First ImpressionsHotMissionsOn The Road

Η Chery ήρθε στην Ελλάδα! | «Καιρός να φθηνύνουν τα κεράσια»…

«Καιρός να φθηνύνουν τα κεράσια»…

Λίγο ο πληθωρισμός, λίγο η κυβέρνηση που μας κυβερνάει, λίγο οι αγιογδύτες που -με άλλοθι τα παραπάνω- αισχροκερδούν, τα κεράσια ακόμα και τώρα, που μπήκαμε στον Ιούλιο δεν λένε να φθηνύνουν!

Ε, μάλλον τώρα ήρθε ο καιρός…

Κι αν τώρα διαβάζοντας τις παραπάνω αράδες σκέφτεστε ότι μάλλον ήρθε η ώρα να επισκεφτούμε κάποιον σύμβουλο ψυχικής υγείας, να σας ενημερώσουμε ότι ακόμα και σήμερα 10 Ιουλίου τα κεράσια βρίσκονται σε δυσθεώρητα για την εποχή επίπεδα!

Όπως άλλωστε συμβαίνει και στην αγορά αυτοκινήτου…

Μια αγορά που πλέον με πρόφαση την ηλεκτροκίνηση και το καλό του περιβάλλοντος, έχει φτάσει να απαρτίζεται από αυτοκίνητα που -άλλα λιγότερο, άλλα περισσότερο- εξ’ ηλεκτρισμένα διατίθενται σε τιμές που δύσκολα μάλλον αρμόζουν στην οικονομική κατάσταση του Έλληνα εν έτει 2025.

Βλέπεις «φίλε» αναγνώστη οι εποχές που μπορούσε κάποιος να αγοράσει ένα σύγχρονο και αρκετά εξελιγμένο αυτοκίνητο με λιγότερα από 20.000 ευρώ έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, αφού σήμερα ακόμα και τα αυτοκίνητα πόλης ή σουπερμίνι βρίσκονται πάνω από αυτό το όριο. Κάτι που φυσικά έχει ως φυσικό επακόλουθο την αύξηση των τιμών και στις μεγαλύτερες κατηγορίες, που απαρτίζονται από μοντέλα ικανά να καλύψουν τις οικογενειακές ανάγκες και όχι μόνο…

Η λύση -ως φαίνεται- έρχεται εξ’ Ανατολής, μιας και οι «αδίστακτοι» πλέον Κινέζοι έχουν βάλει στόχο να προσαρμόσουν την αγορά και να «προσγειώσουν» Ευρωπαίους και μη, με κατασκευές αξιόλογες που δεν απαιτούν για την απόκτησή τους μια περιουσία!

Ανάμεσά τους βέβαια και μάρκες που δίνοντας έμφαση στην εξελιγμένη ηλεκτροκίνηση (η οποία προφανώς κοστίζει) διαθέτουν στην αγορά μας και μοντέλα που περισσότερο αρμόζουν σε κάποιο Νορβηγό με αυξημένα εισοδήματα, παρά στον Έλληνα που αδυνατεί να αγοράσει ακόμα και «κεράσια»!

Και αν τώρα αναρωτιέστε «τί νταλκά έχουμε με τα κεράσια», να σας ενημερώσουμε ότι πλέον στη χώρα μας υπάρχει και η Chery (ελληνιστί κεράσι) που εισάγεται και διατίθεται αποκλειστικά από τον όμιλο Σπανός -και με μοντέλα που καταναλώνουν αποκλειστικά βενζίνη (ότι αγαπάει ο Έλληνας) ή plug-in (τουλάχιστον προς το παρόν) και τιμές αντάξιες της οικονομικής κατάστασης των ιθαγενών- είναι σε θέση να κερδίσει αξιοθαύμαστα ποσοστά πωλήσεων και φυσικά να προκαλέσει πονοκέφαλο στον ανταγωνισμό.

Που πηγάζει αυτή η σιγουριά;

Η Chery μπορεί να είναι «φρέσκο φρούτο» για εμάς τους Έλληνες, αλλά είναι μια ιστορική και ευρέως αναγνωρισμένη μάρκα τόσο εντός Κίνας, όσο και κυρίως εκτός.

