In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Δημήτρης Τσάμογλου

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΑΜΟΓΛΟΥ

Δημήτρης Τσάμογλου. Ένα ακόμη μέλος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Θεσσαλονίκης (Α.Ο.Θ.) με πολύ αγάπη για τα αυτοκίνητα και ιδιαίτερα για τους αγώνες αυτοκινήτων. Μια αγάπη που ξεκινάει από πολύ παλιά, όταν ο Δημήτρης νεαρός τότε, δούλευε στην αντιπροσωπεία Opel Γεωργιάδης, σαν μηχανικός. Και ήταν και το έναυσμα για να ξεκινήσει να συμμετέχει σε αγώνες αυτοκινήτου…

Είναι μάλιστα μια ιδιαίτερη περίπτωση, γιατί μπορεί να ξεκίνησε σαν συνοδηγός, αλλά στη πορεία δοκίμασε και το άλλο κάθισμα, αυτό του οδηγού. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Το αγωνιστικό ταξίδι του Δημήτρη Τσάμογλου ξεκινάει το 1979, στο ράλλυ Θερμαϊκού με μια BMW 2002 Ti και τον Γιώργο Λυμπαντούδη στο τιμόνι. Μαζί θα τρέξουν και την επόμενη χρονιά…

Από το 1981 έως και το 1983, θα είναι συνοδηγός του Σωτήρη Κουκίδη σε μια Toyota Corolla.

Τρία χρόνια με πολλούς αγώνες, καλές εμφανίσεις και πολύ καλά αποτελέσματα. Και το κυριότερο, κατείχαν το ρεκόρ των 10 αγώνων χωρίς εγκατάλειψη, πράγμα σπάνιο για εκείνη την εποχή.

Το 1983 κάνει και έναν αγώνα, συγκεκριμένα το Ράλλυ Θερμαϊκού με τον Πέτρο Χατζηνικολάου και ένα VW Golf GTi. Από το 1985 αλλάζει στρατόπεδο και είναι συνοδηγός σε ένα Ford Escort RS 2000 με το Θεοδόση Δανδίκα οδηγό, τον γνωστό σε όλους «Σούλη».

Επίσης, κάνει και το Ράλλυ Χαλκιδικής εκείνης της χρονιάς, όντας μέλος της Σταυρακίδης Daihatsu Team, με ένα Daihatsu Charade και οδηγό τον Νίκο Σταυρακίδη. Το 1986 τον βρίσκει συνοδηγό πάλι σε Ford Escort RS 2000, αλλά στο τιμόνι κάθεται ο Γιώργος Μπρόζος. Και εδώ τελειώνει το πρώτο μέρος της καριέρας του Δημήτρη Τσάμογλου, όπου εκτελεί χρέη συνοδηγού…

Καλύτερα αποτελέσματα αυτής της περιόδου ήταν η 1η θέση κλάσης 2/8 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1981 και άλλες δυο πρώτες θέσεις κλάσης 2/16 το 1983 σε Ράλλυ Κένταυρος και Μακεδονίας. Επίσης, μια 2η θέση κλάσης 2/16 το 1983 στο Ράλλυ Θερμαϊκού και τρεις τρίτες θέσεις κλάσης 2/16, δυο στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1982, 1983 και μια το 1985 στο Ράλλυ Μακεδονίας, ενώ σε τέσσερα Ράλλυ Χαλκιδικής συμμετείχε σαν συνοδηγός το 1981 – 1982  – 1983 – 1985. Καλύτερο αποτέλεσμα στον αγώνα του 1982 με τον Σωτήρη Κουκίδη και την Toyota Corolla, 16οι γενικής κατάταξης και 2οι κλάσης 2/16.

Και κάπου εδώ είναι ο καιρός που ο Δημήτρης Τσάμογλου αποφασίζει ότι πρέπει να δοκιμάσει και από την θέση του οδηγού. Αγοράζει λοιπόν ένα Toyota Starlet EP 81 και συμμετέχει με αυτό σαν οδηγός τα επόμενα τέσσερα χρόνια…

Πρώτος αγώνας ήταν το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1989 με συνοδηγό τον Σταύρο Βελισαρόπουλο, ενώ την ίδια χρονιά έτρεξε και το Ράλλυ Θερμαϊκού με τον Ιορδάνη Κιουπελή.

Την επόμενη χρονιά δίπλα του ήταν ο Γιώργος Σάμιος, το 1991 ο Αλέξανδρος Τρανίδης, ενώ το 1992 ο Θωμάς Γαγάκας και ο Άγγελος Αμπατζής με τον οποίο στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. της χρονιάς εκείνης έκλεισε και το κεφάλαιο «οδηγός» για τον Δημήτρη Τσάμογλου.

