First ImpressionsOn The Road

Πρώτη επαφή: Volkswagen ID. Buzz

Tο ID. Buzz έφτασε στην Ελλάδα και δη στην πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη, όπου είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά. Έστω και παρκαρισμένο!

Και αυτό γιατί η παρουσίαση που έγινε προς εμάς -τους ανθρώπους του ειδικού τύπου- ήταν στατική, άρα χωρίς οδήγηση οπότε οι αράδες που θα διαβάσετε παρακάτω είναι καθαρά ενημερωτικές και όχι εμπειρικές*

Βλέποντας λοιπόν το νέο ID. Buzz από κοντά, αρχικά εντυπωσιάζεσαι και εν συνεχεία συγκρίνεις και σέβεσαι, πριν τελικά αρχίσεις να αναρωτιέσαι…

Αρχίζοντας όμως από τον εντυπωσιασμό, αυτός έρχεται ακαριαία, αφού τόσο τα ιδιαίτερα χρώματα με τις διχρωμίες που αντικρίζεις (πέντε σε σύνολο, έξω από το Nikopolis), όσο και ο μεγάλος όγκος (4.712 χλστ. για το μήκος, 1.985 χλστ. για το πλάτος και 1.927 χλστ. για το ύψος!), έχουν ως αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που αν μη τι άλλο προσελκύει τα βλέμματα των περαστικών

Εσύ, πέρα των εντυπώσεων, διακρίνεις και τη σύνδεση με το παρελθόν, που τόσο διατυμπανίζουν οι άνθρωποι της Volkswagen από την πρώτη αποκάλυψή του -προ πενταετίας- ως πρωτότυπο. Οι συγκεκριμένοι Γερμανοί, κάνουν λόγο για αναβίωση του θρυλικού Bulli (ή αλλιώς το πρώτο Transporter με την κωδική ονομασία Type 2) στη σύγχρονη, εξηλεκτρισμένη εποχή.

Το Bulli για αυτούς είναι «ιερό», αφού μετά τον σκαραβαίο (Type 1) ήταν το δεύτερο best-seller τους μεταπολεμικά, άρα και το μοντέλο που έχει όλα τα φόντα για να το επαναφέρουν. Εγχείρημα δύσκολο αν αναλογιστεί κανείς τη «νέα εποχή» στην αυτοκίνηση που ζούμε. Ωστόσο, φαίνεται ότι η Volkswagen κατάφερε να δημιουργήσει ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που συνδέεται με το διασημότερο «βανάκι» στα χρονικά, τουλάχιστον εμφανισιακά…

Σε αυτό συντελούν τα μεγάλα σήματα της εταιρείας τόσο εμπρός, όσο και πίσω, καθώς και το μεγάλο «χαμόγελο» που σχηματίζεται από την άσπρη διχρωμία στην πρόσοψη και φυσικά το σχήμα, που είναι σίγουρα στα όρια του MPV ή Mini Van αν προτιμάτε…

Αυτό κάνει το ID. Buzz ιδιαίτερα ευρύχωρο και ιδανικά προσαρμοσμένο για μετακινήσεις ελευθέρου χρόνου ή επαγγελματική χρήση που έχει να κάνει με τη μεταφορά επιβατών. Ως προς αυτά, ο οδηγός και ο συνοδηγός στο μπροστινό κάθισμα κάθονται ψηλά και σε μεμονωμένα καθίσματα, εξοπλισμένα στάνταρ με ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια, ενώ στο πίσω μέρος χρησιμοποιείται ένα τριπλό κάθισμα τύπου «πάγκου». Είναι χωρισμένο 40:60 και οι πλάτες του μπορούν να αναδιπλωθούν, ενώ για να δημιουργηθεί επιπλέον χώρος για τα πόδια ή επιπλέον χώρος αποσκευών, μπορούν επίσης να μετακινηθούν τα δύο μέρη του καθίσματος του «πάγκου» κατά μήκος σε διαδρομή 150 χλστ.

Αυτό, σε συνδυασμό με τις δύο ηλεκτρικές συρόμενες πόρτες και την -αντίστοιχα- ηλεκτρική πίσω πόρτα (στάνταρ εξοπλισμός), κάνει την επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών αρκετά εύκολη υπόθεση, όπως φυσικά και την φόρτωση-εκφόρτωση των αποσκευών. Αναφορικά με το χώρο αυτών, ανέρχεται σε 1.121 λίτρα με την πίσω σειρά καθισμάτων σε όρθια διάταξη και με την αναδίπλωση αυτής, ο χώρος αγγίζει τα 2.205 λίτρα!

Πέρα όμως από την εμφάνιση και τους χώρους, το νέο ID. Buzz δεν δείχνει κανένα άλλο κοινό σημείο με το θρυλικό Bulli, με σκοπό βέβαια να μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του σήμερα. Έτσι, αντί για αερόψυκτο μπόξερ κινητήρα, έχουμε έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 204 ίππους με 310 Nm ροπής και η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς (όπως στο αυθεντικό T1 Bulli), ώστε το σύστημα διεύθυνσης να είναι απαλλαγμένο από οποιαδήποτε επιρροή από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Για την τροφοδοσία του συγκεκριμένου ηλεκτροκινητήρα φροντίζει μια μπαταρία 77 kWh (καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα) που είναι ενσωματωμένη βαθιά στο δάπεδο του οχήματος, για όσο το δυνατόν χαμηλότερο κέντρο βάρους, ώστε παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα να μειώνεται η στρέψη στο ελάχιστο.

Αναφορικά με την αυτονομία και την φόρτιση του οχήματος, η πρώτη ανέρχεται σε 425 χλμ. και η δεύτερη μπορεί να γίνει στο σπίτι, στην εργασία ή σε δημόσια σημεία φόρτισης AC χρησιμοποιώντας ισχύ 11 kW. Στους σταθμούς ταχείας φόρτισης DC η ισχύς εξόδου φτάνει έως και τα 170 kW και χρησιμοποιώντας αυτό το επίπεδο ισχύος, η φόρτιση ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά (από 5 έως 80%).

Κλείνοντας -όπως συνηθίζουμε- με τις τιμές του ID. Buzz στη χώρα μας, η βασική έκδοση κοστίζει 66.500 ευρώ και η έκδοση Plus 70.500 ευρώ (οι τιμές αυτές είναι χωρίς την επιδότηση των 8.000 ευρώ του προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»), πράγμα που σημαίνει πως πλέον δεν απευθύνεται σε χίπηδες, όπως ο εμπνευστής του…

*Υ.Γ.: Για την οδηγική μας εμπειρία με το Volkswagen ID. Buzz θα χρειαστεί να κάνετε λίγο υπομονή ακόμη (όπως και εμείς άλλωστε) μέχρι να παραλάβουμε το αυτοκίνητο για μια ολοκληρωμένη δοκιμή. Σύντομα και πάλι μαζί λοιπόν…

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!