In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

Το Ράλλυ Σαφάρι είναι ένας αγώνας αυτοκινήτου που διεξάγεται στην Αφρική, στην χώρα της Κένυα. Είναι μια από τις σημαντικότερες διοργανώσεις της χώρας και κερδίζει το ενδιαφέρον όλου του πληθυσμού…

© At World

Είναι ο μεγαλύτερος και δυσκολότερος αγώνας του πρωταθλήματος, όπου τα αυτοκίνητα αλλά και τα πληρώματα πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα για τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου Ράλλυ, που είναι ασφαλώς μεγαλύτερες από αυτές των υπολοίπων διοργανώσεων.

© At World

Με την θερμοκρασία συνήθως να ξεπερνά τους 40 βαθμούς Κελσίου, τις πέτρες και τα νεροφαγώματα να καιροφυλακτούν και τα άγρια ζώα που κυκλοφορούν να αποτελούν ουσιαστικό κίνδυνο, το Ράλλυ Σαφάρι αποτελεί πρόκληση τόσο για τα πληρώματα, όσο και για τα αυτοκίνητα…

Το Ράλλυ Σαφάρι διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1953 (νικητές οι Alan Dix – Johnny Larsen με VW Beetle) ως εορτασμός για την στέψη της Βασίλισσας Ελισάβετ Β΄. Τότε ήταν μέρος του IMC (International Championship for Manufactures) – Διεθνές Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, που ήταν ένας θεσμός που διεξήχθη από το 1970 έως και το 1972. Συμμετείχαν εννιά αγώνες: το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, το Σουηδικό, το Σαφάρι, το Ράλλυ Μαρόκο, το Ακρόπολις, το Osterreichische Alpenfahrt στην Αυστρία, το Σαν Ρέμο, το Press on Regardless Rally στην Αμερική και το Βρετανικό R.A.C. Μάλιστα, αυτοί οι εννιά αγώνες ήταν και οι πρωτοπόροι του Παγκόσμιου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού…

Το 1973 αντικαταστάθηκε από το WRC. Ιδρυτικό μέλος του WRC λοιπόν από το 1973 έως και το 2002. Ένας πολύ δύσκολος αγώνας μήκους 5.000 χλμ. που γινόταν σε ανοικτούς δρόμους στην κυκλοφορία και αντίθετα με τους υπόλοιπους αγώνες, όλη η διαδρομή μετρούσε σαν Ειδική Διαδρομή, με τον οδηγό που θα είχε την μικρότερη ποινή χρόνου μεταξύ των ΣΕΧ (Σταθμός Ελέγχου Χρόνου) να είναι ο νικητής!

Οι εργοστασιακές ομάδες είχαν ελικόπτερα μπροστά από κάθε αυτοκίνητο για να προειδοποιεί για τυχών ζώα η άλλα αυτοκίνητα που ήταν στην διαδρομή. Βέβαια αυτός ο τρόπος διεξαγωγής του αγώνα άλλαξε το 1996, χάνοντας την ιδιαιτερότητα που είχε. Στο 44ο Ράλλυ Σαφάρι λοιπόν, το 1996, από τα 5.000 χλμ. της διαδρομής, ορίστηκαν 2.000 χλμ. Ειδικών Διαδρομών. Το μήκος κάθε Ειδικής ήταν από 60 χλμ. και πάνω, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους αγώνες του WRC που είχαν 500 χλμ. συνολικής χρονομετρημένης διαδρομής. Επίσης απαγορεύτηκε η χρήση ελικοπτέρων, αλλά ο αγώνας όμως συνέχισε να διεξάγεται σε ανοικτούς δρόμους…

Από το 2003 έως και το 2019 ανήκει στο ARC, το Αφρικανικό Πρωτάθλημα Ράλλυ. Και εδώ είναι που έρχεται και γίνεται όπως και οι υπόλοιποι αγώνες με μικρού μήκους ειδικές διαδρομές και σε δρόμους κλειστούς στην κυκλοφορία.

Το 2013 ο Πρόεδρος της Κένυας, Uhuru Kenyatta, ανακοίνωσε ότι ο αγώνας θα ξαναγυρίσει στο WRC το 2020. Αλλά εκείνη την χρονιά ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας Covid-19 και τελικά ξαναγυρίζει στο WRC το 2021, μετά από 18 χρόνια απουσίας, με νικητές τους Sebastien Ogier – Julien Ingrassia με Toyota Yaris WRC.

Πολυνίκης του αγώνα είναι οι Shekhar Mehta και Carl Tundo, με πέντε νίκες ο καθένας. Ο Shekhar Mehta πάντα με Datsun, το 1973 με 240 Z και διαδοχικά από το 1979 έως και το 1982, με 160 J και Violet GT, όσο ήταν στο WRC ο αγώνας, και ο Carl Tundo όσο ήταν στο ARC το 2004 με Subaru Impreza και τις χρονιές 2009, 2011, 2012, 2018 με Mitsubishi Lancer IX.

Συγχρόνως το 2003 ξεκίνησε και η διοργάνωση του East African Safari Rally, για να εορταστεί η 50η επέτειος από την πρώτη διοργάνωση, που αφορά τα Ιστορικά αυτοκίνητα και διεξάγεται κάθε δυο χρόνια.

Ο Ιστορικός αγώνας είναι εννιά ημερών και 5.000 χλμ. και συμμετέχουν αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν πριν το 1985. Μάλιστα, το 2017 έγινε το εξής παράξενο… Μετά από τόσο μεγάλο αγώνα με τόσα πολλά χιλιόμετρα υπήρχαν δυο νικητές (!), που είχαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο! Οι Richard Jackson – Ryan Champion με Porsche 911 και οι Carl Tundo – Tim Jessop με Triumph TR 7.

Ράλλυ Σαφάρι …ένας από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος

Related posts
Formula 1HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolΧρήστος Κίτσος

F1 - Chinese GP: Η ιστορία του κινεζικού Grand Prix…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Νίκος Υφαντίδης

MotorsportRace NewsWRC

Hyundai Motorsport: Με τρία «ειδικά βαμμένα» i20N Rally 1 στο Ράλλυ Κροατίας για τη μνήμη του Craig Breen!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!