Επιβλητικός Rovanpera, μόνος σε δικό του αγώνα!
O πρώτος καθαρά ασφάλτινος αγώνας για το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, έγινε στην Ισπανία και συγκεκριμένα στα Κανάρια Νησιά. Μετά από πολύχρονη επιτυχημένη παρουσία στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ, είναι η πρώτη φορά φέτος, που ο αγώνας βρίσκεται στο ημερολόγιο του WRC.
Πρώτη διοργάνωση έγινε το 1977 και από το 1982 μέχρι και το 2024 ήταν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ. Πολυνίκης του αγώνα, ο Calros Sainz, με πέντε συνεχόμενες νίκες (1985 έως και 1989).
H έδρα του αγώνα είναι στην πόλη Las Palmas, την συμπρωτεύουσα των Καναρίων Νήσων. To πρόγραμμα αποτελούνταν από τρία σκέλη και 18 Ειδικές Διαδρομές, οι οποίες σχεδόν όλες περνούσαν μέσα από χωριά.
H εκκίνηση δόθηκε από την Plaza Santa Ana, μια γραφική πλατεία, δίπλα στον ιστορικό καθεδρικό ναό της πόλης. To service park ήταν στον χώρο του γηπέδου ποδοσφαίρου, Gran Canaria Stadium, με τον τερματισμό και την τελετή απονομής των επάθλων να γίνεται στο πάρκο Parque de Sur.
Οι συμμετοχές έφθασαν τις 62, με τον Alexey Lukyanuk (τρεις φορές νικητής του αγώνα 2017 – 2018 – 2021) να εκτελεί χρέη προπομπού με ένα Hyundai i20 Rally 2. Χαρακτηριστικό του αγώνα η αρκετά πυκνή ομίχλη που είχαν οι δυο πρώτες ειδικές και οι πάρα πολλοί θεατές που έκαναν «απόβαση» στο νησί για να παρακολουθήσουν τους οδηγούς του WRC.
Απίστευτη επιτυχία της ομάδας της Toyota, με τέσσερα αυτοκίνητα στις τέσσερις πρώτες θέσεις. Στην πρώτη θέση οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen με το πρώτο Yaris Rally 1. Απίστευτοι, άψογη οδήγηση, κέρδισαν 15 από τις 18 ειδικές! Όντως μόνοι σε δικό τους αγώνα, έχοντας έναν ρυθμό που κανένας δεν μπόρεσε να ακολουθήσει…
Να πούμε μάλιστα ότι ο συνοδηγός Jonne Halttunen ήταν σε οδοντίατρο με πρόβλημα στο στόμα – σαγώνι, λίγο πριν την εκκίνηση. Αλλά παρόλα αυτά μπόρεσε και διάβασε τις σημειώσεις του πολύ καλά…
Έτσι, πήραν το μέγιστο των βαθμών, 35 (νίκη, βαθμοί Κυριακής και νικητές στην power stage) και ανέβηκαν στην δεύτερη θέση της βαθμολογίας οδηγών με 66 βαθμούς (επτά μπροστά από τον τρίτο Thierry Neuville που έχει 59 βαθμούς).
Δεύτεροι οι Sebastien Ogier – Vincent Landais με το δεύτερο Yaris Rally 1. Ο Γάλλος κατάλαβε ότι δεν μπορεί να πιέσει τον μικρό Kalle και επικεντρώθηκε στο να πάρει την δεύτερη θέση, πράγμα που πέτυχε. Βέβαια οι θεατές πριν τον αγώνα τον είχαν ψηφίσει σαν τον επικρατέστερο νικητή…
Το αξιοσημείωτο είναι ότι με δυο αγώνες μέχρι τώρα (νικητής στο Μόντε Κάρλο) είναι στην 4η θέση των οδηγών, με 58 βαθμούς, ένα μόλις βαθμό πίσω από τον τρίτο. Και -επιπρόσθετα- έγινε ο πρώτος οδηγός που έχει 3000 βαθμούς στο WRC.
