MotorsportOther RacesRace News

Πρωτ. Ελλάδος | 2ος Γύρος Ράλλυ Ασφάλτου & 3ος Γύρος Ράλλυ Χώματος: 40ο Ράλλυ Φθιώτιδος [01 – 02 Ιουλίου 2023]

Κρήτη – Κύπρος: 1 – 1

…και έπεται συνέχεια…

Εχθές και σήμερα, 1 και 2 του μήνα, έγινε το Ράλλυ Φθιώτιδος. Ήταν η 40η «επετειακή» έκδοση του αγώνα και διοργανώθηκε από την Α.Λ.Α.Λ. – Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας.

Ο αγώνας είχε διπλό χαρακτήρα, μιας και το Σάββατο (1η Ιουλίου) προσμετρούσε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου όπως και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, ενώ την Κυριακή (2 Ιουλίου) στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Χώματος.

Η έδρα του αγώνα για άλλη μια φορά η φιλόξενη πόλη της Λαμίας. Ο διοικητικός και τεχνικός έλεγχος πληρωμάτων και αυτοκινήτων έγινε στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, όπου ήταν και το service park του αγώνα, ενώ η πανηγυρική εκκίνηση τόσο την Παρασκευή το βράδυ, όσο και το Σάββατο, έγινε από την πλατεία Πάρκου στο κέντρο της πόλης.

Σάββατο 1η Ιουλίου: Πρωτάθλημα Ασφάλτου

Το πρώτο μέρος του αγώνα -όπως προαναφέραμε- ήταν σε ασφάλτινη επιφάνεια και είχε δυο επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του Ράλλυ Φθιώτιδας ενώθηκαν δυο ειδικές (Μπράλος και Παύλιανη) σε μία και έδωσαν αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα μιας πολύ καλής και τεχνικής ειδικής.

Η Μπράλος – Παύλιανη λοιπόν με 30.35 χλμ. μήκος ήταν η πρώτη και η Καλοσκοπή με 10.92 χλμ. η δεύτερη. Η οποία Καλοσκοπή είχε και αυτή την δική της ιδιαιτερότητα αφού μετά την αλλαγή πορείας προς Χάνι Ζαγκανά τα πληρώματα είχαν να αντιμετωπίσουν 16 κατηφορικές φουρκέτες!

Μεγάλη η πρόκληση λοιπόν για οδηγούς που τους αρέσει η άσφαλτος…

Οι συμμετοχές έφθασαν το πολύ καλό νούμερο 59, από τις οποίες οι 15 ήταν Ιστορικά. Ανάμεσα στις συμμετοχές υπήρχαν δυο από την γειτονική Βουλγαρία και μια από την Ιταλία, ενώ η αναμενόμενη μάχη που όλοι περιμέναμε ανάμεσα στα δυο νησιά, αυτό της Αφροδίτης την Κύπρο και την λεβεντογέννα Κρήτη δεν έγινε, αφού ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας έμεινε μέσα στην πρώτη ειδική διαδρομή από ημιαξόνιο. Έτσι οι τετράκις Πρωταθλητές Ελλάδος στην άσφαλτο, Γιώργος Αναπολιωτάκης – Αθανάσιος Τσούκας με Ford Fiesta R5 ήταν οι νικητές του αγώνα.

Δεύτεροι τερμάτισαν οι Γιάννης Παπαδημητρίου – Νίκος Πετρόπουλος με Skoda Fabia Rally 2. Ο Πρωταθλητής Ελλάδος το 1999 και το 2020, μετά από περίπου 15 χρόνια απουσίας από την αγωνιστική άσφαλτο επανέρχεται δριμύτερος, εντυπωσιάζοντας τους πάντες με την ικανότητα του να πηγαίνει πολύ γρήγορα και αποτελεσματικά, κερδίζοντας και τις δυο ειδικές διαδρομές του δεύτερου σκέλους.

Τρίτοι τερμάτισαν οι Ελευθέριος Αλυγιζάκης – Μιχάλης Χατζηδάκης επίσης με Skoda Fabia Rally 2. Ένα ακόμη πλήρωμα από την Κρήτη, που κινείται σε πολύ γρήγορους ρυθμούς δείχνοντας σημάδια βελτίωσης σε κάθε εμφάνιση του.

