First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

Αναλλοίωτη!

Σε μια εποχή που τα πάντα αλλάζουν στην αυτοκίνηση και όλοι οι κατασκευαστές εστιάζουν σε τεχνολογίες, ηλεκτρικά συστήματα και οθόνες, η Subaru «ρίχνει στην αγορά» ένα νέο μοντέλο, που παρότι εκσυγχρονισμένο και εντός μοδός (SUV), εστιάζει στην ουσία και διατηρεί όλες τις αξίες που έκαναν την ιαπωνική μάρκα να αναδειχθεί και εντέλει να μένει αναλλοίωτη μέσα σ’ αυτόν τον «βλαχομοντερνισμό» που επικρατεί στις μέρες μας…

Ο λόγος για το νέο Crosstrek, το οποίο στην ουσία καθορίζει τη μάρκα Subaru σήμερα, αφού καλώς ή κακώς, η ιαπωνική μάρκα δεν επιδεικνύει πλέον τα συναρπαστικά σπορ αυτοκίνητα που κάποτε χαρακτηρίζονταν από τα τρία γράμματα «WRX». Και παρόλο που το BRZ παραμένει τυπικά στον τιμοκατάλογο της μάρκας (λιγότερα από 10 της τελευταίας γενιάς ήρθαν στην Ελλάδα) ως το μόνο σπορ αυτοκίνητο στην γκάμα, είναι «δίκαιο» να πούμε ότι η Subaru εστιάζει πλέον στη μαζική αγορά, με αυτοκίνητα όπως τα Forester, Outback, Solterra και Crosstrek.

Το Crosstrek είναι το πιο πρόσφατο και το μικρότερο crossover στη γκάμα της Subaru, ενώ είναι κι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα που πουλά η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.

Και αν τώρα σαν όνομα φαίνεται «νέο» σε εμάς τους Έλληνες ιθαγενείς, να αναφέρουμε ότι το όνομα Crosstrek παρουσιάστηκε πριν από περίπου μια δεκαετία (εν έτει 2012) και απλά στην Ευρώπη το γνωρίσαμε ως XV, ή αλλιώς το μοντέλο που προσέγγιζε την κατηγορία C των SUV με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η Subaru…

Ο αντικαταστάτης του XV…

Το Crosstrek λοιπόν είναι ο αντικαταστάτης του XV και αν θέλουμε να ακριβολογούμε είναι το παγκόσμιο (εξ’ ου και η ίδια ονομασία πλέον σε όλη την υφήλιο) μοντέλο που πάνω του θα στηριχτεί όλη η σύγχρονη σταδιοδρομία της εταιρείας, όντας ένα αυτοκίνητο υπαγόμενο σε μία από τις ισχυρότερες -εμπορικά- κατηγορίες και με αυξημένη ποιότητα, πρακτικότητα, ασφάλεια και αξιοπιστία που δείχνει ικανό να προσεγγίσει όσους αναζητούν ένα όχημα ελευθέρου χρόνου το οποίο σχεδιάστηκε τόσο για καθημερινές μετακινήσεις, όσο και για εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου, καθότι υποστηρίζεται από το διάσημο σύστημα συμμετρικής τετρακίνησης της Subaru που αγαπήσαμε όλα αυτά τα χρόνια…

Εμείς, από τη μεριά μας, είχαμε τη δυνατότητα να το γνωρίσουμε από κοντά την εβδομάδα που μας πέρασε και να το οδηγήσουμε τόσο εντός, όσο και -κυρίως- εκτός δρόμου, μέσα από μια υποδειγματική παρουσίαση που έκανε η ελληνική εισαγωγική εταιρεία (Πλειάδες Motors) για τους ανθρώπους του ειδικού τύπου στην Θεσσαλονίκη, οπότε ευπειθώς αναφέρουμε…

Επανασχεδιασμένο με ανανεωμένο στυλ…

Αρχίζοντας από την εμφάνιση, οι εξωτερικές αναλογίες παραμένουν σχεδόν όμοιες με το απερχόμενο XV, αλλά διάφορες σχεδιαστικές αλλαγές διαμορφώνουν ένα ανανεωμένο στυλ, που δείχνει δυναμικό και εμφανώς διαμορφωμένο για χρήση εκτός δρόμου.


