Moto NewsNews

Η BMW Motorrad παρουσιάζει την R 18 One Eight “C”

Ο οραματιστής των custom μοτοσικλετών Paul Yaffe ανέβασε τον πήχη για άλλη μια φορά με την αποκάλυψη του τελευταίου του αριστουργήματος, μιας μοναδικής στο είδος της custom έκδοσης της BMW R 18 Transcontinental.

Συνδυάζοντας την κλασική αισθητική ενός hot rod με τη χαρακτηριστική ουσία της BMW, αυτό το project αποτελεί απόδειξη της σχεδιαστικής αριστείας του Yaffe.

Ένας θρύλος της custom σκηνής στις ΗΠΑ

Από το 1991, ο κόσμος των custom μοτοσικλετών γνωρίζει τον Paul Yaffe ως έναν από τους κορυφαίους δημιουργούς μηχανοκίνητων αριστουργημάτων. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Paul είναι κάτι περισσότερο από ένας κατασκευαστής ή μεταποιητής, καθώς είναι πραγματικά ένας σχεδιαστής.

Ξεκινώντας με την ίδρυση της American Legend Motorcycle Company, η οποία αργότερα εξελίχθηκε σε Paul Yaffe’s Bagger Nation, έχει κερδίσει διακρίσεις όπως τρία βραβεία «World’s Most Beautiful Motorcycle» για την πιο όμορφη μοτοσικλέτα του κόσμου στην έκθεση Oakland Roadster Show, δύο βραβεία «Builder of the Year» και τρία βραβεία «Trendsetter of the Year» από το περιοδικό Easyriders, ενώ έγινε μέλος στο Hall of Fame του Sturgis το 2015.

Επίσης, οι custom μοτοσικλέτες του έχουν φιγουράρει σε περισσότερα από 300 άρθρα περιοδικών παγκοσμίως, καθώς και στο Discovery Channel, στο History Channel και σε άλλες τηλεοπτικές εκπομπές, ενώ τα προϊόντα του, που διανέμονται μέσω ενός δικτύου συνεργατών σε έξι χώρες, συνεχίζουν να εμπνέουν μια γενιά customizers.

Τώρα, ο Paul Yaffe αποκαλύπτει το τελευταίο του αριστούργημα, μια μοναδική custom έκδοση της BMW R 18 Transcontinental, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της στην έκθεση MBE στη Βερόνα της Ιταλίας.

Πριν ξεκινήσει, ο Paul αφιέρωσε χρόνο για να γνωρίσει την BMW R18 Transcontinental, διανύοντας 3.800 μίλια στις ΗΠΑ και επιπλέον 2.600 μίλια μέχρι το Sturgis και πίσω.

Μόλις ξεκίνησε η διαδικασία του customizing, ο Paul ήξερε ότι ήθελε να δημιουργήσει μία bagger με μεγάλους τροχούς που δεν είχε υπάρξει ποτέ πριν. Η πρόκληση ήταν να διατηρηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα original εξαρτήματα της BMW, ώστε να παραμείνει μία αυθεντική BMW, χωρίς να κατασκευαστεί από κάποια από τα κομμάτια της υπάρχουσας συλλογής του, ούτε να έχει ομοιότητες με αυτά.

Παρήγγειλε λοιπόν έναν μπροστινό τροχό 26″ x 5,5″ κομμένο από ένα κομμάτι αλουμινίου με βάρος 400 λιβρών, το οποίο εδράζει ένα εξατομικευμένο ελαστικό πλάτους 180 χιλιοστών. Το πλαίσιο έπρεπε να διευρυνθεί ώστε να υποδεχτεί τον νέο μπροστινό τροχό και έπρεπε να κατασκευαστούν ειδικοί τριπλοί σύνδεσμοι για να διορθωθεί το ίχνος και να βελτιστοποιηθεί η ευελιξία.

Εμπνευσμένη από την εμφάνιση ενός εμβληματικού Mercury Lead Sled της δεκαετίας του ’50, η ομάδα δημιούργησε πολλά μοναδικά εξαρτήματα και τροποποίησε υπάρχοντα στοιχεία της R 18. Για παράδειγμα, το ατσάλινο μπροστινό φτερό κατασκευάστηκε εξ αρχής. Το original φέρινγκ της R 18 κόπηκε σε διάφορα κομμάτια και ανακατασκευάστηκε για να προσαρμόσει τη θέση του προβολέα και τη ροή αέρα στο νέο μπροστινό τροχό, ενώ για να βρεθεί μια λύση για το κενό που δημιουργήθηκε μεταξύ του φέρινγκ και του ρεζερβουάρ καυσίμου αναπτύχθηκε μια μοναδική αεροτομή, η οποία κρύβει το ψυγείο.

