First ImpressionsMissionsOn The Road

Dolphin Surf: Οδηγούμε το νέο προσιτό ηλεκτρικό της BYD στην Ελλάδα!

Το κερασάκι της τούρτας…

Η BYD βάζει το κερασάκι της τούρτας στην γκάμα της και μετά από έξι μοντέλα στην Ελλάδα (μέσα σε ένα χρόνο παρακαλώ!), ρίχνει τώρα στην εγχώρια αγορά μας το έβδομο κατά σειρά μοντέλο της, το οποίο μάλιστα αναμένεται να κερδίσει και τη μερίδα του λέοντος…

Ο λόγος για το νέο -και αμιγώς ηλεκτρικό- Dolphin Surf, το οποίο αποτελεί τη μικρότερη και οικονομικότερη προσφορά της BYD μέχρι σήμερα, που τοποθετείται κάτω από το πολυεπιτυχημένο Dolphin και στοχεύει με την χαμηλή τιμή του (ισάξια με τα φτηνά βενζινοκίνητα της αγοράς), την εξελιγμένη τεχνολογία, τους αυξημένους χώρους και τα αποδοτικά κινητήρια σύνολα να κυριαρχήσει τόσο στην αγορά των ηλεκτρικών, όσο και γενικά στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Για να το πετύχει αυτό, η BYD αποφάσισε να περάσει σε φάση εξωστρέφειας το μικρότερο -και συνάμα best-seller- μοντέλο της σε όλες τις -ανά τον κόσμο- αγορές, με την εκδοχή για τους Ευρωπαίους να ακούει στο όνομα Dolphin Surf (Seagull για τους Κινέζους και Dolphin Mini για τους Λατινοαμερικάνους).

Μάλιστα, παρότι εμφανισιακά δείχνει ίδια η ευρωπαϊκή εκδοχή με την αντίστοιχη που πωλείται στην Κίνα και στις άλλες αγορές, στην πράξη μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, αφού τροποποιήθηκε ειδικά για τις ευρωπαϊκές «απαιτήσεις», εστιάζοντας κυρίως στην αυξημένη ασφάλεια που απαιτείται (επιπλέον ενισχύσεις με χάλυβα στο αμάξωμα, αυξημένες διαστάσεις, περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, κ.α.), ενώ από τα τέλη του τρέχοντος έτους θα κατασκευάζεται και στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας στην Ουγγαρία.

Το Dolphin Surf, λοιπόν (όπως είναι η ονομασία του στην Ελλάδα), είναι το έβδομο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας και το αυτοκίνητο με το οποίο μπορεί κανείς να εισαχθεί στην συνεχώς αναπτυσσόμενη «οικογένεια» της BYD, ενώ μάλλον είναι και αυτό που θα αναδειχθεί ως το σημαντικότερο. Και αυτό γιατί είναι μικρό, πρακτικό, τεχνολογικά προηγμένο, αποδοτικό και κυρίως προσιτό, όπως θα έπρεπε να είναι ένα καθημερινό ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα!

Γεγονός που το πιστεύουμε ακράδαντα, καθώς μόνο αν λογικευτούν οι τιμές των ηλεκτρικών θα καταφέρει η ηλεκτροκίνηση να διεισδύσει σε ευρεία μερίδα του κοινού. Ωστόσο, το να φτάσουμε να βλέπουμε πραγματικά φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δη μικρά σε μέγεθος, μάλλον είναι μια δύσκολη εξίσωση, που χάρη στους Κινέζους -ως φαίνεται- θα βρει τη λύση.

Εξάλλου, ας μην παραλείπουμε το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι -κυρίως Ευρωπαίοι- κατασκευαστές εγκαταλείπουν τις μικρές κατηγορίες λόγω περιορισμένου κέρδους για να φτιάχνουν «υπερυψωμένες ντουλάπες» των πολλών χιλιάδων ευρώ…

Απέναντι λοιπόν σε αυτή τη λογική, οι Κινέζοι φρόντισαν να εξελίξουν-προικίσουν το εγχώριο για αυτούς best-seller και την περασμένη Τετάρτη να το «ρίξουν» ταυτόχρονα σε 17 ευρωπαϊκές χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα), σε τρεις διαθέσιμες εκδόσεις, με την πρώτη να κοστίζει μόλις 20.790 ευρώ, χωρίς επιδοτήσεις και λοιπές πολιτικές φανφάρες!

