First ImpressionsMissionsOn The Road

Honda SUV: Οδηγούμε τα νέα CR-V, ZR-V και e:Ny1 στην Ελλάδα!

Χατ Τρικ!

Η Honda μπορεί να «έπεσε» σε ευρωπαϊκό -και κατ’ επέκταση ελληνικό- επίπεδο τις χρονιές 2022 και 2023 (η μείωσή της στην ευρωπαϊκή αγορά ανήλθε σε -17,7% και στην ελληνική αγορά σε -24,4%), αλλά πλέον έρχεται να κάνει το δικό της Χατ Τρικ, λανσάροντας στην αγορά τρία νέα μοντέλα και μάλιστα στην πιο δημοφιλή κατηγορία, αυτή των SUV…

Ο λόγος για τα νέα CR-V, ZR-V και e:Ny1 που παρουσιάστηκαν τη χρονιά που μας πέρασε (δες εδώ) και πλέον -με όπλα τους την εξηλεκτρισμένη κίνηση ένεκα των καιρών- ήρθαν και στην Ελλάδα με σκοπό να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος της Honda στην χώρα μας και γιατί όχι να κερδίσουν και το κομμάτι της αγοράς που τους αναλογεί.

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να τα γνωρίσουμε κατά την πανελλήνια πρεμιέρα τους και ευπειθώς αναφέρουμε…

Νέο Honda CR-V: Με όνομα βαρύ σαν ιστορία!

Αρχίζοντας από το CR-V που είναι και το γνωστότερο στους ομογενείς μας, το ιαπωνικό μοντέλο περνάει πλέον στην έκτη του γενιά, κάνοντας το ντεμπούτο του με μια εμφάνιση πιο τολμηρή και γεμάτη αυτοπεποίθηση, προσφέροντας κορυφαία επίπεδα πρακτικότητας, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και άνεσης.

Εμφανισιακά, το νέο CR-V διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα του, ωστόσο έχει εξελιχθεί με σχεδιαστικές παρεμβάσεις που ενισχύουν την παρουσία του στο δρόμο. Πιο συγκεκριμένα, η ανανέωση ξεκινά με την πιο επιθετική, χαρακτηριστική σχεδίαση στο εμπρός μέρος, όπου κυριαρχούν το μεγάλο άνοιγμα και η στυλιζαρισμένη μάσκα και συνεχίζεται στην πλαϊνή όψη όπου κυριαρχεί η μυώδης εμφάνιση με τα περιγράμματα χρωμίου, για να καταλήξει στο πίσω μέρος, στο οποίο τα κάθετα τοποθετημένα φώτα φρένων και τα φλας συνιστούν μια έξυπνη εξέλιξη του άμεσα αναγνωρίσιμου σχεδιασμού των πίσω φωτιστικών σωμάτων του CR-V, με τον εμφατικό φωτισμό LED να δημιουργεί μια σύγχρονη φωτεινή υπογραφή.

Στα ενδότερα, το CR-V με μεγαλύτερο πλέον μεταξόνιο (2.700 χλστ.) και αυξημένο πλάτος (1.866 χλστ.), προσφέρει ευρυχωρία εφάμιλλη ενός SUV μεγαλύτερης κατηγορίας, τη στιγμή που και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά παρέχουν στους πίσω επιβάτες έναν από τους μεγαλύτερους -στην κατηγορία- χώρους για τα πόδια (+16 χλστ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο) και ταυτόχρονα έναν μεγάλο χώρο αποσκευών (587 λίτρα).

Πέρα από τους πλουσιοπάροχους χώρους, η καμπίνα του νέου CR-V χαρακτηρίζεται και για την υψηλή ποιότητα των υλικών, που δίνουν το «παρών» σε ταμπλό, διακόπτες και θύρες, ενώ μπροστά από τον οδηγό και τον συνοδηγό βρίσκεται ένα καθαρό, λιτό και χαμηλό σε ύψος ταμπλό με αεραγωγό πλήρους πλάτους, κεντρικά τοποθετημένη οθόνη infotainment 9,0 ιντσών και μεγάλο ψηφιακό ταμπλό 10,2 ιντσών πίσω από το τιμόνι.

Σχετικά με τα κινητήρια σύνολα, το δημοφιλές D-SUV διατίθεται με την επιλογή είτε ενός αυτοφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος κίνησης (e:HEV) είτε, για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό μοντέλο της Honda, ενός plug-in υβριδικού συστήματος (e:PHEV).

