First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής…

Αλφίστας μιας νέας εποχής…

Απρόσμενη σίγουρα και αναμφισβήτητα ιδιαίτερη. Όπως πρέπει να είναι μια Alfa. Αλλά δεν είναι κλασσική Alfa η νέα Milano που μόλις αποκαλύφθηκε, αν κρίνουμε σύμφωνα με την παράδοση…

Η μικρότερη -πλέον- κόρη του Αρέζε, δε διακρίνεται για τη μιλανέζικη «θηλυκότητα», αλλά για ένα πολυσχιδή χαρακτήρα μιας νέας εποχής, που την καθιστά ξεχωριστή ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Με ένα άγγιγμα, αλλά μόνο άγγιγμα, σπορτίβικου χαρακτήρα…

Είναι πληθωρικά δυναμική, κόμπακτ σε μέγεθος και μ’ ένα στιλ που δεν μας έχει συνηθίσει η Alfa Romeo, αλλά έρχεται να ορίσει εκ νέου τους κανόνες στα B-SUV. Δεν είναι απλώς το πιο σπορ μοντέλο που έχει παρουσιαστεί ποτέ στην κατηγορία, μα και εκείνο που θα προσελκύσει νέους πελάτες για τη μάρκα ικανοποιώντας παράλληλα στο έπακρο τους κλασικούς Alfisti, ή τουλάχιστον θα επιδιώξει…

Η Milano λοιπόν αποκαλύφθηκε εχθές στα ιστορικά αρχηγεία του Automobile Club Milano, σε ένα εντυπωσιακό event με διττό σκοπό: Αφενός την ανάδειξη του πλέον σύγχρονου προσώπου της Alfa Romeo, αφετέρου την υπογράμμιση της ισχυρής σχέσης της μάρκας με την πόλη όπου το 1910 ιδρύθηκε και έκτοτε συνδυάζει την καινοτομία με την παράδοση.

Εμφανισιακά, η Milano βρίσκει τη χρυσή τομή μεταξύ της λειτουργικότητας, της καλαισθησίας και της πλούσιας κληρονομιάς της μάρκας, αποτελώντας την επιτομή του ιταλικού στιλ. Σ’ ένα κόμπακτ διαστάσεων αμάξωμα με μήκος 4,17 μ., πλάτος 1,78 μ.και ύψος 1,5 μ., απαντώνται όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά του “Made in Italy” σχεδιασμού, όπως η αρμονία στις αναλογίες και οι απαλές, γεμάτες αυτοπεποίθηση, γραμμές, που μπορεί να μη διαμορφώνουν το πιο όμορφο αυτοκίνητο που έφτιαξε ποτέ η Alfa, αλλά τουλαχιστον, είναι διαφορετική και αν μη τι άλλο εντυπωσιακή.

Και φυσικά η σπορ διάθεση είναι παρούσα και στο εσωτερικό της Milano, όπου ξεχωρίζει η προσοχή στην λεπτομέρεια, τα κορυφαίας ποιότητας υλικά και η προσεκτική τοποθέτηση όλων των χειριστηρίων στην ιδανική θέση με σκοπό την τέλεια εργονομία.

Σημαντική είναι η παρουσία του ψηφιακού και πλήρως διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών που εμπνέει τον οδηγό να αναζητήσει έντονες οδηγικές εμπειρίες. Εκεί προβάλλονται όλες οι πληροφορίες και οι ρυθμίσεις που αφορούν στην οδήγηση, ενώ η πληροφόρηση συμπληρώνεται από την οθόνη του infotainment που έχει διαγώνιο επίσης 10,25 ίντσες και είναι τοποθετημένη στο ταμπλό. Το interface βασίζεται σε widgets και διαδραστικά γραφικά που διαμορφώνονται πανεύκολα μέσω λογικής “Drag and Drop” προκειμένου ο κάθε χρήστης να προσαρμόζει το σύστημα στα μέτρα του και να χτίζει τη δική του homepage.

Τη δική τους πινελιά βάζουν οι αεραγωγοί στο ταμπλό που έχουν το σχήμα του πλέον αναγνωρίσιμου συμβόλου της σπορ οντότητας των Alfa Romeo, του τετράφυλλου τριφυλλιού. Την ίδια στιγμή, τα στιβαρά και ελαφριά μπάκετ καθίσματα της Sabelt με το ενσωματωμένο προσκέφαλο δίνουν το παρών για να στηρίζουν άψογα το σώμα.

Ο οδηγός πρωταγωνιστεί ξεκάθαρα στην καμπίνα της Milano χωρίς οι επιβάτες να αισθάνονται μειονεκτικά, αφού για την Alfa Romeo άνεση σημαίνει η κάθε διαδρομή να είναι απλή, ευχάριστη και ασφαλής για όλους. Έτσι, το εσωτερικό πείθει αμέσως για την προσοχή στην λεπτομέρεια και τη συνολικά υψηλή ποιότητά του, οπότε όλοι αισθάνονται μέσα στην “comfort zone” τους απολαμβάνοντας ένα σπορ περιβάλλον υψηλής αισθητικής με ανυπέρβλητη φινέτσα.

