Η Toyota απόλυτη κυρίαρχος φέτος, με 5 στα 5 και τον Ogier να συνεχίζει να κερδίζει!
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ συνεχίζεται με τον 5ο γύρο στην Πορτογαλία, που είναι και ο δεύτερος αγώνας σε χωμάτινη επιφάνεια. Η έδρα του αγώνα ήταν στην παραλιακή πόλη Matosinhos στην περιφέρεια του Πόρτο.
O αγώνας είχε τρία σκέλη και 24 Ειδικές Διαδρομές. Η εκκίνηση έγινε από την πόλη Coimbra και ο τερματισμός και η τελετή απονομής επάθλων στην Matosinhos, ενώ οι συμμετοχές έφθασαν στο πολύ υψηλό νούμερο των 91 πληρωμάτων, με την κατηγορία Rally 1 να έχει 12 αυτοκίνητα (5 Toyota Yaris, 4 Ford Puma και 3 Hyundai i20)!
Ένας δύσκολος και απαιτητικός αγώνας. Νικητές ήταν οι Sebastien Ogier – Vincent Landais με Toyota Yaris Rally 1. Ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έγραψε ιστορία στο Vodafone Rally de Portugal το περασμένο Σαββατοκύριακο, σφραγίζοντας την έβδομη νίκη του στον αγώνα και την 63η δική του στο WRC. Και ενώ το αποτέλεσμα μπορεί να φαίνεται «οικείο» στα χαρτιά, ο Ogier έσπευσε να επισημάνει ότι ήρθε μετά από μεγάλη προσπάθεια: «Προσπαθώ να ελαχιστοποιήσω το ρίσκο που αναλαμβάνω για να πάρω τη νίκη και να προσπαθήσω να την εξασφαλίσω όσο περισσότερο μπορώ. Αλλά δεν είναι εύκολο όταν πιέζω στο όριο έτσι, ειδικά σε Ειδικές Διαδρομές όπως αυτές της Πορτογαλίας που είναι πολύ απαιτητικές, πολύ στενές, με πολλές πέτρες. Δεν θέλεις να κάνεις λάθος, δεν θέλεις να πάθεις λάστιχο, γιατί τότε θα είσαι υπό πίεση για κάποιες ακόμη Ειδικές Διαδρομές χωρίς ρεζέρβα. Νομίζω ότι είναι κάτι για το οποίο μπορώ να είμαι περήφανος. Ο τρόπος με τον οποίο κατάφερα να παραμείνω ανταγωνιστικός μετά από όλα αυτά τα χρόνια. Ευχαριστώ πολύ την ομάδα».
Ο 41χρονος Ogier, ο οποίος συμμετέχει σε μια σεζόν μερικής απασχόλησης, ανέβηκε στην τρίτη θέση στην κατάταξη του πρωταθλήματος οδηγών, συμμετέχοντας μόνο στους τρεις από τους πέντε αγώνες που έχουν γίνει μέχρι τώρα, με δυο νίκες σε Μόντε Κάρλο και Πορτογαλία και μια δεύτερη θέση στα Κανάρια νησιά.
Επίσης η ομάδα της Toyota Gazoo Racing, δείχνει να είναι η απόλυτη κυρίαρχος για φέτος, αφού έχει κερδίσει και τους πέντε αγώνες που έχουν γίνει μέχρι τώρα!
Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Ott Tanak – Martin Jarveoja με το Hyundai i20 Rally 1. Ο Tanak είχε την αρχηγία από την αρχή μέχρι που στο δεύτερο σκέλος έπαθε ζημιά το υδραυλικό τιμόνι και υποχώρησε στην τρίτη θέση. Εξαπέλυσε επίθεση στην συνέχεια -σε μια προσπάθεια να ξαναπάρει την πρώτη θέση- αλλά δεν το κατάφερε, μένοντας τελικά δεύτερος.
Οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen με το δεύτερο Yaris Rally 1, τερμάτισαν στην τρίτη θέση συμπληρώνοντας την πολύ καλή εμφάνιση της Toyota.
Οι περσινοί Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe με το δεύτερο Hyundai i20 Rally 1, τερμάτισαν τέταρτοι, έχοντας προβλήματα με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, πέφτοντας στην 5η θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος.
Στις επόμενες θέσεις τερμάτισαν τα τρία υπόλοιπα Toyota Yaris Rally1. Οι Takamoto Katsuta – Aaron Johnston, έφθασαν μέχρι την δεύτερη θέση στο τέλος του πρώτου σκέλους, αλλά τελικά τερμάτισαν πέμπτοι. Έκαναν όμως το μεγαλύτερο άλμα στην τελευταία Ειδική Διαδρομή “Fafe 2”, δηλώνοντας στον τερματισμό στην δημοσιογράφο του WRC: «Νόμιζα ότι θα προσγειωθώ σε άλλη χώρα»!
Οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας, Elfyn Evans – Scott Martin δυσκολεύτηκαν πολύ στην αρχή μιας και «άνοιγαν δρόμο», καθαρίζοντας τον και τερμάτισαν έκτοι, ενώ πίσω τους στην 7η θέση τερμάτισαν οι Sami Pajari – Marko Salminen με το πέμπτο Yaris Rally 1.
Όσο αφορά στην ομάδα της M-Sport Ford, δεν ήταν καθόλου ανταγωνιστική. Την καλύτερη εμφάνιση έκαναν οι καινούργιοι στην ομάδα Ιρλανδοί, Josh Mc Erlean – Eoin Treacy. Τερμάτισαν πρώτο το Ford σε 18 ειδικές (ανάμεσα στα Puma Rally 1), εντυπωσιάζοντας με τις σταθερές επιδόσεις και τελικά πήραν την 8η θέση γενικής, μαζεύοντας αγωνιστικές εμπειρίες για την συνέχεια.
