First ImpressionsIn Pen & InkManuscriptsOn The RoadΔημήτρης Χρήστου

Ford Bronco: Ναι μεν, αλλά…

Η Ford ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι θα φέρει το Bronco στην Ευρώπη (δες εδώ), αλλά με κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Ναι μεν, αλλά… λοιπόν για ένα θρυλικό μοντέλο…

…about Ford Bronco…

Το Ford Bronco υπήρξε ένα εξαιρετικά δημοφιλές μοντέλο (αυτού που θα λέγαμε σήμερα SUV) που πρωτοπαρουσιάστηκε από τη Ford το 1965.

Το Bronco σχεδιάστηκε αρχικά για να ανταγωνιστεί το Jeep CJ-5 και το International Harvester Scout, τα οποία ήταν δημοφιλή οχήματα εκτός δρόμου εκείνη την εποχή.

Η πρώτη γενιά του Bronco κατασκευάστηκε από το 1966 έως το 1977 και ήταν ένα απλό και στιβαρό όχημα που ήταν κατάλληλο για περιπέτειες εκτός δρόμου…

Στο Bronco της πρώτης γενιάς το στυλ ήταν αφοσιωμένο στην απλότητα και την οικονομία. Έτσι όλα τα γυαλιά ήταν επίπεδα, οι γραμμές των προφυλακτήρων ήταν ευθείες και η αριστερή και δεξιά επένδυση της πόρτας ήταν συμμετρική…

Για το 1966, προσφέρθηκαν τρεις διαμορφώσεις αμαξώματος του Bronco, συμπεριλαμβανομένου ενός βάγκον με δύο πόρτες, ενός pickup με μονή καμπίνα και ενός roadster ανοιχτού αμαξώματος.

Με βασική τιμή 2.194 $ (20.055 $ σε δολάρια του 2022), το Bronco περιλάμβανε λίγες ανέσεις στον βασικό εξοπλισμό. Ωστόσο, ένας μεγάλος αριθμός επιλογών προσφέρθηκε τόσο από τη Ford όσο και από τους αντιπροσώπους της, συμπεριλαμβανομένων των μπροστινών μπάκετ καθισμάτων, ενός πίσω πάγκου, ενός ταχύμετρου και ενός ραδιοφώνου CB, καθώς και λειτουργικών στοιχείων όπως κοτσαδόρο, βοηθητικό ντεπόζιτο καυσίμου, μια ηλεκτρική σύνδεση, ένας εργάτης κ.λ.π., ενώ τα aftermarket αξεσουάρ περιελάμβαναν τροχόσπιτα, σειρά τροχών, ελαστικών, σασί και εξαρτημάτων κινητήρα απόδοσης και αισθητικής.

Το 1978, η Ford παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του Bronco, η οποία ήταν μεγαλύτερη και πιο πολυτελής από τον προκάτοχό της…

Η δεύτερη γενιά Bronco κατασκευάστηκε από το 1978 έως το 1979 και παρουσίασε μια σειρά από βελτιώσεις σε σχέση με την πρώτη γενιά, προσθέτοντας κυρίως μεγαλύτερη ευκολία στην καθημερινή μετακίνηση συνεπικουρούμενη από ένα πιο άνετο και πιο φιλικό για τον οδηγό εσωτερικό.

Το 1980 παρουσιάζεται η τρίτη γενιά και παράγεται έως το 1986. Το νέο -τότε- τετρακίνητο της Ford διέθετε μια σειρά από νέα σχεδιαστικά στοιχεία, μιας και αρχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο η αεροδυναμική και η οικονομία καυσίμου βέβαια, ενώ διαθέτει πλέον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και διαχείριση κινητήρα μέσω υπολογιστή.

Το 1987 η Ford παρουσίασε την τέταρτη γενιά του Bronco, η οποία παρήχθη από το 1987 έως το 1991. Αυτή η γενιά ενσωμάτωσε μια σειρά από βελτιώσεις σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου ενός ισχυρότερου κινητήρα και ενός επανασχεδιασμένου συστήματος ανάρτησης.

Η πέμπτη και τελευταία γενιά του Bronco κατασκευάστηκε από το 1992 έως το 1996 και ήταν η πιο προηγμένη έκδοση του οχήματος μέχρι σήμερα, αφού διέθετε μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένου του πλευρικού αερόσακου οδηγού και ΑΒS.

Ωστόσο, οι πωλήσεις του Bronco άρχισαν να μειώνονται σημαντικά στα μέσα της δεκαετίας του 1990και η Ford αποφάσισε τελικά να διακόψει την παραγωγή το 1996.

Και πάμε στη νέα γενιά…

Η «έκτη» γενιά -αν μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε έτσι- έρχεται με ένα σωρό καλούδια. Η Ford έχει προβλέψει σχεδόν τα πάντα. Από τις ανάγκες ενός οδηγού με προσανατολισμό την διάσχιση κωλυμάτων, έως εκείνον που θα το χρειαστεί για Overlanding (ταξιδιωτική εκτός δρόμου χρήση).

 

Μέχρι και ανοιχτήρι για μπύρες περιλαμβάνει ο εξοπλισμός!

Η αρχή γίνεται με τα trail sights που βρίσκονται πάνω στα εμπρός φτερά, ώστε να έχει ο οδηγός σαφή εικόνα των «άκρων» του αυτοκινήτου, αλλά και να χρησιμοποιούνται και για το δέσιμο συρματόσχοινων που αποτρέπουν τα κλαδιά να χτυπούν στο εμπρός παρμπρίζ σε δασωμένες περιοχές, αλλά και ως σημεία πρόσδεσης για μεγάλα αντικείμενα.

