Η επερχόμενη Mercedes CLA θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα παρουσιάσει τα νέα συστήματα ηλεκτροκίνησης (EV) και τα υβριδικά συστήματα 48 volt, τα οποία θα ενσωματωθούν στα μελλοντικά οχήματα της Mercedes-Benz.
H νέα CLA θα αποτελεί μέρος μιας σειράς νέων εισαγωγικών μοντέλων, που θα περιλαμβάνει και δύο SUV, με όλα να βασίζονται στη νέα Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA), καθώς η γερμανική εταιρεία κινείται προς ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον.
Στην καρδιά αυτής της προσπάθειας βρίσκεται η νέα γενιά Electric Drive Unit 2.0, που έχει σχεδιαστεί εσωτερικά από τη Mercedes. Βρίσκεται στον πίσω άξονα και αποδίδει 268 ίππους (200 kW), ενώ σε κάποιες αγορές η CLA θα διατίθεται με το σύστημα τετρακίνησης 4Matic, το οποίο προσθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 107 ίππων (80 kW) στον εμπρόσθιο άξονα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πρώτη εικόνα για την επερχόμενη Mercedes-Benz CLA
Το μπροστινό δε μοτέρ θα λειτουργεί ως σύστημα “boost”, ενεργοποιούμενο όταν χρειάζεται, χάρη στη λειτουργία Disconnect Unit, που μπορεί να αποσυνδέσει το μπροστινό μοτέρ για αυξημένη αποδοτικότητα και μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ η παρουσία ενός διτάχυτου κιβωτίου στον κύριο άξονα κίνησης θα επιτρέπει στη CLA να φτάνει τα 210 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα!
Η ηλεκτρική CLA θα διαθέτει τεχνολογία 800 volt και δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC έως 320 kW. Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημοι χρόνοι φόρτισης, η Concept CLA Class υποσχέθηκε προσθήκη 300 χλμ αυτονομίας σε 10 λεπτά φόρτισης.
Επίσης, η “premium μπαταρία” θα έχει 85,0 kWh ωφέλιμης ενέργειας, προσφέροντας αυτονομία έως 750 χλμ στον κύκλο WLTP.
Για εκείνους τώρα που δεν είναι έτοιμοι για πλήρη ηλεκτροκίνηση, τα μοντέλα MMA είναι σχεδιασμένα να υποστηρίζουν και υβριδικούς κινητήρες 48 volt. Έτσι, η CLA θα προσφέρεται και με τον νέο M252 τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων, που λειτουργεί σε κύκλο Miller.
Ο κινητήρας αυτός θα συνδυάζεται με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (8F-eDCT), το οποίο διαθέτει ενσωματωμένο ηλεκτρικό μοτέρ 27 ίππων και μετατροπέα ισχύος που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου 1,3 kWh. Σε αυτήν την έκδοση, η ισχύς των 188 ίππων (140 kW) θα κατευθύνεται στους εμπρόσθιους τροχούς, με δυνατότητα προσθήκης 4Matic AWD.
Η Mercedes-Benz δεν έχει ανακοινώσει ακόμα την ακριβή ημερομηνία κυκλοφορίας του μοντέλου στις παγκόσμιες αγορές, αλλά σίγουρα αυτή θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2025, οπότε μείνετε συντονισμένοι…
Περισσότερες φωτογραφίες: