First ImpressionsOn The RoadPresentations

Seres 5: Ένα νέο ηλεκτρικό SUV από την Κίνα στην Ελλάδα..

Μια νέα μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά. Ακούει στο όνομα Seres και το πρώτο της αυτοκίνητο που έρχεται στη χώρα μας είναι ένα σχετικά μεγάλο, πολυτελές SUV, υψηλών επιδόσεων (585 ίπποι), στο μέγεθος του BMW X5 (στα 4,71 μ.) και με τιμή 58.500…

Η πρώτη κινέζικη μάρκα αυτοκινήτων είχε εμφανιστεί στην Ελλάδα το 2006 με κάποια -επίσης μεγάλα- SUV αλλά η προσπάθεια είχε σταματήσει σχετικά νωρίς.

Τώρα, η Seres υπόσχεται μια νέα προσέγγιση στην ελληνική αγορά, σαφώς πελατοκεντρική, θέλοντας έτσι να στηρίξει και την εικόνα της ως πολυτελούς κατασκευαστή, μαζί με όλες τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες που είναι διαθέσιμες στο χώρο του αυτοκινήτου.

Η συγκεκριμένη εταιρία είχε ξεκινήσει το 1986 κατασκευάζοντας τμήματα για οικιακές συσκευές και… αμορτισέρ. Στην πορεία προσανατολίστηκε και προς τα αυτοκίνητα, ενώ συνεργαζόταν απ’ την αρχή με την Ντονφέγγ και αργότερα με την γνωστή Huawey. Oι τρεις, ως ενιαίο σύνολο, είναι σήμερα μέσα στις 500 μεγαλύτερες κινεζικές εταιρίες!

Η κεντρική αντιπροσωπεία στην Ελλάδα είναι η εταιρία Σπανός ΑΕ, που δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στη λιανική πώληση ακριβών αυτοκινήτων. Βρίσκεται στην Αθήνα (Χαλάνδρι) και σύντομα αναμένεται να εμφανιστεί και στην πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη…

Αν και το όνομα της μάρκας ακούγεται πολύ ελληνικό και πολύ… μακεδονικό, δεν είναι παρά τα αρχικά των εγγλέζικων λέξεων Silikon Electric Range Extendent. Όλη αυτή η μετάφραση, από την πλευρά της εταιρίας φαίνεται πώς γίνεται για να τονιστεί και το γεγονός ότι δημιούργησε ένα κέντρο έρευνας και ανάπτυξης μέσα στην Σίλικον Βάλεϋ, στην Καλιφόρνια.

Κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης αναφέρθηκε και η ύπαρξη κάποιων λαών της αρχαιότητας που ζούσαν στα βάθη της ανατολικής Ασίας, οι Σήρες, οι οποίοι ασχολούντο με τον μεταξοσκώληκα αλλά μένει να αποδειχτεί…

Το νέο αυτοκίνητο ονομάζεται Seres 5 και προσφέρεται είτε μόνο ως πισωκίνητο (300 ίπποι), είτε ως τετρακίνητο με 585 ίππους και πολύ υψηλές επιδόσεις…

Η έκδοση με την οποία ξεκινάει το Seres 5 την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα είναι η τετρακίνητη με τους 585 ίππους και την τεράστια ροπή (όπως όλοι οι ηλεκτροκινητήρες) των 940 Nm!

Αυτό εξασφαλίζει εύκολα στο ογκώδες αμάξωμα τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε  4,2 δευτερόλεπτα!

Και όλα αυτά όταν η μεγάλη μπαταρία (χωρητικότητας 80 KWh) εξασφαλίζει αυτονομία σχεδόν 480 χλμ. με μία φόρτιση!

Η συγκεκριμένη δε γίνεται από το 30% στο 80% σε περίπου 25 λεπτά, αλλά σε ταχυφορτιστή συνεχους ρεύματος (DC), ενώ με τον ενσωματωμένο φορτιστή εναλλασσομένου ρεύματος (ΑC) των 11 kW απαιτούνται περίπου 3,6 ώρες.

Σύντομα πρόκειται να είναι διαθέσιμες κι άλλες δύο εκδόσεις του Seres 5. Η μία θα είναι πάλι τετρακίνητη, με την ίδια ισχύ και ροπή, αλλά με λίγο μεγαλύτερη μπαταρία (90 kWh), οπότε θα έχει ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία (μέχρι 530 χλμ.) και ακόμη καλύτερη επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, σε… 3,7 δευτερόλεπτα!

Η  τρίτη έκδοση θα είναι μόνο πισωκίνητη με ισχύ 300 ίππων και ροπή 420 Nm, με επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρσ σε 6,8 δευτερόλεπτα) με τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και αυτονομία 500 χλμ.

