MotorsportWRC

WRC: 8ος Γύρος – Ράλλυ Εσθονίας [17 – 20 Ιουλίου 2025]

Ο Oliver Solberg δείχνει τον δρόμο σε τρεις Παγκόσμιους Πρωταθλητές…

Ιούλιος, καρδιά του καλοκαιριού και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ βρέθηκε στην Εσθονία, για τον 8ο γύρο του ημερολογίου. Στο Tartu, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη (μετά την πρωτεύουσα Tallinn), όπου ήταν και το κέντρο του αγώνα. Ο τερματισμός και η τελετή απονομής επάθλων έγινε στο χωριό Kääriku στο διάσημο αθλητικό συγκρότημα που διασκορπίζεται γύρω από την δυτική πλευρά της ομώνυμης λίμνης.

Το πρόγραμμα του αγώνα είχε τρία σκέλη και 20 Ειδικές Διαδρομές, με το χαρακτηριστικό του να είναι η μεγάλη μέση ωριαία ταχύτητα που αναπτύσσουν τα αυτοκίνητα κατά την διέλευση των χωμάτινων Ειδικών Διαδρομών.

Ο Oliver Solberg αγωνίζεται αυτή την σεζόν με το αυτοκίνητο Rally 2 της Toyota στην κατηγορία WRC2, στην οποία αυτή τη στιγμή προηγείται. Μετά το Ράλλυ Ακρόπολις, η Toyota στο πλαίσιο της δέσμευσης της TGR να προσφέρει μια ευκαιρία για τα νεαρά ταλέντα ώστε να φτάσουν στο κορυφαίο επίπεδο των Ράλλυ, του πρόσφερε την ευκαιρία να οδηγήσει το κορυφαίο Yaris Rally 1 στην Εσθονία. Ήταν μάλιστα η πρώτη του συμμετοχή στην υψηλότερη κατηγορία, από το 2022 και η 13η συνολικά…

Μετά από μόνο δύο ημέρες (!) δοκιμών στη Φινλανδία για να εξοικειωθεί με το Yaris Rally 1, ο 23χρονος Σουηδός οδηγός και ο Βρετανός συνοδηγός του Elliott Edmondson ένιωσαν άνετα με το αυτοκίνητο, γεγονός που αποδεικνύεται από την πρώτη κιόλας διαδρομή (το πρωί της Παρασκευής), που σημείωσαν την πρώτη τους νίκη σε Ειδική Διαδρομή στην καριέρα τους, κατακτώντας το προβάδισμα στον αγώνα!

Ο Solberg έκανε ένα εκπληκτικό ντεμπούτο με το αυτοκίνητο Rally 1 της Toyota. Ο νεαρός Σουηδός -κόντρα σε όλα τα προγνωστικά- ήταν κυρίαρχος, από την πρώτη ειδική, πετώντας κυριολεκτικά στις πολύ γρήγορες ειδικές της Εσθονίας (κέρδισε εννιά από αυτές) δείχνοντας θάρρος, ταλέντο και ωριμότητα, κρατώντας πίσω του τρεις παγκόσμιους πρωταθλητές: τους Ott Tänak, Thierry Neuville και Kalle Rovanperä!

Οι Oliver Solberg – Elliott Edmondson κέρδισαν λοιπόν μια αξέχαστη νίκη στο Ράλλυ Εσθονίας, στο ντεμπούτο τους στο WRC με Toyota Yaris Rally 1. Εξαιρετική απόδοση από τον υιό του Peter Solberg, που επιβεβαιώνει το ταλέντο του και κερδίζει τον σεβασμό όλων.

Για την ιστορία, η προηγούμενη καλύτερη επίδοση του Solberg ήταν η τέταρτη θέση κατά τη διάρκεια της πρώτης του θητείας οδηγώντας αυτοκίνητο Rally 1 (Hyundai i20), ενώ για όσους κρατούν στατιστικά είναι ο τρίτος νεότερος οδηγός που κερδίζει ποτέ έναν αγώνα WRC, πίσω από τον teammate του Kalle Rovanperä και τον επικεφαλής της ομάδας Jari-Matti Latvala.

Γίνεται επίσης ο 16ος οδηγός που κερδίζει πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου Toyota, μια νίκη που είναι η 100η για τον Ιάπωνα κατασκευαστή, από τότε που ο Walter Boyce θριάμβευσε στην εναρκτήρια σεζόν του WRC (το 1973) στο Ράλλυ Press-on-Regardless στις Ηνωμένες Πολιτείες. Άψογο τριήμερο λοιπόν για τον νεαρό Σουηδό, που τερμάτισε με 25,5 δευτερόλεπτα διαφορά πάνω από το τοπικό ίνδαλμα Ott Tänak, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος και είναι ο νέοι πρωτοπόρος στην βαθμολογία οδηγών με πλεονέκτημα ενός πόντου έναντι του Elfyn Evans.

