Κίνητρο, αληθινό, για τον Έλληνα του 2023…
Βλέπουμε/τε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να λανσάρουν το ένα μετά το άλλο τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα τους και να κάνουν λόγο για τερματισμό των θερμικών κινητήρων μέσα στην επόμενη 15ετία…
Βλέπουμε έναν πλανήτη -η καλύτερα μία Ήπειρο αυτού- να κυνηγάει τα αυτοκίνητα και κατ΄ επέκταση τις μεταφορές, ως τον άμεσον υπαίτιο για την κλιματική αλλαγή…
Στα δικά μας, εγχώρια δεδομένα, ακούτε/με καθημερινά τους πολιτικούς άρχοντες αυτού του τόπου να μιλούν για ηλεκτροκίνηση και το πόσο άμεσα θα πρέπει να μεταβούμε σ’ αυτή, τη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή. Πώς όμως, δεν διευκρινίζεται…
Μάλλον πιστεύουν ότι με το οκταχίλιαρο το πρόβλημα λύθηκε, όταν το φθηνότερο οικογενειακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ξεπερνάει σε αρχική τιμή τα 30.000 ευρώ και η φέτα προσεγγίζει τα 15 ευρώ το κιλό!
Αλήθεια αυτό χρειάζεται ο Έλληνας του 2023;
«Δεν νομίζω Τάκη!» Ο Έλληνας του 2023 όπως και ο κάθε άλλος «κατατρεγμένος» άνθρωπος επί γης προφανώς θέλει ένα σύγχρονο και προηγμένο αυτοκίνητο αλλά δεν μπορεί. Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι έχουμε τον πιο γερασμένο στόλο της αναθεματισμένης Ένωσης, τη στιγμή που τα σουπερμίνι έχουν «πιάσει» σε τιμές τα μικρομεσαία και αυτά με τη σειρά τους τα μοντέλα της D κατηγορίας και ο Έλληνας ζορίζεται να τα «βγάλει πέρα»…
Βλέπεις φίλε αναγνώστη, ο Έλληνας χρειάζεται ένα αληθινό κίνητρο (και όχι το οκταχίλιαρο για να κινηθεί ηλεκτρικά), ώστε να μπορέσει να κάνει ένα από τα όνειρά του πραγματικότητα και να αποκτήσει ένα μοντέρνο, σύγχρονο, καινούργιο βρε αδερφέ, αυτοκίνητο για αυτόν και την οικογένειά του.
Το εγχείρημα δύσκολο και με τη σημερινή εξέλιξη των τιμών ακόμα δυσκολότερο, ωστόσο με την MG να εμφανίζεται πρόσφατα στα ελληνικά δρώμενα (δες εδώ) μάλλον πλέον μπορεί να επιτευχθεί…
Η MG ήρθε με βασικό όπλο στη φαρέτρα της τις προσιτές τιμές και εμείς κατά την πρώτη παρουσίαση της στην Ελλάδα καταφέραμε να βάλουμε στο χέρι -έστω και για λίγο- το ZS που αποτελεί το μικρότερο SUV στη γκάμα της και φυσικά το οικονομικότερο B-SUV της αγοράς σήμερα (ούτε σουπερμίνι δεν αγοράζεις πλέον με αυτά τα λεφτά), αφού ξεκινάει από 18.950 ευρώ!
Τι μας δίνει όμως επιγραμματικά η MG με αυτά τα χρήματα;
Λοιπόν αρχικά το MG ZS προσφέρει προσεγμένο, μοντέρνο στυλ, εντυπωσιακά αριστοκρατικό (για τα χρήματά του) εσωτερικό και άφθονο χώρο, ενώ διατίθεται με δύο βενζινοκινητήρες: έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.0 T-GDI και έναν ατμοσφαιρικό 1.5 VTi-Tech. Ο μικρότερος κινητήρας, που είναι ο ισχυρότερος από τους δύο, έρχεται είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ο 1.5 έχει αποκλειστικά χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.
Εάν κάποιοι τώρα επιθυμούν να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση, υπάρχει και μια ηλεκτρική έκδοση του ZS, το ZS EV.
