MotorsportWRC

WRC: 8ος Γύρος – Ράλλυ Φινλανδίας [04 – 07 Αυγούστου 2022]

O Ott Tanak νικητής, μέσα στην έδρα της Toyota…

Μέσα καλοκαιριού και το WRC ταξίδεψε βόρεια για τον 8ο γύρο και το Ράλλυ Φινλανδίας, το Ράλλυ των 1000 λιμνών όπως ήταν γνωστό. Ο πιο γρήγορος αγώνας του Πρωταθλήματος, με τη μέση ωριαία ταχύτητα να ακουμπάει τα 130 χλμ./ώρα! Αλλά δεν είναι μόνο η ταχύτητα που χαρακτηρίζει αυτό τον αγώνα, είναι και τα πάρα πολλά άλματα που υπάρχουν στις ειδικές διαδρομές του…

Φέτος ήταν καθαρά αγώνας για δυο. Ο Ott Tanak με Hyundai i20 Rally1 και ο Kale Rovanpera με Toyota YarisRally1, ήταν οι πρωταγωνιστές. Οδήγησαν πολύ γρήγορα και οι δύο, δεν άφησαν σε κανέναν το περιθώριο για να τους απειλήσει, κέρδισαν τις 14 από τις 21 ειδικές που είχε ο αγώνας (8 o Rovanpera και 6 ο Tanak) και κατέλαβαν τις δυο πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης, με τον Ott Tanak πρώτο, πετυχαίνοντας την 3η του νίκη στον αγώνα της Φινλανδίας και τον Kale Rovanpera δεύτερο, μόλις 6,8 δευτερόλεπτα πίσω του!

Με το αποτέλεσμα αυτό ο 21χρονος Kale αύξησε την διαφορά του από τους «διώκτες του», οδηγούς της Hyundai, στο Πρωτάθλημα οδηγών στους 94 βαθμούς, από τον Ott Tanak και στους 95 από τον ThierryNeuville, βάζοντας τους πολύ δύσκολα αφού απομένουν μόνο 5 αγώνες ακόμη για την λήξη του Πρωταθλήματος.

Ενώ στο αντίστοιχο των Κατασκευαστών η ομάδα της Toyota Gazoo Racing φαίνεται ότι ελέγχει την κατάσταση αφού έχει μια διαφορά 88 βαθμών από την δεύτερη Hyundai Shell Mobis.

To βάθρο συμπλήρωσε ο Esapekka Lappi με Toyota Yaris Rally1. Να σημειώσουμε ότι στην προτελευταία ειδική τουμπάρισε και έκανε την τελευταία ειδική χωρίς μπροστινό παρμπρίζ, ενώ ένα τρίτο Toyota Yaris Rally1 τερμάτισε στην 4η θέση με τον Elfyn Evans στο τιμόνι. O Evans που στο τέλος του δεύτερου σκέλους είχε μια σπασμένη πίσω ανάρτηση, την οποία και επιδιόρθωσε πρόχειρα με κάτι ιμάντες που είχε μαζί του και έτσι κατόρθωσε να φθάσει στο service park.

Μεγάλη απογοήτευση για τον Thierry Neuville, που δεν μπόρεσε να βρει το σωστό στήσιμο για το Hyundai i20, κάνοντας έναν αδιάφορο και μοναχικό αγώνα τερματίζοντας 5ος.

Αδιάφορος ο αγώνας και για τον Takamoto Katsuta με το τέταρτο Toyota Yaris Rally1 που τερμάτισε στην 6ηθέση, μπροστά από τον Gus Greensmith που ήταν ο πρώτος οδηγός της M – Sport, τερματίζοντας το FordPuma Rally1 στην 7η θέση της γενικής.

Απογοήτευση και για την ομάδα της M-Sport Ford, αφού ο Craig Breen και ο Pierre Loubet, εγκατέλειψαν, ο πρώτος από έξοδο και ο δεύτερος από μηχανικά προβλήματα.