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου βρέθηκαν οι Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe με το δεύτερο Hyundai i20 Rally 1, που βρίσκονται όλο και πιο μακριά από τη μάχη του φετινού τίτλου.

Τέταρτοι τερμάτισαν οι Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen με Toyota Yaris Rally 1. Δύσκολος αγώνας για τον Kalle Rovanpera, χωρίς να έχει τον ρυθμό που ήθελε με αποτέλεσμα να κερδίζει μόνο την Power Stage, μην μπορώντας να φτάσει την φόρμα που τον είχε οδηγήσει στη νίκη στις τρεις τελευταίες χρονιές στην Εσθονία. Μάλιστα, ο Kalle Rovanperä δήλωσε τα εξής: «Συνεχίζαμε να πιέζουμε όλο το τριήμερο και να προσπαθούμε ό,τι μπορούμε, αλλά τελικά καταφέραμε να κερδίζουμε μόνο την Power Stage. Συνολικά όμως, είναι σαφές ότι αυτή τη στιγμή δεν έχουμε τον ρυθμό που θέλουμε στο χώμα με το φετινό πακέτο».

Και φυσικά εννοεί τα νέα ελαστικά που από την αρχή της χρονιάς έχει πρόβλημα προσαρμογής…

Οι μέχρι τώρα πρωτοπόροι της βαθμολογίας Elfyn Evans – Scott Martin με το Toyota Yaris Rally 1, δεν είχαν τον αγώνα που θα ήθελαν. Στην αρχή με τη θέση εκκίνησης που «καθάριζαν τον δρόμο» και μετά τους έλειπε η απόλυτη ταχύτητα για να πετύχουν κορυφαίους χρόνους. Αποτέλεσμα η 6η θέση γενικής…

Επίσης, «λάθος μέρα» και για τους Sami Pajari – Marko Salminen, με το δικό τους Toyota Yaris Rally 1, που τερμάτισαν στην 7η θέση. Οι πιθανότητές για ένα καλό αποτέλεσμα ήταν περιορισμένες λόγω του προβλήματος της θέσης εκκίνησης τις τελευταίες δύο ημέρες, οπότε ήταν περισσότερο θέμα μάθησης και απόκτησης εμπειρίας που είναι ο κύριος στόχος τους για φέτος.

Το πέμπτο Yaris Rally 1 με τους Takamoto Katsuta – Aaron Johnsson, αποσύρθηκε από τον αγώνα πριν την Power Stage λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Απογοήτευση για την ομάδα της M – Sport Ford, που δεν μπόρεσε να είναι καθόλου ανταγωνιστική με τα πληρώματα της να καταλαμβάνουν τις τρεις τελευταίες θέσεις της δεκάδας.

Οι Martins Sesks – Renars Francis, που ήταν οι ταχύτεροι στην εσωτερική μάχη των πληρωμάτων της Ford, με 16 φορές να είναι οι πιο γρήγοροι, τερμάτισαν στην 8η θέση της γενικής, ενώ οι  Josh Mac Erlean – Eoin Treacy και Gregoire Munster – Louis Louka με τα δυο άλλα Puma Rally 1, τερμάτισαν στην 9η και 10η θέση αντίστοιχα.

WRC 2

Οι τοπικοί Robert Virves – Jakko Viilo με Skoda Fabia RS Rally 2 της Toksprt WRT πήραν την πρώτη τους νίκη στην κατηγορία WRC2 σημειώνοντας μια πολύ σταθερή απόδοση, έχοντας τον έλεγχο καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, παρά την ποινή που τους επιβλήθηκε στο τέλος. Μια ποινή 10 δευτερολέπτων για άκυρη εκκίνηση στην Ειδική Διαδρομή 18, που προκάλεσε για λίγο αντιδράσεις…

Κέρδισαν επίσης και την κατηγορία WRC Challenger (για οδηγούς κάτω των 25 ετών), ενώ ο Vibres έγινε και ο πρώτος Εσθονός οδηγός που κερδίζει μια κατηγορία στο WRC2 από τον Karl Kruuda το 2014.

Mε διαφορά 18,4 δευτερολέπτων πίσω τους τερμάτισαν οι Georg Linnamäe – James Morgan οδηγώντας ένα Toyota Yaris Rally 2. Ήταν δεύτεροι καθ’ όλη τη διάρκεια του τριήμερου και  παραδεχτήκαν ότι η μόνη τους ελπίδα για νίκη θα ερχόταν από ένα λάθος των πρώτων, ενώ οι Roope Korhonen – Anssi Viinikka ολοκλήρωσαν το βάθρο, με ένα ακόμη Toyota Yaris Rally 2.