Εμείς για την πρώτη οδηγική επαφή μας, επιλέξαμε το πιο βασικό μοντέλο, αυτό των 18.950 ευρώ με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,5 λίτρων, για να διαπιστώσουμε αν είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στις σημερινές προσδοκίες του Έλληνα και ευπειθώς αναφέρουμε…
Αρχίζοντας από την εξωτερική εμφάνιση, το ZS δείχνει σύγχρονο, αξιοπρεπές και δυναμικό, τη στιγμή που μπορεί με τα σήματα της MG να δώσει στον Έλληνα και το απαραίτητο εφόδιο να καυχιέται στον γείτονα ότι έχει MG (100 χρόνια ιστορίας είναι αυτά!) και όχι ένα άγνωστο κινέζικο αυτοκίνητο, όπως αυτά που θα δούμε να έρχονται σωρηδόν τα επόμενα χρόνια.
Είναι τζιποειδές -ή SUV αν προτιμάτε- όπως αρέσει στον Έλληνα και με μήκος 4,3 μέτρα, πλάτος 1,8 μέτρα και ύψος 1,6 μέτρα δεν περνά απαρατήρητο, όταν οι νίκελ λεπτομέρειες σε περίγραμμα εισαγωγής, τελείωμα παραθύρων και μαρσπιέ προσθέτουν την απαραίτητη δόση αριστοκρατίας που χρειάζεται, ενώ τα νεύρα σε καπό και πόρτες σε συνδυασμό με το σφηνοειδές σχήμα το κάνουν δυναμικό…
Στα ενδότερα τώρα, η ποιότητα του εσωτερικού είναι αξιοσημείωτα καλή λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική τιμή του. Υπάρχουν πλαστικά μαλακής αφής στο ταμπλό, μαζί με κουμπιά με στιβαρή αίσθηση και εντυπωσιακή εφαρμογή και φινίρισμα. Με απλά λόγια, είναι πολύ πιο αριστοκρατικό εσωτερικά από τον πιο κοντινό του αντίπαλο, το Dacia Duster, που αποτελεί το οικονομικό SUV για τους περισσότερους.
Ταυτόχρονα, διαθέτει ένα σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 10,1 ιντσών στάνταρ, η οποία έχει καλά γραφικά και περιλαμβάνει Android Auto και Apple CarPlay, ενώ κάτω της υπάρχει μία μπάρα με φυσικούς διακόπτες που περιλαμβάνει ρυθμίσεις του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού, με αποτέλεσμα να γίνονται γρήγορα και κυρίως εύχρηστα οι πιο συνηθισμένες καθημερινές «παρεμβάσεις» του οδηγού.
Από άποψη χώρων τώρα, σίγουρα ένα από τα μεγαλύτερα ατού του ZS είναι το ευρύχωρο εσωτερικό του, που θυμίζει περισσότερο SUV της C κατηγορίας, παρά της B (μικρότερη) στην οποία ανήκει.
Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος για οδηγό-συνοδηγό είναι άνετος και ισάξιος με πιο μεγάλα οικογενειακά SUV, με αρκετό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ το πλάτος του εσωτερικού εξασφαλίζει μια ικανοποιητική απόσταση μεταξύ των δύο μπροστινών επιβατών.
Αντίστοιχα, η γενναιόδωρη ευρυχωρία συνεχίζεται και στο πίσω μέρος, όπου το ZS προσφέρει ικανοποιητικό χώρο ακόμη και για πέντε (!) επιβάτες, τη στιγμή που ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 448 λίτρα με την πίσω σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση για να φτάσει τα 1.166 λίτρα με την αναδίπλωση αυτής (σε ποσοστό 60/40).
Με τρεις κινητήριες επιλογές…
Όπως προαναφέραμε και παραπάνω, το ZS διατίθεται στην αγορά με δύο βενζινοκίνητα σύνολα (από την GM) και ένα αμιγώς ηλεκτρικό, τo οποίο όμως θα δούμε το αμέσως επόμενο διάστημα, όταν και θα το αναλύσουμε πιο επισταμένα.