Γεννήθηκε το 1997 από την κινεζική κυβέρνηση και χρόνο με το χρόνο γιγαντώθηκε, με αποτέλεσμα σήμερα μεταξύ άλλων να δραστηριοποιείται σε 120 χώρες, να έχει οκτώ κέντρα έρευνας και ανάπτυξης ανά τον κόσμο, εργοστάσια σε διάφορα μέρη του πλανήτη (μεταξύ των οποίων και στην Ισπανία), περισσότερους από 100.000 εργαζόμενους και κυρίως να αποτελεί τη Νο1 μάρκα της Κίνας σε επίπεδο εξαγωγών (από τα 2,6 εκατ. αυτοκίνητα που πούλησε το 2024, τα 1,14 εκατ. πωλήθηκαν σε πελάτες εκτός Κίνας), τη στιγμή που πλέον μετρά περισσότερους από 16 εκατ. χρήστες ανά την υφήλιο!

Στη χώρα μας, η αποκλειστική εισαγωγή και διάθεση ανατέθηκε στον όμιλο εταιρειών Σπανός, ενώ το δίκτυο διανομέων μετράει ήδη έξι σημεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (Αδαμίδης Μ. ΙΚΕ), με άλλα 14 να ακολουθούν, γεγονός που θα κάνει σχεδόν κάθε μεγάλη (και όχι μόνο) πόλη της χώρας μας να έχει και μια αντιπροσωπεία της Chery!

Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, οι συγκεκριμένοι Κινέζοι δεν αστειεύονται, όπως επίσης και οι άνθρωποι του ομίλου Σπανός, οι οποίοι έχουν ήδη δημιουργήσει μια τεράστια αποθήκη ανταλλακτικών (με διαθέσιμο κάθε κωδικό) ώστε η παροχή τους να γίνεται την ίδια ημέρα στα σημεία της Αττικής και εντός 24ωρών στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδος!

Όσο αφορά τώρα στα μοντέλα της Chery, αρχικά διαθέσιμα σήμερα είναι δύο SUV, τα Tiggo 7 (C-SUV) και Tiggo 8 (D-SUV), ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα λανσαριστούν ακόμα δύο, με το ένα να είναι ένα B-SUV (Tiggo 4) και το άλλο ένα SUV 4,8 μ. (Tiggo 9)!

Μέχρι τότε όμως ας δούμε αναλυτικά τα δύο πρώτα μοντέλα που βρίσκονται στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά κατά την πανελλαδική παρουσίαση στους ανθρώπους του ειδικού τύπου…

Tiggo 7: C-SUV, με κινητήρα βενζίνης ή plug-in και από 28.490 ευρώ!

Αρχίζοντας από το μικρότερο διαθέσιμο μοντέλο, το Tiggo 7 με μήκος 4,5 μ. είναι ένα κλασικό C-SUV που φιλοδοξεί να κερδίσει το κοινό με τον εντυπωσιακό εξοπλισμό, την αποδεκτή εμφάνιση, την αξιοπρεπή συμπεριφορά και φυσικά την εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής.

Εμφανισιακά, χαρακτηρίζεται από μια επιθετική μπροστινή όψη που απαρτίζεται από μια τραπεζοειδή μεγάλη μάσκα και επιβλητικά LED φώτα, όταν στο πλάι κυριαρχούν οι δυναμικές γραμμές και πίσω η φωτιζόμενη μπάρα LED, που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα και δημιουργεί την αίσθηση του αυξημένου πλάτους (1,86 μ.).

Στα ενδότερα τώρα, το εσωτερικό αποπνέει μια premium αύρα με στοιχεία σύγχρονης τεχνολογίας, με τις εντυπώσεις να κερδίζει ο κρυστάλλινος επιλογέας του κιβωτίου, τα μονοκόμματα καθίσματα και το ενιαίο πάνελ στο ταμπλό, που φιλοξενεί τις δύο οθόνες των 12,3 ιντσών.

Η πρώτη χρησιμοποιείται ως πίνακας οργάνων και η δεύτερη για το σύστημα infotainment με αμφότερες να εμφανίζουν εξαιρετικά γραφικά και την δεύτερη να παρέχει και εξαιρετική απόκριση, πέρα της πανοραμικής κάμερας και της ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay, Android Auto, κτλ.