Ανάμεσα σ’ αυτές, ξεχωρίζει η νέα εξαγωνική μάσκα χωρίς πλαίσιο, το νέο σμιλεμένο καπό, τα πιο κομψά φώτα εμπρός – πίσω με τα δεύτερα να είναι σε σχήμα C, οι νέοι προβολείς ομίχλης και φυσικά τα μαύρα ένθετα που υπάρχουν σε προφυλακτήρες, μαρσπιέ και θόλους, για να υποδηλώνουν τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα της κατασκευής.

 

Πέραν αυτού, τα μαύρα ένθετα στους θόλους εφοδιάζονται και με νέες εξαγωγές αέρα στο πίσω μέρος τους, με σκοπό την βελτιωμένη οδηγική ευστάθεια και την καλύτερη αεροδυναμική, γεγονός που συνεπικουρείται και από τις ανασχεδιασμένες μπάρες οροφής και τη μεγαλύτερη κλίση αυτής στο πίσω μέρος.

 

Η μεγαλύτερη αυτή κλίση της οροφής, εκτός της βελτιωμένης αεροδυναμικής, έχει κάνει το ιαπωνικό crossover και αρκετά πιο δυναμικό σε όψη, τη στιγμή που το ύψος έχει μειωθεί κατά 10 χλστ. (1.605 χλστ.), το μήκος κατά 5 χλστ. (4.480 χλστ.) και το πλάτος έχει μείνει ίδιο (1.800χλστ.) σε σχέση με το XV.

Αντίστοιχα ίδια με το XV, έχει μείνει και η απόσταση από το έδαφος, στα 22 εκατ. (εντυπωσιακή για μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας), που σε συνδυασμό με τις 18ο, 19,7ο και 30,1ο  για τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής αντίστοιχα, χαρίζουν στο Crosstrek μοναδικές δυνατότητες για εκτός δρόμου χρήση.

Τόσο-όσο και με «βάση» την πρακτικότητα και την αντοχή…

Στα ενδότερα τώρα, το εσωτερικό του Crosstrek είναι πασιφανές ότι σχεδιάστηκε με γνώμονα την αυξημένη πρακτικότητα και την αντοχή στο χρόνο, τη στιγμή που η διείσδυση της τεχνολογίας είναι τόση, όση χρειάζεται ένας σύγχρονος οικογενειάρχης από το καινούργιο του αυτοκίνητο.

Αρχίζοντας από την πρακτικότητα, οδηγός και συνοδηγός έχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα τόσο στην κονσόλα, όσο και στο εσωτερικό των θυρών, τη στιγμή που κάθονται σε νέα και αρκετά εξελιγμένα καθίσματα.

Αυτά έχουν μελετηθεί από την Subaru σε συνεργασία με ειδικούς ορθοπεδικούς γιατρούς ώστε να μπορούν να παρέχουν καλύτερη στήριξη της σπονδυλικής στήλης και να περιορίζουν αρκετά τις ταλαντώσεις του κορμού και της κεφαλής, με σκοπό τη μέγιστη άνεση. Γεγονός που μπορούμε να προσυπογράψουμε, αφού μετά από 250+ χιλιόμετρα που διανύσαμε πίσω από το τιμόνι του Crosstrek, φτάσαμε στον προορισμό μας πραγματικά ατσαλάκωτοι…

Όσο για τους πίσω επιβάτες τώρα, αυτοί παρότι έχουν λίγο περιορισμένο χώρο για το κεφάλι τους αν είναι ιδιαίτερα ψηλοί, έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, ένα υποβραχιόνιο με δυο ποτηροθήκες ανάμεσά τους και δυο θύρες USB (Type A και Type C) μπροστά τους, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι οι πίσω πόρτες έχουν άνοιγμα 85ο, δεδομένο εξαιρετικά χρήσιμο σε όσους «τυραννιούνται» καθημερινά για να βάλουν – βγάλουν τα παιδιά τους στα ειδικά παιδικά καθισματάκια.