WRC 3

Ο Takumi Matsushita – Ville Mannisenmaki πήραν τη νίκη στην κατηγορία WRC3 στην Εσθονία, με Renault Clio Rally 3. Ο συνοδηγός είναι γιός του Παγκόσμιου Risto Mannisenmaki, που ήταν συνοδηγός του Tommi Makinen (τέσσερις φορές Παγκόσμιοι Πρωταθλητές 1996, 1997, 1998, 1999) στην ομάδα της Mitsubishi το 1996 έως και το 2001.

Ήταν δε η πρώτη τους νίκη στην κατηγορία WRC3, αλλά και για το πρόγραμμα TGR-WRC Challenge Programme, το οποίο υποστηρίζεται από την Toyota. Επίσης είναι και η πρώτη νίκη στην κατηγορία WRC για Ιάπωνα οδηγό από τότε που ο Takamoto Katsuta θριάμβευσε στην κατηγορία WRC2 στο Ράλλυ Χιλής το 2019.

Ο 20χρονος Ιάπωνας πήρε το προβάδισμα το απόγευμα του Σαββάτου, αφού οι πρωτοπόροι του αγώνα μέχρι εκείνη την στιγμή Tymoteusz Abramowski – Jakub Wrobel αντιμετώπισαν προβλήματα και τελικά εγκατέλειψαν λόγω ζημιάς στο ψυγείο του Ford Fiesta Rally 3, στην προτελευταία Ειδική Διαδρομή.

Με μεγάλη διαφορά πίσω τους (7′.43”.1) τερμάτισαν οι Πολωνοί Grzegorz Bonder – Lukasz Jastrzebski με Ford Fiesta Rally 3, ενώ με ίδιο αυτοκίνητο ολοκλήρωσαν το βάθρο στην τρίτη θέση οι André Martinez – Matias Aranguren από το Περού.

Παραλειπόμενα…

  1. Πρόεδρος Akio Toyoda

Ο πρόεδρος της Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda, μοιράστηκε μια χιουμοριστική ανάμνηση για τον Oliver Solberg. Ο Toyoda θυμήθηκε τη συνάντησή του με τον Oliver Solberg κατά τη διάρκεια του γύρου WRC του 2022 στο Βέλγιο, σε μια εποχή που ο Oliver Solberg  εκπροσωπούσε την ομάδα της Hyundai… «Όταν βγήκε από το i20, εντόπισε τον θρύλο, Juha Kankkunen. Αποφασισμένος να βγάλει μια φωτογραφία μαζί του, μου έδωσε το κινητό του τηλέφωνο και μου ζήτησε να τραβήξω την φωτογραφία εγώ », είπε ο Toyoda.

«Έσκυψα και τράβηξα την φωτογραφία του με τον Juha. Στη συνέχεια, ο πατέρας του Peter Solberg μου είπε «ευχαριστώ», αλλά νομίζω ότι έλαβα μόνο ένα ντροπαλό χαμόγελο από αυτόν. Εξέλαβα τη σημερινή νίκη του Oliver ως ένα «ευχαριστώ» για πριν από τρία χρόνια. Αν κερδίσει την επόμενη φορά που θα είμαι εκεί, θα τρέξω κοντά του, οπότε ελπίζω να βγάλει μια φωτογραφία μαζί μου και αν ο Juha είναι εκεί, θα του ζητήσω να μας βγάλει την φωτογραφία», αστειεύτηκε ο Toyoda!

Κατά τη διάρκεια του νικηφόρου Σαββατοκύριακου, ο Oliver Solberg είχε ως μέντορα τον τέσσερις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ράλλυ Juha Kankkunen, ο οποίος διετέλεσε επικεφαλής της ομάδας στην Εσθονία: «Έχω ακούσει από την ομάδα ότι ο Juha έδινε στον Oliver διάφορες συμβουλές, καθώς ήταν η πρώτη του φορά που αγωνιζόταν με το Yaris Rally1. Είμαι πολύ ευγνώμων στον Juha», δήλωσε ο Toyoda, συμπληρώνοντας: «Πιστεύω ότι θα βγάλουν άλλη μια ωραία φωτογραφία μαζί σήμερα, αυτή την φορά με τον Oliver να φοράει φόρμα της Toyota Gazoo Racing».

  1. FIA

Η FIA επέβαλε στον νικητή του Ράλλυ Εσθονίας, Oliver Solberg, πρόστιμο 2.000 ευρώ με αναστολή για άσεμνες λέξεις κατά τη διάρκεια συνέντευξης. Ο Solberg χρησιμοποίησε τη φράση «γ……. νίκη» στη σκηνή μπροστά σε οπαδούς στο service park την Παρασκευή το βράδυ. Αυτό συνέβη μετά την καλύτερη μέρα του οδηγού της Toyota στην καριέρα του στο WRC, κατά την οποία κατέκτησε και την πρώτη του ειδική διαδρομή στην κορυφαία κατηγορία.