Για όσους κρατάνε στατιστικά, στην δεύτερη θέση είναι ο Thierry Neuville με 2159 βαθμούς και στην τρίτη ο Sebastien Loeb με 1778 βαθμούς.
Τρίτο Yaris Rally 1, αυτό με τους Elfyn Evans – Scott Martin, κάνοντας και αυτοί μια πολύ καλή εμφάνιση, οι οποίοι είναι άνετα πια στην πρώτη θέση της βαθμολογίας οδηγών με 109 βαθμούς.
Η συνέπεια των Elfyn Evans – Scott Martin αυτή τη σεζόν συνεχίστηκε, έχοντας τερματίσει σε όλους τους αγώνες στο βάθρο το 2025 (δυο νίκες σε Σουηδία και Σαφάρι, μια δεύτερη θέση σε Μόντε Κάρλο και τώρα η τρίτη θέση).
Οι Takamoto Katsuta – Aaron Johnston με το τελευταίο Yaris Rally 1 ήταν στην 4η θέση, ολοκληρώνοντας το “top four locout” της κορυφής. Να σημειώσουμε δε ότι στο τέλος του δεύτερου σκέλους, ήταν πέντε τα Yaris Rally 1 στις πέντε πρώτες θέσεις, αφού υπήρχε και αυτό των Sami Pajari – Marko Salminen (στην 4η θέση), που κτύπησε όμως στην 12η Ειδική Διαδρομή σε μια μπαριέρα και εγκατέλειψε…
Και βέβαια, με όλα αυτά, το προβάδισμα της Toyota Gazoo Racing στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών έφθασε τους 49 βαθμούς έναντι της δεύτερης Hyundai Motorsport.
Για την Hyundai Motorsport ήταν ένας απογοητευτικός αγώνας και για τα τρία πληρώματα…
Αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα με την κατανομή της δύναμης στα διαφορικά και δυσκολεύτηκαν όχι για μια θέση στο βάθρο, αλλά προσπάθησαν πολύ και για την 5η θέση.
Καλύτεροι οι Adrien Fourmaux – Alexandre Coria, που και αν καινούργιοι στην ομάδα κινήθηκαν πιο γρήγορα από τους παλιούς. Ήταν σε 10 Ειδικές Διαδρομές το πιο γρήγορο i20 Rally 1, τερματίζοντας πέμπτοι.
Στις επόμενες θέσεις ήταν οι Ott Tanak – Martin Jarveoja και Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe, έκτοι και έβδομοι αντίστοιχα. Μάλιστα στο αυτοκίνητο του Ott Tanak, χρειάστηκε να αλλάξουν κινητήρα στο τέλος του δεύτερου σκέλους. Εργασία που έγινε σε 46 λεπτά!
Επίσης απογοητευτικός αγώνας και για την M – Sport Ford. Οι Gregoire Munster – Louis Louka βγήκαν από τον δρόμο στην 11η ειδική, αλλά με την βοήθεια θεατών επανήλθαν, χάνοντας τρία λεπτά και συνέχισαν τερματίζοντας στην 11η θέση της γενικής κατάταξης. Όσο αφορά στο δεύτερο Puma Rally 1, αυτό των Josh Mc Erlean – Eoin Treacy, εγκατέλειψε στο 5ο χιλιόμετρο της 14ης ειδικής από έξοδο.
WRC 2 – RC 2
Στην κατηγορία WRC 2, νικητές ήταν οι Yohan Rossel – Arnaud Dunand με Citroen C3 Rally 2. Μπήκαν από την αρχή μπροστά, κέρδισαν τις 11 από τις 18 Ειδικές Διαδρομές και πήραν μια άξια νίκη, που τους έφερε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας της κατηγορίας, 15 βαθμούς μπροστά από τον δεύτερο Oliver Solberg, που δεν είχε επιλέξει τον αγώνα για βαθμολογία.
