In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σουηδίας: Με το χιόνι στο προσκήνιο…

Μπήκαμε σε εβδομάδα WRC και πιο συγκεκριμένα στην εβδομάδα που θα γίνει ο δεύτερος -κατά κύριο λόγο- αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το Ράλλυ Σουηδίας, που φέτος θα διεξαχθεί μεταξύ 15 και 18 Φεβρουαρίου…

Το Ράλλυ Σουηδίας είναι από τους παλαιότερους αγώνες του WRC. Για πρώτη φορά έγινε το 1950, με την ονομασία του τότε να είναι «Ράλλυ προς τον ήλιο του μεσονυχτίου» ή Midnattssolsrallyt στα σουηδικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Η αρχή…

Κι αυτό γιατί όταν διεξάγεται ο αγώνας, ο ουρανός είναι φωτεινός και την νύχτα!

Πρώτος νικητής του σουηδικού ράλλυ ήταν ο Per Fredrik Cederbaum με BMW.

Για 17 χρόνια είχε διαφορετικές «έδρες» ο αγώνας, μέχρι που το 1967 πήγε στο Karlstad (εκκίνηση και τερματισμός) όπου και έμεινε μέχρι και σήμερα.

Ο χώρος του service park ήταν στην πόλη Torsby, πολύ κοντά στις Ειδικές Διαδρομές, αλλά από το 2021 μετακόμισε στην πόλη Umea, 800 χιλιόμετρα πιο βόρεια για να εξασφαλιστεί το χιόνι στις Ειδικές Διαδρομές.

Από το 1973 είναι στο καλεντάρι του WRC και είναι ο μόνος αγώνας που διεξάγεται σε χιόνι, με την θερμοκρασία να κυμαίνεται από -10 έως -15 βαθμούς!

Αυτό τον κάνει να ξεχωρίζει γιατί κατά την τέλεσή του επικρατούν δύσκολες καιρικές συνθήκες, που μπορεί να τον κάνουν θεαματικό ως αγώνα για τους θεατές με τα πολύ γρήγορα και θεματικά περάσματα, αλλά ταυτόχρονα και πολύ δύσκολο για τους οδηγούς.

O αγώνας δεν διεξήχθη τρεις φορές, το 1974 λόγω πετρελαϊκής κρίσης, το 1990 επειδή δεν είχε καθόλου χιόνι και το 2021 λόγω Covid-19, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι ο αγώνας του 2005 ήταν από τους πιο «ζεστούς», αφού η υψηλή θερμοκρασία μετέτρεψε σε πολλές ειδικές διαδρομές το χιόνι σε λάσπη, κάνοντας τα ειδικά λάστιχα -με καρφιά που χρησιμοποιούν τα πληρώματα- να μην μπορούν να δουλέψουν.

Επ’ αυτού, τα λάστιχα για το χιόνι έχουν περίπου 400 καρφιά των επτά χιλιοστών που εξασφαλίζουν την απαραίτητη πρόσφυση στις χιονισμένες – παγωμένες Ειδικές Διαδρομές, ενώ είναι από τους ταχύτερους αγώνες του WRC, με τις υψηλές ταχύτητες να επιτυγχάνονται από την χρήση των συγκεκριμένων ελαστικών.

Πρώτη φορά που κέρδισε τον αγώνα μη Σουηδός οδηγός ήταν το 1981 στο 31ο Ράλλυ Σουηδίας και ήταν ο Φινλανδός Hannu Mikkola με Audi Quattro, αλλά με Σουηδό συνοδηγό τον Arne Hertz.

Και πρώτη φορά που κέρδισε μη Σκανδιναβός οδηγός, ήταν το 2004 στο 53ο Ράλλυ Σουηδίας με τον Sebastien Loeb και το Citroen Xsara WRC.

Πολυνίκης του αγώνα είναι ο Stig Blomqvist με επτά νίκες. Στην δεύτερη θέση είναι οι Bjorn Waldegard και Marcus Gronholm με πέντε νίκες ο καθένας, στην τρίτη ο Jari-Matti Latvala με τέσσερις νίκες και ακολουθούν οι Kenneth Erikson, Tomi Makinen και Sebastien Ogier με τρεις νίκες ο καθένας τους.

Αντίστοιχα στους κατασκευαστές, στην πρώτη θέση είναι η Saab με δέκα νίκες, δεύτερη η Ford με εννιά και τρίτη η Porsche με οκτώ νίκες, ενώ ακολουθούν η Peugeot και η Toyota με έξι νίκες και η Mitsubishi με πέντε.

Related posts
MotorsportRace News

Ματαιώνεται το 4ο Ράλλυ Σπριντ Βοιωτίας

In & OutMotorsportRace News

Λεύκωμα: Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 2023

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Οικογένεια Ζαφρανά

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!