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Η πρώτη εντύπωση…

Αρχίζοντας από την εμφάνιση και με γνώμονα ότι οι περιορισμένες διαστάσεις δεν δίνουν τον απαραίτητο «χώρο» στους σχεδιαστές για «μαεστρία», το Dolphin Surf δείχνει να προσπερνάει τον «κανόνα», όντας αρκετά εντυπωσιακό από κοντά, ειδικά για ένα αυτοκίνητο πόλης σχεδόν 4 μ. Ο σχεδιασμός του είναι ενδιαφέρων και φρέσκος, στοχεύοντας σε μια επιθετική αισθητική, που ειδικά στο μπροστινό μέρος θυμίζει κάτι από Lamborghini χάρη των τετραγωνοποιημένων προβολέων.

Αυτοί (σ.σ. οι προβολείς εμπρός) διακρίνονται για τις καθαρές, ζωηρές γραμμές τους, ενώ το εσωτερικό τους περιλαμβάνει έξι λοξές φωτεινές λωρίδες και σε συνδυασμό με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας ολοκληρώνουν τη δυναμική εμφάνιση, η οποία εντείνεται από τις πτυχώσεις στον κάτω προφυλακτήρα και τις οριζόντιες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που διευρύνουν την οπτική παρουσία του οχήματος και διαμορφώνουν μία τολμηρή προσωπικότητα.

 

Στο προφίλ, κυριαρχούν τα έντονα νεύρα που διατρέχουν κατά μήκος όλο το αμάξωμα, η κολόνα C που ενσωματώνει ένα στοιχείο εμπνευσμένο από τους κρυστάλλους του πάγου, ο σχεδιασμός των ζαντών (15 ή προαιρετικά 16 ιντσών) με το φινίρισμα σε γκρι χρώμα και φυσικά η γραμμή της οροφής που πέφτει προς τα πίσω και καταλήγει σε μια μεγάλη αεροτομή, που μάλλον ταιριάζει καλύτερα σε ένα hot-hatch παρά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης!

Όσο αφορά στο πίσω μέρος τώρα, αυτό είναι αρκετά όρθιο και όχι τόσο ενδιαφέρον όσο το υπόλοιπο αυτοκίνητο, αλλά διαθέτει μια μπάρα φωτισμού πλήρους πλάτους και υπάρχει ακόμη και ένας ψεύτικος διαχύτης για να μεταφέρεται αυτή η σπορ αισθητική και πίσω, ολοκληρώνοντας κατά αυτό τον τρόπο την αρκετά έντονη παρουσία του μικρού κινεζικού μοντέλου.

Παράλληλα, με μήκος 3.990 χλστ., πλάτος 1.720 χλστ. και ύψος 1.590 χλστ., διαθέτει τις σωστές διαστάσεις για την απαιτούμενη ευελιξία κατά την κίνηση στην πόλη, ενώ με ένα μεταξόνιο που αγγίζει τα 2,5 μ. (συνήθως τέτοια μεταξόνια συναντούμε σε μεγαλύτερα οχήματα) προσφέρει άνετους χώρους για τους επιβάτες και έναν αξιοπρεπή χώρο αποσκευών.

Τούτου λεχθέντος, δύο ενήλικες μεσαίου μεγέθους μπορούν να χωρέσουν στο πίσω μέρος, όταν η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι όμοια με αυτή του ανταγωνιστικού ë-C3 (308 λίτρα για το Dolphin Surf έναντι 311 λίτρα για το ë-C3) και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (50/50) φτάνει τα 1.037 λίτρα!