 

Και οι δύο εκδόσεις βασίζονται στον ίδιο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 2,0 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson (ίδιος με αυτόν που τροφοδοτεί και το τελευταίο Civic), αλλά για την περίπτωση του νέου CR-V έχει αναβαθμιστεί, με τις βελτιώσεις να περιλαμβάνουν ένα υψηλής πίεσης σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου πολλαπλών σημείων, έναν νέο αποδοτικό καταλύτη που ενεργοποιείται από χαμηλή θερμοκρασία και προάγει την περιβαλλοντική απόδοση, έναν πιο άκαμπτο στροφαλοφόρο άξονα και ένα κάλυμμα κινητήρα κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από ουρεθάνη για περιορισμό θορύβων και κραδασμών, ενώ η επιφάνεια των αυλών εξαγωγής έχει διευρυνθεί για την περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης ισχύος.

Αναφορικά με αυτήν, τόσο στις εκδόσεις e:HEV, όσο και στις e:PHEV, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 148 ίππους (184 ίπποι συνδυαστικά και 335 Nm ροπής) με την ουσιαστική διαφορά να έγκειται στην κατά περίπτωση μπαταρία και τη φόρτιση αυτής.

Αναλυτικότερα, η έκδοση e:HEV εφοδιάζεται με μία μπαταρία 1,06 kWh που φορτίζει αποκλειστικά από τον κινητήρα ή την κίνηση (επιβράδυνση, ροή, κτλ.), ενώ η e:PHEV με μία μπαταρία που έχει τη δυνατότητα πέρα των παραπάνω να φορτίζει και εξωτερικά (σε κάποιον φορτιστή ή επιτοίχια πρίζα), η οποία είναι χωρητικότητας 17,7 kWh και δίνει στο CR-V αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 82 χιλιομέτρων.

Η τελευταία μάλιστα (e:PHEV) είναι αποκλειστικά δικίνητη, όταν στις αυτοφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις (e:HEV) υπάρχει και η δυνατότητα για επιλογή της τετρακίνησης με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα ακόμα στον πίσω άξονα.

Με την προσθήκη αυτού, στην ουσία έχουμε ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης AWD, το οποίο υιοθετεί ένα εντελώς νέο σύστημα ελέγχου για την ενεργή κατανομή της ροπής στον μπροστινό και στον πίσω άξονα. Πρόκειται για ένα νέο αυτόματο σύστημα τετρακίνησης που διατηρεί ενεργά τον έλεγχο του πίσω άξονα για αυξημένη πρόσφυση σε δρόμους με στροφές και σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, χωρίς να απεμπλέκει την τετρακίνηση σε υψηλότερες ταχύτητες όπως γινόταν στο προηγούμενο CR-V.

Στην πράξη -και από το σύντομο χρονικό διάστημα που είχαμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας κατά την πανελλαδική πρεμιέρα- η μεταφορά της κίνησης εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς γίνεται με τρόπο που δύσκολα αντιλαμβάνεται ο οδηγός αν δεν παρατηρεί τη σχετική εικόνα, όπως αντίστοιχα γίνεται και η μετάβαση από τον θερμικό κινητήρα στους ηλεκτροκινητήρες, με αποτέλεσμα το CR-V να αναδεικνύεται σε έναν εξαιρετικό σύμμαχο για άνετες μετακινήσεις.

Σε αυτό συντελεί και το αρκετά βελτιωμένο CVT που σε συνδυασμό με την αυξημένη ηχομόνωση δεν κάνει το χαρακτηριστικό βουητό που συνηθίσαμε από αντίστοιχα του είδους, ενώ καταφέρνει να επιταχύνει το ιαπωνικό SUV των σχεδόν δύο τόνων (1.988 κιλά) με σχετική ευκολία, ακόμα και στο πρόγραμμα Econ, που στοχεύει στη μέγιστη δυνατή οικονομία.

Μάλιστα, η αλήθεια είναι ότι τα τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport και Econ) δεν παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις σε επίπεδο επιτάχυνσης, με την επιλογή του Sport ουσιαστικά να επεμβαίνει περισσότερο στην ανάρτηση, αυξάνοντας την απόσβεση και το εύρος προσαρμογής, με αποτέλεσμα να γίνεται το CR-V πιο «σφιχτό» και ελεγχόμενο όσο ανεβαίνει ο ρυθμός.