Μπορείτε να αφαιρέσετε τα πάντα!

Οροφές, πόρτες χωρίς πλαίσιο για το παράθυρο κι άλλα άχρηστα -για εμάς- πράγματα μπορούν να τοποθετηθούν στους σάκους τους και μετέπειτα στους χώρους που προβλέπονται εντός του οχήματος με ασφάλεια. Σημειωτέων, οι καθρέπτες βρίσκονται στα φτερά και δεν «φεύγουν» με την αφαίρεση της πόρτας.

Επιπλέον, τα πλαστικά στα τόξα των τροχών είναι σχεδιασμένα έτσι που σε περίπτωση «γλύψετε» έναν βράχο ή ένα δένδρο να σπάσουν και να «φύγουν» αποτρέποντας μια μεγαλύτερη ζημιά στο αμάξωμα.

και φυσικά και ανοιχτήρι για μπύρες

Κλασικό 4×4;

Όχι και τόσο. Μπροστά ανεξάρτητη ανάρτηση, πίσω συμπαγής άξονας και ένα σωρό «βοήθειες» ακόμα και για «άσχετους» με την εκτός δρόμου οδήγηση.

Με το terrain management system και επιλογές για το οδόστρωμα ανάμεσα σε Normal, Eco, Sport και Slippery (γλιστερό), καθώς και -για τις αποδράσεις εκτός δρόμου- τα Mud/Ruts, Sand, Rock Crowl και Baja, θα τα βγάλετε πέρα παντού.

Ακόμα περισσότερο, με μια λειτουργία που η Ford ονομάζει Trail Turn Assist  και ουσιαστικά στην περίπτωση που χρειάζεται σε δύσκολο «πεδίο» να στρίψετε αλλά δεν υπάρχει χώρος, το αυτοκίνητο «φρενάρει» τη μια πλευρά δίνοντάς του ευελιξία άρματος μάχης, με αποτέλεσμα να περιορίζεται η περίπτωση να σας ψάχνουν στις ερημιές…

Επιλέγοντας δε το Low range ή τις «κοντές σχέσεις» αν προτιμάτε, μπορείτε να κινηθείτε σε δύσκολα σημεία με ταχύτητα 6 χλμ./ώρα στις 2.400 σ.α.λ., ενώ υπάρχει η δυνατότητα με το ηλεκτρομηχανικό κιβώτιο, να αποφασίζει το όχημα για την ανάγκη εμπλοκής της τετρακίνησης.

Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και το γεγονός ότι η Ford, παρέχει και πλήρες πακέτο προστασίας του πολύτιμου αποκτήματός σας, με πλήρη μεταλλική θωράκιση του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, καθώς και  ισχυρά rock sliders στα πλάγια που φυσικά παίζουν και τον ρόλο του κλασικού σκαλοπατιού.

 

Το Bronco έρχεται και στην Ευρώπη;

Αυτό -όπως προαναφέραμε και στην εισαγωγή- συζητιέται.

Η Ford φέρνει και δεν φέρνει το αυτοκίνητο στην Γηραιά ήπειρο. Ακούμε συνεχώς για περιορισμένες διαθεσιμότητες και άλλες τέτοιες ανοησίες, ενώ η επίσημη ανακοίνωση κάνει λόγο για μόνο μία έκδοση (First Edition) και δύο επίπεδα εξοπλισμού (Outer Banks και Badlands).

Δεν ξέρω γιατί οι Αμερικάνοι δυσκολεύονται τόσο στην διάθεσή του στην Ευρώπη, μιας κι όπως δείχνουν τα πράγματα, οι τιμές του θα κυμαίνονται στα επίπεδα της Jeep -με 74.000 ευρώ για το Outer Banks και 78.500 ευρώ για το Badlands χονδρικά- και θα μπορούσε να δημιουργήσει και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα για την εταιρεία στις ευρωπαϊκές αγορές.

Βέβαια, όταν έρθουν -και αν έρθουν- οι δύο αυτές εκδόσεις (Badlands & Outer Banks), θα φορούν τον κινητήρα Ford EcoBoost V6 των 2,7 λίτρων που αποδίδει 335 ίππους και 563 Nm ροπής, και αυτό ίσως να είναι και το πρόβλημα σε μια ήπειρο που έχει λυσσάξει να μπει σε πλήρη ηλεκτροκίνηση σε περίπου οκτώ χρόνια από τώρα…

Επίσης…

Ένας λόγος είναι ότι η ζήτηση για μεγάλα οχήματα εκτός δρόμου όπως το Bronco είναι πολύ χαμηλότερη στην Ευρώπη σε σύγκριση με τη Βόρεια Αμερική.

Στην Ευρώπη, προτιμώνται γενικά μικρότερα αυτοκίνητα με μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου λόγω των υψηλότερων τιμών των καυσίμων και των αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων.

Ένας άλλος λόγος είναι ότι τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας οχημάτων είναι διαφορετικά από εκείνα της Βόρειας Αμερικής και η Ford μπορεί να χρειάστηκε να κάνει σημαντικές τροποποιήσεις στο Bronco για να συμμορφωθεί με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς ασφαλείας, οπότε οι μετατροπές σε περιορισμένο αριθμό οχημάτων κρίθηκαν λογικές.

Τέλος, η Ford μπορεί απλώς να αποφάσισε ότι δεν άξιζε η επένδυση για την εμπορία και την πώληση του Bronco στην Ευρώπη, δεδομένης της χαμηλότερης ζήτησης και των ρυθμιστικών εμποδίων.

Κρίμα… τουλάχιστον για όσους έχουν το σχετικό κομπόδεμα ή για εμάς που γουστάρουμε τέτοιου είδους κατασκευές…