 

Από άποψη τεχνολογίας στο εσωτερικό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 7,0 ιντσών και το σύστημα ψυχαγωγίας απεικονίζεται σε μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών, η οποία -όπως σε κάθε μοντέλο της BYD- έχει τη δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ οριζόντιου και κατακόρυφου προσανατολισμού, ενώ παρέχει αρκετά ευκρινή γραφικά και άμεση απόκριση, που ανεβάζουν ευχάριστα την εμπειρία χρήσης.

Αντίστοιχα, ευχάριστη είναι και η αίσθηση που αποκομίζεις από την συνολική ατμόσφαιρα της καμπίνας, αφού μπορεί τα περισσότερα μέρη αυτής να απαρτίζονται από σκληρά πλαστικά, αλλά τουλάχιστον φαίνονται καλά συναρμολογημένα μεταξύ τους, ενώ υπάρχουν και στα σημεία επαφής (π.χ. στις πόρτες για τους αγκώνες, στο κέντρο του ταμπλό, κτλ.) κάποια ποιοτικότερα υλικά, που δύσκολα συναντάς σε μοντέλα αυτής της κατηγορίας και τιμής.

Σε τρεις εκδόσεις, με δύο διαθέσιμες μπαταρίες και δύο επίπεδα ισχύος!

Κάτω από το αμάξωμα του Dolphin Surf τώρα βρίσκεται η κορυφαία πλατφόρμα e-Platform 3.0 της BYD, η οποία είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα και ενσωματώνει την καινοτόμο μπαταρία τύπου Blade Battery, σήμα κατατεθέν της εταιρείας. Η τελευταία υιοθετεί την χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), προσφέροντας αυξημένη αντοχή και ενισχυμένα επίπεδα ασφάλειας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, χωρίς τη χρήση κοβαλτίου.

Στην περίπτωση του μικρού μοντέλου, υπάρχουν δύο παραλλαγές της συγκεκριμένης μπαταρίας, με αξιοποιήσιμη χωρητικότητα 30 kWh και 43,2 kWh και μέγιστους ρυθμούς ταχείας φόρτισης (DC) 65kW και 85kW αντίστοιχα. Η μικρότερη μπαταρία συνδυάζεται με έναν κινητήρα 89 ίππων στο μοντέλο Active για αυτονομία 220 χιλιομέτρων στο μικτό κύκλο (356 στον κύκλο πόλης) και χρόνο 11,1 δευτερολέπτων για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα.

Η μεγαλύτερη μπαταρία συνδυάζεται με τον ίδιο κινητήρα για αυτονομία 322 χιλιομέτρων (507 στην πόλη) και χρόνο 12,1 δευτερολέπτων στο μοντέλο Boost ή με έναν κινητήρα 157 ίππων για μεικτή αυτονομία 310 χιλιομέτρων (460 στην πόλη) και 9,1 δευτερόλεπτα για το 0-100χλμ./ώρα στο μοντέλο Comfort με την μάλλον περίεργη ονομασία, το οποίο και είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου.

Στην πράξη τώρα -και οδηγώντας το αυτοκίνητο στα πέριξ της Αθηναϊκής Ριβιέρας- η έκδοση Comfort με τους 157 ίππους έχει πολλά αποθέματα ροπής, σε βαθμό που κάποιες φορές τα ελαστικά της πρώτης τοποθέτησης (Hankook) δυσκολεύονται να διαχειριστούν την απότομη επιτάχυνση. Μόλις, ωστόσο, το κάνουν, το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο εκτοξεύεται με χαρακτηριστική ευκολία από τη μία καμπή στην επόμενη.

Μέσα τώρα στη στροφή εκτιμάς το τιμόνι, το οποίο έχει ένα ικανοποιητικό βάρος στη λειτουργία Normal (υπάρχει επίσης και η λειτουργία Sport, αλλά η διαφορά είναι σχεδόν απαρατήρητη), ενώ όσο ανεβαίνει ο ρυθμός και τα χ.α.ω. στο κοντέρ, το Surf καλύπτει αποστάσεις με χαρακτηριστικά αθόρυβο τρόπο (ακούς μόνο κάποιους αεροδυναμικούς και αυτό γιατί απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα), αλλά δεν ενδείκνυται για μέγιστες οδηγικές απολαύσεις.