Πίσω τους στην 9η θέση τερμάτισαν οι Gregoire Munster – Louis Louka με το δεύτερο Puma Rally 1. Η M-Sport Ford όμως είχε άλλα δυο Puma Rally 1…
Ένα για τους Martins Sesks – Renars Francis. O 25χρονος οδηγός από την Λετονία είναι η δεύτερη φορά που τον καλεί η ομάδα να οδηγήσει, μετά το Ράλλυ Σουηδίας (6η θέση γενικής) και είναι λογικό όταν συμμετέχει τόσο αραιά να μην μπορεί να δείξει το ταλέντο του. Γιατί είναι γρήγορος το απέδειξε πέρσι που κέρδισε και ειδικές διαδρομές από τους «παλιούς», απλώς χρειάζεται περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Το τέταρτο αυτοκίνητο ήταν για τους Diogo Salvi – Axel Coronado. Ο Diogo Salvi, γεννημένος το 1969, είναι Πορτογάλος ιδιώτης οδηγός και αγωνίζεται στο Πορτογαλικό Πρωτάθλημα με ένα Skoda Fabia RS Rally 2 και για τον αγώνα αποφάσισε να νοικιάσει ένα Ford Puma Rally 1, για να δει από μέσα πως οδηγείτε ένα αυτοκίνητο rally 1. Το διασκέδασε και τερμάτισε στην 31η θέση της γενικής κατάταξης.
Για την ιστορία, η τελευταία φορά που Πορτογάλος οδηγός συμμετείχε σε αγώνα στην κατηγορία WRC ήταν το 2012, ο Armindo Araújo με ένα Mini WRC…
WRC 2 – RC 2
Η κατηγορία WRC 2 – RC 2 είχε τις περισσότερες συμμετοχές, 43 σε αριθμό. Οι Oliver Solberg – Elliott Edmondson με Toyota Yaris Rally 2, πήραν τη νίκη στα χώματα της Πορτογαλίας, βάζοντας γερά θεμέλια για τον φετινό τίτλο της κατηγορίας. Έκαναν δε μια εντυπωσιακή εμφάνιση, κυριαρχώντας από την αρχή μέχρι το τέλος.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Yohan Rossel – Arnaud Dunand με το Citroen C3 Rally 2 της PH Sport. Ο μετρ της ασφάλτου Rossel δεν τα πήγε άσχημα στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές, παίρνοντας την δεύτερη θέση. Μια θέση που τον επιτρέπει να είναι ακόμη στην πρώτη θέση της βαθμολογίας των οδηγών με 7 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Solberg, όταν και οι δυο έχουν βαθμολογηθεί σε τρεις αγώνες από τους επτά που έχουν δικαίωμα και η μάχη για τον τίτλο της κατηγορίας έχει ανάψει για τα καλά.
Οι Gus Greensmith – Jonas Andersson με Skoda Fabia RS Rally 2 τερμάτισαν στην τρίτη θέση. Ταλαιπωρήθηκαν αρκετά από έλλειψη ισορροπίας, αφού αποφάσισαν να έχουν δυο ρεζέρβες μέσα στο αγωνιστικό σε όλη την διάρκεια του αγώνα.
Τέταρτοι τερμάτισαν οι Roope Korhonen – Anssi Viinikka με Toyota Yaris Rally 2, από την Φινλανδία, που ήταν και νικητές στην κατηγορία WRC Challenger (οδηγοί κάτω από 25 ετών), ενώ αντίστοιχα στην 18η θέση της κατηγορίας τερμάτισαν οι Pedro Meireles – Mario Castro με Skoda Fabia RS Rally 2, που ήταν νικητές στην κατηγορία WRC Masters Cup (οδηγοί άνω των 55 ετών).
WRC 3
Στην κατηγορία WRC 3, υπήρχαν 25 συμμετέχοντες από τους οποίους οι 17 οδηγούσαν Ford Fiesta Rally 3. Νικητές οι Αυστραλοί Taylor Gill – Daniel Brkic, με Ford Fiesta Rally 3, όντως σε δικό τους αγώνα αφού δεν είχαν αντίπαλο.
Στην δεύτερη θέση πίσω τους, 4′.11”.7, τερμάτισαν οι Kerem Kazaz – Corentin Silvestre με ένα ακόμη Ford Fiesta Rally 3 της Team Petrol Ofisi, αδυνατώντας να ακολουθήσουν τον ρυθμό των πρώτων. Και τρίτοι οι Max Smart – Malcolm Read με ίδιο αυτοκίνητο.
Επόμενος αγώνας για το WRC, στις 5 – 8 Ιουνίου το Ράλλυ Ιταλίας Rally Italia Sardegna…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography, wrc.com
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Sebastien Ogier – Vincent Landais Toyota Yaris Rally 1
- Ott Tanak – Martin Jarveoja Hyundai i20 Rally 1
- Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen Toyota Yaris Rally 1
- Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe Hyundai i20 Rally 1
- Takamoto Katsuta – Aaron Johnston Toyota Yaris Rally 1
- Elfyn Evans – Scott Martin Toyota Yaris Rally 1
- Sami Pajari – Marko Salminen Toyota Yaris Rally 1
- Josh Mc Erlean – Eoin Treacy Ford Puma Rally 1
- Gregoire Munster – Louis Louka Ford Puma Rally 1
- Oliver Solberg – Elliott Edmondson Toyota Yaris Rally 2