First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο MG3 Hybrid+

MG3: Το νέο πολυβόλο της MG για τη μάχη της κατηγορίας Β!

Για πολλούς, ιδιαίτερα αυτούς που γνωρίζουν και «αγαπούν» τον Στρατό η ονομασία MG3 δεν είναι άγνωστη. Γεννήθηκε μετά την λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όταν και χαρακτήρισε το πολυβόλο που θα αντικαθιστούσε το θρυλικό MG42 και έκτοτε θα έμελλε να αποτελέσει ένα από τα κορυφαία πολυβόλα του Ελληνικού Στρατού και όχι μόνο…

Για τους -πλέον συμπαθέστατους- Κινέζους, που προφανώς δεν εμπνεύστηκαν την ονομασία του νέου τους αυτοκινήτου από το γερμανικό πολυβόλο, η ονομασία MG3 χαρακτηρίζει το νέο χάτσμπακ μοντέλο τους, που μόλις πάτησε Ελλάδα!

Τι κοινό έχει με το πολυβόλο; Μπορεί να μην είναι σε θέσει να πυροβολήσει ανθρώπους, αλλά είναι σε θέση να πυροβολήσει κάθε μοντέλο της κατηγορίας Β.

Και εξηγούμαστε…

Το MG3 λοιπόν είναι η νέα πρόταση της MG στην -πάλαι ποτέ κραταιά- κατηγορία των σουπερμίνι, που ακόμα και σήμερα απαρτίζει το ¼ της συνολικής αγοράς μας (με ποσοστό 25,6%).

Είναι ένα υβριδικό χάτσμπακ μοντέλο που με εχέγγυα τη μοντέρνα εμφάνισή του, τους πλουσιοπάροχους χώρους και την αυξημένη τεχνολογία ήρθε για να συμπληρώσει την γκάμα της εταιρείας, να μας συστήσει τη νέα αποδοτική υβριδική τεχνολογία της και να αποτελέσει τον πονοκέφαλο σε κάθε ανταγωνιστή, είτε αυτός προέρχεται εξ’ ανατολών, είτε από ευρωπαϊκά εδάφη.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Στη μάχη της κατηγορίας Β…

Τόσο εμφανισιακά, όσο και ογκομετρικά το νέο MG3 υπάγεται στην κατηγορία Β, προσεγγίζοντας μάλιστα το άνω άκρο αυτής. Σ’ αυτό συντελεί το αυξημένο μήκος, που αν κατά μέσο όρο στα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας κυμαίνεται στα 4 μ., στην περίπτωση του MG3 βρίσκεται στα 4,11 μ., όταν το πλάτος είναι σχεδόν 1,8 μ. και το ύψος 1,5 μ., με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις εσωτερικές διαστάσεις που θα δούμε παρακάτω…

Εμφανισιακά, έχει το χαρακτηριστικό -για χάτσμπακ- αμάξωμα και διακρίνεται για το δυναμικό και μοντέρνο στυλ του, ενώ δεν κρύβει και την άμεση συγγένεια του με τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, ειδικότερα εμπρός.

Εκεί, η φαρδιά μάσκα δημιουργεί μια άμεσα αναγνωρίσιμη υπογραφή και δίνει στο MG3 μια ισχυρή και ξεχωριστή εμφάνιση, όταν τα φώτα με τις αιχμηρές γραμμές προσθέτουν την απαραίτητη νότα δυναμισμού και φυσικά νεωτερισμού.

Στο προφίλ, οι πλευρικές γραμμές ρέουν αρμονικά από τα εμπρός προς τα πίσω, όπου κυριαρχούν τα αντίστοιχα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, το μεγάλο σήμα της μάρκας στο κέντρο της πέμπτης θύρας (με την αναγραφή του μοντέλου δεξιά κάτω) και η μαύρη φάσα που εκτείνεται μέχρι τα μισά του προφυλακτήρα.

Όλα αυτά μπορεί να μη σχηματίζουν ένα ρηξικέλευθο παρουσιαστικό όπως αυτό που είδαμε στο μεγαλύτερο MG4 (δες εδώ), αλλά παρά τη ελλείψει τυμπανοκρουσιών καταφέρνουν και κάνουν το MG3 να δείχνει κομψό και μοντέρνο, χωρίς να λείπει και η απαραίτητη δόση δυναμισμού που αναζητούν -κυρίως- οι νεότεροι εν δυνάμει αγοραστές.

Με έμφαση στην άνεση, την τεχνολογία και την ασφάλεια…

Στα ενδότερα τώρα, είναι ευθύς εξαρχής ξεκάθαρο ότι οι άνθρωποι της MG θέλησαν να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αυξημένη άνεση, την ανεπτυγμένη τεχνολογία και την υψηλή ασφάλεια.

Για το πρώτο, οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις έχουν το δικό τους αντίτυπο στους παρεχόμενους χώρους, με οδηγό και συνοδηγό να έχουν περίσσια άνεση τόσο μεταξύ τους όσο και μεμονωμένα (για το κεφάλι και τα πόδια τους) και στην πίσω σειρά να μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμα και τρεις επιβάτες (!), όταν ο χώρος αποσκευών αγγίζει σχεδόν τα 300 λίτρα!