Στα ήδη υπάρχοντα και αρχίζοντας από το μικρότερο σε χωρητικότητα σύνολο, αυτό είναι ενός λίτρου υπερτροφοδοτούμενο (T-GDi) το οποίο αποδίδει 111 ίππους με 160 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, με τον συνδυασμό τους να το κάνει να επιταχύνει μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει μέχρι τα 180 χλμ./ώρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Συνεχίζοντας τώρα στο δεύτερο βενζινοκίνητο σύνολο, αυτό είναι 1,5 λίτρων ατμοσφαιρικό και αποδίδει 106 ίππους με 141 Nm ροπής και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Ο συνδυασμός αυτός, κάνει το ατμοσφαιρικό ZS να επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα και να «βγάζει» τελική 175 χλμ./ώρα, σύμφωνα πάντα με την MG.
Στην πράξη, το δεύτερο κινητήριο σύνολο (αυτό που είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε) δείχνει σχετικά νωχελικό, χωρίς ωστόσο να προβληματίζει. Απαιτεί ρυθμό για την άνετη κίνησή του, αλλά μόλις επιτευχθεί αυτός, το ατμοσφαιρικό ZS δείχνει αρκετά ευχάριστο -για τα λεφτά του- στην χρήση και σε αυτό συντελεί και το σχετικά καλό -σε κλιμάκωση- κιβώτιο του, που έρχεται να αντικρούσει το ασαφές σύστημα διεύθυνσης και τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (16,5 εκατ.) και τον άνετο προσανατολισμό της ανάρτησης.
Στον αντίποδα βέβαια, τα δύο τελευταία κάνουν το ZS να μπορεί να κινηθεί με άνεση και εκτός της πεπατημένης οδού, ως εκεί βέβαια που επιτρέπει η κίνηση του ενός άξονα και τα -ασφάλτινης προσέγγισης- ελαστικά της πρώτης τοποθέτησης (Maxxis Bravo HP-M3).
Ταμάμ για τον Έλληνα!
Συμπερασματικά αν θέλαμε να περιγράψουμε το ZS με μία φράση τότε αυτή θα ήταν: «Ταμάμ για τον Έλληνα».
Είναι προσιτό, αξιοπρεπές, τίμιο και σύγχρονο, ενώ δεν του λείπει τίποτα, με βάση τις απαραίτητες ανάγκες ενός σημερινού οικογενειάρχη, που δεν νοιάζεται για φρου-φρου και αρώματα.
Ξεκινάει από 18.950 ευρώ (μέχρι 32.650 ευρώ για το πλουσιότερο ηλεκτρικό) με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, δεδομένα που σε συνδυασμό με την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 χιλιόμετρα) και την αξιοπιστία που προσδίδει ο Όμιλος Συγγελίδη (αποκλειστική εισαγωγή και διανομή), το κάνουν πραγματικό κίνητρο για όποιον σκέφτεται να αγοράσει το νέο του αυτοκίνητο.
Μην απορήσετε αν δούμε πολλά από αυτά στους ελληνικούς δρόμους το επόμενο χρονικό διάστημα. Άλλωστε μας ταιριάζουν…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
ΜΟΝΤΕΛΟ | MG ZS 1.0L T-GDi |
MG ZS 1.5L VTi-Tech
|
MG ZS EV
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
1.0Τ
|
1.5
|
EV
|
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Βενζίνη
|
Ρεύμα
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 999 | 1.498 | – |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
111/5200
|
106/6000
|
154 ή 174 (με τις 72 kWh)
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
160/1800
|
141/4500 | 280 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |||
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
|
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
|
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας
|
Ημιάκαμπτος άξονας
|
Ημιάκαμπτος άξονας
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |||
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Στους εμπρός τροχούς
|
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Μηχανικό 5 σχέσεων/Αυτόματο 6 σχέσεων
|
Μηχανικό 5 σχέσεων
|
Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |||
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) | 4323x1809x1653 | 4323x1809x1653 | 4323x1809x1653 |
Μεταξόνιο(χλστ.) |
2580
|
2580
|
2585
|
Βάρος(κιλά) |
1264
|
1231
|
1570 (1620 με τις 72 kWh)
|
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 448 – 1166 | 448 – 1166 | 448 – 1166 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) |
11,2
|
10,9 |
8,6
|
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 180 | 175 | 175 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |||
Μέση τιμή κατασκευαστή |
7,2
|
6,6 | – |
Εκπομπή CO2 |
163
|
149
|
0 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |||
Βασικής έκδοσης |
25.150
|
18.950
|
35.950 (27.950 με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»)
|