Εμφάνιση και εξοπλισμός

Η αισθητική του και η εξωτερική του γραμμή, γενικά είναι ανάλογη ενός αυτοκινήτου 4,71 μ., δηλαδή επιβλητική, χωρίς όμως εξάρσεις.

Το εμπρός μέρος ακολουθεί την μάλλον απρόσωπη όψη όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αντίθετα, από το πλάϊ είναι πολύ πιο ευχάριστο. Η σχεδίαση των πλαϊνών παραθύρων είναι εμπνευσμένη από τα φύλα ελιάς και το όλο σχήμα τους παραπέμπει στο πήδημα του δελφινιού έξω από το νερό, σύμφωνα με τους σχεδιαστές του «5».

Το πίσω μέρος της οροφής έχει μια μικρή κλίση προς τα πίσω, που τονίζεται περισσότερο από τη μικρή, διακριτική πτέρυγα η οποία σβήνει πιο ομαλά τους στροβιλισμούς του αέρα.

Επίσης, οι πετούγιες στις πόρτες είναι χωνευτές για μικρή αντίσταση στον αέρα και οι θόλοι των φτερών γεμίζουν με θηριώδη λάστιχα 255/45 R20. Η απόσταση από το έδαφος είναι όπως και στα άλλα αστικά τζιποειδή, μόνο 18 εκ. αλλά ο χώρος αποσκευών αρκετά μικρός για την κατηγορία, στα 367 λίτρα, ενώ ο δεύτερος χώρος των 67 λίτρων αναλώνεται κυρίως για τα καλώδια και τα άλλα παρελκόμενα της φόρτισης ή για άλλα μικροπράγματα.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το ψηφιακής αισθητικής ταμπλό, με επένδυση δέρματος νάππα (πρόβατο) παντού, σε πέντε αποχρώσεις που συνδυάζεται αρμονικά με τον εξωτερικό χρωματισμό. Γενικά, η εμφάνιση αποπνέει καλό γούστο και πολυτέλεια κι αυτό ήταν το ζητούμενο γα την Seres.

Πίσω από δερμάτινο τιμόνι με τους διάφορους διακόπτες, υπάρχει μία ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών που είναι ο «πίνακας» των οργάνων (με προβολή ενδείξεων στο παρμπρίζ) και στο κέντρο άλλη μία μεγαλύτερη, 15,6 ιντσών στην οποία συγκεντρώνονται όλες οι άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Εκεί, τίποτα δεν μένει από μπαταρία καθώς υπάρχουν τέσσερις θύρες USB για να φορτιστούν τα πάντα και πολύ… γρήγορα όπως και δύο κινητά, φυσικά ασύρματα!

Κι όχι μόνο αυτό… αφού η ενημέρωση και η αναβάθμιση των διαφόρων προγραμμάτων και εφαρμογών γίνεται αυτόματα, χωρίς να διακόψετε ότι κάνετε,  μέσα από τα ηλεκτρομαγνητικά δίκτυα που διατρέχουν το Seres 5!

Στο περιβάλλον αυτό, μπορεί να περάσει όλη την ημέρα του ο οδηγός και οι άλλοι τέσσερις φίλοι-συνεπιβάτες, ασχολούμενοι με όλες τις ψηφιακές δραστηριότητες που μας έχει εφοδιάσει ο πολιτισμός μας κι αυτού του είδους η τεχνολογία.

Σε ένα μεγάλο αμάξωμα (Πλάτος: 1,93 μ. – Ύψος: 1.62 μ.) με μεταξόνιο σχεδόν 2,9 μ. εύκολα ένας κατασκευαστής μπορεί να «στήσει» ένα πολύ καλό σύστημα ηχείων και τα… 11 που τοποθέτησαν οι Κινέζοι δημιουργούν μία μοναδική αίσθηση μουσικής απόλαυσης.

Εν κατακλείδι λοιπόν, το Seres 5 διαθέτει όλες εκείνες τις εφαρμογές και τις τεχνολογίες που ενισχύουν την (παθητική) ασφάλεια κατά την οδήγηση, όπως έξι αερόσακους, προσαρμοζόμενο cruise control, διατήρηση της θέσης και ταχύτητας οχήματος σε μποτιλιάρισμα για ταχύτητες από 60 έως 120 χλμ./ώρα, έλεγχο και επαναφορά σε περίπτωση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, έλεγχο τυφλής γωνίας, ηχητικό σήμα εμπρόσθιας σύγκρουσης κλπ .

Τέλος, αν και το πλαίσιο/πάτωμα του Seres 5 είναι αλουμινένιο, εν τούτοις το βάρος του είναι στα 2.360 κιλά, ενώ η εγγύησή του είναι  4 χρόνια/100.000 χλμ. για το αμάξωμα και 8 χρόνια για τη μπαταρία και τους δύο ηλεκτροκινητήρες.

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!