MotorsportWRC

WRC: 6ος Γύρος – Ράλλυ Σαφάρι [23 – 26 Ιουνίου 2022]


Μοιράσου το....

Toyota, η απόλυτη κυρίαρχος…

Ο έκτος γύρος του WRC για το 2022, ήταν ένας αγώνας θρύλος, ένας αγώνας από τους ιδρυτικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το Ράλλυ Σαφάρι στην Κένυα, στην ήπειρο της Αφρικής…

Από το 1972 που ξεκίνησε το WRC έως και το 2002, ήταν στο ημερολόγιο. Απουσίασε 18 χρόνια και επανήλθε την περσινή χρονιά. Βέβαια, η επάνοδος έγινε με έναν διαφορετικό τρόπο τέλεσης, αφού το Ράλλυ Σαφάρι είχε μια αποκλειστική ιδιαιτερότητα. Η διάρκεια του ήταν 5 με 6 μέρες και κάθε μέρα ήταν μια ειδική διαδρομή. Δηλαδή ξεκινούσαν το πρωί και τερμάτιζαν αργά το απόγευμα, έχοντας κατά την διάρκεια της μέρας κάποιους σταθμούς χρόνου. Γι’ αυτό και ήταν ο πιο «σκληρός» αγώνας του Πρωταθλήματος, αφού καταπονούσε και αυτοκίνητα και πληρώματα αλλά και τους μηχανικούς. Τώρα, στη νέα του έκδοση είναι όπως όλοι οι υπόλοιποι αγώνες, με τρεις μέρες διάρκεια και 19 ειδικές διαδρομές.

Να σημειώσουμε για αυτούς που κρατάνε αρχείο, ότι υπήρχε και ένας ακόμη αγώνας της πρώτης εποχής του WRC, με ιδιαιτερότητα. Το Ράλλυ R.A.C. που γίνεται στη Μ. Βρετανία (τώρα πια σαν Ράλλυ Ουαλίας). Εκεί λοιπόν η διάρκεια του αγώνα ήταν πάλι 5 με 6 μέρες, αλλά τα πληρώματα δεν έκαναν αναγνωρίσεις τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, παρά μόνο στη εκκίνηση κάθε σκέλους το πρωί κάθε μέρας, που έπαιρναν το βιβλίο διαδρομής. Και μέσα στις ειδικές, οδηγούσαν βοηθούμενοι από κάποια ξύλινα κολωνάκια που υπήρχαν σε κάθε στροφή και που είχαν στο πάνω μέρος τους ένα τρίγωνο, που ανάλογα με την θέση του τους έλεγε τι είδους στροφή ήταν μπροστά τους! Βλέπετε λοιπόν πόσο δύσκολο ήταν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα εκείνης της εποχής, γι’ αυτό άλλωστε και εκείνοι οι οδηγοί που πρωταγωνιστούσαν τότε έχουν τον τίτλο «ΘΕΟΙ».

Τώρα, στο Ράλλυ Σαφάρι του 2022, η ομάδα της Toyota ήταν απόλυτη κυρίαρχος του αγώνα. Κατέλαβε τις πρώτες τέσσερις θέσεις της γενικής κατάταξης, μην αφήνοντας περιθώριο σε καμία άλλη ομάδα να αντιδράσει.

Την πρώτη θέση πήρε ο Kalle Rovanpera, ο οποίος ήταν σε δικό του αγώνα, χωρίς να μπορεί να τον απειλήσει κανένας. Ήταν η 6η νίκη της καριέρας του και η 4η φετινή σε 6 αγώνες!

Δεύτερος τερμάτισε ο Elfyn Evans, ενώ τρίτος ο Takamoto Katsuta, που κάνει πολύ μεγάλη βελτίωση αγώνα με αγώνα.

Ο Sebastien Ogier με το τέταρτο Yaris WRC, ολοκλήρωσε την επιτυχία της Toyota, με την τέταρτη θέση στην γενική.

Μεγάλη απογοήτευση για την ομάδα της Hyundai. Δέκα ολόκληρα λεπτά πίσω από τους οδηγούς της Toyota, στην 5η θέση, τερμάτισε ο Thierry Neuville με Hyundai i20 WRC.

Πολλά μηχανικά προβλήματα παρουσιάστηκαν και στα τρία i20 WRC, με τον Ott Tanak, τελικά να εγκαταλείπει από πρόβλημα στο τιμόνι και ο Oliver Solberg να τερματίζει δέκατος.

