190 HP

8.3

Tutto con passione!*

*Τα πάντα με πάθος!

Είτε κάθονται και σκέφτονται, είτε περνάνε τη σκέψη τους στο χαρτί, είτε κατασκευάζουν, είτε δοκιμάζουν, είτε μετουσιώνουν την ιδέα τους σε αυτό που αποκαλούμε αυτοκίνητο, πάντα οι Ιταλοί ό,τι και να κάνουν, το κάνουν με πάθος!

Και αυτό φαίνεται! Άλλωστε καμιά δημιουργία τους στα χρονικά δεν πέρασε απαρατήρητη, τη στιγμή που η κάθε μία είχε κάτι να σου πει, να σε γοητεύσει και να σε κάνει να δεθείς μαζί της, μέσα από μια σχέση πάθους.

Βλέπεις φίλε αναγνώστη, λίγο το ιταλικό ντιζάιν, λίγο η πλήρης αποτύπωση του μινιμαλισμού, λίγο η φινέτσα και κυρίως η οδηγική συμπεριφορά, έκαναν την Alfa Romeo να γίνει μία από τις αγαπημένες μάρκες στους λάτρεις της οδήγησης, ενώ από το 2017 που παρουσίασαν το πρώτο τους SUV, έδωσε στους λάτρεις των οχημάτων ελευθέρου χρόνου και μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή επιλογή.

Ο λόγος για τη Stelvio που δέχθηκε κάποιες μικρές ελαφριές αναβαθμίσεις για να συνεχίσει να είναι επίκαιρη, χωρίς ωστόσο να είναι ορατές σε επίπεδο εμφάνισης, αφού τόσο η εξωτερική σχεδίαση, όσο και το εσωτερικό, έμειναν ίδια με το μοντέλο που γνωρίσαμε το 2017.

Τα νέα στην ανανεωμένη Stelvio του 2022 έχουν να κάνουν περισσότερο με την παρεχόμενη τεχνολογία και την αυξημένη οικονομία σε καύσιμο και εκπομπές ρύπων, λόγω των ευρωπαϊκών πιέσεων.

Αναλυτικότερα και αρχίζοντας από την τεχνολογία, η ανανεωμένη Stelvio εφοδιάζεται με ένα νέο σύστημα πολυμέσων με αναβαθμισμένα γραφικά και λειτουργίες, που απεικονίζονται σε μια νέα οθόνη 8,8 ιντσών. Το συγκεκριμένο σύστημα πολυμέσων εφοδιάζεται πλέον με έναν εξελιγμένο επεξεργαστή για ακόμα ταχύτερη απόκριση στις εντολές και προσφέρει εκτός των άλλων και παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των παραμέτρων λειτουργίας του οχήματος (πίεση turbo, απόδοση κινητήρα, κτλ.), ενώ πέρα από αυτό, έχουμε και μία νέα οθόνη TFT 7 ιντσών ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων. Παράλληλα, εμπλουτίστηκε και η γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης, με αποτέλεσμα πλέον η Stelvio να προσφέρει λειτουργία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Συνεχίζοντας με την αναβάθμιση που έγινε στα μηχανικά μέρη για τον περιορισμό των ρύπων και της κατανάλωσης, η ανανεωμένη Stelvio έχει αυξημένη αεροδυναμική απόδοση χάρη στα νέα καλύμματα στο πάτωμα του αυτοκινήτου, νέο κιβώτιο με μειωμένες τριβές για χαμηλότερη κατανάλωση και όλη η γκάμα των κινητήρων είναι πλέον Euro 6D-Final (αντί 6D-Temp που ήταν μέχρι πρότινος).

Κατά τα άλλα, οι άνθρωποι του ιταλικού εργοστασίου κράτησαν τους τέσσερις βασικούς πυλώνες που έκαναν τη Stelvio να αναδειχθεί και να ξεχωρίσει.

Ας τους δούμε παρακάτω…

Πυλώνας Νο1 – Εμφάνιση

Για πολλούς η εμφάνιση αποτελεί τον κύριο λόγο για να ερωτευτούν. Για αυτούς -αλλά και για τους λάτρεις του ωραίου- η Alfa Romeo διατήρησε τα αντικειμενικά όμορφα στοιχεία της πρώτης Stelvio, που θυμίζουν φυσικά και την αδελφή Giulia. Πιο συγκεκριμένα, το μπροστινό μέρος είναι όμοιο με αυτό της Giulia ωστόσο το αυξημένο ύψος κάνει τη Stelvio να δείχνει πιο επιβλητική.

Αντίστοιχο είναι και το νεύρο που διατρέχει τις πόρτες και οι μεγάλες διαφορές εντοπίζονται όσο πηγαίνει το μάτι προς τα πίσω. Εκεί έχουμε δύο όμορφα αμυγδαλωτά φώτα LED, μερικώς επανασχεδιασμένα, με το σήμα της εταιρείας στο κέντρο της πέμπτης θύρας και δύο -μάλλον υπερβολικές- μεγάλες μπούκες που φιλοξενούν μέσα τους τις -μικρότερης διαμέτρου- απολήξεις της εξάτμισης.

