Αύξηση ρεκόρ σημείωσε η αγορά αυτοκινήτου τον Γενάρη που μας πέρασε σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, αφού οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σχεδόν διπλασιάστηκαν!
Αναλυτικότερα -και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ- οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Ιανουάριος 2023 | Ιανουάριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 10.536 | 5.522 | +90,8% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.088 | 536 | +103,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 28 | 2 | +1300,0% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για τον Ιανουάριο, έχει ως εξής:
Segment | Ιανουάριος 2023 | Ιανουάριος 2022 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 5,8% | 5,6% | +0,3 |
A-SUV | 1,3% | 0,7% | +0,6 |
A TOTAL | 7,1% | 6,2% | +0,9 |
B | 38,3% | 21,9% | +16,4 |
B-SUV | 24,7% | 29,6% | -4,9 |
B TOTAL | 63,0% | 51,5% | +11,5 |
C | 6,3% | 8,8% | -2,5 |
C-SUV | 17,4% | 26,5% | -9,2 |
C TOTAL | 23,6% | 35,4% | -11,7 |
D | 0,6% | 0,9% | -0,4 |
D-SUV | 3,9% | 3,9% | +0,0 |
D TOTAL | 4,5% | 4,8% | -0,3 |
E | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,0 |
E TOTAL | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
F-G | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
F-G TOTAL | 0,6% | 0,5% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,0% | +0,2 |
MPV | 0,1% | 0,0% | +0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 1,0% | -0,4 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 47,9% | 61,4% | -13,6 |
Ιανουάριος 2023 | Ιανουάριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘22 |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘21 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 47,2% | 45,8% | +1,4 | 36,4% | 39,9% | -3,4 |
Πετρέλαιο | 19,9% | 14,4% | +5,4 | 16,4% | 19,6% | -3,1 |
Υβριδικά (HEV) | 23,9% | 25,8% | -1,9 | 22,6% | 19,8% | +2,7 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 6,8% | 6,6% | +0,2 | 21,6% | 18,0% | +3,6 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,3% | 1,0% | -0,7 | 3,0% | 2,8% | +0,2 |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,0% | 6,4% | -4,4 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών το 2022 κινήθηκε ως εξής:
Δεκέμβριος 2022 | Δεκέμβριος 2021 | Μεταβολή | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2021 | Μεταβολή | |
ΕΕ | 896.967 | 795.295 | +12,8% | 9.255.930 | 9.700.095 | -4,6% |
ΕΕ 14 | 805.722 | 705.744 | +14,2% | 7.130.984 | 8.525.542 | -4,6% |
ΕΕ + EFTA | 962.657 | 841.622 | +14,4% | 9.672.876 | 10.127.641 | -4,5% |
Ελλάδα | 6.486 | 5.655 | +14,7% | 105.283 | 100.911 | +4,3% |