Προβλήματα αντιμετώπισε και η M-Sport Ford. Ο Craig Breen τερμάτισε στην 6η θέση έχοντας μηχανικά προβλήματα σε όλη την διάρκεια του αγώνα.

Ο Sebastien Loeb, εγκατέλειψε στην δεύτερη ειδική του αγώνα από πρόβλημα στο κινητήρα του Puma WRC. Συνέχισε με Super Rally και τερμάτισε στην 8η θέση, αφού κέρδισε και 3 ειδικές διαδρομές.

Οι Adrien Fourmaux και Gus Greensmith τερμάτισαν στην 15η και 16η θέση αντίστοιχα τα άλλα δυο Puma WRC.

Στον αγώνα συμμετείχε και ο συμπατριώτης μας Ιορδάνης Σερδερίδης με το νέο του αυτοκίνητο. Είναι ο πρώτος ιδιώτης που αγόρασε Ford Puma WRC και με συνοδηγό πάντα τον φίλο του Frederic Miclotte, τερμάτισαν στην 7η θέση γενικής.

Γι’ αυτούς που κρατάνε στατιστικά πρέπει να αναφέρουμε ότι είναι η δεύτερη φορά που η ομάδα της Toyota, πετυχαίνει το απόλυτο. Το έχει ξανακάνει και το 1993, πάλι στο Ράλλυ Σαφάρι με τους Juha Kankkunen, Markku Alen, Ian Duncan και Yasuhiro Iwase να καταλαμβάνουν τις τέσσερις πρώτες θέσεις με Toyota Celica ST 185 τότε.

Tην πρώτη θέση όμως στην σχετική κατάταξη την έχει η ομάδα της Lancia. Το 1990 στον αγώνα της Πορτογαλίας τερμάτισαν στις πρώτες πέντε θέσεις Lancia Delta Integrale, με τους Miki Biasion, Didier Auriol, Juha Kankkunen, Dario Cerrato και Carlos Bica.

WRC 2

Η υποστηρικτική κατηγορία WRC 2, με αυτοκίνητα Rally 2, είχε μόλις 8 συμμετοχές, από τις οποίες οι 4 μόνο τερμάτισαν. Την πρώτη θέση πήραν οι Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak με Skoda Fabia rally 2, ένα πλήρωμα από την Πολωνία, συνεχίζοντας τις πολύ καλές εμφανίσεις,  πετυχαίνοντας και την πρώτη τους νίκη στην κατηγορία.

Δεύτεροι τερμάτισαν οι Sean Johnston – Alexander Kihurani με Citroen C3 Rally 2. Ο Kihurani, κατάγεται από την Κένυα (οι γονείς του ζουν στην Κένυα), αλλά μεγάλωσε στην Αμερική.

Στην τρίτη θέση τερμάτισαν οι Amanraaj Rai – Gurdeep Panesar με Skoda Fabia Rally 2 και στην τέταρτη οι Aakif Virani – Azhar Bhatti επίσης με Skoda Fabia.

Επόμενος αγώνας, το Ράλλυ Εσθονίας στις 14 – 17 Ιουλίου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography, Rally Pixels

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen                  Toyota Yaris WRC
  2. Elfyn Evans – Scott Martin                               Toyota Yaris WRC
  3. Takamoto Katsuta – Aaron Johnston                 Toyota Yaris WRC
  4. Sebastien Ogier – Benjamin Veillas                   Toyota Yaris WRC
  5. Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe               Hyundai i20 WRC
  6. Craig Breen – Paul Nagle                                    Ford Puma WRC
  7. Ιορδάνης Σερντερίδης – Frederic Miclotte      Ford Puma WRC
  8. Sebastien Loeb – Isabelle Galmiche                   Ford Puma WRC
  9. Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak    Skoda Fabia rally 2
  10. Oliver Solberg – Elliott Edmondson                  Hyundai i20 WRC

Περισσότερες φωτογραφίες:


Μοιράσου το....
Related posts
MotorsportRace News

Χειμερινό Ράλλυ ΦΙΛΠΑ 2022

MotorsportRace News

2ο Ράλλυ Σπριντ Βοιωτίας: Με 56 συμμετοχές στις 27 Νοεμβρίου 2022

MotorsportRace News

Κυπ. Αναβάσεων Β. Ελλάδος: 6η Ανάβαση Ελασσόνας [19 – 20 Νοεμβρίου 2022]

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!