Ταυτόχρονα, παρά τις κόμπακτ διαστάσεις της, η Milano έχει άνετους χώρους επιβατών και εκείνος για τις αποσκευές φτάνει στα 400 λίτρα, διαθέτοντας όχι μόνο μεγάλη χωρητικότητα αλλά και πολύ εύκολη φόρτωση χάρη στην ηλεκτρική πόρτα με την “handsfree” λειτουργία. Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης το πρωτοεμφανιζόμενο “cable organizer”, ένας ειδικός χώρος για την εύκολη αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης των ηλεκτρικών εκδόσεων.

Αυτές, στην Milano θα είναι δύο, με την πρώτη να αποδίδει 156 ίππους και τη δεύτερη 240 ίππους, τη στιγμή που σε κάθε περίπτωση η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh και χαρακτηρίζεται από την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και το μεγάλο λόγο της εκμεταλλεύσιμης ως προς τη συνολική χωρητικότητα.

Για την έκδοση των 156 ίππων η μέση αυτονομία ανέρχεται στα 410 χλμ. κατά WLTP, ενώ σε αστικό περιβάλλον μπορεί να αγγίξει τα 590 χλμ. ενώ πολύ γρήγορη είναι και η φόρτιση που υποστηρίζει έως 100 kW στο συνεχές ρεύμα, κάτι που σημαίνει λιγότερο από 30 λεπτά για αναπλήρωση από το 10 έως 80% της ενέργειας.

Εκτός όμως από τις δύο παραπάνω εκδόσεις, η Milano θα διατεθεί και σε δύο εκδόσεις με υβριδικό σύστημα. Η πρώτη διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ η δεύτερη με την ονομασία Q4 είναι τετρακίνητη και θα λανσαριστεί σε δεύτερο χρόνο. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων που αποδίδει 136 ίππους, υιοθετώντας κορυφαία τεχνολογία όπως τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι για κορυφαία αξιοπιστία χρησιμοποιείται καδένα χρονισμού και όχι ιμάντας.

Το ηλεκτρικό σκέλος του υβριδικού συστήματος αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις έξι σχέσεις, μαζί με τη μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου, ενώ χάρη στην αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματός της, η Milano Ibrida (έτσι θα ονομάζεται) μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά τόσο κατά το παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα, όσο και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου με τον θερμικό κινητήρα να σβήνει όσο πιο συχνά γίνεται για μέγιστη οικονομία.

Οδηγικά τώρα, ο στόχος για την Milano είναι να αποτελέσει το σπορ σημείο αναφοράς μεταξύ των B-SUV μοντέλων της αγοράς, με αποκορύφωμα την έκδοση Veloce που διαθέτει ειδικές βελτιώσεις στον μηχανολογικό τομέα: Με λόγο 14,6:1 το τιμόνι της είναι το πιο γρήγορο της κλάσης και το εμπρός σύστημα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόλυτη ακρίβεια που τονίζει τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Επιπλέον, στις εκδόσεις των 156 και 240 ίππων, η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 25 χλστ., οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν αναθεωρημένη σκληρότητα για να εξασφαλίζουν κορυφαίο κράτημα σε συνεργασία με τις 20αρες ζάντες και τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά, ενώ το Torsen μηχανικό μπλοκέ διαφορικό φροντίζει για την τέλεια κατανομή της ροπής.

Όσο για τα φρένα, χάρη στους τεράστιους εμπρός αεριζόμενους δίσκους των 380 χλστ. και τις μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες, η επιβράδυνση στέκεται με συνέπεια στο ύψος των περιστάσεων, ενώ ως αυθεντική Alfa Romeo, η Milano είναι συμβατή και με το Alfa DNA που διαμορφώνει τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα εκάστοτε ζητούμενα του οδηγού.

Στην επιλογή “Dynamic” η χαρτογράφηση στην υποβοήθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού δίνει προτεραιότητα στις κορυφαίες επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, χωρίς να ζημιώνει την καθημερινή ευχρηστία.

Στην επιλογή “Natural” που είναι η ενδεδειγμένη για την καθημερινή χρήση, συνδυάζει το σπορ με το άνετο και το οικονομικό, ενώ η “Advanced Efficiency” σημαίνει τη μέγιστη αποδοτικότητα.

Τέλος, ένα ακόμα πρόγραμμα με την ονομασία “Q4” είναι αποκλειστικότητα των τετρακίνητων υβριδικών εκδόσεων και ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους.

Σύντομα διαθέσιμη για παραγγελίες!

Στο λανσάρισμά της η Milano θα διατεθεί στην ηλεκτρική έκδοση των 156 ίππων και την υβριδική των 136 με κίνηση εμπρός. Η γκάμα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απλοποίηση της επιλογής, συνδυάζοντας τις συνολικά τέσσερις εκδόσεις του συστήματος κίνησης (136 HP Ibrida, 136 HP Q4 Ibrida, 156 HP Elettrica και 240 HP Elettrica Veloce) με τα πακέτα εξοπλισμού “Techno”, “Premium”, “Sport” καθώς και το “Speciale” που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο λανσάρισμα. Το οποίο θα γίνει στη χώρα μας μετά το καλοκαίρι…

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
8.3
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Atto 3 της BYD | Όπως “Bring Your Dollars”…

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Βλέπουμε το νέο VOGE SR3

8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!