Σε κάθε περίπτωση όμως, το CR-V δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια σπορ κατασκευή, αφού εξάλλου δεν είναι και αυτή η φύση της. Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα μεγάλο SUV (υπάγεται στην D κατηγορία) που δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας και αυτό το κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα μεγαλύτερα δε μέλη αυτής -που στην ουσία θα το χρησιμοποιούν- θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα την εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα λόγω των στενών κολόνων και τη διάταξη του ταμπλό, την ευκολία στην οδήγηση λόγω θέση οδήγησης και ελαφρού τιμονιού και την αρκετά χαμηλή κατανάλωση, που στα σχεδόν 100 χιλιόμετρα που διανύσαμε κυμάνθηκε κοντά στα 6 λίτρα/100χλμ..

Όλα αυτά βέβαια, αρκεί να μπορούν να διαθέσουν το σχετικά υψηλό τίμημα που απαιτεί η Honda για την απόκτησή του, αφού το φθηνότερο και δικίνητο CR-V κοστίζει 54.400 ευρώ, το φθηνότερο τετρακίνητο 57.900 ευρώ και το ακριβότερο -επίσης- τετρακίνητο 63.700 ευρώ, όταν η έκδοση PHEV (αποκλειστικά δικίνητη) κοστίζει 67.900 ευρώ, για την οποία όμως θα «μιλήσουμε» αργότερα, όταν και θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα.

Honda ZR-V: Το φρέσκο «αίμα»!

Συνεχίζοντας με το ZR-V, αυτό στην ουσία είναι μία ολοκαίνουργια πρόταση της Honda στην κατηγορία D-SUV (Μ: 4.568 χλστ., Π: 1.840 χλστ., Υ: 1.620 χλστ.), που συνδυάζοντας το εκλεπτυσμένο στυλ με ένα υψηλής ποιότητας premium εσωτερικό και μια συναρπαστική οδηγική συμπεριφορά, έρχεται να γεφυρώσει το κενό μεταξύ του HR-V και του νέου CR-V.

Εμφανισιακά, η κομψή σιλουέτα του ZR-V χαρακτηρίζεται από ένα μίγμα επιλογών όπως αυτές ορίζονται από τις ενιαίες εξωτερικές επιφάνειες που ρέουν από τα εμπρός προς τα πίσω, τους τοποθετημένους με ακρίβεια αρμούς μεταξύ των μεταλλικών πάνελ και τις λεπτομέρειες όπως η μεσαία γραμμή με την χαρακτηριστική ακμή.

Στο εμπρός μέρος, κυρίαρχο στοιχείο είναι η εντυπωσιακή, γυαλιστερή μαύρη μάσκα που αποτελείται από ισχυρές κάθετες μπάρες, τα λεπτά φωτιστικά σώματα που τονίζονται από τον σμιλεμένο μπροστινό προφυλακτήρα, με τον τελευταίο να διαθέτει στα άκρα του διακριτά κάθετα ανοίγματα, μπροστά από τους εμπρός τροχούς, τα οποία ως αεροκουρτίνες βοηθούν στην καλύτερη αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Στο πλάι, τα διπλά τόξα των θόλων των τροχών προσδίδουν ένα στιβαρό, δυναμικό στήσιμο, που τονίζεται περισσότερο από τους περιορισμένους αρμούς και τις έντονες ακμές στις πλευρικές επιφάνειες.

Αυτές μάλιστα, είναι απαλλαγμένες από περιττές λεπτομέρειες και πτυχές, διαμορφώνοντας μία εκλεπτυσμένη, αριστοκρατική εμφάνιση, η οποία χαρακτηρίζεται από την αυστηρά καθορισμένη μεσαία γραμμή που εκτείνεται σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου.

Αυτή η διακριτική αισθητική συνεχίζεται στο πίσω μέρος του ZR-V, με μια λεπτή γραμμή να διατρέχει το αμάξωμα και να ενισχύει την αίσθηση καθαρότητας και πλάτους, γεγονός που συνεπικουρείται από τα λεπτά, οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα.

