Auto NewsNews

Νέες BMW X5 & X6 M Competition: Με υβριδική τεχνολογία 48V και 625 ίππους!

Έπειτα από τις νέες BMW X5 και Χ6 που είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα, η BMW προχωράει σήμερα στην αποκάλυψη των Μ εκδόσεων τους -και μάλιστα με τα πακέτα Competition- οι οποίες αποδίδουν 625 ίππους και εφοδιάζονται με 48V υβριδική τεχνολογία, για πρώτη φορά στην ιστορία τους!

Η BMW M θέλοντας να βελτιστοποιήσει το προφίλ των υψηλών επιδόσεων SUV της, προχώρησε σε εκτενείς, στοχευμένες αλλαγές που αυξάνουν την απόδοση, τονίζουν την παρουσία και ενισχύουν τις ψηφιακές τους δυνατότητες.

Έτσι, οι νέες BMW X5 M Competition και BMW X6 M Competition διαθέτουν έναν νέο V8 κινητήρα με τεχνολογία 48V και μέγιστη ισχύ 625 ίππων, ανανεωμένη εξωτερική σχεδίαση και σύστημα ελέγχου/λειτουργίας iDrive τελευταίας γενιάς, με κυρτή οθόνη BMW Curved Display και BMW Operating System 8 στο εσωτερικό.

Εμφανισιακά, η σπορ υπεροχή και μία αίσθηση εξωστρέφειας πρωταγωνιστούν στην εξωτερική σχεδίαση της νέας BMW X5 M Competition και της νέας BMW X6 M Competition. Η πιο επιβλητική παρουσία οφείλεται κυρίως στη νέα αισθητική του εμπρός τμήματος, τη στιγμή που και τα δύο μοντέλα διαθέτουν πλέον νέους προβολείς LED matrix με προσαρμοζόμενο έλεγχο και αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας φώτων.

Η πλαϊνή όψη προβάλλει την «καθαρή» σχεδιαστική γλώσσα των δύο μοντέλων και τις χαρακτηριστικές αναλογίες τους, με τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών τους και την πίσω αεροτομή της BMW X6 M Competition να διατίθενται επίσης σε carbon, προαιρετικά.

Εσωτερικά, στο επίκεντρο των σχεδιαστικών αναβαθμίσεων του εσωτερικού των νέων BMW X5 M Competition και BMW X6 M Competition βρίσκεται η κυρτή οθόνη BMW Curved Display, η οποία προσδίδει στο κλασικό M cockpit μια σύγχρονη νότα αποκλειστικότητας.

Αποτελείται από μια οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι και μια οθόνη ελέγχου 14,9 ιντσών, με μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια να ενσωματώνει και τις δύο, ενώ από την απτική επιφάνεια της οθόνης ελέγχου ο οδηγός μπορεί να ελέγχει ψηφιακά πολλές λειτουργίες, με αποτέλεσμα έναν αισθητά μειωμένο αριθμό κουμπιών και χειριστηρίων.

Άλλα νέα χαρακτηριστικά είναι η φαρδιά διακοσμητική επένδυση από λεπτό ξύλο Fineline Black με high-gloss μεταλλικό εφέ, η μπάρα φωτισμού περιβάλλοντος με εντυπωσιακό φωτισμό φόντου και την προσθήκη ενός λογοτύπου M στο γραφικό της, καθώς και το δερμάτινο τιμόνι M με τα νέα carbon χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων.

Όσο αφορά τώρα στο σημαντικότερο νέο των νέων X5 & X6 M Competition, αυτό της υβριδικής τεχνολογίας (είναι τα πρώτα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της BMW M με υβριδική τεχνολογία), είναι η «γνωστή» 48βολτη όπου ένας ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο συμπαγές κέλυφος του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic και παρέχει έως 12 ίππους επιπλέον ισχύ και 200 Nm ροπής, ενώ λειτουργεί και ως μίζα-γεννήτρια τοποθετημένη στον στροφαλοφόρο άξονα.

Η απαιτούμενη ενέργεια παρέχεται από μια μπαταρία 48V που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα, ενώ η μπαταρία φορτίζεται μέσω της άκρως αποδοτικής προσαρμοζόμενης ανάκτησης κατά την πέδηση και το ρολάρισμα.

Η τεχνολογία 48V συνδυάζεται με ένα νέο κινητήρα M TwinPower Turbo V8, ο οποίος με χωρητικότητα 4,4 λίτρων διαθέτει ενισχυμένο στροφαλοφόρο άξονα, περαιτέρω εξελιγμένη υπερτροφοδότηση, νέο αγωγό εισαγωγής αέρα, βελτιστοποιημένο σύστημα παροχής λαδιού και διαδικασία διαχωρισμού του λαδιού. Όλα αυτά, τον κάνουν να αποδίδει μέγιστη ροπή 750 Nm μεταξύ 1.800 και 5.800 σ.α.λ. και να παράγει μέγιστη ισχύ 625 ίππων στις 6.000 σ.α.λ.!

Σε επίπεδο επιδόσεων, η πιο άμεση απόκριση και η ευστροφία του V8 κινητήρα, σε συνδυασμό με την ώθηση που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας, κάνουν τις νέες BMW X5 M και X6 M Competition να επιταχύνουν από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και να μπορούν να φτάσουν σε τελική ταχύτητα τα 290 χλμ./ώρα με το προαιρετικό M Driver’s Package (250 χλμ./ώρα χωρίς αυτό).

Κλείνοντας, η παραγωγή των νέων BMW X5 M και X6 M Competition πρόκειται να ξεκινήσει τον Απρίλιο στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg των ΗΠΑ (όπως και των απλών X5 και X6) και οι τιμές να είναι λίγο υψηλότερες από τις αντίστοιχες των σημερινών μοντέλων (σ.σ. η σημερινή BMW X5 M κοστίζει στην Ελλάδα 194.700 ευρώ και η X6 M 198.800 ευρώ).

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
Auto NewsNews

Η Alfa Romeo 4C επιστρέφει χάρη στην Abarth…

Moto NewsNews

KTM: Επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης και για τα μοντέλα του 2023

Auto NewsEcoNews

Μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση για το Ford E-Transit

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!