Hot

Η Ferrari 296 Speciale είναι το πιο ισχυρό πισωκίνητο μοντέλο του Maranello!

Stradale, Scuderia, Speciale, Pista. Ποιο όνομα θα ακολουθούσε στην εξέλιξη των ελαφρύτερων, πιο σκληροπυρηνικών κεντρομήχανων berlinetta της Ferrari; Ε, όπως φαίνεται, Speciale ξανά. Ιδού η νέα Ferrari 296 Speciale…

Για να είμαστε δίκαιοι, πρόκειται για ένα αρκετά “speciale” σύνολο. Είναι το πρώτο μοντέλο αυτής της ένδοξης σειράς που διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης και έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με την «απλή» 296. Ο 2.9 λίτρων twin-turbo V6 έχει δεχτεί τη διαχείριση απόδοσης κινητήρα και υπερπλήρωσης της αγωνιστικής 296 Challenge, ενώ διαθέτει επίσης νέες μπιέλες τιτανίου, ενισχυμένα έμβολα και ελαφρύτερο στρόφαλο…

Όλα αυτά αυξάνουν την απόδοση του θερμικού κινητήρα κατά 36 ίππους, φτάνοντας τους 690 ίππους. Μαζί με το νέο πρόγραμμα extra boost του ηλεκτροκινητήρα, η συνδυασμένη ισχύς αγγίζει τους 880 ίππους, καθιστώντας τη Speciale το πιο ισχυρό πισωκίνητο αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ferrari…

Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα εκρηκτικές: 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα, 0-200 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα άνω των 330 χλμ./ώρα, ενώ ως plug-in υβριδικό, μπορεί να διανύσει και 26 χλμ. μόνο με ηλεκτρική ενέργεια…

Για να κρατήσει όλα αυτά υπό έλεγχο, η Speciale παράγει 435 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα (20% περισσότερη από την απλή έκδοση). Σε αυτό συμβάλλουν ο νέος aero damper στο καπό, κάθετα πτερύγια στον πίσω προφυλακτήρα που ανεβαίνουν για να δημιουργούν πρόσθετη κάθετη δύναμη, και φυσικά η ανασυρόμενη πίσω αεροτομή. Αυτή διαθέτει νέο μηχανισμό που μειώνει στο μισό τον χρόνο μετάβασης από low σε high-drag setup, ενώ προσφέρει και ένα νέο medium-drag πρόγραμμα για σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες.

Έχουν επίσης αφαιρεθεί 60 κιλά από την GTB, φτάνοντας τα 1410 κιλά βάρους, χάρη σε νέα πάνελ από ανθρακόνημα και εξαρτήματα του κινητήρα από τιτάνιο, ενώ η Ferrari έχει ενσωματώσει και την πιο πρόσφατη έκδοση του συστήματος πέδησης ABS Evo για μεγαλύτερη ακρίβεια και διάρκεια στα φρένα, τη στιγμή που η Speciale κάθεται 5 χλστ. χαμηλότερα από την GTB, με νέες ρυθμίσεις σε ελατήρια και αποσβεστήρες, μειώνοντας τη μέγιστη γωνία κλίσης κατά 13%. Ά, και «πατά» σε ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Michelin PS Cup 2.

Όπως συμβαίνει παραδοσιακά με τις σκληροπυρηνικές Ferrari, το εσωτερικό είναι πιο λιτό και το δέρμα αντικαθίσταται με ανθρακόνημα και Alcantara, όταν οι εσωτερικές επενδύσεις των θυρών είναι κατασκευασμένες από μονοκόμματο ανθρακόνημα και το κεντρικό τούνελ είναι εξ’ ολοκλήρου από ανθρακόνημα!

Αν τώρα θέλετε και λίγό μεγαλύτερη προσέλκυση προσοχής, υπάρχει και η 296 Speciale A, όπου το “A” σημαίνει Aperta, δηλαδή ανοιχτή. Και παρότι ζυγίζει λίγο περισσότερο (1490 κιλά), φτάνει τα 100 χλμ./ώρα το ίδιο γρήγορα με το κουπέ και υστερεί μόνο κατά τρία δέκατα στο 0-200 χλμ./ώρα, ενώ έχει επίσης τελική άνω των 330 χλμ./ώρα.

Όπως και οι προκάτοχοί της, η 296 Speciale δεν είναι αυστηρά «περιορισμένης παραγωγής», αλλά δεν θα μείνει και για πολύ στην παραγωγή, ενώ -φυσικά- θα πρέπει να είστε ήδη αρκετά «κοντά» στη Ferrari για να εξασφαλίσετε μία. Αν το καταφέρετε, θα πρέπει να διαθέσετε τουλάχιστον €400.000 για την coupe έκδοση και €460.000 για την Aperta…

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.