Στα ενδότερα, το νέο Honda ZR-V προσφέρει μία premium εμπειρία για τον οδηγό και τους επιβάτες, μέσω μιας ραφιναρισμένης σχεδιαστικής προσέγγισης που συνδυάζει υλικά υψηλής ποιότητας και πρακτικά σημεία αφής, λειτουργικότητα και κορυφαία επίπεδα άνεσης.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η διαιρούμενη κεντρική κονσόλα, που ενσωματώνει το μπουτόν του χειρόφρενου, τα προφίλ οδήγησης (Sport, Normal, Econ, Snow) και τον επιλογέα ταχυτήτων, που η χρήση του όμως -ιδιαίτερα της όπισθεν R- απαιτεί εξοικίωση.

Από εκεί και έπειτα, τις εντυπώσεις κλέβει το τριάκτινο τιμόνι με το μπουτόν για την θέρμανση αυτού να βρίσκεται στην κάτω κεντρική ακτίνα, τα μπουτόν για τον έλεγχο του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου και των επιμέρους ρυθμίσεων στην αριστερή ακτίνα, και η διεπαφή του cruise control με τον επιλογέα πληροφοριών οχήματος στη δεξιά πλευρά, ενώ τα paddles πίσω από αυτό είναι από γνήσιο μέταλλο και προσφέρουν πλήρη έλεγχο της δύναμης αναγεννητικής πέδησης του συστήματος e:HEV.

 

Από άποψη τεχνολογίας, στο διευρυμένο άνω τμήμα του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη εννέα ιντσών που πλαισιώνεται από έναν ψηφιακό (κατά το ήμισυ) πίνακα οργάνων. Ναι καλά καταλάβατε, ο μισός πίνακας είναι ψηφιακός! Πιο συγκεκριμένα, οι πληροφορίες του υβριδικού συστήματος (πότε ξοδεύει ενέργεια, πότε φορτίζει, κτλ.) απεικονίζονται μέσα από μια οθόνη στο αριστερό τμήμα του πίνακα, ενώ το ταχύμετρο είναι αναλογικό (με βελόνα) και βρίσκεται στο δεξί μέρος αυτού.

Σχετικά με την πρακτικότητα, το ZR-V διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία από επιφάνειες και θήκες αποθήκευσης που σχεδιάστηκαν για να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των επιβατών. Μπροστά, συναντάμε δύο ποτηροθήκες, μια κεντρική επιφάνεια, που παρέχει δυνατότητα ασύρματης φόρτιση κινητού τηλεφώνου από τις εκδόσεις Sport και πάνω, ενώ η ψηλή κεντρική κονσόλα ενσωματώνει αποθηκευτικούς χώρους για τον οδηγό και τον συνοδηγό κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων.

Παράλληλα, με πίσω διαιρούμενα καθίσματα που αναδιπλώνονται πλήρως δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο 1.311 λίτρων, διαχωριστικό χώρου αποσκευών, αναδιπλούμενη εταζέρα και υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο, το πορτμπαγκάζ (390 λίτρα με όρθια τα καθίσματα) προσαρμόζεται ανάλογα με τις ποικίλες ανάγκες ενός πολυάσχολου τρόπου ζωής.

 

Όσο για το μοναδικό διαθέσιμο κινητήριο σύνολο, το ZR-V υιοθετεί μία αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος δύο ηλεκτροκινητήρων της Honda. Όπως στο Civic e:HEV, η μονάδα ισχύος παράγει συνολική ισχύ 184 ίππους και ροπή 315 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα και μέση κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με τη Honda μόλις 5,7 λίτρα/100χλμ.

Νούμερο που δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα, αφού εμείς κατά την μετακίνησή μας με αυτό από το Παλιό Αεροδρόμιο Ελληνικού στο Λαύριο καταναλώναμε κατά μέσο όρο 5,9 λίτρα/100χλμ. Γεγονός βέβαια που οφείλεται στην ευρεία χρήση του ηλεκτροκινητήρα, αφού πρακτικά είναι λίγες οι φορές που έμπαινε σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης για να κινήσει μόνος του το αυτοκίνητο. Τις περισσότερες φορές το κινούσαν οι ηλεκτροκινητήρες ή συνδυαστικά αυτοί με τον βενζινοκινητήρα.

Μάλιστα, στο «συνδυαστικά» το ZR-V παρουσιάζει έναν αρκετά δυναμικό χαρακτήρα, που βγαίνοντας από το CR-V και μπαίνοντας σ’ αυτό, σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι οδηγικά πιο κοντά στο Civic, παρά το αυξημένο ύψος και βάρος.