Καλύτερα αποτελέσματα σαν οδηγός είχε δυο 3ες θέσεις κλάσης Α/6, το 1989 στο Ράλλυ Θερμαϊκού και το 1990 στο Ράλλυ Μακεδονίας. Μάλιστα σαν οδηγός συμμετείχε και σε τρία Ράλλυ Χαλκιδικής, το 1990 – 1991 (9ος κλάσης Α/6 και στους δυο αγώνες) και 1992 (Εγκατάλειψη).

Στα τέλη του 1992 αποφασίζει και πουλάει το Toyota Starlet στον Γιώργο Νικολαΐδη. Έτσι, το 1993 τελειώνει το αγωνιστικό ταξίδι του Δημήτρη Τσάμογλου, στο Ράλλυ Θερμαϊκού, όπως ακριβώς είχε ξεκινήσει 14 χρόνια πριν, συνοδηγός του Γιώργου Νικολαΐδη όμως τώρα, στο Toyota Starlet EP 81, στο δικό του Toyota Starlet!

Σαν καλύτερη στιγμή στην καριέρα του δεν μπορεί να ξεχωρίσει κανέναν οδηγό – συνοδηγό που συνεργάστηκε και κανένα αυτοκίνητο, αφού όλοι και όλα είχαν τη χάρη τους, δεν θέλει να μειώσει κανέναν και τίποτα. Αυτή είναι αγάπη για το αυτοκίνητο και για τους αγώνες γενικότερα. Ίσως όμως να ξεχωρίζει λίγο παραπάνω από όλες τις στιγμές της καριέρας του το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1982 με τον Σωτήρη Κουκίδη και την Toyota Corolla, καθώς στην ειδική διαδρομή Τσουκαλάς                   (μεικτή με 40 χλμ. μήκος, όπου 20 χλμ. χώμα και 20 άσφαλτος), η εκκίνηση ήταν δίπλα από το νοσοκομείο Πολυγύρου και τερμάτιζε στην Αρναία. Ξεκινούσε με 20 ανηφορικά χωμάτινα χιλιόμετρα, μέχρι την διασταύρωση Ταξιάρχη και μετά άλλα 20 ασφάλτινα χιλιόμετρα έως τον τερματισμό στην Αρναία. Έγραψαν τον 3ο χρόνο γενικής στην Ε.Δ., προσπερνώντας τα τρία μπροστινά τους αυτοκίνητα (υπολογίστε ότι κάθε αυτοκίνητο ξεκινάει με 2 λεπτά διαφορά από το προηγούμενο την ειδική διαδρομή) και στο τέλος τερμάτισαν στην 6η θέση γενικής κατάταξης του αγώνα, ανάμεσα σε πολύ δυνατότερα αυτοκίνητα.

Αλλά έχουμε και τις άσχημες στιγμές και αυτή που του έχει μείνει είναι η εγκατάλειψη στα πρώτα μέτρα της πρώτης ειδικής διαδρομής του Ράλλυ Χαλκιδικής το 1985, από τουμπάρισμα, συνοδηγός στο Daihatsu Charade.

Ο Δημήτρης ήταν πολύ «τυπικός» σε αυτό που έκανε. Τα ήθελε όλα να είναι κανονισμένα και έτοιμα πριν από κάθε αγώνα. Από τα ελαστικά μέχρι το τελευταίο εργαλείο που θα ήταν στο service. Γι’ αυτό και άλλωστε οι 10 συνεχόμενοι τερματισμοί με το Toyota Corolla. Έκανε 4-5 φορές δοκιμές τουλάχιστον κάθε ειδική διαδρομή. Στόχος ήταν πάντα η 1η θέση της κατηγορίας που συμμετείχε.

Έξω από τους αγώνες, επαγγελματικά, διατηρούσε κατάστημα με αξεσουάρ αυτοκινήτων, το οποίο τώρα λειτουργεί ο υιός Τσάμογλου και ήταν και πολύ φίλος με τον ιδρυτή του περιοδικού μας AutoMoto, Ιωάννη Παμπούκη, σε σημείο άλλωστε που πολλές φορές όταν είχε κάποιο αυτοκίνητο για test-drive πήγαινε μαζί του και ο Δημήτρης…

Related posts
In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Αντώνης Στιβαχτάρης

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

R.I.P: Kenjiro Shinozuka [20/11/1948 - 18/03/2024]

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!