Πυλώνας No2 – Εσωτερικό

Στα ενδότερα η εικόνα είναι ίδια με αυτή που ξέρουμε από τη Stelvio. Η αρχή του μινιμαλισμού τηρείται κατά γράμμα και συνδυάζεται με την απαραίτητη -για την premium κατηγορία- δόση πολυτέλειας, ενώ πλέον στην ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου έχει αναβαθμιστεί η εργονομία με περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους στην κονσόλα και θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου.

Από πλευράς χώρων μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους, μιας και ο χώρος αυτός ανέρχεται σε 525 λίτρα, αλλά την τιμητική του έχει ο οδηγός. Αυτός μπαινοβγαίνει με αρκετή ευκολία και κάθετα σχετικά χαμηλά, ενώ διακόπτες, χειριστήρια και κονσόλα είναι στραμμένα προς αυτόν, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η μιλανέζικη φίρμα.

Πυλώνας No3 – Κινητήρας και μηχανικά μέρη

Εδώ κρύβονται οι μεγάλες εκπλήξεις. Αρχίζοντας από την πλατφόρμα, αυτή είναι ίδια με αυτή της Giulia και σύμφωνα με τους Ιταλούς ονομάζεται “Giorgio”, ενώ χαρακτηρίζεται από την αυξημένη ακαμψία της (ας μην ξεχνάμε ότι δημιουργήθηκε για την Quadrifoglio).

Εν συνεχεία, η ευρεία χρήση αλουμινίου σε κινητήρα, ανάρτηση, υποπλαίσια, πόρτες, φτερά και καπό έρχεται, σε συνδυασμό με τον ανθρακονημάτινο άξονα μετάδοσης, να συνδράμει στη δραστική μείωση του βάρους. Αναφορικά με το τελευταίο, αυτό είναι το χαμηλότερο μεταξύ των οχημάτων του είδους (1.745 κιλά) και είναι μάλιστα ιδανικά καταμερισμένο μεταξύ των δύο αξόνων (50 – 50).

Από πλευράς κινητήρα, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων στη μεσαία εκδοχή του, αυτή με τους 190 ίππους (διατίθεται και με 160 και με 210 ίππους) και τα 450 Nm ροπής, ενώ συνδυαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων της ZF, όπως και όλες οι Stelvio πλέον.

Ο συνδυασμός αυτός χαρίζει στη Stelvio και αξιοσημείωτες επιδόσεις. Αναφορικά με αυτές, το 0-60 χλμ./ώρα γίνεται σε 3,6 δευτερόλεπτα, το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 και το 0-120 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα βρίσκεται στα 209 χλμ./ώρα.

Όσο αφορά τώρα στην κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση τιμή κυμαινόταν γύρω από τα 8 λίτρα/100χλμ., ανέβηκε στα 10,8 λίτρα/100χλμ. όταν αποφασίσαμε να πιέσουμε στο επαρχιακό δίκτυο και έπεσε σχεδόν στα 7 (6,8) λίτρα/100χλμ. κατά τη μετακίνησή μας στον αυτοκινητόδρομο.

Πυλώνας Νο4 – Οδική συμπεριφορά

Από τη στιγμή που κάθεσαι στη θέση του οδηγού μπαίνεις στο κλίμα. Η θέση οδήγησης μπορεί να μην έχει την πλευρική στήριξη που περιμένεις, ωστόσο το γεγονός ότι όλα είναι στα χέρια σου και μένει μόνο το να πιέσεις το μπουτόν στο τιμόνι ώστε να δώσεις ζωή στον κινητήρα, σε κάνει ανυπόμονο και περίεργο για να ξανά ζήσεις τη δημιουργία των Ιταλών…

Τα πρώτα μέτρα αναγνωριστικά, αρχικά απογοητεύεσαι από το θόρυβο και την τραχύτητα του πετρελαιοκινητήρα που -ειδικά από έξω- θυμίζει ταξί προηγούμενων ετών, αλλά εν συνεχεία εντυπωσιάζεσαι από το τιμόνι που «κόβει» εξαιρετικά (2,1 στροφές απ΄ άκρη σε άκρη) και σε… δυσκολεύει στις επιτόπιες μανούβρες. Όμως είσαι σίγουρος ότι αργότερα θα σε δικαιώσει! Έχεις πλέον βάλει πλώρη για την ορεινή Χαλκιδική, επιλέγεις το πρόγραμμα Dynamic από τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα και μπαίνεις σε mood «επίθεσης». Πλέον, ο πετρελαιοκινητήρας ανταποκρίνεται καλύτερα στις προσδοκίες σου -μιας και στο normal έδειχνε λίγο νωχελικός- και το κιβώτιο κρατάει περισσότερο την επιλεγμένη σχέση, με αποτέλεσμα να μπορείς πλέον να μείνεις στο γκάζι καθόλη τη διάρκεια της στροφής.