Αν μάλιστα αυτά είναι και περισσότερο «άτακτα» του φυσιολογικού, φαίνεται πως στο εσωτερικό του Crosstrek δεν θα δημιουργήσουν ιδιαίτερα προβλήματα στον ταλαίπωρο πατέρα τους, αφού τα υλικά είναι στιβαρά και καλά συναρμολογημένα μεταξύ τους, δείχνοντας εκ πρώτης όψεως αρκετά ανθεκτικά στη «βάναυση χρήση» στην πάροδο του χρόνου.

 

Από άποψη τεχνολογίας, η διείσδυση αυτής γίνεται σε βαθμό που «σπανίζει» στις μέρες μας, αλλά εκτιμούμε ιδιαίτερα. Πιο συγκεκριμένα, μπορεί να υπάρχει μια αρκετά πληθωρική οθόνη αφής για το σύστημα infotainment (11,6 ιντσών), αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν αρκετοί φυσικοί διακόπτες και αναλογικός πίνακας οργάνων, που εν τέλει διαμορφώνουν μια ευχάριστη και εργονομική εικόνα για εμάς τους λίγο πιο «ρομαντικούς»…

Για τους πιο «προχώ», να σημειώσουμε ότι η οθόνη αφής είναι άμεση σε ανταπόκριση και διαχωρίζει σε τρία επίπεδα τις λειτουργίες, με το πρώτο -και ανώτερο- επίπεδο να αφορά το σύστημα τετρακίνησης X-Mode, το ενδιάμεσο τις εφαρμογές και το τρίτο -και κατώτερο- τα χειριστήρια του κλιματισμού, ενώ διαθέτει ασύρματη σύνδεση με smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto και βελτιωμένη αναγνώριση φωνής που επιτρέπει τον άνετο έλεγχο των ρυθμίσεων (ακόμα και του κλιματισμού!).

Με πίστη στις αξίες…

Αναμφίβολα μερικές από τις αξίες που γνωρίσαμε και συνόδεψαν διαχρονικά την Subaru όλα αυτά τα χρόνια είναι και ο επίπεδος κινητήρας, η συμμετρική τετρακίνηση και τα προχωρημένα συστήματα ασφαλείας που συνοδεύουν τα αυτοκίνητά της. Χαρακτηριστικά που όχι μόνο δε λείπουν από το τελευταίο μοντέλο της μάρκας, αλλά υπάρχουν μάλιστα και στην εξελιγμένη εκδοχή τους, με σκοπό την εναρμόνισή τους με την εποχή που διανύουμε.

Έτσι, ο δίλιτρος μπόξερ κινητήρας πλέον είναι πιο αθόρυβος και συνδυάζεται με υβριδική τεχνολογία, αποδίδοντας 136 ίππους (+16,7 από τον ηλεκτροκινητήρα) και 182 Nm ροπής (+66 από τον ηλεκτροκινητήρα), ενώ για τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς φροντίζει και πάλι ένα αυτόματο CVT κιβώτιο, το οποίο όμως με τη σειρά του έχει βελτιωθεί για τον περιορισμό του θορύβου και τη μείωση της κατανάλωσης.

Όσο για το σύστημα της συμμετρικής τετρακίνησης, αυτό έχει εξελιχθεί για να συνεργάζεται καλύτερα με τον e-boxer, τη στιγμή που το σύστημα X-Mode με τις τρεις επιλογές (Snow/Dirt, Normal και Deep Snow/Mud) μπορεί να ενεργοποιηθεί πλέον και κατά την οπισθοπορεία, βοηθώντας τον οδηγό να αποφύγει ή να απομακρυνθεί από δύσκολες καταστάσεις.

Ταυτόχρονα, η συμμετρική τετρακίνηση εκτός των υψηλών δυνατοτήτων στην off-road οδήγηση, φροντίζει και για τη μέγιστη ενεργητική ασφάλεια, με το εξελιγμένο σύστημα να έχει πλέον ενεργή κατανομή ροπής, που βελτιώνει την απόδοση στις στροφές, φρενάροντας ουσιαστικά τους εσωτερικούς τροχούς και αυξάνοντας την περιστροφή των εξωτερικών για μέγιστη ευστάθεια.

