Auto NewsNews

Η Aston Martin Vanquish επιστρέφει με έναν επικό V12 835 ίππων! [video]

Η Aston Martin Vanquish επιστρέφει και μάλιστα με κινητήρα V12! Αυτό είναι ένα όνομα που έχει έρθει και παρέλθει, τα τελευταία 25 χρόνια περίπου, υποδηλώνοντας ένα V12 Grand Tourer τοποθετημένο στη γκάμα πάνω από τα αυτοκίνητα «της σειράς» DB. Τώρα η DB12 και η Vantage εφοδιάζονται μόνο με τον V8 και έτσι η διαφορά είναι πιο εμφανής από ποτέ…

Ο νέος κινητήρας είναι μια επανασχεδιασμένη έκδοση του απερχόμενου V12 της Aston Martin και παραμένει μια μονάδα twin-turbo 5,2 λίτρων. Σε σύγκριση με τον παλιό κινητήρα, ωστόσο, έχει ισχυρότερο μπλοκ και μπιέλες, νέες κυλινδροκεφαλές με επανασχεδιασμένα έκκεντρα, επανατοποθετημένα μπουζί και μπεκ ψεκασμού καυσίμου που εκτοξεύουν τα εύφλεκτα υλικά στον κινητήρα με υψηλότερο ρυθμό από πριν.

Ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι έχει εντελώς νέους υπερσυμπιεστές που περιστρέφονται 15% πιο γρήγορα από πριν. Έχουν επίσης μια λειτουργία “Boost Reserve” που κρατά προετοιμασμένες τις τουρμπίνες με μερικό γκάζι, έτσι ώστε όταν το πεντάλ ακουμπήσει το πάτωμα, να υπάρχει περισσότερη άμεσα διαθέσιμη ισχύς.

Έχει επίσης 835 ίππους, δίνοντας στη νέα Vanquish το δικαίωμα να καυχιέται για το αυτοκίνητο με το οποίο αναπόφευκτα θα γίνει σύγκριση με τη Ferrari 12Cilindri. Αυτή η σημαντική δύναμη διοχετεύεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων της ZF. Όλα αυτά ωθούν τη Vanquish στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα και σε τελική ταχύτητα 345 χλμ./ώρα!

Κατασκευασμένη γύρω από ένα συγκολλητό πλαίσιο αλουμινίου, η Vanquish είναι 75% πλευρικά πιο άκαμπτη από τον προκάτοχό της, την DBS. Μέρος αυτής της ιδιότητας προέρχεται από το μεταξόνιο που αυξάνεται κατά 80 χλστ.

Διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και ρύθμιση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ η απόσβεση είναι δουλειά για το ρυθμιζόμενο σύστημα ανάρτησης Bilstein DTX, με την εταιρεία να υπόσχεται περισσότερη άνεση με τα αμορτισέρ στη λειτουργία GT και πιο άμεση απόκριση στις ρυθμίσεις Sport και Sport+.

Πίσω, υπάρχει ένα ηλεκτρονικό διαφορικό, το οποίο η Aston επέλεξε πολύ σκόπιμα αντί για μια τυπική διάταξη μηχανικού μπλοκέ. Και αυτό γιατί όχι μόνο μπορεί να μεταβεί από πλήρως ανοιχτό σε 100% μπλοκέ σε 135 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αλλά είναι επίσης σε θέση να ενσωματωθεί πλήρως στο σύστημα ESP της Vanquish, επιτρέποντας λεπτότερες, ταχύτερες ρυθμίσεις εν κινήσει.

Τα φρένα είναι αναμενόμενα τεράστια και υπάρχουν ανθρακοκεραμικοί δίσκοι με διάμετρο 410 χλστ. μπροστά και 360 χλστ. πίσω. Υπάρχει επίσης ένα αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης, το οποίο θα κάνει πιο αποτελεσματικά μικρές ρυθμίσεις όταν φρενάρει το αυτοκίνητο στις στροφές, επιτρέποντάς το να διατηρεί μια πιο «κλειστή» γραμμή.

Πιστή στην προηγούμενη ανακοίνωσή της ότι ο νέος της V12 θα βρίσκεται αυστηρά σε κορυφαίες εκδόσεις χαμηλού όγκου παραγωγής, η Aston σχεδιάζει να κατασκευάζει λιγότερα από 1000 Vanquish το χρόνο. Το πόσο για το καθένα είναι ακόμα άγνωστο, αλλά οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν πριν από το τέλος του 2024, που σημαίνει ότι τον επόμενο χρόνο -όσοι είναι αρκετά πλούσιοι- θα μπορούν να οδηγήσουν μια ολοκαίνουργια V12 Aston Martin Vanquish…

Περισσότερες φωτογραφίες: