Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούνιος
2025 |
Ιούνιος
2024 |
Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 14.651 | 14.147 | 3,6% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.135 | 1.446 | -21,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 137 | 40 | 242,5% |
Ιανουάριος – Ιούνιος
2025 |
Ιανουάριος – Ιούνιος
2024 |
Μεταβολή
2025/2024 |
|
Καινούργια επιβατικά | 78.165 | 78.020 | 0,2% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
5.486 | 5.901 | -7,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 540 | 503 | 7,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment | Ιούνιος
2025 |
Ιούνιος
2024 |
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Ιούνιος
2025 |
Ιανουάριος – Ιούνιος
2024 |
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 9,2% | 8,2% | 0,9 | 8,1% | 7,5% | +0,6 |
A-SUV | 2,4% | 6,2% | -3,8 | 2,6% | 4,5% | -1,9 |
(A TOTAL) | (11,5%) | (14,4%) | (-2,9) | (10,7%) | (12,0%) | (–1,3) |
B | 24,3% | 23,7% | 0,6 | 21,4% | 24,8% | -3,4 |
B-SUV | 31,1% | 35,7% | -4,6 | 34,7% | 32,9% | +1,9 |
(B TOTAL) | (55,5%) | (59,4%) | (-4,0) | (56,2%) | (57,7%) | (–1,5) |
C | 4,9% | 4,6% | 0,3 | 6,7% | 6,8% | -0,1 |
C-SUV | 17,3% | 14,6% | +2,7 | 17,3% | 15,6% | +1,7 |
(C TOTAL) | (22,2%) | (19,3%) | (+2,9) | (24,0%) | (22,3%) | (+1,7) |
D | 1,1% | 1,8% | -0,8 | 1,0% | 1,7% | -0,7 |
D-SUV | 7,3% | 3,4% | +3,9 | 5,6% | 4,0% | +1,5 |
(D TOTAL) | (8,4%) | (5,2%) | (+3,1) | (6,6%) | (5,7%) | (+0,9) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | 0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,4% | 0,1% | +0,3 | 0,2% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,1% | 0,8% | +0,3 | 1,5% | 1,2% | +0,3 |
(SUV TOTAL) | (58,7%) | (60,4%) | (-1,7) | (60,8%) | (57,6%) | (+3,2) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Ιούνιος
2025 |
Ιούνιος
2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούνιος
2025 |
Ιανουάριος – Ιούνιος
2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μάι. ‘25 |
|
Βενζίνη | 32,1% | 36,9% | -4,9 | 34,1% | 40,7% | -6,6 | 28.,6% |
Πετρέλαιο | 2,0% | 7,3% | -5,3 | 2,9% | 9,2% | -6,3 | 9,5% |
Υβριδικά (HEV) | 48,8% | 45,6% | +3,3 | 48,4% | 39,3% | +9,1 | 35,1% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 6,9% | 4,2% | +2,7 | 6,3% | 5,2% | +1,1 | 8,2% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 5,9% | 5,3% | +0,6 | 5,5% | 4,3% | +1,2 | 15,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 3,3% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
4,3% | 0,7% | +3,6 | 2,9% | 1,4% | +1,5 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάιο ως εξής:
Μάιος 2025 | Μάιος 2024 | Μεταβολή | Ιανουάριος – Μάιος
2025 |
Ιανουάριος – Μάιος
2025 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ | 926.582 | 911.581 | +1,6% | 4.566.970 | 4.594.302 | -0,6% |
ΕΕ 14 | 803.928 | 790.723 | +1,7% | 3.968.072 | 4.006.605 | -1,0% |
ΕΕ + EFTA | 963.124 | 944.645 | +2,0% | 4.721.555 | 4.740.214 | -0,4% |
Ελλάδα | 15.670 | 13.760 | +13,9% | 63.515 | 63.873 | -0,6% |