Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Renault Megane 1.2 TCe…

Κάτι διαφορετικό!

Το Renault Megane έχει καθιερωθεί από καιρό ως ένας από τους βασικούς παίκτες στην κατηγορία χάτσμπακ. Το πρώτο Megane αντικατέστησε το Renault 19 το 1995 και μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, η γαλλική εταιρεία το έχει εκσυγχρονίσει και αναβαθμίσει για να το διατηρήσει ανταγωνιστικό.

Το μοντέλο που συναντούμε σήμερα ανήκει στην τέταρτη γενιά και παρουσιάζεται εξελιγμένο, ιδιαίτερα στο σχεδιαστικό τομέα, ενώ σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν γίνει και στο εσωτερικό. Ωστόσο, το κύριο αντικείμενο αυτής της δοκιμής μας ήταν να γνωριστούμε καλύτερα με το βενζινοκινητήρα 1.2 TCe και να δούμε τι είναι ικανός να καταφέρει…

Φινετσάτο και όμορφο…

Το σχήμα των αυτοκινήτων χάτσμπακ μπορεί να μην είναι το πιο κολακευτικό για ένα αμάξωμα, αλλά οι σχεδιαστές της Renault έχουν κάνει σπουδαία δουλειά στο να κάνουν το Megane εντυπωσιακό.

Μας άρεσε η γαλλική φινέτσα που αποπνέει, ενώ ξεχωρίζει ειδικότερα για τα πίσω του φώτα. Συνολικά, διαθέτει ένα όμορφο παρουσιαστικό, με τη χαμηλωμένη στο πίσω μέρος οροφή να προσδίδει σπορ τόνους, αλλά να ενοχλεί λίγο τα κεφάλια των ψηλών επιβατών στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Μέσα είναι τα ωραία!

Ένας από τους βασικούς τομείς που εστίασε η Renault φαίνεται πως ήταν η καμπίνα, καθώς η ποιότητα στο εσωτερικό είναι αξιοσημείωτη. Το ταμπλό και τα χειριστήρια είναι όλα κατασκευασμένα από υψηλής ποιότητας υλικά με ευχάριστη αίσθηση στην αφή.

Βέβαια αν ψάξετε λίγο θα βρείτε μερικές περιοχές όπου χρησιμοποιούνται σκληρότερα πλαστικά, αλλά αυτά τείνουν να είναι χαμηλά στην καμπίνα ή σε σπάνια χρησιμοποιούμενα σημεία.

Τα χειριστήρια είναι όμορφα σχεδιασμένα, ενώ η οθόνη αφής με την κατακόρυφη τοποθέτησή της ξεχωρίζει στην αγορά καθώς χαρακτηρίζει έναν από τους λίγους διάκοσμους που έχουν σχεδιαστεί με αυτόν τον τρόπο.

Ο κινητήρας του Megane

Ο 1.200άρης βενζινοκινητήρας της δοκιμής μας δεν είναι και ο πλέον ισχυρός, ούτε ίσως και η πρώτη επιλογή ενός υποψήφιου αγοραστή, αλλά το αίσθημα που μας έδωσε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είναι πως ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία του νέου Megane.

Είναι ήσυχος και ομαλός, χωρίς ιδιαίτερη δύναμη και εξάρσεις, ωστόσο κάνει τη δουλειά του ακούραστα και δεν απογοητεύει, αν οι απαιτήσεις διατηρηθούν χαμηλά.

Αποδίδει αποτελεσματικά από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, αλλά όταν το κάνει αποδεικνύεται ιδιαίτερα ικανός, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι παρά τα 1.270 κιλά του Megane χαρίζει στο αυτοκίνητο επιταχύνσεις και ρεπρίζ που βρίσκονται στην κορυφή του ανταγωνισμού.

Βέβαια, όταν ανέβει ο ρυθμός (ειδικότερα με το πρόγραμμα Sport) τείνει να «ζητάει» παραπάνω καύσιμο από το συνηθισμένο με καταναλώσεις που κυμαίνονται στα 9 λίτρα για κάθε 100 χλμ., αλλά σε κανονικές συνθήκες καθημερινής μετακίνησης, όπου χρησιμοποιήσαμε κυρίως το πρόγραμμα Eco, είδαμε μέση κατανάλωση περί τα 8 λίτρα/ 100 χλμ.

Πλήρης πληροφόρηση

Χαρακτηριστικό του Megane, ιδιαίτερα στις τελευταίες του γενιές, αλλά και όλων των γαλλικών αυτοκινήτων είναι η συμπεριφορά στο δρόμο. Το νέο Megane ειδικότερα θα μπορούσαμε να πούμε ότι βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του στον τομέα αυτό, καθώς είναι σταθερό στο δρόμο και κινείται αθόρυβα, ενώ το σύνολο τιμόνι-φρένα-ανάρτηση προσφέρει σιγουριά και άμεση πληροφόρηση στον οδηγό, με τις όποιες «παραφωνίες» (κλίσεις στις στροφές ή υποστροφικά φαινόμενα) να είναι ελεγχόμενες και σε απόλυτα λογικά επίπεδα.

Ικανός αντίπαλος

Toνέο Megane είναι στο σύνολό του ένα ιδιαίτερα αξιόλογο αυτοκίνητο που θα εξυπηρετήσει με άνεση μια οικογένεια, χωρίς να στερήσει τη χαρά στο δρόμο από τον… ανήσυχο πατέρα!

Ειδικότερα με τον 1,2 λίτρων κινητήρα βενζίνης είναι σε θέση να προσφέρει άνετες μετακινήσεις, ενώ χάρη στην οδική του συμπεριφορά μπορεί να σταθεί επάξια ως μια εναλλακτική επιλογή απέναντι στον υπόλοιπο ευρωπαϊκό –και μη- ανταγωνισμό.

ΥΠΕΡ:Σχεδίαση εσωτερικού, Φρένα, Εμφάνιση, Ηχομόνωση, Ποιότητα κύλισης

ΚΑΤΑ: Κατανάλωση υπό πίεση, Χώροι πίσω επιβατών, Αίσθηση τιμονιού γύρω από την ευθεία

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                        1.2 TCE

Καύσιμο                                                   Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                               1.198

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                     130/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                        205/2000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                         Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                             Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                            Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                           Δίσκοι

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                           Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                           Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Τύπος ελαστικών                             Michelin Primacy 3

Διάσταση ελαστικών                             205/50R17

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)          4359x1814x1447

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         2669

Βάρος(κιλά)                                                   1270

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                           434

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                               10,6

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                       197

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                           5,3

Μέση τιμή δοκιμής                                       8,3

Αυτονομία(χλμ.)                                           563

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                       47

Εκπομπή CO2                                                119

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                      19.600

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!