Τα τρία παραπάνω πρώτα πληρώματα της γενικής κατάταξης, ήταν αντίστοιχα και το βάθρο της κατηγορίας C1/R2.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ C2

Στην κατηγορία C2 νικητές ήταν οι Γεώργιος Γεροδήμος – Σωτήρης Γρηγορίου με Opel Astra H. Οδήγησαν πολύ γρήγορα, βάζοντας τα γυαλιά στα αυτοκίνητα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Δεύτεροι τερμάτισαν οι Δημήτρης Καζάνας – Θεόδωρος Μακράκης με Mitsubishi Lancer Evo IX, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε ένα ακόμη Mitsubishi Lancer Evo IX, με τους Γιώργο Αργυρίου – Δημήτρη Πάσχο.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ C3

Η κατηγορία C3, η πιο ταλαιπωρημένη κατηγορία από θέμα κανονισμών (οι «ειδήμονες» εκεί κάτω στην Ο.Μ.Α.Ε. μας εκπλήσσουν -με τον χειρότερο τρόπο- συνέχεια με τους κανονισμούς που βγάζουν) είχε τους περισσότερους εκκινήσαντες.

Νικητές ένα πλήρωμα από την Κρήτη, τα αδέλφια Δημήτρης και Εμμανουήλ Κτιστάκης με Peugeot 306, εντυπωσιάζοντας για άλλη μια φορά με τους γρήγορους ρυθμούς που πηγαίνουν. Ήταν επίσης στην 4η θέση της γενικής κατάταξης και στην 1η της F2.

Δεύτεροι τερμάτισαν οι Δημήτρης Μίχος – Κώστας Χειράκης με Peugeot 208, κάνοντας έναν ήσυχο αγώνα, ενώ τρίτοι τερμάτισαν οι Γιάννης Κωνσταντινίδης – Δημήτρης Κυπαρισάς με Citroen DS3. Μια πολύ καλή εμφάνιση. Πίεζαν συνέχεια τους μπροστινούς τους για την 2η θέση του βάθρου, αλλά τελικά αρκέστηκαν στην 3η.

Στην κατηγορία C3 συμμετείχε και το ένα από τα δυο πληρώματα από την Βουλγαρία. Η Ekaterina Stratieva – Georgi Avramov με ένα Opel Corsa Rally 4. Μετά από μια αξιοπρεπή εμφάνιση τερμάτισαν στην 10η θέση γενικής κατάταξης και στην 5η θέση της κατηγορίας.

Στην κατηγορία επίσης συμμετείχε και το περιοδικό AutoMoto με τους Βασίλη Φυγκιώρη – Χρήστος Κίτσος με το γνωστό Opel Ascona B. Δυστυχώς τρία χιλιόμετρα πριν το τέλος της πρώτης ειδικής διαδρομής, εγκατέλειψαν από μηχανικό πρόβλημα, τελειώνοντας άδοξα μια πολύ καλή προετοιμασία που είχε γίνει για τον συγκεκριμένο αγώνα.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ C5

Νικητές στην κατηγορία ήταν οι Σταμάτης Μιχαήλ – Γρηγόρης Κορίνθιος με Peugeot 106 S16. Πήραν την αρχηγία από την αρχή του αγώνα και πήραν μια πειστική πρώτη θέση.

Δεύτεροι τερμάτισαν οι Απόστολος Βεργοζήσης – Στέφανος Κλόκας με ίδιο αυτοκίνητο, μην μπορώντας όμως να κινηθούν στους ρυθμούς των πρώτων.

Στην τρίτη θέση τερμάτισαν οι Θανάσης Στεργιάδης – Παναγιώτης Γαζγάζης με ένα ακόμη Peugeot 106 S16. Το πλήρωμα από την Βέροια, έκανε μια εντυπωσιακή εμφάνιση, οδήγησε πολύ γρήγορα -όπως αυτό ξέρει- αλλά ένα ηλεκτρικό πρόβλημα τους στέρησε μια πιο ψηλή θέση στο βάθρο.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ C6

Στην μικρότερη κατηγορία C6, νικητές ήταν το δεύτερο πλήρωμα από την Βουλγαρία, οι Aleksandar Tomov – Yavor Brankov με ένα Renault Clio Rally 5. Ο 18χρονος οδηγός από την γείτονα χώρα, οδήγησε γρήγορα, κέρδισε τις δυο ειδικές στο δεύτερο σκέλος και πήρε και τη νίκη, 17.67 δευτερόλεπτα μπροστά από τους δεύτερους, Αλέξανδρος Αβραμίδης – Ουρανία Κυρλαγκίτση με Citroen Saxo VΤS.