Εξάλλου, ας μην παραλείπουμε το γεγονός ότι είναι ένα αυτοκίνητο πόλης και στο κλεινόν άστυ είναι που το Surf αναδεικνύεται εξαιρετικό, αφού το σύστημα διεύθυνσης με τον μικρό κύκλο στροφής (9,9 μ.), σε συνδυασμό με την καλή ορατότητα ειδικά εμπρός (πίσω είναι λίγο περιορισμένη λόγω των χοντρών κολόνων C και των μεγάλων προσκέφαλων) και την αυξημένη εργονομία, κάνουν το μικρό κινεζικό μοντέλο εξαιρετικό σύμμαχο στη «μάχη» των πόλεων.

Εκεί που πρέπει, όπως πρέπει, για παραδειγματισμό!

Μπορεί οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές να εστιάζουν πλέον στην κατασκευή μεγαλύτερων ηλεκτρικών μοντέλων -με την «πρόφαση» ότι τα μικρά δεν είναι σε θέση να τους προσφέρουν «ικανοποιητικό» κέρδος- αλλά απεναντίας οι Κινέζοι ρίχνουν βαρύτητα και στα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα πέρα από τα μεγάλα, κάτι που -μάλλον- όπως φαίνεται θα τους δικαιώσει απόλυτα. Αφού ας μην παραλείπουμε το γεγονός, ότι τα μεγαλύτερα οφέλη της ηλεκτροκίνησης (μειωμένη κατανάλωση, αυξημένη αυτονομία, σταθμοί φόρτισης, κ.α.) μπορεί να τα αποκομίσει ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου οχήματος κατά την κίνησή του στην πόλη και όχι εκτός αυτής, που εκεί ακόμα υπερτερούν τα υβριδικά (HEV – PHEV) ή βενζινοκίνητα μοντέλα.

Υπό αυτό το πρίσμα, η BYD (ο κορυφαίος κατασκευαστής οχημάτων νέας ενέργειας στον κόσμο), «ποντάρει» στο Dolphin Surf, έχοντας μεγάλες προσδοκίες από αυτό, και όχι άδικα!

Το αυτοκίνητο διατίθεται σε τιμές που μπορούν να συγκριθούν μόνο με τα οικονομικότερα αυτοκίνητα πόλης της αγοράς, αλλά διαθέτει εξαιρετικά εξελιγμένη τεχνολογία, αποδοτικά ηλεκτρικά σύνολα και τον χώρο και την κομψότητα ενός σημαντικά μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Ίσως του λείπει η σχεδιαστική πινελιά για να προσελκύσει αγοραστές που ενδιαφέρονται για τη μόδα συγκριτικά με τις πιο μοντέρνες εναλλακτικές, αλλά με μια ομαλή, εκλεπτυσμένη εμπειρία οδήγησης, χαμηλό κόστος και μια ευρύχωρη, καλής ποιότητας καμπίνα, το Dolphin Surf μπορεί να ικανοποιήσει αρκετούς πελάτες που έχουν πιο πρακτική άποψη και δεν δύναται να σπαταλήσουν μια περιουσία, όπως -κατά κανόνα- απαιτείται στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα.

Είπαμε, από 20.790 ευρώ, χωρίς επιδοτήσεις και λοιπές πολιτικές φανφάρες!

Όπως θα έπρεπε να είναι κάθε εξελιγμένο ηλεκτρικό μοντέλο σήμερα. Για παραδειγματισμό λοιπόν…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος Καραγιωργάκης, Βαγγέλης Παμπούκης

Υ.Γ.1: Λόγω της σύντομης συμβίωσής μας δεν καταφέραμε να μετρήσουμε καταναλώσεις ενέργειας – αυτονομία, επιδόσεις, κτλ., «πράγματα» για τα οποία επιφυλασσόμαστε, όταν θα φτάσει το αυτοκίνητο για μια πλήρη δοκιμή στα χέρια μας.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.