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα, τα υλικά είναι πολύ καλύτερα απ’ ότι περιμένεις, με μαλακά πλαστικά, καλή συναρμογή και εντυπωσιακά ποιοτικό τεχνόδερμα (προαιρετικός εξοπλισμός), όταν μπροστά φιλοξενούνται σχετικά άνετα (λόγω αυξημένου ύψους της κονσόλας) οδηγός – συνοδηγός και πίσω δύο επιβάτες (τρεις με υποχωρήσεις), οι οποίοι έχουν αφθονία χώρου τόσο για τα πόδια τους, όσο και τα κεφάλια τους, με τις αποσκευές όλων αυτών να φιλοξενούνται σε έναν χώρο αποσκευών 500 λίτρων για την έκδοση Plug-in και 484 λίτρων για την έκδοση βενζίνης.

 

Και μια που πιάσαμε τις εκδόσεις, η πρώτη διαθέσιμη έκδοση είναι μια παραδοσιακή λύση βενζίνης (σπάνιο πράγμα στις μέρες μας), η οποία απαρτίζεται από έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη βενζινοκινητήρα 147 ίππων με 275 Nm ροπής, που συνδυάζεται αποκλειστικά μ’ ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Ο συνδυασμός αυτός κάνει το βενζινοκίνητο Tiggo 7 να επιταχύνει μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα, όταν η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την εταιρεία* 7,0 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές C02 159 γρ./χλμ.

Η δεύτερη τώρα διαθέσιμη έκδοση στην γκάμα του Tiggo 7 είναι μια plug-in υβριδική, η οποία απαρτίζεται από έναν 1.500άρη βενζινοκινητήρα 143 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, με τη συνδυαστική ισχύ να αγγίζει τους 279 ίππους και τα 365 Nm ροπής!

Νούμερα που κάνουν το Tiggo 7 PHEV να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, όταν με φορτισμένη μπαταρία μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 90 χιλιόμετρα (σύμφωνα με την Chery) και χάρη στην χαμηλή κατανάλωση του συνόλου μπορεί να παρέχει συνολική αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων!

Για την πρώτη οδηγική μας εμπειρία κατά την πανελλαδική παρουσίαση του μοντέλου, είχαμε στη διάθεση τη μεγάλη και plug-in υβριδική έκδοση, η οποία παρότι αρκετά ισχυρή δείχνει να έχει ρυθμιστεί για άνεση και όχι για σπορ οδήγηση.

Τούτου λεχθέντος, στις ουκ ολίγες κακοτοπιές των ελληνικών δρόμων το μεσαίο κινεζικό SUV καταφέρνει και απορροφάει με αρκετά πολιτισμένο τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, γεγονός που σε συνδυασμό με την αυξημένη ηχομόνωση, παρέχει μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης δεδομένου της τιμής του αυτοκινήτου.

Η τελευταία (σ.σ. τιμή) ξεκινάει από τις 28.490 ευρώ για την βασική έκδοση Comfort με τον βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων και ανεβαίνει στις 31.490 ευρώ για την έκδοση Premium με τον ίδιο κινητήρα, όταν για τη μοναδική διαθέσιμη Plug-in Hybrid έκδοση (Premium) απαιτούνται 35.990 ευρώ και για όλες υπάρχει εγγύηση επτά ετών (ή 150.000 χιλιόμετρα).

Μάλιστα, ειδικά για τους ιδιώτες αγοραστές που θα αποκτήσουν το αυτοκίνητο μέχρι το τέλος Αυγούστου, ο όμιλος Σπανός προσφέρει επέκταση της χρονικής κάλυψης για πέντε επιπλέον χρόνια (η χιλιομετρική κάλυψη παραμένει η ίδια), πράγμα που μεταφράζεται σε 12 χρόνια εγγύηση! Τη μεγαλύτερη της αγοράς σήμερα…

Tiggo 8: Ο μεγάλος αδερφός με τις επτά θέσεις και την υποφερτή -για τον Έλληνα οικογενειάρχη- τιμή…

Το δεύτερο τώρα μοντέλο της Chery που διατίθεται στην Ελλάδα και είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε από κοντά στην πρόσφατη πανελλήνια παρουσίαση είναι το Tiggo 8, το οποίο αποτελεί τη ναυαρχίδα της εταιρείας στα SUV προς το παρόν (τον Οκτώβριο θα έρθει και το μεγαλύτερο Tiggo 9) και έρχεται για να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς απέναντι σε καταξιωμένους Ευρωπαίους και Κορεάτες ανταγωνιστές.