Τρίτοι ήταν οι Βαγγέλης Μασιάλας – Μόσχος Γιάννης επίσης με Citroen Saxo VTS, ενώ για την ιστορία να αναφέρουμε ότι στην κατηγορία C6 συμμετείχε και το μοναδικό αμιγώς γυναικείο πλήρωμα, οι Μαριαλένα Παυλή – Βιργινία Παπαδάκη με Nissan Micra K11, που δυστυχώς εγκατέλειψαν από ηλεκτρικό πρόβλημα.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Απόλυτοι κυρίαρχοι και νικητές στην κατηγορία των Ιστορικών αυτοκινήτων ήταν οι Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας με το πολύ εντυπωσιακό Ford Sierra 4×4 Cosworth. Είναι το ίδιο αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Francois Delecour σαν οδηγός της Ford στο WRC.

Δεύτεροι τερμάτισαν οι Λυμπέρης Παπάζογλου – Μαρία Νικολοπούλου με μια πανέμορφη Lancia Delta Integrale 16V, βαμμένη στα χρώματα της Martini (έκδοση Ράλλυ Σαν Ρέμο, όπως αυτή που κέρδισε ο Miki Biasion το 1988).

Και στην τρίτη θέση, τέσσερα δευτερόλεπτα μόλις πίσω από τους δεύτερους, ήταν οι “GEO” – Δημήτρης Τριπιντής με Peugeot 205 Rallye.

Στην κατηγορία των Ιστορικών αυτοκινήτων συμμετείχε και ένα πλήρωμα από την Ιταλία, οι Gianluca Rocco – Jovan Isailovic με Ford Sierra Cosworth.

Κυριακή 2 Ιουλίου: Πρωτάθλημα Χώματος

Την επόμενη μέρα έγινε το δεύτερο μέρος του Ράλλυ Φθιώτιδος με τον χωμάτινο αγώνα. Είχε και αυτός δυο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές. Τις πολύ γνωστές Ακροπολικές ειδικές «Ελευθεροχώρι» των 18.02 χλμ. και την «Ελάτεια» των 28.32 χλμ.

Εδώ οι συμμετοχές έφθασαν τις 44. Στον χωμάτινο αγώνα της Κυριακής, η έκπληξη ήταν η συμμετοχή του Πρωταθλητή 2016, Γιώργου Φιλιππίδη, με Skoda Fabia rally 2 και συνοδηγό τον Βρετανό Craig Drew, μετά από αρκετά χρόνια απουσίας, ενώ εκτός από τις συμμετοχές από την Κύπρο (που είναι πια μόνιμες στους ελληνικούς αγώνες), είχαμε και μια συμμετοχή από την Βουλγαρία, τους Angelov Miroslav – Georgi Gadzhev με Skoda Fabia Rally 2.

Νικητές της χωμάτινης έκδοσης του Ράλλυ Φθιώτιδος ήταν οι Αλέξανδρος Τσουλόφτας – Στέλιο Ηλία με VW Polo Rally 2. Ο οδηγός από την Κύπρο μετά την εγκατάλειψη στον ασφάλτινο αγώνα, επανήλθε δριμύτερος, κέρδισε όλες τις ειδικές και πήρε μια πολύ πειστική νίκη και μαζί το Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος για το 2023!

Δεύτεροι τερμάτισαν οι Γιώργος Κεχαγιάς – Χρήστος Κουζιώνης με Skoda Fabia Rally 2 και τρίτοι οι Παναγιώτης Κύρκος – Γιώργος Πολυζώης με το Mitsubishi Lancer Evo IX.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ C1

Το πλήρωμα από Κύπρο Αλέξανδρος Τσουλόφτας – Στέλιος Ηλιά κέρδισε και την κατηγορία C1 με το VW Polo Rally 2. Δεύτεροι ήταν οι Γιώργος Κεχαγιάς – Χρήστος Κουζιώνης με Skoda Fabia Rally 2, ενώ με ίδιο αυτοκίνητο στην τρίτη θέση ήταν οι Μάριος Ξανθάκος – Νίκος Καραθανάσης.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ C2

Στην κατηγορία C2 νικητές ήταν οι Παναγιώτης Κύρκος – Γιώργος Πολυζώης με Mitsubishi Lancer Evo IX.

Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Ιωάννης Μπαντούνας – Ηλίας Παναγιωτούνης με Mitsubishi Lancer Evo VI και στην τρίτη θέση βρέθηκαν οι Παναγιώτης Ισμαήλος επίσης με Mitsubishi Lancer Evo IX.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ C6

Στην μικρή κατηγορία C6, απόλυτοι κυρίαρχοι ήταν οι Αθανάσιος Τσάκαλος – Σπυρίδων Τσέλιος με Toyota Yaris. Οδήγησαν γρήγορα και δεν απειλήθηκαν απο κανέναν.