Σε αυτό συντελεί τόσο το ακριβές τιμόνι, όσο κυρίως και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, που παρά το γεγονός ότι δεν είναι σκληρή, καταφέρνει και περιορίζει αρκετά τις κλίσεις του αμαξώματος και εν τέλει διαμορφώνει ένα αρκετά ενδιαφέρον οδηγικά SUV.

Όσο για τις τιμές του, αυτές διαμορφώνονται ως εξής:

  • Honda ZR-V Elegance: 44.700€
  • Honda ZR-V Style: 48.500€
  • Honda ZR-V Sport: 51.800€
  • Honda ZR-V Advance: 55.800€

Honda e:Ny1: Το δεύτερο χτύπημα!

Το νέο Honda e:Ny1 είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (EV) της μάρκας για την Ευρώπη, μετά το Honda-e. Συνδυάζει μία νέα σχεδιαστική προσέγγιση με εξαιρετική ποιότητα εσωτερικού και προηγμένη τεχνολογία, στοιχεία που το καθιστούν ένα συναρπαστικό ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Εμφανισιακά, το e:Ny1 υιοθετεί μία τολμηρή, έξυπνη και εκλεπτυσμένη σχεδίαση που το διαφοροποιεί στη γκάμα της Honda ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι εισάγει μία νέα σχεδιαστική ταυτότητα για τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, με λευκά λογότυπα “H” σε όλο το όχημα, όπως στο ρύγχος, στα κεντρικά καλύμματα των τροχών και στο τιμόνι.

Εμπρός, επικρατεί μία λεπτή οριζόντια λωρίδα LED κάτω από τη γραμμή του καπό που συνδέει τους προβολείς και δημιουργεί μια μοναδική φωτεινή υπογραφή κατά τη φόρτιση. Πιο συγκεκριμένα, προκειμένου να προσφέρει μια βελτιωμένη εμπειρία φόρτισης, το e:Ny1 διαθέτει ένδειξη κατάστασης που διευκολύνει τους οδηγούς να ελέγχουν την πρόοδο της φόρτισης από απόσταση, αφού η συγκεκριμένη φωτιζόμενη γραμμή πάλλεται απαλά από αριστερά και δεξιά όταν η φόρτιση βρίσκεται σε εξέλιξη για την δημιουργία ενός «ψηφιακού καρδιακού παλμού», και μόλις ολοκληρωθεί, η λωρίδα παραμένει αναμμένη υποδεικνύοντας ότι η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη.

Εκτός αυτού, το μπροστινό μέρος του e:Ny1 χαρακτηρίζεται και από τους κομψούς, εκφραστικούς προβολείς και την ομαλή, απέριττη μάσκα που συνθέτουν το τολμηρό πρόσωπο στο ιαπωνικό SUV, δημιουργώντας τη βάση για τις ρέουσες επιφάνειες ολόκληρου του αυτοκινήτου.

Με τη λογική αυτή, στο προφίλ η σιλουέτα του e:Ny1 μοιάζει με αυτή του HR-V, με παρόμοια κουπέ γραμμή οροφής, αυστηρά καθορισμένες μεσαίες και χαρακτηριστικές γραμμές αλλά και λείες, απέριττες επιφάνειες, τη στιγμή που η καθαρή και λιτή σχεδιαστική προσέγγιση ενσωματώνει κρυφές πίσω και πλήρως ενσωματωμένες εμπρός χειρολαβές θυρών που συνεισφέρουν στη σχεδιαστική συνοχή και ροή των γραμμών του αμαξώματος από εμπρός προς τα πίσω.

Στο πίσω μέρος, τα πίσω φλας, τα φώτα φρένων και τα φώτα όπισθεν ενσωματώνονται όλα σε μια ενιαία μονάδα, μαζί με μια εκτεταμένη φωτιζόμενη μπάρα που τονίζει το πλάτος και τη στιβαρότητα του e:Ny1, που σε συνδυασμό με τις νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών ολοκληρώνουν την επιβλητική εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό του e:Ny1 δόθηκε έμφαση στην επίτευξη υψηλών επιπέδων άνεσης και ποιότητας σε σύγκριση με άλλα κόμπακτ SUV. Υπό αυτό το πρίσμα, η ορατότητα και η λειτουργικότητα αποτέλεσαν κορυφαίες προτεραιότητες κατά τη διαδικασία εξέλιξης, όπως φαίνεται κι από τη νέα σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και την απλή διάταξη των μπουτόν επιλογής ταχυτήτων Drive, Park και Neutral. Όλα αυτά είναι τοποθετημένα με τάξη δίπλα στον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου, σε θέση άμεσης πρόσβασης από τον οδηγό, όπως και η βάση ασύρματης φόρτισης.