Επιπλέον, ένα αποκλειστικό σετ από Yaffe Monkey Bars κατασκευάστηκε για να συμπληρώσει τη συνολική σχεδίαση, τη στιγμή που η ομάδα του Paul επέκτεινε το αρχικό πίσω φτερό κατασκευάζοντας ένα δεύτερο πίσω φτερό R 18, που ταίριαζε άψογα με το προφίλ των νέων βαλιτσών.

Καθώς η κατασκευή άρχισε να παίρνει μορφή, ο Yaffe αναδιάταξε τα αυθεντικά πίσω φώτα R 18 στα χειροποίητα πάνελ και φιλοτέχνησε μια περιοχή για την πινακίδα κυκλοφορίας στο φτερό σε κλασικό hot rod στυλ. Επίσης, επιμήκυνε τα αυθεντικά πλαϊνά καλύμματα R 18 για να διατηρηθεί το αρχικό τους σχήμα και να καλυφθεί μεγαλύτερη επιφάνεια ώστε το βλέμμα να «ρέει» προς τις βαλίτσες.

Κλασική Lead Sled εμφάνιση

Παραμένοντας πιστός στην κλασική αισθητική του Lead Sled, ο Yaffe έδωσε προτεραιότητα σε δύο κρίσιμα στοιχεία: την αερανάρτηση και τους πλαϊνούς σωλήνες της εξάτμισης.

Ο Paul και η ομάδα του σχεδίασαν μια εξελιγμένη δεξαμενή αέρα καθώς και ένα σύστημα για τη διανομή του, σε συνδυασμό με ένα ειδικό πλαίσιο κάτω από κάθε πλευρά των βαλιτσών για τη φιλοξενία βασικών εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων δεξαμενών αέρα, ενός μεγάλου αεροσυμπιεστή και όλων των χειριστηρίων, των βαλβίδων και των σωληνώσεων που είναι απαραίτητα για την αποτελεσματική υποστήριξη και λειτουργία του συστήματος.

Εστιάζοντας στον σχεδιασμό των πλευρικών σωλήνων, η ομάδα κατασκευής είχε ως στόχο να διατηρήσει τη χαρακτηριστική αισθητική της BMW, που κάνει αυτή την κατασκευή να ξεχωρίζει. Έτσι, η διατήρηση των κλασικών σωλήνων εξαγωγής του Boxer κινητήρα ήταν αδιαπραγμάτευτη στο όραμα του Paul και μόνο οι καταλυτικοί μετατροπείς αντικαταστάθηκαν από ένα εξατομικευμένο σύστημα διάτρητων διαφραγμάτων υψηλής ροής. Η καινοτομία αυτή όχι απλώς αντικατέστησε το σύστημα που περιορίζει και διαχειρίζεται τις εκπομπές καυσαερίων, αλλά διατήρησε το απαιτούμενο back pressure που βελτιστοποιεί την απόδοση, ενώ με στόχο την βελτίωση της ακουστικής εμπειρίας, εισήχθη ένα εξαιρετικής μηχανουργικής ακρίβειας σύστημα σιλανσιέ τριών σταδίων που ολοκληρώνεται από ένα μεγάλο χωνί-μεγάφωνο το οποίο εκπέμπει τον χαρακτηριστικό hot rod ήχο.

Συνεχίζοντας με την συνολική αισθητική, ο Paul στόχευσε σε μια hot rod σχεδίαση χωρίς γραφιστικά στοιχεία που αποπροσανατολίζουν, αναδεικνύοντας την κομψότητα και το προφίλ της μοτοσικλέτας, με έμφαση στην απλότητα και την γοητεία, ενώ για τη μεταλλική μαύρη βαφή, ο Paul ανέθεσε στον εξειδικευμένο βαφέα Hector Martinez την εφαρμογή της μαύρης γυαλιστερής απόχρωσης.

Κλείνοντας, επιδιώκοντας τη δημιουργία αντίθεσης, ο Paul επέλεξε ένα κλασσικό κόκκινο για το εσωτερικό με αιμάτινη απόχρωση και η εταιρεία Guys Upholstery χρησιμοποίησε μοντέρνες επενδύσεις στη σέλα και το ταμπλό και ο Hector προσάρμοσε τις εμπρός δαγκάνες στο ίδιο χρώμα.

Related posts
Auto NewsNews

Νέο i20 N Line: Με ανανεωμένη σπορ σχεδίαση και βελτιωμένα χαρακτηριστικά...

Moto NewsNews

Segway AT5: Ο «βασιλιάς» των μεσαίων ATV στην Ελλάδα [τιμές]

Auto NewsNews

Ford Ranger: Με μια έκδοση για κάθε ανάγκη...

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!