Δεύτεροι τερμάτισαν οι Δημήτρης Σταυρόπουλος – Δημήτρης Πανούτσος επίσης με Toyota Yaris και τρίτοι οι Νίκος Σωτηρόπουλος – Βαγγέλης Μούκας με Nissan Micra K11.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ID PAPAS, Α.Λ.Α.Λ.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | 2ος Γύρος Ράλλυ Ασφάλτου

  1. Γιώργος Αναπολιωτάκης – Αθανάσιος Τσιούκας               Ford Fiesta R5
  2. Ιωάννης Παπαδημητρίου – Νίκος Πετρόπουλος             Skoda Fabia Rally 2
  3. Ελευθέριος Αλυγιζάκης – Μιχάλης Χατζηδάκης            Skoda Fabia Rally 2
  4. Δημήτριος Κτιστάκης – Μάνος Κτιστάκης                         Peugeot 306 GTi
  5. Δημήτρης Μίχος – Κωνσταντίνος Χειράκης                    Peugeot 208 Rally 4
  6. Γιώργος Γεροδήμος – Σωτήρης Γρηγορίου                           Opel Astra H
  7. Ιωάννης Κωνσταντινίδης – Δημήτρης Κυπαρισσάς          Citroen DS3 R3
  8. Χρήστος Αυγερόπουλος – Ευστράτιος Γιαβάσης           Citroen Saxo VTS
  9. Τίτος Τιτάκης – Αλέξανδρος Χαλκιαδάκης                      Citroen DS3 R3
  10. Ekaterina Stratieva – Georgi Avramov                                    Opel Corsa Rally 4

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ

  1. Μάριος Σταφυλοπάτης – Γιώργος Χατζηρήγας               Ford Sierra Cosworth
  2. Λυμπέρης Παπάζογλου – Μαρία Νικολοπούλου            Lancia Delta Integrale
  3. ‘’GEO ‘’ – Δημήτρης Τριπιντής                                             Peugeot 205 Rallye
  4. Κων/νος Παπαδημητρίου – Ευάγγελος Σεβαστόπουλος       Toyota Starlet
  5. Gianluca Rocco – Jovan Isailovic                                           Ford Sierra Cosworth
  6. Αλέκος Χαλιβελάκης – Αθανάσιος Παπαγεωργίου          Ford Escort MK II
  7. Δημήτρης Αμαξόπουλος – Χαρά Μωραΐτη                     Toyota Corolla KE 30
  8. Κων/νος Κοφινάς – Ανδρέας Κοφινάς                                Alfa Romeo GTV
  9. Γεώργιος Γαβριηλίδης – Νίκος Μουζάκης                       Ford Sierra Cosworth
  10. Κων/νος Γεωργακόπουλος – Κων/νος Κοντός                Toyota Corolla KE 86

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | 3ος Γύρος Ράλλυ Χώματος

  1. Αλέξανδρος Τσουλόφτας – Στέλιος Ηλιά                             VW Polo Rally 2
  2. Γιώργος Κεχαγιάς – Χρήστος Κουζιώνης                          Skoda Fabia Rally 2
  3. Παναγιώτης Κύρκος – Γιώργος Πολυζώης                 Mitsubishi Lancer Evo IX
  4. Πασχάλης Χατζημάρκος – Μάριος Τσαούσογλου          Peugeot 208 Rally 4
  5. Επαμεινώνδας Καρανικόλας – Γίωργος Κακαβάς                  Ford Fiesta
  6. Ιωάννης Μπαντούνας – Ηλίας Παναγιωτούνης          Mitsubishi Lancer Evo VI
  7. Μάριος Ξανθάκος – Νίκος Καραθανάσης                           Skoda Fabia R5
  8. Miroslav Angelov – Georgi Gadzhev                                       Skoda Fabia Rally 2
  9. Παναγιώτης Ισμαήλος – Κων/νος Σούκουλης             Mitsubishi Lancer Evo IX
  10. Γιώργος Φιλιππίδης – Craig Drew                                         Skoda Fabia Rally 2
Related posts
MotorsportOther RacesRace News

Παν. Πρωτ. Αναβάσεων: 3η Ανάβαση Ψάθας [27 - 28 Απριλίου 2024]

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportWRCΧρήστος Κίτσος

WRC | Σύστημα βαθμολόγησης FIA: Τούρι Μπέρι Μαχαλά…

MotorsportRace News

Crosscar Κιλκίς: Δοκιμαστικά στις 27 - 28 Απριλίου ενόψει του Πανελληνίου Πρωταθλήματος…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!