Βλέπεις, φίλε αναγνώστη, η Subaru δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα της ασφάλειας (ας μην ξεχνάμε ότι το σύστημα Eye Sight δημιουργήθηκε εν έτει 1992) και εκτός από την ενεργητική και παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων της, τα εφοδιάζει και με αρκετές  προηγμένες τεχνολογίες με σκοπό να εκμηδενίσει την πιθανότητα για σοβαρό τραυματισμό ή -χτύπα ξύλο- θάνατο μέσα σε αυτοκίνητό της.

Υπό αυτό το πρίσμα, το νέο Crosstrek εφοδιάζεται με την αναβαθμισμένη, τέταρτη, έκδοση του δημοφιλούς EyeSight που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και τα βελτιωμένα Pre-Collision Braking System, Lane Departure Prevention, Lane Centering Control, Preceding Vehicle Adaptive Steering Control, Adaptive Cruise Control, Blind Spot Detection (BSD), Lane Change Assist (LCA) και Rear Cross Traffic Alert, τη στιγμή που έχουν προστεθεί πλέον και τα Front Pre-Collision Braking, Autonomous Emergency Steering, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Emergency Lane Keep Assist, Eyesight Assist Monitor, Manual Speed Limiter, Driver Monitoring System και Digital Multi-View Monitor.

Από την θεωρία στην πράξη…

Αν όλα αυτά ακούγονται αρκετά εντυπωσιακά στη θεωρία, γίνονται ακόμη εντυπωσιακότερα στην πράξη και η Subaru σεβόμενη την φιλοσοφία της και με καμία πρόθεση για απόκρυψη (προς τιμήν της) διοργάνωσε μια παρουσίαση με αρκετά δύσκολες – «προκλητικές» διαδρομές για εμάς τους ανθρώπους του ειδικού τύπου, με σκοπό να δούμε πως όλα αυτά μεταφράζονται στην πράξη…

Το πρόγραμμα περιλάμβανε αναχώρηση από τη Θεσσαλονίκη και μέσω του επαρχιακού οδικού δικτύου άφιξη στο Κιλκίς για δύσκολες off-road δοκιμασίες στην πίστα ΧΩΜΑ – ΚΙΛΚΙΣ που θα φιλοξενήσει το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Crosscar τον Ιούνιο, με επιστροφή στη Θεσσαλονίκη μέσω Ε.Ο Θεσσαλονίκης – Κιλκίς, για να πάρουμε μια ολοκληρωμένη γεύση από το νέο τους αυτοκίνητο.

Αρχίζοντας από το επαρχιακό δίκτυο και με την Ανάβαση Χορτιάτη να προλογίζει την κατάβαση προς Αγ. Βασίλειο, το Crosstrek δείχνει στα ανηφορικά κομμάτια ότι μαζεύει νωχελικά χιλιόμετρα λόγω της σχετικά περιορισμένης ιπποδύναμης, αλλά μόλις έρθει ο «ρυθμός» το συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης και το καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι προσφέρουν αρκετή εμπιστοσύνη ακόμα και σε κλειστές στροφές που «διαγράφεις» με αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Αντίστοιχα στα κατηφορικά κομμάτια, το σύνολο δείχνει αρκετά συγκροτημένο ακόμη και σε βαθιά και πολλές φορές καθυστερημένα φρεναρίσματα, ενώ ακόμα και μετά από δυνατή χρήση τα φρένα δεν παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης, με όσους συμπολίτες μας έχουν κάνει τη συγκεκριμένη διαδρομή, να γνωρίζουν και την «ταλαιπωρία» που φέρνει σε τακάκια και δίσκους.

Από εκεί και έπειτα, στον ανοικτό δρόμο αντιλαμβάνεσαι εξαρχής την καλή δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο ηχομόνωσης, αφού πρακτικά μέχρι τα 130 χλμ./ώρα απουσιάζει τόσο ο θόρυβος από τα μηχανικά μέρη (κινητήρας, κιβώτιο, κτλ.), όσο και ο αντίστοιχος από την αεροδυναμική αντίσταση, με σημάδια του τελευταίου να εμφανίζονται μόνο στα άνω των επιτρεπόμενων ορίων χλμ./ώρα και μόνο από το επάνω μέρος (ενδεχομένως από τις μπάρες οροφής).