Η Stelvio ακλόνητη στην τροχιά της σαν «τραίνο που μπήκε στις ράγες του», καθώς η άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης δεν αφήνουν περιθώρια για άσκοπες κλίσεις και αποκλίσεις, την ώρα που το τιμόνι σου δίνει την απαραίτητη πληροφόρηση και λόγω της εξαιρετικής κατευθυντικότητάς του σου επιτρέπει να προδιαγράψεις την τροχιά που θες να ακολουθήσεις. Αυτό στη διάρκεια σε κάνει να χτίζεις μια σχέση αγάπης με το μπροστινό και σε συνδυασμό με το σχετικά περιορισμένο βάρος, σε κάνουν να πηγαίνεις με ρυθμούς που δεν περίμενες από ένα SUV. Κι όμως…

Τα κατάφεραν!

Ναι, οι Ιταλοί τα κατάφεραν και πάλι να μας χαρίσουν όμορφες στιγμές πίσω από το ιδιαίτερο SUV τους. Βλέπετε, τα περισσότερα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι -κατά πλειοψηφία- ανιαρές κατασκευές, όσο αφορά στην απόλαυση της οδήγησης. Πράγμα που δεν ισχύει για το SUV των Ιταλών, που συνδυάζει τη φινέτσα με τους αυξημένους χώρους και τη δυνατότητα κίνησης και εκτός της πεπατημένης, μέσα σε ένα πακέτο που ακολουθεί πιστά την οδηγοκεντρική φιλοσοφία τους. Βλέπετε, αυτό το SUV είναι το απολαυστικότερο -οδηγικά- SUV σήμερα και φυσικά εφοδιάζεται με όλα εκείνα τα στοιχεία που σε γοητεύουν και σε κάνουν να δένεσαι με ένα αντικείμενο.

Βέβαια, όπως σε όλα τα πράγματα, έτσι και εδώ, υπάρχει ένα τίμημα, που εν προκειμένω είναι και υψηλό, με 52.542 ευρώ να απαιτούνται για τη βασική έκδοση, αλλά πώς να το κάνουμε; Τα πάθη πληρώνονται!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
2.2D
Καύσιμο
Πετρέλαιο
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 2.143
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
190/3500
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 450/1750
Θέση
Εμπρός, διαμήκης
Τροφοδοσία
Common Rail, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι 2EEK
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
83,0 x 99,0
Σχέση συμπίεσης
15,5:1
Κιλά/ίππο 9,2
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,1
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 11,75
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο 8 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η 5.000
Σχέση μετάδοσης 2η 3.200
Σχέση μετάδοσης 3η 2.143
Σχέση μετάδοσης 4η 1.720
Σχέση μετάδοσης 5η 1.314
Σχέση μετάδοσης 6η 1.000
Σχέση μετάδοσης 7η 0.822
Σχέση μετάδοσης 8η 0.640
όπισθεν 3.456
Τελική σχέση μετάδοσης 3.270
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
19×9,0J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Διάσταση ελαστικών
235/55 R19
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4687x1903x1632
Μεταξόνιο(χλστ.) 2818
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1627
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1674
Βάρος(κιλά) 1745
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 525
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 3,6
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 8,4
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 12,3
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 209
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 5,9
Μέση τιμή δοκιμής 8,2
Μέγιστη τιμή δοκιμής 10,8
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 6,8
Αυτονομία(χλμ.) 756
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 64
Εκπομπή CO2 156
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 52.542
Αυτοκίνητου δοκιμής 57.378

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

8.3
Η Stelvio δεν είναι ένα SUV σαν όλα τα υπόλοιπα της κατηγορίας της. Είναι μια ιδιαίτερη κατασκευή που χαρακτηρίζεται για τη μοναδικότητα, τη φινέτσα και κυρίως την αυξημένη οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει. Στην ανανεωμένη εκδοχή της - εκτός των παραπάνω- έχει και αυξημένο τεχνολογικό υπόβαθρο σε σχέση με το παρελθόν, όπως και αυξημένη φυσικά τιμή...
9.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

7.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

8.0

Επιδόσεις

10.0

Οδική Συμπεριφορά

8.0

Σχέση Ποιότητας – Τιμής

ΥΠΕΡ

  • +Εμφάνιση
  • +Φινέτσα
  • +Ακαμψία
  • +Τιμόνι
  • +Οδική συμπεριφορά
  • +Ποιότητα κατασκευής
  • +Λειτουργία τετρακίνησης

ΚΑΤΑ

  • -Ήχος κινητήρα
  • -Τιμή
  • -Ορατότητα προς τα πίσω
  • -Αίσθηση φρένου
  • -Κόψιμο τιμονιού σε επιτόπιες μανούβρες
Related posts
8.8
On The RoadTest Drives & Rides

Alfa Romeo Tonale: Με την 160άρα στον Χολομώντα!

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Skoda Enyaq RS iV: Βλέπουμε το δεύτερο ηλεκτρικό RS με τους 300 ίππους!

Auto NewsFirst ImpressionsNewsOn The RoadPresentations

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato: Κομψοτέχνημα!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!