Για το δεύτερο τώρα, αυτό της ανεπτυγμένης τεχνολογίας, κύριος «υπαίτιος» είναι ένα ενσωματωμένο cockpit με δύο οθόνες.

Η πρώτη -που βρίσκεται πίσω απ’ το τιμόνι αντί πίνακα οργάνων- είναι 7 ιντσών και καλύπτει όλες τις ανάγκες πληροφόρησης του οδηγού με καλά γραφικά, ενώ η δεύτερη του infotainment -που βρίσκεται στο επάνω μέρος του ταμπλό- είναι αφής 10,25 ιντσών και περιλαμβάνει δορυφορική πλοήγηση, δυνατότητα σύνδεσης smartphone μέσω Apple CarPlay/Android Auto, τον αυτόματο κλιματισμό και μια ενσωματωμένη εφαρμογή που προσφέρει συνδεσιμότητα κορυφαίου επιπέδου, ενώ προβάλει (με εξαιρετική ευκρίνεια μάλιστα) και κάθε εξωτερική «γωνία» του αυτοκινήτου από την κάμερα 360 μοιρών.

 

Αντίστοιχα έμφαση έχει δοθεί και στον τομέα της ασφάλειας, καθώς το MG3 είναι εξοπλισμένο με τα πιο σύγχρονα και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και την τεχνολογία MG Pilot.

Η τελευταία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προσαρμοστικό έλεγχο ταχύτητας, έξυπνο βοηθό οδήγησης, έξυπνο έλεγχο μεγάλης σκάλας φώτων, σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας και προειδοποίηση ασταθούς οδήγησης ακόμα κι από την βασική έκδοση (!), με αποτέλεσμα να αφήνει μόνο την επόπτευση τυφλού σημείου, την προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας και την ειδοποίηση διασταυρούμενης πίσω κυκλοφορίας για την πιο πλούσια!

Μοιάζει «γνωστό», αλλά δεν είναι…

Ο λόγος για το υβριδικό σύστημα του MG3 Hybrid+, που είναι και ο δεύτερος πρωταγωνιστής, μετά την εισαγωγή της μάρκας στην κατηγορία Β.

Είναι ένα υβριδικό σύστημα που μπορεί να θυμίζει τα κλασικά υβριδικά συστήματα (αλά Toyota), μα στην ουσία είναι αρκετά πιο αποδοτικό και θα το δούμε στην πορεία και στα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας.

Πρόκειται για ένα υβριδικό σύνολο που απαρτίζεται από πέντε βασικά στοιχεία (κινητήρα εσωτερικής καύσης, κιβώτιο ταχυτήτων, μπαταρία, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια), με το κάθε ένα εξ’ αυτών να έχει και τη δική του διαφορετική προσέγγιση.

Για παράδειγμα ο τετρακύλινδρος κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι 1,5 λίτρων ατμοσφαιρικός που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson για να προσφέρει θερμική απόδοση 41%, το κιβώτιο είναι τριών σχέσεων, η μπαταρία είναι σχεδόν διπλάσια από τις αντίστοιχες που βρίσκουμε στα συστήματα HEV του ανταγωνισμού (1,83 kWh) και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 100 kW (136 ίππους)!

Όλα αυτά κάνουν τη συνολική απόδοση του συστήματος να αγγίζει τους 195 ίππους και το MG3 να χρειάζεται μόλις 8,0 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, 5,5 δευτερόλεπτα για το 80-120 χλμ./ώρα και να έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί με τους παρακάτω τρόπους, καθένας εκ των οποίων επιλέγεται αυτόματα από το υβριδικό σύστημα:

EV: Λειτουργεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για όσο διάστημα το επιτρέπει η φόρτιση.

Σε σειρά: Ο κινητήρας λειτουργεί για την παραγωγή ενέργειας, η οποία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για κίνηση.

Σε σειρά και φόρτιση: Ο κινητήρας τροφοδοτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ταυτόχρονα φορτίζει και τη μπαταρία όταν έχει χαμηλή στάθμη ενέργειας.

Κίνηση και φόρτιση: Η ισχύς του κινητήρα καταλήγει στους τροχούς, ενώ ταυτόχρονα φορτίζεται και η μπαταρία μέσω της γεννήτριας.

Παράλληλη: Τόσο ο κινητήρας όσο και ο ηλεκτροκινητήρας κινούν τους τροχούς.

Στην πράξη τώρα και από τα πρώτα χιλιόμετρα που διανύσαμε κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου στους ανθρώπους του ειδικού Τύπου στην Αθήνα, το MG3 μας άφησε αρκετά θετικά -και πολλά υποσχόμενα- μηνύματα.

Αρχικά, λόγω της παραπάνω σειράς λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, θυμίζει κατά την εκκίνηση ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με την επιτάχυνση να είναι άμεση και να κορυφώνεται όσο πλησιάζεις τα πρώτα 80 χλμ./ώρα.

