In Pen & InkManuscriptsMotorsportWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαρδηνίας: Ένας απ’ τους ιδρυτικούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος…

To 1973 που δημιουργήθηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ένας από τους ιδρυτικούς αγώνες ήταν και ο αγώνας στην Ιταλία, το γνωστό στους παλαιότερους ως Rally San Remo. Ο αγώνας όμως ήταν ακόμη πιο παλιός αφού για πρώτη φορά έγινε το 1928, με την ονομασία τότε Rallye Internazionale di Sanremo και είχε νικητή τον Ernest Urdareanu με Fiat 520.

O αγώνας είχε πάντα έδρα την πόλη του San Remo στην Βόρειο Ιταλία και αρχικά ήταν μεικτός. Είχε τα δυο πρώτα σκέλη με ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές και τα υπόλοιπα τρία (σύνολο πέντε σκέλη) με χωμάτινες διαδρομές. Στο σύνολο, «έπαιζε» από 58 ειδικές έως και 61 ειδικές, που είχε το 23ο Ράλλυ San Remo το 1981 με 751 χιλιόμετρα σύνολο ειδικών!

Πράγματα ανήκουστα για την τωρινή εποχή του «σπριντ» WRC…

Από το 1997 και μετά έγινε καθαρά ασφάλτινος αγώνας. Ο αγώνας μάλιστα έγινε αιτία μιας διαμάχης – σκανδάλου της FIA, καθώς στο 28ο Ράλλυ το 1986, στο τέλος του τρίτου σκέλους οι αγωνοδίκες απέκλεισαν όλη την ομάδα της Peugeot Talbot Sport, επειδή κατά την γνώμη τους χρησιμοποιούσαν στα 205 Τ16 παράνομα πλαϊνά skirts (πλαϊνές ποδιές).

Η ομάδα της Peugeot Talbot Sport είχε χρησιμοποιήσει αυτά τα skirts και σε άλλους αγώνες χωρίς κανένα πρόβλημα, όπως και στον τεχνικό έλεγχο του συγκεκριμένου αγώνα. Παρόλα αυτά αποκλείσθηκαν από τον αγώνα!

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι ήταν «δάκτυλος» της Lancia η όλη υπόθεση, αφού η ιταλική ομάδα έχανε στον «δικό της» αγώνα και μπορεί να αντέδρασε μ’ αυτόν τον τρόπο.

Σε κάθε περίπτωση, η ομάδα της Peugeot άσκησε έφεση αλλά οι διοργανωτές δεν τους επέτρεψαν να συνεχίσουν τον αγώνα. Μάλιστα, η Peugeot πήγε το θέμα στην FISA, η οποία μετά το τέλος της αγωνιστικής χρονιάς, αποφάσισε ότι ο αποκλεισμός ήταν παράνομος

Το Ράλλυ San Remo έμεινε στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ μέχρι και το 2003. Έκτοτε μέχρι σήμερα είναι γύρος του Εθνικού Ιταλικού Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Στην πρώτη έκδοση του αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, στο 11ο Ράλλυ San Remo, νικητής ήταν ο Jan Luc Therier με Alpine Renault A110 1800, ενώ στην τελευταία, στο 45ο Ράλλυ San Remo, ο Sebastien Loeb με Citroen Xsara WRC.

Και ερχόμαστε στο 2004 που τον αγώνα αντικατέστησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το Rally di Italia Sardegna. O αγώνας πια διεξάγεται στο νησί της Σαρδηνίας με έδρα άλλοτε την πόλη Alghero στο Β. Δυτικό τμήμα του νησιού και άλλοτε την πόλη Olbia.

Έχει χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές, τρία σκέλη και από 18 έως 20 ειδικές. Πλήρες μεταμόρφωση λοιπόν για το «καινούργιο» WRC.

Πρώτος νικητής ήταν το 2004 ο Petter Solberg με Subaru Impreza WRC, ενώ πέρσι κέρδισε ο Thierry Neuville με Hyundai i20 Rally 1.

Πολυνίκης του αγώνα είναι οι Sebastien Loeb – Daniel Elena με πέντε νίκες (2003, 2005, 2006, 2008 και 2011), στην δεύτερη θέση οι Sebastien Ogier – Julien Ingrassia που έχουν τέσσερις νίκες (2013, 2014, 2015 και 2021) και τρίτοι οι Didier Auriol – Bernard Occelli με τρεις νίκες (1990, 1991 και 1994).

Στους κατασκευαστές τώρα, στην πρώτη θέση είναι η ομάδα της Citroen και της Hyundai με έξι νίκες η κάθε μία, ενώ δεύτερη είναι η ομάδα της Lancia με πέντε νίκες και τρίτη η ομάδα της Ford με τέσσερις…

Related posts
HotIn Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Michele Mouton: H μεγάλη κυρία των αγώνων αυτοκινήτου…

MotorsportRace News

Με 22 συμμετοχές το «Φάρμα Κουκάκη Κιλκίς Rally Cross»!

HotIn Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

F1: Σαν σήμερα η «μαύρη μέρα» στο Spa…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!