Με μήκος που ξεπερνά τα 4,7 μέτρα και δυνατότητα 7θέσιας διαμόρφωσης, το Tiggo 8 απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες που αναζητούν χώρους, εξοπλισμό και προσιτή τιμή, ενώ εμφανισιακά ξεχωρίζει με την επιβλητική του παρουσία.

Η σχεδίαση του εμπρός μέρους ακολουθεί μοντέρνες ευρωπαϊκές τάσεις, με μεγάλη γρίλια, αιχμηρά full-LED φώτα και τονισμένους προφυλακτήρες, ενώ απαιτεί αρκετή προσοχή από τον παρατηρητή για να διαχωριστεί εξωτερικά από το μικρότερο Tiggo 7 που είδαμε παραπάνω.

Στο εσωτερικό, οι διαφορές είναι εμφανείς καθότι στο Tiggo 8 δεν υπάρχει ούτε ο κρυστάλλινος επιλογέας (εδώ είναι πίσω από το τιμόνι), ούτε το πάνελ με τις δύο ενσωματωμένες οθόνες που υπάρχει στο Tiggo 7.

Εδώ, υπάρχουν δυο ανεξάρτητες οθόνες, με την πρώτη να είναι 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και τη δεύτερη να είναι 15,4 ιντσών, παρέχοντας φυσικά περιμετρική κάμερα, συνδεσιμότητα Apple CarPlay/Android Auto, κ.α.

Από άποψη χώρων, με μήκος σχεδόν 4,7 μέτρα και μεταξόνιο άνω των 2,7 μέτρων, το Tiggo 8 προσφέρει πραγματικά μια ευρύχωρη καμπίνα, που στην πενταθέσια διάταξή της παρέχει έναν χώρο αποσκευών 889 λίτρων, όταν στην επταθέσια αυτός μετατρέπεται σε έναν αντίστοιχο 117 λίτρων και στην διθέσια (με αναδιπλωνές τις δύο σειρές καθισμάτων) έναν 1.930 λίτρων!

Σχετικά με τη διαθέσιμη γκάμα κινητήρων, αυτή είναι ίδια με αυτήν του Tiggo 7 και έτσι έχουμε και εδώ μια βενζινοκίνητη επιλογή 1,6 λίτρων τούρμπο με 147 ίππους ή μια plug-in υβριδική με 279 ίππους, με την πρώτη να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα και την δεύτερη σε 9,0 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

Κατά την πρώτη μας επαφή, είχαμε αυτή τη φορά στη διάθεσή μας την βενζινοκίνητη έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και τους 147 ίππους, η οποία μπορεί ναι μεν να εμφανίζεται ικανοποιητική στην καθημερινή χρήση, αλλά μόλις αυξηθούν οι απαιτήσεις δείχνει να μη μπορεί να διαχειριστεί με ευκολία τα 1.750 κιλά του αυτοκινήτου, γεγονός που εν μέρει οφείλεται και στο κάπως υποτονικό (για διπλοσύμπλεκτο) αυτόματο κιβώτιο.

Εν κατακλείδι, η οδική του συμπεριφορά ενδείκνυται για αρκετά συντηρητική οδήγηση αφού δίνει προτεραιότητα στην άνεση και τη σταθερότητα, χωρίς να αποπνέει σπορ χαρακτήρα, κάτι απολύτως λογικό για το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Άλλωστε αυτό (σ.σ. κοινό), στη φάση ζωής που βρίσκεται μάλλον δεν έχει ως κύριο γνώμονα την οδηγική απόλαυση, αλλά την κάλυψη μεταφορικών αναγκών, πράγμα στο οποίο διαπρέπει το Tiggo 8, ενώ με τιμές που ξεκινούν από 32.990 ευρώ (37.990 ευρώ για το PHEV) γίνεται το Value For Money επταθέσιο SUV για τον Έλληνα οικογενειάρχη…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος Καραγιωργάκης, Βαγγέλης Παμπούκης

*Λόγω της σύντομης συμβίωσής μας δεν καταφέραμε να μετρήσουμε καταναλώσεις – αυτονομία, επιδόσεις, κτλ., «πράγματα» για τα οποία επιφυλασσόμαστε, όταν θα φτάσει το αυτοκίνητο για μια πλήρη δοκιμή στα χέρια μας.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.