Από εκεί και έπειτα επιταχύνει με ακόμα εντυπωσιακότερο τρόπο, που θυμίζει τα καυτά χάτσμπακ που ένα – ένα μας αποχαιρετούν. Βέβαια -πέραν της επιτάχυνσης- η υπόλοιπη αίσθηση που αποκομίζεις από αυτό το χάτσμπακ δεν θυμίζει την αντίστοιχη των μοντέλων που αγαπήσαμε, καθώς το MG3 δείχνει να είναι περισσότερο εστιασμένο στην άνετη και ασφαλή μετακίνηση, ακόμα και αν εσύ έχεις επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport (έχει και Eco και Standard) από τα προφίλ οδήγησης.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια -και αναλογιζόμενος ότι οδηγείς ένα υβριδικό μοντέλο που αποσκοπεί στη μέγιστη δυνατή οικονομία- και μόνο το γεγονός ότι σου θυμίζει έστω και στην επιτάχυνση σκληροπυρηνική κατασκευή και όχι άλλο ένα ανιαρό υβριδικό μοντέλο, φτάνει για να δώσεις τα εύσημα στους Κινέζους και φυσικά να το συμπεριλάβεις πλέον στη λίστα σου με τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας.

Πέραν τούτου, και εφόσον μπορέσεις να συγκρατηθείς στις ακαριαίες επιταχύνσεις, το MG3 κατά το σύντομο της συμβίωσής μας, μας απέδειξε ότι μπορεί να κινηθεί για αρκετά μεγάλο διάστημα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, γεγονός που του εξασφαλίζει και αξιοσημείωτες επιδόσεις στη μάχη της οικονομίας καυσίμου. Επ’ αυτού η MG ανακοινώνει μόλις 4,4 λίτρα/100χλμ., όταν οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 100 γρ./χλμ.

«Στα 7,62 χιλ.»…

Στα 7,62 χιλ. ανέρχεται το διαμέτρημα του περιβόητου MG3 του Ελληνικού Στρατού, με το νούμερο «7» να διακατέχει και το «διαμέτρημα» του MG3 της MG στην ελληνική αγορά!

Ο λόγος για το “Triple 7” (7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, 7 χρόνια οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν έλεγχος) που συνοδεύει τα μοντέλα της κινεζικής εταιρείας στην ελληνική αγορά, με την δεύτερη να δείχνει ότι τα εκτιμάει ιδιαιτέρως.

Επ´ αυτού, αξίζει να σημειώσουμε ότι από τον Σεπτέμβριο που ξανά συστήθηκε η MG στην ελληνική αγορά μέσω του ομίλου Συγγελίδη, έχει πουλήσει σε οκτώ  μήνες σχεδόν διπλάσια αυτοκίνητα απ´ ότι είχε πουλήσει συνολικά η παλιά MG σε 13 χρόνια παρουσίας (2.282 ταξινομήσεις έναντι 1.500) στην Ελλάδα!

Και όλα αυτά με μόλις τέσσερα μοντέλα (τα ZS, HS, MG4 και MG5) εκ των οποίων τα δύο αποκλειστικά ηλεκτρικά (τα MG4 και MG5) και φυσικά με απουσία σε μία βασική κατηγορία της ελληνικής αγοράς, αυτή του B-Segment.

Μια απουσία που πλέον καλύπτεται με το MG3, το οποίο μάλιστα από τον ερχόμενο Νοέμβριο θα διατίθεται και με κινητήρα εσωτερικής καύσης (1.5Τ με μηχανικό κιβώτιο!).

Μέχρι τότε όμως το MG3 είναι εδώ στην υβριδική του μορφή και μάλιστα με τιμές που στον υπόλοιπο ανταγωνισμό κοστίζουν  αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πιο συγκεκριμένα, η «βασική» έκδοση Excite του MG3 κοστίζει 20.450€, η δεύτερη (Exclusive) 21.950€ και η τρίτη (Luxury) 23.450€, όταν και οι τρεις είναι με υπέρ-πλούσιο εξοπλισμό και «επιδοτούνται» από την ελληνική αντιπροσωπεία με 500€ για την περίοδο λανσαρίσματος, σπάζοντας έτσι το ψυχολογικό -και όχι μόνο- όριο των 20.000 ευρώ. Από 19.950€ λοιπόν, στα 25 σημεία πώλησης της μάρκας ανά την επικράτεια…

Υ.Γ: Λόγω της σύντομης συμβίωσής μας δεν καταφέραμε να μετρήσουμε καταναλώσεις – αυτονομία, κτλ., «πράγματα» για τα οποία επιφυλασσόμαστε, όταν θα φτάσει το αυτοκίνητο για μια πλήρη δοκιμή στα χέρια μας.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
7.3
HotOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε: Hyundai Kona 1.0Τ 120 PS 48V 6MT

First ImpressionsHotOn The RoadPresentations

Το νέο Nissan Qashqai στην Ελλάδα! | Οι πρώτες εντυπώσεις…

8.7
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Jeep Avenger 1.2T 100 HP

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!