Βγαίνοντας «εκτός της πεπατημένης», το Crosstrek δείχνει αμέσως ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, αφού στον «αυστηρό» χωματόδρομο μέχρι την πίστα ΧΩΜΑ – Κιλκίς και με σχεδόν 80 χλμ./ώρα στο κοντέρ, το πλαίσιο παρέμενε άνετο και στιβαρό, ενώ η ανάρτηση έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε για να μετριάσει τυχόν υπερβολικές αναπηδήσεις, σε βαθμό που ισοπέδωνε ακόμη και αρκετά βαθιά νεροφαγώματα.

Στην πίστα τώρα, μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε την «αυτόματη» ανάβαση και κατάβαση λόφου με τη χρήση του X-Mode, που επί της ουσίας απαιτεί από τον οδηγό μόνο την κατεύθυνση του αυτοκινήτου από το τιμόνι (εντυπωσιακό στην πράξη), με το αυτοκίνητο να κάνει όλα τα υπόλοιπα μόνο του!

 

Όπως αντίστοιχα αρκετά εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος που μπορεί να κινηθεί το αυτοκίνητο παράλληλα στην πλαγιά, με το κλισιόμετρο του αυτοκινήτου στην οθόνη να αναγράφει κατά την δοκιμή μας – 26ο και τις πόρτες -παρότι «τσαλακωμένο»- να ανοιγοκλείνουν κανονικά, γεγονός που επισφραγίζει με τον καλύτερο τρόπο την ακαμψία του πλαισίου…

 

Συνολικά λοιπόν, είναι εντυπωσιακή η «ψυχραιμία» που δείχνει το  Crosstrek σε κάθε τερέν, αφού χωρίς να νιώθει άβολα σε καμία από τις δοκιμασίες της πίστας, έδειξε ότι τα όρια του είναι πολύ ανώτερα από αυτά ενός μέσου, ή ακόμη και απαιτητικού, αγοραστή, όντας ιδανικό για οδήγηση εκτός δρόμου. Πράγμα σπάνιο στις μέρες μας…

Για γνώστες…

Οι εποχές έχουν αλλάξει ανεπιστρεπτί και πλέον τα οχήματα ελευθέρου χρόνου κατασκευάζονται περισσότερο για χρήση εντός δρόμου και άντε το πολύ – πολύ να ανεβαίνουν και κανένα πεζοδρόμιο. Ευτυχώς όχι όλα και σίγουρα όχι αυτά με το σήμα των πλειάδων αστέρων στο καπό, με το πρόσφατο Crosstrek να μην αποτελεί εξαίρεση…

Όσοι λοιπόν δεν θέλουν ένα υπερυψωμένο όχημα μόνο και μόνο για «πουλ – μουρ», αλλά θέλουν αυτό να εστιάζει στην ουσία, να είναι ασφαλές, σύγχρονο και να μπορεί να χαρίζει ευχαρίστηση κατά την οδήγησή του, το νέο Subaru Crosstrek θα πρέπει να είναι στη λίστα επιλογών τους.

Αν τώρα αυτοί είναι και λάτρεις της περιπέτειας και των αληθινών off-road διαδρομών, τότε το νέο ιαπωνικό SUV αποτελεί μονόδρομο και μάλιστα χωρίς να απαιτεί -τηρουμένων των αναλογιών- μεγάλο αντίτιμο για την απόκτησή του (από 41.945 ευρώ) ή τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας (147 ευρώ). Για γνώστες…

Υ.Γ: Λόγω της σύντομης συμβίωσής μας δεν καταφέραμε να μετρήσουμε καταναλώσεις, επιδόσεις, κτλ., «πράγματα» για τα οποία επιφυλασσόμαστε, όταν θα φτάσει το αυτοκίνητο για μια πλήρη δοκιμή στα χέρια μας.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!