WRC 2

Στην κατηγορία WRC 2 είχαμε απρόσμενες εξελίξεις. Στον αγώνα τερμάτισαν πρώτοι οι Teemu Suninen – Mikko Markkula με Hyundai i20 Rally2, επίσημη συμμετοχή της Hyundai Motorsport. Μετά τον τερματισμό του αγώνα στον αυτεπάγγελτο έλεγχο που έκανε η οργάνωση, βρήκε ότι ο μπροστινός προφυλακτήρας του i20, ήταν πιο ελαφρύς κατά 579 γραμμάρια (3931 γραμ.) από ότι λέει ο κανονισμός (4510 γραμ.), με αποτέλεσμα το πλήρωμα να ακυρωθεί από τους αγωνοδίκες. Ο διευθυντής της ομάδας Red Grey, Pablo Marcos, που προετοιμάζει το αυτοκίνητο όπως και ο διευθυντής της Hyundai Customer Racing, Andrea Cisotti, συμφώνησαν ότι ο προφυλακτήρας ήταν πιο ελαφρύς, αλλά δήλωσαν ότι τοποθετήθηκε κατά «λάθος» κατά την διάρκεια των δοκιμών.

Έτσι, λοιπόν επίσημα νικητές στην κατηγορία είναι οι Emil Lindholm – Reeta Hämäläinen με Skoda FabiaRally2, που κατέλαβαν και την 8η θέση στην γενική, κάνοντας έναν υπέροχο αγώνα. Ακόμη ο Lindholm, ήταν στην πρώτη θέση της κατηγορίας WRC 2 Junior, για οδηγούς κάτω των 30 ετών. Η συνοδηγός Reeta, κατάγεται από «αγωνιστική οικογένεια», αφού ο πατέρας της Kyösti Hämäläinen κέρδισε τον συγκεκριμένο αγώνα το 1977 με συνοδηγό τον Martti Tiukkanen οδηγώντας ένα Ford Escort RS 1800 MKII.

Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ένα πλήρωμα από την Εσθονία, οι Egon Kaur – Silver Simm με VW Polo Gti R5. Έκαναν ένα αδιάφορο αγώνα, μην μπορώντας να πλησιάσουν τον ρυθμό των πρώτων, τερματίζοντας δύο λεπτά πίσω τους.

Ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ένα πλήρωμα από την μακρινή Αυστραλία οι Hayden Paddon – John Kennard με Hyundai i20 Rally2, μόλις 11 δευτερόλεπτα πίσω από τους δεύτερους. Αξιοσημείωτο βέβαια το γεγονός, ότι μετά από δυο χρόνια αποχής επιστέφουν όχι στη μεγάλη κατηγορία όπου τους είχαμε συνηθίσει (επίσημο πλήρωμα στην Hyundai Motorsport) αλλά στην υποστηρικτική κατηγορία WRC 2, επίσημη συμμετοχή της Hyundai Αυστραλίας.

Στην κατηγορία WRC 2 Masters Cup, για οδηγούς 50 + ετών νικητής ήταν ο Freddy Loix, με συνοδηγό τον Pieter Tsjoen με ένα Skoda Fabia Rally2.

Επόμενος αγώνας το ασφάλτινο Ράλλυ Ypres στο Βέλγιο στις 18 – 21 Αυγούστου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Ott Tanak – Martin Jarveoja                Hyundai i20 Rally1
  2. Kale Rovanpera – Jonne Halttunen     Toyota Yaris Rally1
  3. Esapekka Lappi – Janne Ferm             Toyota Yaris Rally1
  4. Elfyn Evans – Scott Martin                  Toyota Yaris Rally1
  5. Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe  Hyundai i20 Rally1
  6. Takamoto Katsuta – Aaron Johnston    Toyota Yaris Rally1
  7. Gus Greensmith – Jonas Andersson       Ford Puma Rally1
  8. Emil Lindholm – Reeta Hämäläinen     Skoda Fabia Rally2
  9. Jari Huttunen – Mikko Lukka                Ford Puma Rally1
  10. Egon Kaur – Silver Simm                      VW Polo GTi R5

Περισσότερες φωτογραφίες: