In Pen & InkManuscriptsMotorsportWRC

Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Και πάλι χωρίς την… Ακρόπολη!

Και πάλι χωρίς την… Ακρόπολη!

Σαν… κολοβό ντόμπερμαν που του κόψαν την ουρά, το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις!

ΔΕΝ θα ξεκινήσει κάτω από τον βράχο που του έχει δώσει το περήφανο όνομά του, αλλά μπροστά από το Παναθηναϊκό Στάδιο και θα τερματιστεί στην Έκθεση… Λαμίας!

Λίγες ώρες μας χωρίζουν από την εκκίνηση του 7ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, του αγώνα που βγάζει -μία φορά κάθε χρόνο- την Ελλάδα από τη διεθνή αγωνιστική απομόνωση την οποία μόνη της έχει επιλέξει

Έτσι, στις  5:45’ μ.μ. σήμερα Πέμπτη, ένα-ένα, τα 69 πληρώματα του αγώνα από 31 χώρες, θα ξεκινήσουν για τη μάχη με τα χρονόμετρα στα 345,77 χλμ. των σκληρών χωμάτινων Ειδικών Διαδρομών (345,76 χλμ. έναντι 305,3 χλμ. του 2024) της Κορινθίας, της Στερεάς Ελλάδος και της Θεσσαλίας.

Μετά από 20’, δηλαδή στις 6:05’ μ.μ., θα δοκιμάσουν τις τύχες τους στην ασφάλτινη υπερειδική του Ζαππείου, μήκους 1,5 χλμ. και μετά θα κατευθυνθούν στο Λουτράκι για διανυκτέρευση.

Από εκεί, την επομένη (6:30’ π.μ.), ξεκινούν τον ουσιαστικό αγώνα και μετά από 16 Ειδικές Διαδρομές, το απόγευμα της Κυριακής, στις 5:45’, η καρό σημαία θα πέφτει στο πλήρωμα των νικητών, στο βάθρο που θα έχει στηθεί μπροστά στον χώρο της Έκθεσης της Λαμίας, με φόντο ένα παλιό πολεμικό αεροπλάνο. Δεν χρειάζεται να τονιστεί (με όλο τον σεβασμό προς τους Λαμιώτες) πως, λίγο πιο παλιά, ΚΑΙ ο τερματισμός γινόταν με φόντο την Ακρόπολη!

Ευχάριστες αλλαγές

Η σχεδίαση της διαδρομής του φετινού ράλλυ περιλαμβάνει μερικές ευχάριστες αλλαγές που θα συγκινήσουν -κυρίως- του παλιούς φίλους του Ακρόπολις.

Έτσι, επιστρέφουν οι Καρούτες, ο θρυλικός Ταρζάν που θα είναι η λεγόμενη Power Stage του αγώνα, το Σμόκοβο (στα γνωστά λουτρά) αλλά και το Στείρι με την Ελάτεια.

Επίσης, φέτος, επιτρέπονται και πάλι τα 20λεπτα remote service!

Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι ξαναγυρνάμε στα ένδοξα χρόνια του Ράλλυ Ακρόπολις και των άλλων ράλλυ, μια και η FIA, με πρωταγωνιστή τον «παραδόπιστο» Ντέηβηντ Ρίτσαρντς, συνοδηγό του Βατάνεν  στην εποχή των Έσκορτ, φρόντισαν σταδιακά, από το 1995 και μετά, με πρόσχημα την οικονομία, να «ευνουχίσουν» όλο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και να το κάνουν όπως είναι σήμερα, δηλαδή άχρωμο και άοσμο και πολύ ακριβότερο για όσους κατασκευαστές συμμετέχουν!

Μάχες γιγάντων

Η μάχη των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα, είναι φέτος υπόθεση 2+1 ομάδων με τη μάχη των οδηγών-συνοδηγών να είναι πιο ανοιχτή ανάμεσα σε 5+5 άσους!

Στην κορυφή, τρεις γίγαντες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας διεκδικούν την νίκη: η ιαπωνική Toyota που προηγείται βαθμολογικά (312 β.) έχοντας κερδίσει και τα έξι ράλλυ (!) που έχουν γίνει μέχρι τώρα, η κορεάτική Hyundai (243 β.) που θέλει να υπερασπιστεί τον εντυπωσιακό περυσινό τερματισμό (1-2-3) και η αμερικανική Ford (87 β.) που θέλει να σπάσει τη γκίνια του 2025.

Η πρώτη συμμετέχει με πέντε GR Yaris, η δεύτερη με τρία i20 και η Ford με 3+1 Puma (το ένα για τον Σερδερίδη).    

Στο στρατόπεδο των οδηγών μέχρι τώρα προηγούνται οι Έβανς (133 β.),  Οζιέ (114 β. και Ροβάνπερα (113 β.) από την ομαδα της Toyota και οι Τάνακ και Νεβίλ από την ομάδα της Hyundai με 108 β. και 83 β. αντίστοιχα.

Πλην απροόπτου, μέσα από αυτές τις ομάδες και τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας «Rally 1»θα προκύψει και ο νικητής του φετινού Ακρόπολις.

Στην πιο μικρή κατηγορία «Rally 2» έχομε τις περισσότερες (37) συμμετοχές . Ο ανταγωνισμός εδώ, στο WRC-2 προβλέπεται πολύ έντονος  μεταξύ των οποίων προηγούνται οι Ροσέλ (67 β. Citroen C3) και Σόλμπεργκ (60 β. Toyota GR Yaris), Γκρήνσμιθ (40 β. Skoda Fabia RS) και Σόλανς (39β. Toyota GR Yaris).

Στον αγώνα συμμετέχουν και εννιά πληρώματα της κατηγορίας Junior WRC με Ford Fiesta Rally 3 και τον Τζίλλ να ισοβαθμεί με τον Γιόχανσον στους 59 βαθμούς.

Από ελληνικής – κυπριακής πλευράς και πέραν του Σερδερίδη, ξεκινούν  άλλα 12 «ρομαντικά πληρώματα»,  στις κατηγορίες Rally 2, Rally 3 και Rally 4.

Είναι  οι Καρανικόλας (Fiesta Rally 2), Πλάγος (Fabia RS Rally 2), Αμούττζας (Fabia Rally 2), Π. Παντελή (Clio Rally 3) , Χαλκιάς (Clio Rally 3), Δελαπόρτας (Fiesta Rally 3), Θεοχαρόπουλος (Fiesta Rally 3), Βασιλάκης (Fiesta Rally 3), Ντόντος ( Clio Rally 3),  Παρέλλης (Corsa Rally 4), Λευκαδίτης (Peugeot 208 Rally 4) και Καλαμαράς (Fiesta Rally 4).

Καλό τερματισμό σε όλους!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.