Ταυτόχρονα, στο ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 15,1 ιντσών, η οποία παρέχει πρόσβαση στα μενού του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέσω μιας νέας διεπαφής χωρισμένης σε ζώνες και συνδυάζεται μαζί με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, δημιουργώντας έτσι μια αρκετά προχωρημένη εικόνα στο εσωτερικό.

Από άποψη πρακτικότητας, ο έξυπνος σχεδιασμός και η διάταξη χώρων του e:Ny1 βελτιστοποιούν την προσβασιμότητα, την ευελιξία και την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ενώ παράλληλα βελτιώνουν τον χώρο για τα πόδια και το κεφάλι χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο.

Για να προσφέρει την εξαιρετική ευελιξία που προσδοκούν οι πελάτες από τα σημερινά μοντέλα της κατηγορίας, το e:Ny1 διευκολύνει τη διαδικασία φόρτωσης μέσω ενός χαμηλού ανοίγματος της πίσω πόρτας και ενός επίπεδου δαπέδου φόρτωσης, ενώ με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, το e:Ny1 έχει μέγιστη χωρητικότητα 361 λίτρων, η οποία αυξάνεται στα 801 λίτρα μέχρι τη γραμμή του παραθύρου όταν αυτά είναι αναδιπλωμένα, και στα 1.176 λίτρα όταν είναι φορτωμένο μέχρι την οροφή.

Σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το e:Ny1 είναι χτισμένο επάνω στη νέα e:N Architecture F της Honda, με το “F” να υποδηλώνει την εγκατάσταση του κινητήρα μπροστά και την μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Σε αριθμούς, ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 204 ίππων και διαθέτει εξαιρετική αποδοτικότητα που φτάνει το 92%, παράγοντας ροπή έως 310 Nm. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα του e:Ny1 είναι 160 χλμ./ώρα με τη χρήση περιοριστή.

Σε επίπεδο αυτονομίας, η συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 68,8 kWh, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου, παρέχει αυτονομία έως 412 χλμ., ενώ η δυνατότητα ταχείας φόρτισης επιτρέπει την επαναφόρτιση από το 10% στο 80% σε περίπου 45 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή DC και υποδοχή CCS. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την προσθήκη 100 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 11 λεπτά, ενώ όταν χρησιμοποιείται ένας στάνταρ οικιακός φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), η φόρτιση 10 – 80% μπορεί να επιτευχθεί σε 6 ώρες.

Πίσω από το τιμόνι του e:Ny1, αρχικά εντυπωσιάζεσαι με την παρεχόμενη ποιότητα και εν συνεχεία από την καλή ηχομόνωση που σε συνδυασμό με την απουσία θορύβων από το σύστημα κίνησης, σε κάνουν αποδέκτη μιας αρκετά εκλεπτυσμένης μετακίνησης.

Η «ευκολία» στην οδήγηση που έχουμε συναντήσει και σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα του ανταγωνισμού, είναι παρούσα και εδώ, αλλά απεναντίας το απότομο ξεκόλλημα σε κάθε πάτημα του γκαζιού απουσιάζει, γεγονός που όπως μας εκμυστηρεύτηκαν οι άνθρωποι της Honda έγινε σκοπίμως ώστε να αποφεύγονται οι τάσεις ναυτίας!

Βέβαια, δεν είναι αργό (7,6 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα), αλλά δεν παρέχει κιόλας τη  συναρπαστική αίσθηση της ισχυρής και άμεσης απόκρισης που χαρακτηρίζει τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα του ανταγωνισμού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

Όσο για τη διάθεσή του και τις τιμές, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της Honda, το e:Ny1, διατίθεται πλέον στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις, Elegance και Advance, με την λιανική τιμή του να ξεκινά από 45.900€ (για την έκδοση Elegance) και από 50.300€ (για την έκδοση Advance), συμπεριλαμβανόμενής της κρατικής επιδότησης μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Περισσότερα όμως για τα νέα SUV της Honda, όταν και φτάσουν στα χέρια μας για τις προκαθορισμένες δοκιμές τους. Μείνετε συντονισμένοι…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Χρήστος Καραγιωργάκης

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!