  1. Oliver Solberg

«Ήταν το πιο εκπληκτικό Σαββατοκύριακο. Νιώθω τόσο απίστευτα χαρούμενος, μετά από τόσα χρόνια ονειροπόλησης και εργασίας για αυτή την στιγμή. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Toyota που μου έδωσε αυτή την ευκαιρία να αποδείξω τον εαυτό μου και να διασκεδάσω οδηγώντας αυτό το καταπληκτικό αυτοκίνητο. Ευχαριστώ την ομάδα δοκιμών που με βοήθησε να νιώσω τόσο άνετα. Επίσης, ποτέ δεν πίστευα ότι θα μπορούσα να γιορτάσω σε ένα βάθρο με τον Juha, ο οποίος είναι ήρωάς μου από τότε που ήμουν παιδί και τον οποίο θαυμάζω μαζί με τον πατέρα μου. Τώρα, αυτό το τριήμερο, με στηρίζει τόσο καλά, με κρατάει ήρεμο και μου λέει τι να κάνω. Δεν έχω περάσει ποτέ τόσο καλά στη ζωή μου, οπότε σας ευχαριστώ όλους».

Από την πρώτη Ειδική Διαδρομή της Παρασκευής είχε εντυπωσιάσει τους πάντες, «κερνώντας» 12″ στον Tanak, 14″ στον Neuville και 20″ στον Rovanpera. Αλλά κάποιοι υποβάθμισαν το κατόρθωμα λέγοντας ότι είχε πλεονέκτημα της σειράς εκκίνησης. Αλλά και στο δεύτερο σκέλος που δεν υπήρχε αυτή η «βοήθεια» συνέχισε να «κερνάει» δευτερόλεπτα: 12.9″ στον Ott Tanak, 11″ στον Thierry Neuville και κυρίως 31″ στον Kalle Rovanpera με ίδιο Yaris Rally 1. O Oliver Solberg ανέβασε τον πήχη πολύ ψηλά, οδηγώντας ήρεμα και ώριμα, εκπλήσσοντας όλους αυτούς τους πικρόχολους που πήγαν να υποβαθμίσουν τη νίκη του. Ό,τι και να λένε, για τρεις μέρες ήταν ο καλύτερος και μάλιστα μπροστά από τρεις Παγκόσμιους Πρωταθλητές!

Η σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ συνεχίζεται την επόμενη εβδομάδα 31 Ιουλίου – 3 Αυγούστου στην Φινλανδία στην Jyväskylä, όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της Toyota, με τον αγώνα Secto Rally Finland ή όπως αλλιώς το ξέρουν οι παλαιότεροι το Ράλλυ των 1000 λιμνών…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography, Toyota Gazoo Racing, Skoda Motorsport

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Oliver Solberg – Elliott Edmondson         Toyota Yaris Rally 1
  2. Ott Tanak – Martin Jarveoja                      Hyundai i20 Rally 1
  3. Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe      Hyundai i20 Rally 1
  4. Kalle Rovanpera Jonne Halttunen           Toyota Yaris Rally 1
  5. Adrien Fourmaux – Alexandre Coria       Hyundai i20 Rally 1
  6. Elfyn Evans – Scott Martin                      Toyota Yaris Rally 1
  7. Sami Pajari – Marko Salminen                 Toyota Yaris Rally 1
  8. Martins Sesks – Renars Francis                 Ford Puma Rally 1
  9. Josh Mc Erlean – Eoin Treacy                   Ford Puma Rally 1
  10. Gregoire Munster – Louis Louka               Ford Puma Rally 1

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

  1. Ott Tänak – 162 βαθμοί
  2. Elfyn Evans – 161 βαθμοί
  3. Sébastien Ogier – 141 βαθμοί
  4. Kalle Rovanperä – 138 βαθμοί
  5. Thierry Neuville – 114 βαθμοί
  6. Adrien Fourmaux – 71 βαθμοί
  7. Takamoto Katsuta – 63 βαθμοί
  8. Oliver Solberg – 52 βαθμοί
  9. Sami Pajari – 38 βαθμοί
  10. Grégoire Munster – 19 βαθμοί

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

  1. Toyota Gazoo Racing World Rally Team – 399 βαθμοί
  2. Hyundai Shell Mobis World Rally Team – 347 βαθμοί
  3. M-Sport Ford World Rally Team – 111 βαθμοί
  4. Toyota Gazoo Racing WRT2 – 68 βαθμοί
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.