O Rossel -που η αγαπημένη του επιφάνεια είναι η άσφαλτος- δήλωσε στον τερματισμό: «Είναι μια πολύ καλή μέρα για εμάς, σίγουρα. Όταν είναι έτσι, φαίνεται εύκολο, αλλά ποτέ δεν είναι εύκολο. Ο Alejandro και η ομάδα του με πίεσαν πολύ. Δεν ξέρω τους δρόμους και όταν ήρθα εδώ, δεν ήξερα αν μπορούσα να παλέψω για τη νίκη. Το αυτοκίνητο, ναι, αλλά εγώ, δεν ήξερα. Ευχαριστώ όλη την ομάδα μου, το αξίζουν».
Πίσω τους, 29.5 δευτερόλεπτα στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι τοπικοί Alejandro Cachon – Borja Rozada με Toyota Yaris Rally 2, επίσημη συμμετοχή της Toyota Ισπανίας, με υποστήριξη της εταιρίας λιπαντικών Repsol.
Ένα πανέμορφο Yaris Rally 2 με τα αυτοκόλλητα της Repsol, που μας θύμισε παλαιότερες εποχές με τα Repsol στα αυτοκίνητα που οδηγούσε ο Carlos Sainz.
Εν κατακλείδι, πολύ καλή εμφάνιση των Ισπανών, κέρδισαν και δυο ειδικές, στην πρώτη τους φορά σε αγώνα του WRC. Να σημειώσουμε μάλιστα ότι φέτος θα ακολουθήσουν όλο το Πρωτάθλημα WRC 2.
Το βάθρο της κατηγορίας συμπλήρωσαν οι Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov με το Skoda Fabia RS Rally 2 της Toksport, ενώ οι Πρωταθλητές Ευρώπης 2022, Efren Llarena – Sara Fernandez με Citroen C3 Rally 2, τερμάτισαν στην 4η θέση, στην πρώτη τους εμφάνιση σε αγώνα του WRC.
WRC 3 – RC 3
Γαλλική υπόθεση η κατηγορία WRC 3 με τρία γαλλικά πληρώματα να καταλαμβάνουν το βάθρο. Πρώτοι τερμάτισαν οι Matteo Chatillon – Maxence Cornuau με Renault Clio Rally 3, πετυχαίνοντας τη δεύτερη νίκη τους στο WRC 3, μετά από έναν απροβλημάτιστο και χωρίς λάθη αγώνα.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Arthur Pelamourgues – Bastien Pouget (νικητές στο Μόντε Κάρλο φέτος) επίσης με Renault Clio Rally 3. Κέρδισαν τις πρώτες τέσσερις ειδικές του αγώνα, αλλά στην 5η κτύπησαν σε ένα βράχο προκαλώντας ζημιά σε ένα λάστιχο, χάνοντας 1′.30” λεπτό για την αλλαγή τροχού, πέφτοντας στην 3η θέση.
Από εκεί και μετά οδήγησαν πολύ γρήγορα και κατάφεραν στην προτελευταία ειδική του αγώνα, να είναι δεύτεροι γενικής της κατηγορίας, ενώ τρίτοι ήταν οι Ghjuvanni Rossi – Kylian Sarmezan με Ford Fiesta Rally 3.
Επόμενος γύρος του WRC, στις 15 – 18 Μαΐου στην Πορτογαλία με τον ομώνυμο χωμάτινο αγώνα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography, wrc.com, Dirtfish, Rally Islas Canarias
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
- Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen Toyota Yaris Rally 1
- Sebastien Ogier – Vincent Landais Toyota Yaris Rally 1
- Elfyn Evans – Scott Martin Toyota Yaris Rally 1
- Takamoto Katsuta – Aaron Johnston Toyota Yaris Rally 1
- Adrien Fourmaux – Alexandre Coria Hyundai i20 Rally 1
- Ott Tanak – Martin Jarveoja Hyundai i20 Rally 1
- Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe Hyundai i20 Rally 1
- Yohan Rossel – Arnaud Dunand Citroen C3 Rally 2
- Alejandro Cachon – Borja Rozada Toyota Yaris Rally 2
- Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia RS Rally 2